To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Zrób to Sam - Dodatkowe funkcje MFA czyli Tryb serwisowy

Anonymous - 2011-08-29, 10:57
Temat postu: Dodatkowe funkcje MFA czyli Tryb serwisowy
Standartowo komputer pokazuje następujące informacje :
Funkcje komputera w poszczególnych pozycjach MFA
0 Zegarek
1 Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon
2 "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach
3 "km" jaki dystans został pokonany w km
4 "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3)
5 Temperatura oleju
6 Temperatura otoczenia

Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy :

- przełącz MFA w pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA

Teraz kolejne pozycje mają funkcję :
MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika
0 kod silnika suma zaprogramowanych bajtów
1 kod kraju podciśnienie na wejściu powietrza
2 zakres prędkości (???) obroty silnika
3 Górny limit obrotów chwilowe zużycie paliwa
4 Dolny limit obrotów sygnał od czujnika prędkości (???)
5 ciśnienie odłączania paliwa Temperatura silnika
6 test wyświetlacza Temperatura otoczenia

Zmiana prędkości pracy wycieraczek :
Metoda I
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6)

Metoda II
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???)

Jeżeli chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie kluczyków istnieje pewna metoda
(tylko jeżeli samochód jest otwarty)
- przełącz wentylator nawiewu w pozycję 2
- mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie"


Zaciągniete z www.Corrado.com

jacq - 2011-08-29, 14:06

a dokładnie stąd http://www.corrado.com.pl.../tips_trick.htm
LyszyK - 2011-08-30, 10:07

No i działa. O jakieś 80 różnią się obroty na MFA a obrotomierzem.
Qbuncio - 2011-08-30, 15:37

stary jak swiat artykul ;-)
Anonymous - 2011-08-31, 10:20

Qbuncio napisał/a:
stary jak swiat artykul ;-)

a mimo tego i tak wiele osób tego nie wie :-P

Płonek - 2011-08-31, 13:10

Ja np nie wiedziałem. Dzięki! Przenoszę do "zrób to sam", bo niezły poradnik.
Anonymous - 2012-02-14, 20:33

up odświeżam temat... a czy w mk3 gti tak samo powinien działac tryb serwisowy mfa?? u mnie pokazuje tylko spalanie chwilowe, temp oleju, temp otoczenia i tyle tylko 3 pozycje...
beniu666 - 2012-02-14, 22:30

da się jeszcze ustawić np inspekcje serwisową i takie tam . . .
Anonymous - 2012-02-20, 20:49

czyli powinien normalnie działac w golfie tryb serwisowy.... to niewiem dlaczego u mnie tak nie jest... sprawdzałem w obydwu moich mk3( 2e, abf) i pokazuje tylko spalanie chwilowe, temp oleju i otoczenia...
-pawlo111 - 2012-02-20, 20:55

Marek1555, w serwisowym mamy to gówno podałeś - chwilowe, tem ol i otoczenia.

Jak jeździłem Ibizą ABF to cały czas na serwosowym (już taki tik wyrobiłem sobie) i opcja spalania chwilowego ;) bo w normalnym tylko średnie.

Aha w Corrado jest więcej tych opcji niż w mk2-3 Ibizach :prosze:

skazany88 - 2012-03-01, 23:17

-pawlo111 napisał/a:
Marek1555, w serwisowym mamy to gówno podałeś - chwilowe, tem ol i otoczenia.

Jak jeździłem Ibizą ABF to cały czas na serwosowym (już taki tik wyrobiłem sobie) i opcja spalania chwilowego ;) bo w normalnym tylko średnie.

Aha w Corrado jest więcej tych opcji niż w mk2-3 Ibizach :prosze:



niby gówno wiecej? bo chyba sie mylisz :mikolaj:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group