To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Zrób to Sam - Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Michał_1977 - 2011-05-21, 01:43

manius napisał/a:
jeszcze jedna rzecz ktorej nie zrobicie w domu a pozniej bedziecie plakac...wlasnie ma byc wyczyszczone na igle,zakladasz tarcze i czujnik zegarowy,bo jak nie sprawdzisz a tarxza bedzie miala bicie to jestes w dupie i ci nikt nie przyjmie reklamacji

Czyli mam rozumieć,że nikt nic nie może zrobić we własnym zakresie,tylko z wszystkim do serwisu trzeba gonić?
Nie rób sobie jaj...
Ciekawy jestem ile warsztatów na Podkarpaciu,dokonuje wymiany z użyciem ów czujnika?...
manius napisał/a:
predzej czy pozniej smar i tak wyplynie tarcza i tak zardzewieje

Uwierz mi,że nie musi tak się stać,chyba,że to jakiś niedzielny kierowca...
manius napisał/a:
czy to jest naprawde taki problem zajebac mlotkiem zeby zeszla?

Nie spinaj się tak chłopie,tylko łapy na klawiaturę i pisz lepszą foto-poradę (przecież fachman jesteś),a wtedy osobiście wystąpię do moda o usunięcie tego tematu :prosze:

Anonymous - 2011-05-21, 06:52

ja sie nie spinam :-P tylko pisze gówno wiem,wiadomo ze samemui lepiej sie robi,tylko podaje przyklad,ze jak odkryjesz bicie tarcz juz na aucie to pozamiatane,temat zrobiles bardzo fajnie i za to szacun ;-)

a i jeszcze jedno jak chcesz to mozesz to dam dodac,podczas wkrecania tloczka,fajnie jest odkrecic odpowietrznik,hamulca nie zapowietrzysz,a najbardziej przeprowacony plyn znajduje sie wlasnie w zacisku,pozniej tylko dolac troszke i bedzie dobrze

Michał_1977 - 2011-05-21, 07:35

A to już tam ktoś dopisał ;-)
Pzdr. :piwo:

mamuten20 - 2011-06-02, 00:00

mam takie pytanie jak wygląda sprawa z tarczami z ABS z tyłu .jak bym chciał kupić tarcze to w tym zestawie jest tarcza i to piasta która kreci się wokół czujnika abs
Shmatan - 2011-06-02, 08:10

Do mk4 jest po prostu tarcza ;)

Z mojej strony taka o uwaga - jeżeli przy zmianie wydrzemy cały zacisk na wierzch, to tłoczek daje się wkręcić bez żadnego problemu kluczem od kątówki dociskając palcem z góry (płyn nie będzie stawiał oporu)

mamuten20 - 2011-06-02, 21:06

czyli jak bym chciał zmieniać tarcze to piasta od abs jest osobno
jawa6rz - 2011-06-02, 21:16

mamuten20 napisał/a:
czyli jak bym chciał zmieniać tarcze to piasta od abs jest osobno

TAK

mamuten20 - 2011-06-02, 21:17

jawa6rz napisał/a:
mamuten20 napisał/a:
czyli jak bym chciał zmieniać tarcze to piasta od abs jest osobno

TAK


dzięki a nie musiałeś krzyczeć

kornat - 2014-01-11, 23:36

Również przymierzam się do wymiany kloców na tylnej osi i zakupiłem TRW GDB1587, mają one otwór w tej blaszce która jest dociskana z jednej strony przez zacisk a od środka przez tłoczek. Dla dokładnego ukazania zaznaczyłem czerwonym kółkiem na zdjęciu zapożyczonym z fotorelacji

Czy te otwory powinny być skierowane w dół czy w górę? A tak poza tym po gówno to jest?

Michał_1977 - 2014-01-12, 07:48

Nie ma znaczenia ;-)
kornat - 2014-01-12, 10:22

To w takim razie jaki był sens tego wynalazku?
P.S. Chciałbym Ci dać punkcika ale chyba nie da się. To w takim razie dziękuję za informację ;)

Michał_1977 - 2014-01-12, 21:30

kornat napisał/a:
To w takim razie jaki był sens tego wynalazku?

Cholera wie...może żeby sobie je trytytką złapać :prosze:

Danielloo - 2014-01-12, 21:50

To moze ja cos dorzuce z własnego doświadczenia.

gówno do smaru miedziowego : faktycznie zabronione jest jego stosowanie z uwagi właśnie na luz między tarczą a piastą i "niepewne" połączenie ww elementów. Do tego żadna firma produkująca tarcze nie uzna reklamacji jeśłi na tarczy znajdą nawet śladowe ilości (jakiegokolwiek) smaru od strony przylegania do piasty.

U nas w warsztacie używa sie do tego ceramiki w spray'u , robi sie bardzo cieniutka i gówno najważniejsze sucha powłoka i jeszcze nie zdarzyło sie by spiekło do kupy te dwa elementy. Ot to polecam :

Michał_1977 - 2014-01-13, 09:14

Danielloo, teraz to i ja mam ceramikę w sprayu ;-)
Ty masz od Presto,ja mam od Kenta :-P

pablo83 - 2018-10-16, 13:37

Zawsze jeździłem z tym do mechanika, ale ten poradnik jest bardzo dokładny i na pewno w tym roku spróbuję wymienić sobie hamulce i klocki sam. gówno w ogóle myślicie o klockach TEXTAR https://www.ucando.pl/k/klocki-hamulcowe/U020101 znalazłem atrakcyjną cenę w jednym ze sklepów i nie wiem, czy je sobie nie kupić? Ktoś jeździ na nich teraz i może podzielić się swoją opinią?
Michał_1977 - 2018-12-19, 19:14

pablo83 napisał/a:
gówno w ogóle myślicie o klockach TEXTAR

Montuję tego multum klientom. Nikt nie wraca żeby narzekać. Wszyscy zdowoleni ;-)

Anonymous - 2019-04-17, 09:10

Nie wiem jak to u was wyglada, ale na tych oryginalnych klockach - czyli takich jakie montowane są bezpośrednio w autach nowych sprzedawanych z salonu, auto jest w stanie przejechać znacznie więcej. Jest w stanie zrobić więcej kilometrów.
Zwykle w hurtowniach motoryzacyjnych jest wybór pomiędzy kilkoma producentami (różniącymi się cenowo).
Rzuć jeszcze okiem tutaj pod linka: https://motoszef.pl/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group