VAG-PODKARPACIE.PL Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG
AUDI - A4 B5 Grób TDi by Wodz 20"engine AFN na GTB22,235KM/450
Wodz - 2012-10-04, 22:53 Temat postu: A4 B5 Grób TDi by Wodz 20"engine AFN na GTB22,235KM/450Witam wszystkich.
Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN.
Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski).
Zaraz po zakupie w 2010roku doprowadzałem auto do nie nagannego stanu technicznego,to był mój priorytet.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale)
- pompa wody
- łożysko w rolce napędu wisco
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- do sprawdzenia poszedł alternator
- rozrusznik do regeneracji
- nowy interculer
- nowy wałek rozrządu
- nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet)
- sprawdzony został kompresor klimatyzacji
- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów
- oczywiście wszystkie płyny jak i filtry
- kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem
- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów
- nowe świece żarowe
- sprawdzenie ciśnienia sprężania
Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle.
Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym.
- nowe przeguby zewnętrzne
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył
- nowe klocki(przód tył)
- nowe tarcze hamulcowe przód
- przetoczenie tylnich tarczy hamulcowych
- wymieniona pompa hamulcowa
- nowy płyn hamulcowy
Zawieszenie:
- komplet zawieszenia mastersport
- nowe gwintowane zawieszenie
- sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył
- nowe gumy na drążku stabilizacyjnym
Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło.
- wleciała kierownica z wersji S
- fotele wraz z tylnią kanapą 98r
- podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne)
- podłokietnik z przodu
- jakaś tam tuba do bagażnika
- skrócenie lewarka zmiany biegów
Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny.
- brak emblematów na tylniej klapie
- usunięcie tylniej wycieraczki
- zmiana końcówki wydechu
- pozbycie się nakładek na progi
- pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach
- założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19
Rok 2011.
Silnik.
- wpięty box na pompe
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- koło pasowe na alternatorze
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- olej i filtry(5 albo 6 razy)
Hamulce.
- nowe klocki(przód x3 tył x1)
Zawieszenie.
- końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi)
Zmiany zewnętrzne.
- nakładki progowe S4
- listwy drzwi dolne S4
Rok 2012.
Silnik.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- pasek osprzętu
- olej i filtry(x4)
Hamulce.
- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- czujnik ABS prawy tył i lewy przód
-wymiana pierścieni tłokowych
-sprawdzenie głowicy
-nowy rozrząd wraz z pompą wody
-wtryski 270
-turbina gtb22
-chłodnica oleju wraz z podstawka z termostatem
-nowe uszczelniacze na wałek,wał itd
-nowy soft + późniejsza korekta końcowa
-kolejny większy cooler
-downpipe 3"
I zapewne o czymś zapomniałem,niestety już nie prowadzę tak szczegółowej lisy wymienianych części jak i płynów.
Parę fotek z ostatnich prac nad moim "grobem" i mały opis gówno się działo. Po długim postoju autko zapaliło bez najmniejszego problemu,
lecz już przy rozgrzewaniu silnika pojawiło się bardzo dużo niebieskiego i białego dymu :( .Olej rozgrzany i wymieniony na nowy,
jazda próbna i nic a nic dymu nie ubywa.Myślę turbo w końcu powiedziało dość,montujemy GTB22 które czekało w kolejce w garażu.
Po montażu GTB nadal sporo niebieskiego i białego dymy,mała załamka pomiar ciśnienia nadal nie wiadomo gówno jest grane :facepalm: .
Głowica w górę i do sprawdzenia,stan perfekcyjny.Tłoki z bloku i jest winowajca,zapieczone pierścienie na trzecim cylindrze.
Wleciał nowy komplet pierścieni oczywiście na cztery gary.Motor wy składany i problem zginął,teraz możemy działać dalej :D .
Oczywiście pod nowe turbo wleciał nowy downpipe-r 3"
Następnie czas na większy intercooler,poprzedni wydawał mi się duży do puki nie przymierzyłem obecnego.
Chłodzenie silnika również pasowało poprawić,wpadła chłodnica oleju wraz z termostatem.
Na przód założyłem większe hamulce 345mm na cztero-tłokach brembo.Wizualnie nadal za małe do kół 20",ale skuteczność w porządku.
Od 2010r nie ruszałem zawieszenia przód więc czas na komplet wahaczy.
Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większości dłubie sam i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży.
Fotki kresek z różnych stage.
Seria przy przebiegu 510tys 113KM/235NM
Stage 1 130KM/271NM
Stage 2 158KM/362NM
Stage 3 182KM/413NM
Stage 4 235KM/450NM nadal seryjny dół
Tu mamy zestawienie wykresów po strojeniu i korekcie.
Kilka fotek autka.
Wersja zimowa,kilka fotek.
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.dr.lolek - 2012-10-04, 23:01 bardzo ladne audi !
fajnie sie prezenci z tym kolkiem takie duze :D
ale jednak kombi bez relingow to jak "kondom" oczywiscie bez obrazy;)Anonymous - 2012-10-04, 23:20 gówno ty gadasz, syto sie prezenci-nie po to zalozyl zdesie z s4 zeby zostawic do nich relingi
syto panie jacq - 2012-10-04, 23:35 ile kilometrów robisz, że gówno rok zmieniasz rozrząd?kleryk - 2012-10-04, 23:46 dr.lolek, popatrz na tych stalakach jak wygląda. Przyznam Ci rację ale na tych s-lineach to troszkę słabo bez relingów bo jest wąskie koło. Ale jakby przysadził coś z parapetem to wtedy brak relingów robi z niego piękny naleśnik i było by git.diabolo - 2012-10-05, 00:01 nie wiem czy ten box robi taka robote ale z tylu dymi jak z jelczaGegas - 2012-10-05, 08:31
diabolo napisał/a:
nie wiem czy ten box robi taka robote ale z tylu dymi jak z jelcza
Wypie..ol tego box'a na szrot.Kolega miał w Passku to wypaliło mu dziury w tłokach.Zapodaj porządny sofcik i będzie OK.Wodz - 2012-10-05, 09:23
dr.lolek napisał/a:
jednak kombi bez relingow to jak "kondom" oczywiscie bez obrazy;)
Nikt tu się nie myśli obrażać każdy ma swój gust jak i zdanie.Jak dla mnie jest ok bez.Reling nie"wyciąga"autka ku górze wizualnie bo go nie ma
jacq napisał/a:
ile kilometrów robisz, że gówno rok zmieniasz rozrząd?
No jak w opisie głównie autkiem latałem w trasy(teraz już mniej),od kwietnia 2010r zrobiłem 190tyś(rozrząd wymieniam gówno 80tyś).
nie wiem czy ten box robi taka robote ale z tylu dymi jak z jelcza
Diesel musi dymić
Gegas napisał/a:
Wypie..ol tego box'a na szrot.Kolega miał w Passku to wypaliło mu dziury w tłokach.Zapodaj porządny sofcik i będzie OK.
Spokojnie,wypali to się motorownie wymieni ;-)Od ponad 100tyś nie wypaliło więc nie ma z tym boxem tragedii.A tak na poważnie to wiem że box to samo zło ale jak już wpiąłem to nie mogę się z nim rozstać,hehe.
Pozdrawiam.Qubekk - 2012-10-05, 11:02 auto mega sie prezentuje...i wg mnie z relingami straciła by urok audiczka...
aczkowiek nigdy sie jej z bliska nie przypatrzylem zawsze jak depniesz na podkarpackiej to czarno za toba i tyle
dla mnie bomba... Shmatan - 2012-10-05, 11:46 Całkiem nie głupie b5, ale zdecydowanie wolałbym je z relingami ;]wujek 2Pac - 2012-10-05, 22:52 No i elegancko, z zewnatrz eska jak sie patrzy. Jeszcze jak zaadoptujesz esowy srodek tu juz bedziesz mial w swoim smoluchu wszystko gówno najlepsze w esce
Do tego podkresliles to ponadczowym kolem o nienachalnej urodzie, ktore jak donosza szwajcarscy naukowcy wciaz cieszy sie nieslabnaca popularnoscia w wielu gminach Polski poludniowo-wschodniej.
Tak wlasciwie to juz lepiej byc nie moze no chyba zeby jeszcze RS body zadrutowac, wtedy bylby kozak i szczypal w suty bo póki gówno szypie w oczy
Reasumując, jestem za i trzymam kciuki bo im wiecej chwastow na drogach tym moja pycha wieksza LyszyK - 2012-10-06, 09:11
wujek 2Pac napisał/a:
No i elegancko, z zewnatrz eska jak sie patrzy. Jeszcze jak zaadoptujesz esowy srodek tu juz bedziesz mial w swoim smoluchu wszystko gówno najlepsze w esce
Do tego podkresliles to ponadczowym kolem o nienachalnej urodzie, ktore jak donosza szwajcarscy naukowcy wciaz cieszy sie nieslabnaca popularnoscia w wielu gminach Polski poludniowo-wschodniej.
Tak wlasciwie to juz lepiej byc nie moze no chyba zeby jeszcze RS body zadrutowac, wtedy bylby kozak i szczypal w suty bo póki gówno szypie w oczy
Reasumując, jestem za i trzymam kciuki bo im wiecej chwastow na drogach tym moja pycha wieksza
Wujek daj numer na prv , wodeczki musimy sie napisc Wodz - 2012-10-06, 09:26 Witam.
Nadchodzi zima więc czas szykować buciki na zimę(18").Od wczoraj się zmagam z felgami i czuje niedosyt,brakło mi wizji jaki kolorek felg (miał być czarny połysk z dużo ilością brokatu).
Tak dokładnie 225/40/18 ,przez dwie zimy męczyłem się na 15 i było za nisko(a gwint jak jak ruszę to tylko na dół )Anonymous - 2012-10-06, 09:42 na bogato
ranciki na tych mercedesach są w polerce Qbuncio - 2012-10-06, 10:01 w czwartek stałeś obok mnie na krzyżówce w boguchwale koło cmantarza, (zastanawiałem się czyje to takie ładne auto - teraz już wiem ) muszę przyznać że jak nie przepadam za kombiakami, to ten zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, gleba w zestawieniu z dużym kołem wygląda po prostu mega zajebiście
pozdrkleryk - 2012-10-06, 13:57 Jak ty takie walce założysz na zimę to trochę lipa będzie, a po drugie to polerkę Ci sól zeżre i będziesz odnawiał gówno tydzień. Ale gówno kto lubi.LyszyK - 2012-10-06, 14:43 To audi ma juz pol banki przebiegu??lookash - 2012-10-06, 15:00 przynajmniej nie kręcone Shmatan - 2012-10-06, 16:52
Wodz napisał/a:
Tak dokładnie 225/40/18 ,przez dwie zimy męczyłem się na 15 i było za nisko
Zdajesz sobie sprawę z tego że na 195/65/R15 nie jest niżej niż na 225/40/R18 ;]?Wodz - 2012-10-06, 17:33
kleryk napisał/a:
Jak ty takie walce założysz na zimę to trochę lipa będzie, a po drugie to polerkę Ci sól zeżre i będziesz odnawiał gówno tydzień. Ale gówno kto lubi.
Może i walce ale zawsze to zimówka.Rancik zostanie pomalowany lakierem bezbarwnym do polerowanego aluminium
LyszyK napisał/a:
To audi ma juz pol banki przebiegu??
Hehe,prawdopodobnie tylko tyle
Shmatan napisał/a:
Zdajesz sobie sprawę z tego że na 195/65/R15 nie jest niżej niż na 225/40/R18 ;]?
Jeździłem na 185/60/15 na delikatnym naciągu(fotki wyżej) i było dużo niżej niż na 225/35/19,(i tak właśnie wysoko mi pasuje ), a 225/40/18 są identyczne jak te 19.LyszyK - 2012-10-06, 18:01 No tak, ale 195 65 a 185 60 roznica miedzy nimi jest sporaWodz - 2012-10-06, 18:12
LyszyK napisał/a:
No tak, ale 195 65 a 185 60 roznica miedzy nimi jest spora
No tak ale jak bym założył takie opony na "groba" to by wcale nie wyglądał i odechciało by mi się nim jeździć Małe koło to nie dla mnie,nie podobała mi się ostatnia wersja zimowa i nie była praktyczna.Autko po części służy mi do pracy i musi bez trudu pokonywać progi i nasze dziurawe drogi.WaCki - 2012-10-06, 18:20 Ta na 225/40 18 na dziury idealne, tym bardziej na zime.