To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

AUDI - Audi S3 1.8T 210 KM

wujek 2Pac - 2014-01-30, 23:12

Jak ma gówno jęczeć to nigdy nie meczy :fuck:
erbete - 2014-01-31, 00:17

Na półce leży mi bov Blitza i ciekawe czy by się sprawdzał jako hybryda w 1.8T, a mianowicie duży otwór puścić z powrotem w dolot, a małym puszczałby w atmosferę :fuck:

Anonymous - 2014-01-31, 13:12

sebus_777 napisał/a:
gregor09 napisał/a:
Żebyśmy nie wiadomo gówno robili , nie będzie to działać prawidłowo i auto będzie miało gorsze osiągi i spalanie niż przy współpracy z zaworem DV.


gregor09 napisał/a:
Natomiast jesli ktoś by chciał koniecznie blow offa w 1.8T to jest to do zrobienia. Ale potrzeba do tego specjalnego mapowania ecu i jeszcze kilku innych myków. Dostępne tylko dla aut powyżej 2001roku. w razie pytań pw.

To w końcu da się to zamontować prawidłowo czy nie bo sam raz piszesz tak a raz tak :nie wie:


Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to nie trzeba będzie tłumaczyć w kółko to samo :prosze:

Lolo - dokładnie masz racje, to gwizdanie to nic fajnego , a przyprawia tylko o ból głowy, pozatym do auta które ma 150 czy 180km to pasuje jak świni siodło, no ale kto bogatemu zabroni :-D

No a kto twierdzi że nie ma różnicy w jeździe dv/blow off to ma prawdopodobnie zepsute auto, albo pisze żeby sobie popisać :lol:
Tkaczu napisał konkretnie - skoro auto zostało przystosowane do pracy z DV to jak niby ma tak samo pracować z BOV-em ? Kłaniają się podstawy EFI.

HudY - 2014-02-06, 20:33

Skoro większość jest za i nie widzi minusów to sam zakładam ten odpustowy badziew i wszystkie gimby pod remizą będą moje :galareta:

A tak na poważnie to skoro turbo nadmucha pod obciążeniem ile trzeba, puszczasz gaz bo się jednak okazuje, że nie się nie zmieścisz z wyprzedzaniem - zawór upustowy wypuszcza napompowane, zmierzone przez przepływkę powietrze w atmosferę robiąc z tego tylko pssssst, później gaz w podłogę a tu zonk bo układ pusty :shock: no ale było pssssst :metal:

Jedynym w miarę działającym rozwiązaniem jest hybryda, ale dla mnie to i tak bardziej wada niż zaleta.

tkaczu18 - 2014-02-06, 20:53

Tylko że mówimy tu o benzynowym silniku który nie lubi za bardzo przeładowań dlatego upuszcza się ciśnienie ... gówno innego jakby to był diesel... Diesel jak przeładowuje to jest rakieta!...
HudY - 2014-02-06, 20:56

Przy tych turbinach to dupa nie przeładowanie skora noutlafa nie wrzuca (o ile osprzęt sprawny) ;-)

A poza tym to czy pb czy tdi to i tak zawsze minimalnie przeładuje bo nie da się wysterować idealnie, a jak pierdnie za dużo to wiadomo.. muł bo ECU nie jest na tyle ogarnięte by np podlać odpowiednio paliwem, a jak by podlał to by pierdło jeszcze więcej i trzeba by było szukać turbiny.
Dla tego w dziale garaż jest kilka tematów, że "turbo się nie włącza"

Luken1717 - 2014-02-06, 22:18

Mysle ze patrzycie na to ze złej strony...

Zaczynając od początku..

W dieslu WIĘKSZA ilość powietrza w stosunku do gnoju (czyt. paliwa) nie ma znaczenia i mu nie zaszkodzi, bo diesle wyjeźdzajace z fabryki mają AFR (stosunek powietrza do paliwa) na poziomie 19:1 - 20:1... W dieslu ZA DUŻO gnoju w stosunku do powietrza powoduje niebiezpieczny wzrost temperatury...

W benzynie jest odwrotnie. Zbyt duża ilość powietrza w stosunku do paliwa ZWIĘKSZA niebiezpiecznie temperaturę, dlatego każda benzyna ma Sondę lambda, która ma określać stosunek stechiometryczny AFR-u czyli 14,7:1 ..

Dlatego w turbo benzynach stosuje się dość często oprócz klapek upuszczających ciśnienie na kolektorze wydechowym, blow offy, po to aby uniknąć przeładowania turbiny w momencie przymknięcia przepustnicy... W dieslu coś takiego nie ma sensu, choćby z tego względu ze występuje jedynie klapa gasząca.


//poprawka..

tkaczu18 - 2014-02-06, 22:55

Luken1717, Na koniec mogłeś dodać ... Dziękuję Dobranoc ;) Pięknie opisane ;)
Anonymous - 2014-02-07, 07:17

Luken1717 napisał/a:
W dieslu sondy lambda nie ma, bo nie jest potrzebna, przynajmniej w serii.

Są, w swoim BMM jak dobrze pamietam nawet masz
Luken1717 napisał/a:
Po to również stosowane są blow-off'y w samochodach podrasowanych i z PRZEDEWSZYSTKIM TURBINAMI BEZ KLAPEK, aby maxymalnie wyeliminować zjawisko przeładowania.

Nie do tego są blow-off czy DVki, diesle nie mają przepustnicy zamykającej się podczas zmniejszania obciążenia silnika
Luken1717 napisał/a:
dlatego każda benzyna ma Sondę lambda, która ma określać optymalny stosunek stechiometryczny AFR-u czyli 14,7:1 ..
AFR 14,7 z optymalnym nie ma nic wspólnego :mrgreen:
Luken1717 - 2014-02-07, 07:48

toffic napisał/a:

Luken1717 napisał/a:
dlatego każda benzyna ma Sondę lambda, która ma określać optymalny stosunek stechiometryczny AFR-u czyli 14,7:1 ..
AFR 14,7 z optymalnym nie ma nic wspólnego :mrgreen:



OK, zgadzam sie.. Słowo "optymalny" jest tutaj nie ma miejscu, bo dla kazdego optyma oznacza coś innego.. Dla większej mocy oczywiste ze ten stosunek będzie niższy.

Ładnie widać t ona tym wykresie:
http://www.perfectpower.c...da_tuning_1.png

Luken1717 napisał/a:
Po to również stosowane są blow-off'y w samochodach podrasowanych i z PRZEDEWSZYSTKIM TURBINAMI BEZ KLAPEK, aby maxymalnie wyeliminować zjawisko przeładowania.

Cytat:
Nie do tego są blow-off czy DVki, diesle nie mają przepustnicy zamykającej się podczas zmniejszania obciążenia silnika




W sumie fakt, coś mnie wczoraj przyćmiło, bo od utrzymywania zadanego ciśnienia doładowania są zewnętrzne Wastegate'y... Blow zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie dolotowym w sytuacjach choćby takim jak przymkniecie przepustnicy tak jak Toffic mówi, które może mieć zgubny wpływ na układ doładowania i w konsekwencji rozwalić turbosprężarkę...

tkaczu18 - 2014-02-07, 21:34

Chłopaki wy się tu produkujecie a i tak nie dotrze do najbardziej zainteresowanych ... Bo oni i tak nie wiedzą o gówno kaman...
Hormon - 2014-02-09, 19:45

Ty założyłeś neony zielone pod autem i na zderzaku z tyłu listwę led zieloną ??

Bo wygląda to śmiesznie. W sumie to tak chu... że szok.

Anonymous - 2014-02-10, 16:49

Hormon napisał/a:
Ty założyłeś neony zielone pod autem i na zderzaku z tyłu listwę led zieloną ??

Bo wygląda to śmiesznie. W sumie to tak chu... że szok.


hahahahahah nie to nie moja audi to z tej samej miejscowości koleś ma A3 i widocznie on lubi takie świecidełka ale wolał bym sobie odpóścić krytykę tych neonów :-D :-D

Hormon - 2014-02-10, 22:20

Okey123 napisał/a:
Hormon napisał/a:
Ty założyłeś neony zielone pod autem i na zderzaku z tyłu listwę led zieloną ??

Bo wygląda to śmiesznie. W sumie to tak chu... że szok.


hahahahahah nie to nie moja audi to z tej samej miejscowości koleś ma A3 i widocznie on lubi takie świecidełka ale wolał bym sobie odpóścić krytykę tych neonów :-D :-D


No własnie niby podobne auto, ale jednak mi tam coś nie pasowało.

Spotkam go jeszcze raz to zrobię fotkę.
Czy ten koleś jest z Woli Zgłobieńskiej ?

Anonymous - 2014-02-11, 14:15

hahah no zrób wtedy porównamy :P

A mieszka na końcu Zgłobnia :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group