Zrób to Sam - Dodatkowe funkcje MFA czyli Tryb serwisowy
Anonymous - 2011-08-29, 10:57 Temat postu: Dodatkowe funkcje MFA czyli Tryb serwisowy Standartowo komputer pokazuje następujące informacje :
Funkcje komputera w poszczególnych pozycjach MFA
0 Zegarek
1 Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon
2 "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach
3 "km" jaki dystans został pokonany w km
4 "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3)
5 Temperatura oleju
6 Temperatura otoczenia
Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy :
- przełącz MFA w pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA
Teraz kolejne pozycje mają funkcję :
MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika
0 kod silnika suma zaprogramowanych bajtów
1 kod kraju podciśnienie na wejściu powietrza
2 zakres prędkości (???) obroty silnika
3 Górny limit obrotów chwilowe zużycie paliwa
4 Dolny limit obrotów sygnał od czujnika prędkości (???)
5 ciśnienie odłączania paliwa Temperatura silnika
6 test wyświetlacza Temperatura otoczenia
Zmiana prędkości pracy wycieraczek :
Metoda I
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6)
Metoda II
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???)
Jeżeli chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie kluczyków istnieje pewna metoda
(tylko jeżeli samochód jest otwarty)
- przełącz wentylator nawiewu w pozycję 2
- mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie"
Zaciągniete z www.Corrado.com
jacq - 2011-08-29, 14:06
a dokładnie stąd http://www.corrado.com.pl.../tips_trick.htm
LyszyK - 2011-08-30, 10:07
No i działa. O jakieś 80 różnią się obroty na MFA a obrotomierzem.
Qbuncio - 2011-08-30, 15:37
stary jak swiat artykul
Anonymous - 2011-08-31, 10:20
Qbuncio napisał/a: | stary jak swiat artykul |
a mimo tego i tak wiele osób tego nie wie
Płonek - 2011-08-31, 13:10
Ja np nie wiedziałem. Dzięki! Przenoszę do "zrób to sam", bo niezły poradnik.
Anonymous - 2012-02-14, 20:33
up odświeżam temat... a czy w mk3 gti tak samo powinien działac tryb serwisowy mfa?? u mnie pokazuje tylko spalanie chwilowe, temp oleju, temp otoczenia i tyle tylko 3 pozycje...
beniu666 - 2012-02-14, 22:30
da się jeszcze ustawić np inspekcje serwisową i takie tam . . .
Anonymous - 2012-02-20, 20:49
czyli powinien normalnie działac w golfie tryb serwisowy.... to niewiem dlaczego u mnie tak nie jest... sprawdzałem w obydwu moich mk3( 2e, abf) i pokazuje tylko spalanie chwilowe, temp oleju i otoczenia...
-pawlo111 - 2012-02-20, 20:55
Marek1555, w serwisowym mamy to gówno podałeś - chwilowe, tem ol i otoczenia.
Jak jeździłem Ibizą ABF to cały czas na serwosowym (już taki tik wyrobiłem sobie) i opcja spalania chwilowego ;) bo w normalnym tylko średnie.
Aha w Corrado jest więcej tych opcji niż w mk2-3 Ibizach
skazany88 - 2012-03-01, 23:17
-pawlo111 napisał/a: | Marek1555, w serwisowym mamy to gówno podałeś - chwilowe, tem ol i otoczenia.
Jak jeździłem Ibizą ABF to cały czas na serwosowym (już taki tik wyrobiłem sobie) i opcja spalania chwilowego ;) bo w normalnym tylko średnie.
Aha w Corrado jest więcej tych opcji niż w mk2-3 Ibizach |
niby gówno wiecej? bo chyba sie mylisz
|
|
|