VAG-PODKARPACIE.PL Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG
AUDI - A4 B5 Grób TDi by Wodz 20"engine AFN na GTB22,235KM/450
Wodz - 2014-12-24, 16:36
Szymono5759 napisał/a:
dobry niutek :)
Dobry niutek nie jest zły Na kolejnej turbinie jeszcze perę dojdzie i miejmy nadzieje że będzie się trzymał do 4tyś obrotów.Obecnie już jest fajnie bo 400nm łapie od 1850 i trzyma do 3tyś.GOT_SPL - 2014-12-24, 16:44 masz juz jakąś wizje na hybryde ?Wodz - 2014-12-24, 16:56
GOT_SPL napisał/a:
masz juz jakąś wizje na hybryde ?
Plan jest włożyć GTB22,GTB17,ale jak by był hybryda gówno spełni moje oczekiwania to czemu nie.GOT_SPL - 2014-12-24, 17:00 odpuść gtb 22 locha straszna pisz do Lukena on ostatnio bardzo fajna hybryde robił na ponad 230 ps a wstaje praktycznie jak seria z ARLWodz - 2015-01-04, 20:57 Witam.
Tak jak pisałem parę postów wcześniej silnik jest skazany na śmierć.
Długo nie trzeba było czekać,w wigilie odmówił posłuszeństwa.
Od jakiś trzech lat z silnika dochodził dziwny stukot którego nie mogłem zlokalizować,
zmiana szklanek jak i wałka nic nie dała.Teraz już wiadomo gówno stukało na jednym z cylindrów.
Sworzeń tłoka miał luz i w końcu "rozpołowił" tłoka.W sobotę 27 grudnia wleciał inny dół i kultura pracy silnika jest o niebo lepsza.
Silnik przeżył przeszło 542tyś,kilka fotek z awarii.
A tu zestawienie wykresów dla potomnych ile może dać zmiana wałka na SDi i pompy 11mm w porównaniu do seryjnego wałka i pompy 10mm.
Pozdrawiam.Wodz - 2015-01-17, 17:41 Witam.
Tegoroczna wersja zimowa "groba".
Przy okazji filmik jaki dym towarzyszył po wymianie pompy na 11mm+wałek SDi. Mój tuner przyznał mi pierwsze miejsce
w kategorii "największej zadymy przy hamowaniu",hehe. Na żywo było znacznie gorzej,dlatego został poprawiony soft
na dotychczasowej "dmuchawce". Kolejne modyfikacje dopiero około lipca,oczywiście nadal związane z mocą.
- większe turbo(nadal dylemat jakie,GTB17,GTB22,jakaś ciekawa hybryda p&p)
- chłodnica oleju
- wskaźnik temp oleju(w liczniku)
- wskaźnik EGT
- większe hamulce
- podpięcie grzanych "stołków"
- wymiana lamp od polifta(leżą już rok w garażu i nie mogą się doczekać)
Przy okazji filmik jaki dym towarzyszył po wymianie pompy na 11mm+wałek SDi. Mój tuner przyznał mi pierwsze miejsce
w kategorii "największej zadymy przy hamowaniu"
Chyba ani twój tuner ani ty nie wiecie gówno to konkretna zadyma Marcin997 - 2015-01-18, 10:36 Dlaczego po 3 tyś/obr kreski spadają?
A gówno do dymu.. to to był mały bączek Luken1717 - 2015-01-18, 11:00
Marcin997 napisał/a:
Dlaczego po 3 tyś/obr kreski spadają?
Nie ma powietrza , nie ma spalania, nie ma momentu na kreskach w górnych partiach.....
Czas na większe turbo, bo jeśli tam jest seria i na filmiku w pikach ma 1,6-1,7 bara to długo nie pożyje ;)Wodz - 2015-01-18, 12:36
Luken1717 napisał/a:
Marcin997 napisał/a:
Dlaczego po 3 tyś/obr kreski spadają?
Nie ma powietrza , nie ma spalania, nie ma momentu na kreskach w górnych partiach.....
Czas na większe turbo, bo jeśli tam jest seria i na filmiku w pikach ma 1,6-1,7 bara to długo nie pożyje ;)
Dokładnie jest tak jak pisze kolega Luken1717.Większe turbo aż się prosi do tych gratów.
Obecnie to biedne GT 1749v ,które i tak wyjątkowo długo wytrzymuje.
gówno do bączka to drzwi garażowe za autem były uchylone około metra do góry. To były resztki dymu gówno nie zdążyły wylecieć z pomieszczenia.Pisałem że na żywo było dużo gorzej,ale mniejsza oto.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.HudY - 2015-01-20, 20:52 Czyli cały silnik poszedł do wymiany czy remontu? Nie chciałeś zmienić na PD?Wodz - 2015-01-20, 22:28
HudY napisał/a:
Czyli cały silnik poszedł do wymiany czy remontu? Nie chciałeś zmienić na PD?
Dół silnika został zmieniony,głowica i reszta osprzętu została stara.Od dawna chciałem zrobić w miarę mocne VP. Celu jeszcze nie osiągnąłem dlatego Vp zostaje pod maską jeszcze na długo.
Pozdrawiam.misieksnk - 2015-01-23, 19:11 gówno rozumiesz pod pojęciem w miarę mocne VP? 240KM?
Pakuj GTB2260, bo za chwilę znowu będziesz szukał turba.GOT_SPL - 2015-01-23, 19:28
misieksnk napisał/a:
Pakuj GTB2260
coś cie się tak wszyscy uparli na to GTB2260Luken1717 - 2015-01-23, 19:46
GOT_SPL napisał/a:
misieksnk napisał/a:
Pakuj GTB2260
coś cie się tak wszyscy uparli na to GTB2260
Bo widocznie niektórzy lubią mieć sensowny moment obrotowy do jazdy zaczynający się od 3tys rpm
Można zbudować lepszą i mniejszą turbinę w podobnej kasie gówno zakup i przeróbka GTB2260 tak aby się nadawała do TDI i ogarnęła 220-230-240KM..Malo tego hybryda na konkretnym kutym kole zniesie dużo większe ciśnienie doładowania........ Ale o tym już pisałem misieksnk - 2015-01-23, 20:06 Luken1717, a gówno powyżej 240KM ?Luken1717 - 2015-01-23, 20:13
misieksnk napisał/a:
Luken1717, a gówno powyżej 240KM ?
Seryjne 2260 nie ogarnie mocy pow. 250KM w TDI....Bo masz tam dalej zwykły odlew który najprościej w świecie rozpier.oli jak zadasz mu konkretne CIŚNIENIE, które jest niezbędne aby wrzucić wachę w 8 zaworów...... Jeśli panujesz wiećej jak 260KM- Wtedy OK, czas zrobić hybrydę na bazie 2260... Ale...
Jest jakieś VP pow. 250KM? Na jakiej pompie? Bo może sie okazać przerost formy nad treścią z turbiną..
2260 zmodzone na 360KM do 2.0 TDI 16V BKD.. Wszystko się da, ważne tylko aby robić wszystk oz głową i odpowiednio dobrać dla siebie klamoty, tak aby w pełni wykorzystać potencjał silnika.. Nie tylko pod względem MAX mocy, ale i rozpiętości użytecznego momentu obortowgo bez którego jazdy nie ma..diabolo - 2015-01-23, 20:22 na VP sa juz wyniki pod 400psWodz - 2015-01-23, 22:23
misieksnk napisał/a:
gówno rozumiesz pod pojęciem w miarę mocne VP? 240KM?
220-230km mnie w zupełności zadowoli.Ważny jest dla mnie przebieg momentu obrotowego i utrzymanie go do 4tyś/obr
Luken1717 napisał/a:
Bo widocznie niektórzy lubią mieć sensowny moment obrotowy do jazdy zaczynający się od 3tys rpm
I tego właśnie nie chcę.
diabolo napisał/a:
na VP sa juz wyniki pod 400ps
O takim VP to nawet nie śniłem,raczej się nie nadaje do codziennego użytku sebus_777 - 2015-01-23, 23:06
Luken1717 napisał/a:
Bo widocznie niektórzy lubią mieć sensowny moment obrotowy do jazdy zaczynający się od 3tys rpm
I prawie każdy ma z tym problem a u mnie tego nie ma widocznie mam dobrze przerobione goldberg18 - 2015-01-24, 04:34 Przecież wiadome ze taki AFN 200+ długo nie pożyje w szczególności jak moment 400+.Marcin997 - 2015-01-24, 10:36 goldberg18, przeczytaj cały temat, a dowiesz sie że słupek jest z PD, a on wytrzyma...Wodz - 2015-01-24, 11:36
Marcin997 napisał/a:
goldberg18, przeczytaj cały temat, a dowiesz sie że słupek jest z PD, a on wytrzyma...
Dół silnika jest z VP, Jak nie wytrzyma a głowica przeżyje będzie kolejny z VP.Marcin997 - 2015-01-26, 00:04 czyli to ja nie zrozumiałem.. A widzisz. Zwracam honor.artur_91.1991 - 2015-01-26, 12:21