To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

SEAT - Seat Ibiza 6L TDI by HP PERFORMANCE

Anonymous - 2013-09-26, 10:05
Temat postu: Seat Ibiza 6L TDI by HP PERFORMANCE
Chciałem opisac swojego autko, ktore uzytkuje na codzien. Nie jest to moze mistrz przyspieszen czy "przyciagacz spojrzen", ale chodziło mi o jak najlepszy kompromis pomiedzy stanem auta, kosztami eksploatacji, zuzyciem paliwa i osiagami.

Wybor padl na Seata Ibize 6L w wersji Sport ze 130-konnym 1.9 TDi na pompowtryskach (ASZ) z 2003 roku oraz 6-biegowa skrzynia. Chcialem kupic auto seryjne i malo wyeksploatowane, znalazlem praktycznie na miejscu egzemplarz sprowadzony swiezo z Włoch z oryginalnym przebiegiem 120 tys km!







Po standardowym serwisie po zakupie auta zdecydowałem sie na modyfikacje silnika.
Samochod po podpieciu hamowni osiagnal bardzo ładny wynik 141KM /325 Nm w serii.





Od razu po tym został zrobiony program, wynik to 165 KM i 380 NM - niestety dalsze podnoszenie mocy bylo bardzo trudne, sierpniowe upaly i seryjny malutki intercooler w nadkolu nie dawal rady, temp w dolocie przekraczala nawet 100 st C.



Oczywiscie niezbedny okazal sie wiekszy czolowy intercooler, oprocz tego doszlo orurowanie aluminiowe 2,25" + laczniki silkonowe. Roznica byla odczuwalna juz bez hamowni, auto zyskalo duzo w calym zakresie obrotow, wynik - 174 KM/400 Nm.









Kolejnym elementem, ktory blokowal dalsze zwiekszanie mocy to seryjna turbosprezarka.
Zdecydowałem sie na hybryde od Turbo Bogdana z Mielca i model z wirnikiem ssacym z 2.0 TDI 170 KM, bezpieczny potencjal turbiny to ok. 210 KM.







Po wstepnym wystrojeniu Ibiza pokazala 200 KM i 410 Nm - jendak moment obrotowy bedzie lekko zmniejszony w pozniejszym okresie, bo na wyzszych biegach zdarzy sie juz lekki uslizg sprzegla, za to wszystko wskazuje, ze Ibiza przyjmie na tym setupie tez kilka KM wiecej. Układ wydechowy pozostał seryjny.

Sam silnik spokojnie wytrzymuje 250KM i 500 Nm jednak mysle, ze na chwile obecna to koniec modyfikacji mechanicznych, sporo osob decyduje sie na GTB2260V, na ktorym mozna zrobic 230-240 KM jednak przynajmniej narazie sie wstrzymam.

Auto jesli chodzi o wyglad optyczny nie rzuca sie specjalnie w oczy, ale chcialem tez zeby wszystko zostalo oryginalne, łacznie z seryjnym (twardym) zawiesem z wersji Sport.





Osiagi jakimi dysponuje w tym momencie samochod, sprawdzone dynometem z korekcja predkosci z gps, bez cwiczenia startow:

0-100 km/h 6,9 sek
0-160 km/h 15,3 sek
0-200 km/h 28,4 sek

1/4 mili - 14,85 sek przy 157 km/h

Szału nie ma, ale jest w stanie zaskoczyc kilka teoretycznie mocnejszych autek i najwazniejsze, ze spalanie przy naprawde dynamicznej jezdzie wieczorami to 7 l/100 km.

b_przemo - 2013-09-26, 15:11

Rafałek napisał/a:
wiekszy czolowy intercooler, oprocz tego doszlo orurowanie aluminiowe 2,25" + laczniki silkonowe.

napisz na PW ile takie komplet kosztuje, bo zastanawiam się na takim czymś

artur_91.1991 - 2013-09-26, 21:45

Jak Ci ślizga sprzęgło polecam zestaw BTB z sharana jest mocniejszy niż siera z ASZ`a albo jaki jedno mas.
Musi już przyjemnie auto jechać ;)

b_przemo - 2013-09-26, 21:48

artur_91.1991, sztywne kolo do tego modelu to podobno ciężki temat, zostaje tylko mocniejsze z sharana
sebus_777 - 2013-09-26, 22:03

artur_91.1991 sztywne koło nie podejdzie do skrzyni 6, ile można to mówić na forum ;-) są zestawy Luk ale nie sprawdzają się, do skrzyni 6 tylko dwumas z Sharana jeśli są uślizgi.
artur_91.1991 - 2013-09-27, 15:40

u mnie na forum KSI wkładają sztywne koło albo z BTB.
Anonymous - 2013-11-15, 16:47

Odswiezam temat bo w aucie zaszlo pare zmian, zdecydowalem sie jeszcze przed zima na montaz ostatnio bardzo modnej turbosprezarki GTB2260VK z silnika 3.0 TDI 240 KM, z tego gówno czytalem ma ona przewage w wstawaniu w porownaniu ze starszymi modelami, a generuje rownie wysoka moc, duza zaleta jest, ze w przypadku silnika ASZ wystepuja najmocniejsze seryjne pompowtryski AL, ktory jesli sa w bardzo dobrym stanie zapewniaja paliwa nawet na 250 KM, sama wytrzymalosc silnika i skrzyni to na pewno 300KM/500Nm.







Przede wszystkim chcialbym bardzo podziekowac zapomoc TurboBogdanowi z Mielca z firmy TRANS-TURBO za przygotowanie turbosprezarki, kolektora oraz wszystkiego potrzebnego osprzetu, swietne podejscie do klienta!

Aby zamontowac ta turbine do 1.9TDi potrzebny byl nowy downpipe, przewody olejowe, wspornik oraz kilka drobniejszych zmian.







Nowy downpipe ma srednice 65mm, reszta wydechu pozostala seryjna 50-55mm i jest to pewnie waskie gardlo, do tego koncowy tlumik zmieniony na pelny przelot.

Pierwsze jazdy daly bardzo pozytywne odczucia, zmienila sie calkowicie charakterystyka silnika, przede wszystkim nie ma dyskomfortu do 2000 obrt ze wstawaniem, jest troszke gorzej od serii, ale mozna poprawic jeszcze sporo programem, za to kiedy turbina osiagnie swoje zadane 1,95b auto caly czas generuje ponad 400 NM i utrzymuje ten moment powyzej 4000 obrt, mozna krecic do 5000 i nie ma juz uczucia ze powyzej 4000 nic sie nie dzieje jak na mniejszych turbinach. Rzeczywiscie przypomina to turbobenzyne, niestety bardzo szybko poddaje sie seryjne sprzeglo, potrafi slizgac nawet przy 3800-4000 obrt na wyzszych biegach i dlatego shamowanie auto okazalo sie trudne, maksymalny moment jest zanizony wlasnie przez slizganie, wykres wyszedl taki:




Jest to wynik nawet ciut wyzszy niz sie spodziewalem, ale auto jest dosc sporo podlane paliwem, troszke pusci dymka kiedy turbina sie pompuje, ale pozniej jest juz w miare czysto. Od czystego wyniku mysle, ze wazniejsze sa osiagi na drodze, a tutaj jestem naprawde zadowolony jak na diesela oczywiscie, auto nie puchanie nawet grubo powyzej 200 km/h i jest grozne nawet dla aut z moca ponad 300 KM i wieksza waga, jak bede mial chwilke nagram jakis filmik, a z tego gówno zmierzylem na Dynomecie ze srednim startem:

0-100 km/h 6,3 sek
0-160 km/h 13,1 sek
0-200 km/h ok 21 sek
1/4 mili 14,3 sek przy 168 km/h

gówno do spalania to jest nadal niskie mimo takich osiagow, jak zmienie sprzeglo na cos mocniejszego mozna sprawdzic na jakiejs dobrej drodze z porownywalnymi przeciwnikami.

GOT_SPL - 2013-11-15, 16:58

w takiej małej ibizie to zamiata równo te 230koni
artur_91.1991 - 2013-11-15, 17:14

na forum KSI gówno druga 6l`ka ma ponad 200 koni... I ta GTB22 spokojnie można robić ponad 280koni. W PL mamy rekord bo jeden forumowicz wyciągnął z Cupry 160 w serii 300koni na seryjnym wałku i samym paliwie.
Puchnąć może nie puchnie a jaką masz temp. oleju przy 200km/h i gówno nawjażniejsze jakie masz EGT??
zapraszam do tematu:
http://www.klubseatibiza....z01-t53195.html
p.s. teraz to obowiązkowo większy wydech bo egt zabije turbo i resztę

Anonymous - 2013-11-15, 17:34

artur_91.1991 napisał/a:
na forum KSI gówno druga 6l`ka ma ponad 200 koni... I ta GTB22 spokojnie można robić ponad 280koni. W PL mamy rekord bo jeden forumowicz wyciągnął z Cupry 160 w serii 300koni na seryjnym wałku i samym paliwie.
Puchnąć może nie puchnie a jaką masz temp. oleju przy 200km/h i gówno nawjażniejsze jakie masz EGT??
zapraszam do tematu:
http://www.klubseatibiza....z01-t53195.html
p.s. teraz to obowiązkowo większy wydech bo egt zabije turbo i resztę


EGT jeszcze nie mierzylem, staram sie nie katowac na szostym biegu, raczej rozpezdzam sie kilkanascie sekund i odpuszczam, ale rzeczywiscie pomiar EGT by sie przydal, gówno do temp oleju to mozna ksiazki pisac, teraz naprawde ciezko mi przekroczyc 100 st C ale nie mam chwilowo oslony pod silnikiem i jest chlodno i te obciazenia sa dosc krotkie, w lecie moj rekord to 120 st C, ale to lecialem 200-220 km/h przez wiele km w cieply dzien.

artur_91.1991 - 2013-11-15, 17:39

no to git.
Teraz tak jak mówiłem większy wydech i też koni przybędzie

haszczu - 2013-11-15, 18:13

Kosztowna zabawa ale warta świeczki :-D
Harnaś - 2013-11-15, 18:26

hehe nie jeden się zdziwi na drodze :-D widzę wszystko idzie w moc. Konkret :prosze:
Anonymous - 2013-11-15, 21:20

Gratki Rafal :)!
Moc mamy podobna jednak przebiegi wykresów ciut inne, zrob sprzeglo polatamy po "łączniku" w ktorys wieczor :)

ps. chetnie kiedys wpadne zweryfikowac swoje kreski z rolek do Ciebie na dynomet :)

GOT_SPL - 2013-11-15, 21:37

Harnaś musiał by do siebie wsadzić GTB2260VK żeby nie brakowało mocy pod końcem obrotów obecnie od 3200tyś zaczyna lecieć w dół ale i tak dobrze się odpycha :mrgreen:
kornat - 2013-11-15, 22:29

GOT_SPL,
Rafałek napisał/a:
Odswiezam temat bo w aucie zaszlo pare zmian, zdecydowalem sie jeszcze przed zima na montaz ostatnio bardzo modnej turbosprezarki GTB2260VK z silnika 3.0 TDI 240 KM,

Z tego wynika, że już włożył.
Fajna Ibi, ładnie to musi iść z taką mocą przy masie 1300kg

Anonymous - 2013-11-16, 05:24

kornat napisał/a:
GOT_SPL,
Rafałek napisał/a:
Odswiezam temat bo w aucie zaszlo pare zmian, zdecydowalem sie jeszcze przed zima na montaz ostatnio bardzo modnej turbosprezarki GTB2260VK z silnika 3.0 TDI 240 KM,

Z tego wynika, że już włożył.
Fajna Ibi, ładnie to musi iść z taką mocą przy masie 1300kg


Auto bez kierowcy wazy ok 1170kg w zaleznosci od ilosci paliwa.

kornat - 2013-11-16, 11:12

Na wykresie jest podane 1265 dlatego zaokrągliłem, auto bez kierowcy nie pojedzie ;)
Golf IV, czy Seat 1M waży na pusto praktycznie na tyle i ile Ibi z kierowcą.

Lizdek1988 - 2013-11-17, 11:35

Gratuluje ! :D
mój też już się powoli kończy "naprawiać" mam nadzieje, że nie raz pośmigamy po RZE :D
Pzdr :mrgreen:

Anonymous - 2013-11-17, 16:22

Lizdek1988 napisał/a:
Gratuluje ! :D
mój też już się powoli kończy "naprawiać" mam nadzieje, że nie raz pośmigamy po RZE :D
Pzdr :mrgreen:


Bardzo chetnie :) A w koncu nagralem filmik jak to przyspiesza z miejsca, trakcja na zwyklych oponach jest o dziwo dosc ładna, sprzeglo slizga najbardziej po przepieciu na 4-ry, i trzeba wziasc pod uwage, ze licznik nie oszukuje ani km/h wg gps:

http://youtu.be/nqM4mcCyTMc

dawid199406 - 2013-11-20, 21:16

Sprzędło ślizga dość konkretnie i będzie coraz gorzej tzn za chwile będzie na 3 biegu później na 2. Ja u siebie sprzęgło mam regenerowane + twarde sprężyny na dwumasie też mam troszkę grzebniętego asz i puki gówno jestem bardzo zadowolony :) zrobiłem coś około 9tys i lekko nie ma :D i w porównaniu do btb o połowę taniej :). Zapytaj toffica bo on mi to nagrał :) czy wytrzyma tą moc :) bo u mnie aż tyle nie będzie :)
Lizdek1988 - 2013-12-24, 10:55

I jak tam robiłeś coś ze sprzęgłem?
Anonymous - 2013-12-25, 21:26

Lizdek1988 napisał/a:
I jak tam robiłeś coś ze sprzęgłem?


Narazie nie, ze sprzeglem poczekam do wiosny, i tak nie ma warunkow na wykorzystanie pelnego potencjalu auta, a codzienna nawet dynamiczna jazde sprzeglo ogarnia.
Za to zalozylem dystane -17/-20 i sprezyny -30mm, zdecydowanie auto lepiej wg mnie wyglada i prowadzenie poprawila sie na plus, tyl juz nie lata niebezpiecznie na zakretach jak na seryjnym zawiasie.


b_przemo - 2013-12-25, 22:10

Rafałek, na tył mam rozumieć tylko dystanse? Powiedz mi czy załatwiło sprawę te 3mm przesuniętej belki jak w mk4? bo ja mam 20 i właśnie mi przyciera z jednej strony i myślę ile je przytoczyć.
Anonymous - 2013-12-25, 23:36

b_przemo napisał/a:
Rafałek, na tył mam rozumieć tylko dystanse? Powiedz mi czy załatwiło sprawę te 3mm przesuniętej belki jak w mk4? bo ja mam 20 i właśnie mi przyciera z jednej strony i myślę ile je przytoczyć.


Mam z przodu 17mm na strone, tyl 20mm na strone i o dziwo mimo obnizenia nie obciera, ale trzeba jeszcze sprawdzic z pelnym obciazeniem po nierownosciach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group