To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Zrób to Sam - Ustawienie zmiennej geometrii w turbosprężarce VNT

Anonymous - 2015-06-12, 21:32
Temat postu: Ustawienie zmiennej geometrii w turbosprężarce VNT
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne, bo jaką mamy pewność, że poprzedni serwis nie ustawił źle długości sztangi aktuatora, robiąc to 'na oko'. Za każdym razem powinno to być weryfikowane.

Oczywiście wstępne ustawienie śruby regulacyjnej zderzaka lub aktuatora, np po wymianie całego rdzenia lub gruszki, może odbywać się w oparciu o ustawienia ze starego CHRA.



W wyniku współpracy z firmą IDParts z USA, zamieszczamy polską wersję językową świetnego filmiku, który pokazuje prosty i konkretny sposób na ustawienie prawidłowej długości sztangi 'gruszki'. Cała zabawa tak na prawdę zaczyna się na filmie od 4.30 min. Pamiętajcie, żeby wybrać polską wersję językową.

Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii - film


W ten sam sposób można postępować z każdym innym modelem turbosprężarki, wyposażonej w mechanizm zmiennej geometrii i typowy zawór podciśnieniowy. Pamiętajmy, że nieprawidłowa kalibracja VNT spowoduje w krótkim czasie kolejną awarię turbosprężarki.

Precyzyjne dane kalibracyjne (wartości ciśnień) do prawidłowego ustawienia aktuatora załączamy do każdego zakupionego u nas CHRA.

Ktoś może pochwalić się innymi metodami, wyłączając drogi sprzęt i program VAG-COM?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group