To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Garaż - Kupujemy 1.8T - Czyli na gówno zwrócić uwagę.

DJ_SM - 2012-08-22, 19:11
Temat postu: Kupujemy 1.8T - Czyli na gówno zwrócić uwagę.
Rozglądam się za nowym wozem dla siebie i najprawdopodobniej jędzie to samochód z silnikiem 1.8T. Bardzo był bym wdzięczny za wszelkie rady odnośnie tego na gówno zwrócić uwagę i jakie są typowe niedomagania dla tegoż silnika.
Bardzo dziękuję za uwagę :klown:

Adis - 2012-08-22, 20:03

DJ_SM, z tego gówno ja slyszalem to trzeba dbać o układ chłodzenia bo lubią sie przegrzewać, no i ponoć jedyny słuszny silnik to ten z oznaczeniem AEB ale to juz niech sie ktos wypowie dlaczego bo tu sie konczy moja wiedza :lol:
Grzesiek1987 - 2012-08-22, 20:48

to że się grzeja to prawda ale przy duzych przebiegach rozlatuja sie łopatki turbiny i wpadają do silnika i koniec. widziałem taki przypadek po 300tys km :-/
Anonymous - 2012-08-22, 22:07

Problemy z pompą wody, jak ktoś lał lipną oliwe to bedzie głowica z wałkami do wymiany, smok i przewody do turba się zatykają syfem, często popękane obudowy turbin (słabo wstają wtedy), te z przepustnicą na linke ogólnie częściej trafiają się z dużymi awariami mechanicznymi bo elektronika nie jest tak "sprytna" na idiotyzm niektórych obsługujących. Ogólnie jest to bardzo podatny na mody jak też i na niedbalstwo, gówno później mocno kosztuje. Ja bym brał jedynie od 2000 w góre z szerokopasmówką i przed kupnem zaglądnął pod pokrywe czy syfu nie ma
wtx - 2012-08-22, 23:13

dobry do nisko-budżetowych modów.. bodaj właśnie AEB. dużo słyszałem że te turba lubią tam lecieć (tak jak wyżej napisane) stąd też umnie jest silnik bez turbiny. w razie założenia podtlenku LPG nie ma żadnych problemów. jeśli spodziewasz się że to będzie wyścigówka to chyba bez przesady bo krąży opinia że te silniki "nie chcą iść". nie pamiętam jak tam pompa wody jest zamontowana ale jeśli jest na własnym pasku to istnieje duże prawdopodobieństwo że nie została zmieniona.
tryb awaryjny z podowdu przeładowania turba (j.w; nagar, zawór n75)
kompensatory luzu zaworowego. przy zapaleniu zimnego silnika słychac jakby chodził diesel. oczywiście jeśli trwa to z 5 sek to jest jeszcze ok.. ale jeśli często powtarza się to na ciepłym silniku lub dźwięk nie cichnie to jest kłopot.

szogun0 - 2012-08-23, 11:20

Mam AEB i jakoś nie zauważyłem coby się grzał.
Nawet olej mi nigdy powyżej 120 nie skoczył. A lekko u mnie nie ma.
Dlaczego AEB? Bo jeśli ktoś chce grubo modzić, to ma najlepszą głowicę.
Słaba elektronika jest zarówno plusem jak i minusem. Dobrze się sprawuje z gazem.
Uważać na olej i smok olejowy wyczyścić. W 1.8T wszystkie K03 tak czy inaczej kiedyś pękną po stronie gorącej (we wzdłużnym silniku). Kwestia rozmiaru pęknięcia i lokalizacji.

Anonymous - 2012-08-23, 14:00

Ja mam już trzeci motor 1.8T. Miałem AEB 150PS, APY 209PS i teraz BAM 224PS. W żadnym nie miałem i nie mam problemu z grzaniem. No może raz jak robiłem kulig na sporo sanek i wloty się zalepiły śneigiem :fala:
W każdym jednym z tych motorów miałem LPG i mogę śmiało powiedzieć, że problemów brak. Myślę, że jak z każdą sekwencją, trzeba tylko umieć ją założyć i nie odwracać się dupą do klienta kiedy trzeba zmienić chociażby same filtry.
Pod modzenie faktem jest, że AEB się nadaje chyba najlepiej. Tak jak szogun0, mówi, ze względu na głowicę. I montaż blow-offa :) nie powoduje
żadnych błędów czy zakłuceń pracy silniczka.
Nie jestem mechanikiem i opieram się tylko na moich 3 egzemplarzach i dwóch znajomych.
Jak dla mnie silniczek No.1
Ale jeszcze nie jeździłem 2.0 TSI :oops: Więc póki gówno No.1

diabolo - 2012-08-23, 14:26

jojo widocznie miales szczescie ;p bo tu chlopaki po postach strasza tym silnikiem i chlop z pierwszego posta juz go nie kupi :lol:
DJ_SM - 2012-08-23, 16:16

Dziękuję za wypowiedzi :prosze: Zawsze to mam teraz jakis punkt odniesienia :prosze:
Gdyby ktoś miał coś jeszcze do dodania to zapraszam.

P.S. Gdyby ktoś słyszał o jakimś godnym samochodzie z takim silnikiem to bardzo prosze o cynk :piwo:

Anonymous - 2012-08-23, 16:40

Z tym układem chłodzenia że sie przegrzewa to bzdura!!! Owszem pompa wody lubi sie z czasem popsuc ze względu na plastikowy wiatraczek który z czasem peka i nie robi obiegu,a jęśli chodzi o turbine to trzeba lac syntetyk 5w40 i bedzie śmigać.
wtx - 2012-08-23, 17:32

kamilb5 napisał/a:
Owszem pompa wody lubi sie z czasem popsuc ze względu na plastikowy wiatraczek który z czasem peka i nie robi obiegu

u mnie taki pękł. jednak pompa firmy hepu miala wirnik metalowy także luz. koszt pompki nie był znów duży. za wymiane chłodnicy, płynu, pompy i robote dałem 500zł.

p.s. dodam, że moje doświadczenia opierają się na passatach. przy okazji jesli auto ma być wygodne, przestronne, niesportowe jednak dość dynamiczne to moge polecić. z zawieszeniem różnie bywa ale jak ktoś nie sunie po dziurach z większą prędkością lub nie ma pewnego odcinka drogi z kostki drogowej a zawiecha jest w dobrym stanie to jeszcze pojeździ.

maroo - 2012-09-12, 20:38

U mnie w Leonie jest 1.8t 180PS jest podkręcony na 220PS ma juz prawie 220 tys. najechane i nie ma z nim żadnych problemow. Dodam ze jest podtlenek LPG :fala: a gówno do tego przegrzania to nigdy mi sie nie zdarzyło
LyszyK - 2012-09-12, 20:45

maroo, Twoj leon stal dzis kolo full marketu ?
maroo - 2012-09-13, 19:57

srebrny na czarnych felgach?? jeśli ten to tak :pilka:
Anonymous - 2012-10-03, 16:49

Wiekszosc ludzi się wypowiada a na oczy 1.8T nie widziała.

Jak sprawne jest wszystko to nic sie nie przegrzewa. Dwa lpg dziala w tym silniku bardzo dobrze. Trzy tak jak toffic pisze brac powyzej 2000r.
AEB i AGU maja najlepsza glowice i kolektor. Pozatym to kicha. Komputer jak atari, turbo najslabsze. sonda waskopasmowa.ogolnie zabytek troche.

Polecam Najbardziej AUQ/AUM/ARX/ARY/BAM/AMK potem AJQ/APP/AQA/ARZ. Te pierwsze sa na szerokiej sondzie, te drugie na waskiej , ale komputer maja juz cywilizowany i cuda można robić , nawet samemu. Np konwersje AQA 150km w AJQ 180km http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
+ tip + decat + waxbox = 195km na seryjnym programie z lpg.

Polecam silnik marzenie. Podstawa w tym motorze to szczelnosc dolotu - w każdym znajde dziure.

EDIT

Chciałem dodać że mam do sprzedania komputer do 1.8T z chipem na 180km do AGU/AEB golf/passat lub 220km do AUQ/AUM info PW pomoge w zamontowaniu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group