To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Garaż - Sterownik Toledo , kodowanie, adaptacja

Danielloo - 2012-12-27, 21:09
Temat postu: Sterownik Toledo , kodowanie, adaptacja
Witam
mam do czynienia z problemem natury elektronicznej.
Pacjent Toledo 1M , silnik 1.6 16V BCB

Problem polega na tym że auto trafiło do warsztatu od niezłych magików. a sprzątanie po nich jak podejrzewam bedzie trudne.

Nie znam sie na VAGu i tych wszystkich blokach cudnych. Cały czas pracuje na KTS z Bosch Esi. Panowie magicy chcieli zrobić "Adaptacje przepustnicy" dysponując programem VWTOLL , wyczytali gdzieś w necie instrukcje postępowania która tak na prawde jest dla typowego Vaga a nie VWTOLL .
I tak pod hasłem "Adaptacja" w bloku 8mym wpisali wartość z instrukcji. Sterownik od tego czasu wyrzuca dwa błędy , opis jednego z Esi to "NIe przeprowadzona adaptacja przepustnicy".
Informacje które udało mi sie zgromadzić to po pierwsze : nie robi sie tego opcją Adaptacja w VWTOLL tylko czymś innym , dwa : sterownik potrzebuje teraz wartości "oryginalnej " dla przepustnicy . a w programie vwtoll pod opcją "adaptacja" pierwsze odczytuje sie wartość obecną, następnie wpisuje nową , sprawdza i zatwierdza . przetestowałem tą sprawę mam taki program już i kabel vagowy. potrzebuje tylko tej wartośći dla przepustnicy. sprawa wygląda tak jakby przepustnica była rozkodowana. na wyświetlaczu oprócz Checka pali sie jeszcze EPC I trakcja. Auto odpala i pracuje tylko na wolnych obrotach, nie reaguje na pedał gazu , przepustnica bez linki . skąd inad wiem że jeśłi przepustnica straci lub nie przyjmie kodu wyrzuca właśnie błąd w EPC i trakcji. Powstaje pytanie czy potrzebuje tylko tej wartości żeby ją tam wpisac , czy trzeba zczytać inny taki sam sterownik lub przepustnice żeby tę wartość poznać.

Jeśli ktoś umie i chciał by pomóc bede wdzięczny.

Anonymous - 2012-12-27, 22:35

Potrzebujesz ori VCDSa najłatwiej, inaczej rzeczywiście może się skończyć na wymianie EEPROMu w ECU
Danielloo - 2012-12-27, 23:55

Scenariusz dosc czarny sie kroi .. Najlepszym rozwiazaniem byłby ktoś kto posiada VCDSa i mógł by to zrobić , ja szczerze sie przyznaje ze mnie to przerasta sporo .

toffic, jutro jakby była chwila to zadzwonie , dopytam jak Ty to widzisz. Ewentualnie gdyby zaszła potrzeba a chciał byś sie podjać to można by było nawet wóz dowieźć . Totalnie nie widzi mi sie odwiezienie go do serwisu...

Lolo - 2012-12-28, 08:30

Tak jak toffic piszę próbuj VCDSem. On ma opcje adaptacji przepustnicy także praktycznie sam to robi.

Tu masz nawet instrukcje: http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9

A tak na marginesie, ja tak miałem w Lupo 1.0 że czyściłem przepustnice, poodpinałem wszystko no i potem oczywiście zwariowała. Obroty miałem cały czas 1500 na jałowym.
Nawet pod adaptacji. Dopiero przejechałem kilkanaście km i wszystko było ok.

Anonymous - 2012-12-28, 08:43

Lolo napisał/a:
A tak na marginesie, ja tak miałem w Lupo 1.0 że czyściłem przepustnice, poodpinałem wszystko no i potem oczywiście zwariowała. Obroty miałem cały czas 1500 na jałowym.
Nawet pod adaptacji. Dopiero przejechałem kilkanaście km i wszystko było ok.

No ale gaz miałeś na linke prawda?? Nie elektryczny??

Lolo - 2012-12-28, 08:48

Tak na linkę. Przepustnica Simos.
Anonymous - 2012-12-28, 09:13

Cytat:
Tak na linkę. Przepustnica Simos.

No właśnie, jak masz elektroniczną i nie zaadaptowaną to masz tylko wolne obroty albo max RPM ok 2500

szogun0 - 2012-12-30, 13:53

;)
Skończy się na wymianie ECU, IAW4MV, padnięte sterowanie przepustnicą. Chyba, że wyjdzie coś jeszcze po drodze.
Dołożę z historii, że kilkukrotnie ECU samo się "naprawiło i przyjmowało gaz, ale to było na chwilę. Brak możliwości wykonania adaptacji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group