To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Motoryzacja - Pytanie o 1.8 Turbo

dawid152020 - 2016-02-08, 08:42
Temat postu: Pytanie o 1.8 Turbo
Siema , przymierzam sie do kupna Audi A4 Passata B5 z silnikiem 1.8 Turbo
Oglądałem dwa egzemplarze i to czy tak naprawdę ten 1.8 Turbo słabo jedzie czy te silniki były takie zajechane ?
Dotychczas jeżdżę benzyniakiem 2.0 16V 115 km i z czystym sumieniem twierdze ze lepiej sie zbiera niż te oglądane samochody . Niestety nikt ze znajomych nie ma z auta z takim silnikiem i nie mam porównania.

Marcin997 - 2016-02-08, 09:50

w serii szału to to nie robi... fakt. Ale w tym roku kupiliśmy już 3 1.8t w a4, i powiem Ci ze w dwóch turbo było bliskie pożegnania się (jedno w sumie się pożegnało). Praktycznie każda była dość wyeksploatowana, mowa o turbie, pompie wody etc. Jedyne ta biała od Erbete jest git.
Tak więc to jest jedno, ale najważniejsze to chyba to, że jednak w serii na audi a4 czy paska b5 to 150KM to za mało. Fajnie jest bo są podatne na mody, po zmianie wtrysków na saabowskie (100zł komplet) i zrobienia tubrohybrydy z k03 (TransTurboMielec 700zł), i sofcie idzie porobić w granicach 220KM.
Nie potwierdze wykresem bo żadna jeszcze nie pojechała na kreski ;-)

diabolo - 2016-02-08, 10:00

Zdrowy paserati 1.8t zje takiego golfa 115ps bez problemu wiec wniosek jest tylko jeden
Jezdzil tym "janusz" i niczym sie nie przejmowal

dawid152020 - 2016-02-08, 11:30

Też tak mi sie wydaje , ze jednak jakieś przyspieszanie powinno być , a nic nie było czuć , wiadomo ze przy 5-6 tyś obr to coś szło , najwidoczniej zajechane silniki , a dodam ze obydwa były zatrute gazem , ale próbowałem na benzynie , a tak przy okazji spalanie takiego silnika jakie jest ?
qbass - 2016-02-08, 12:00

http://vtech.pl/katalog/c...8-T-110kW-150KM

dolne kreski to seria
porównując do 2.0/115KM to te parametry 1.8T osiąga przy 3500 obrotów i dopiero wtedy zaczyna jechać tak że proponuję poszukać samochodu ze zdrowym silnikiem - gówno do samego gazu - 1.8T przyjmuje go bezproblemowo jak mało który silnik z turbiną i grzechem było by nie zasilać go właśnie tym paliwem :-)

lookash - 2016-02-08, 16:13

trasa 8-14l/1oo
miasto 10-15/1oo

gazu nie mam, bo robię zbyt mało km

1.8t z k03s + program

misieksnk - 2016-02-08, 17:22

Jak spokojnie jeździsz, to ok. 9 litrów w trasie spali. Po mieście nie jeżdżę, więc się nie wypowiem.

Tak jak Marcin997 pisał, kupić 1.8T z pewnym silnikiem, nie jest łatwo.

Z gazem, to też jak ktoś nieogarnięty założy i wyreguluje, to to nie będzie jechało i np. w Sanoku nie słyszałem o dobrze ogarniętym gazowniku.

tkaczu18 - 2016-02-08, 23:09

ale jedziesz do gregora i on gaz Ci ogarnie ;) nie daleko masz
dawid152020 - 2016-02-09, 08:29

To czyli zdrowy 1.8 T jedzie podobnie do 1.9 TDI 110 ?
qbass - 2016-02-09, 09:43

jasne szczególnie 0-100 :) skąd Wy bierzecie takie porównania ?....zakres obrotów się liczy a nie tylko i wyłącznie wartości w peaku'u
porównywalnie jedzie 80-120 nic więcej i to tylko i wyłącznie dzięki temu że nie trzeba przebijać biegu
100-200 już znacznie gorzej oczywiście mówimy o całkowicie seryjnych samochodach

Ziomek - 2016-02-09, 16:40

bracus napisał/a:
porównywalnie jedzie 80-120 nic więcej i to tylko i wyłącznie dzięki temu że nie trzeba przebijać biegu

100-200 już znacznie gorzej oczywiście mówimy o całkowicie seryjnych samochodach

bzdura, porównujesz chyba 1.9tdi w ibizie z 1.8T w a6.

bracus niedługo napisze że 1.8T jedzie podobnie do 1.4.
Mam w A6 1.8T w serii i jakoś nie narzekam na problemy z wyprzedaniem, z rozpędzaniem się do 140 na autostradzie, czy pracą na LPG. Ciężko kupić zdrowe, ale też warto sprawdzić DV, przepływomierz, n75 i czy klapka od WG nie lata w wydechu. Często potrafi to ten silnik boleć a potem pisze się takie bajki że jedzie gorzej niż 110 w dieslu. Kupić, wyczyścić smoka i można śmigać.

misieksnk - 2016-02-09, 17:06

tkaczu18 napisał/a:
ale jedziesz do gregora i on gaz Ci ogarnie ;) nie daleko masz


Jestem właśnie na etapie umówienia się na datę montażu :-)

qbass - 2016-02-09, 17:23

Ziomek napisał/a:
bzdura, porównujesz chyba 1.9tdi w ibizie z 1.8T w a6.


przeczytaj jeszcze raz mojego posta tylko ze zrozumieniem i w oparciu o post wyżej na który jest odpowiedzią - później wstań - zrób sobie herbatę i przeczytaj jeszcze raz a wtedy zrozumiesz gówno napisałem i nie cytuj kawałka wyrwanego z kontekstu - jak przeczytasz całość raz jeszcze (czyli pewnie 3 ci raz ) zrozumiesz gówno miałem na myśli ;-) i o którym silniku pisałem że jest "szybszy" :-D
jeżeli nadal nie pomoże proponuje wikipedię i hasło:
- sarkazm
i nie piszę tego wszystkiego złośliwie

Ziomek - 2016-02-09, 18:07

bracus, 10 godzin za kółkiem, czas się chyba położyć bo dalej nie rozumiem.
Zresztą, czytam temat od początku dopiero teraz się głupio włączyłem. Już nie będę. Przepraszam jeśli poczułeś się urażony moim postem.

qbass - 2016-02-09, 20:12

no nie żartuj o takie głupoty miał bym się obrażać ? :) tylko strasznie kategorycznie to napisałeś a ja przecież z przekąsem napisałem że o ile te silniki mają taki sam czas 80-120 pomimo różnych mocy i nM to 1.8T jest dużo "sprawniejszy" zarówno 0-100 jak i 100-200 bo to jest prawdziwy wyznacznik "szybkości" samochodu (moim zdaniem oczywiście) wiadoma sprawa że diesel nawet słabszy jest dobry w trasie kiedy się właśnie najczęściej używa zakresu 80-120.....i tyle jeżeli chodzi o porównanie tych silników :) i bardzo nam milo że się włączyłeś po to jest forum żeby wymieniać zdania na różne tematy. :piwo:
keniu - 2016-02-14, 10:53

Mam 1.8t z LPG i jestem zadowolony. Auto zbiera sie dopiero od 3.5tys. obrotow. Z LPG nie ma zadnego problemu a spalanie to miasto ok 10-15 l a trasa przy spokojnej jezdzie tak do 120km to ok 8 l LPG
szogun0 - 2016-02-16, 14:57

Nie wiem, które masz a4 1.8t ale coś późno ci się zbiera.
BFB i pochodne jadą od 2000 rpm a AEB od 2500 powinno na bank jechać.
Przyglądnij się swojemu samochodowi.

keniu - 2016-02-16, 20:16

Mam jak dobrze pamietam AEB Puzno sie zbiera moze wina turbiny, nie ma kiedy tego sprawdzic.
dawid152020 - 2016-03-07, 13:46

A mam pytanie gdzie na Podkarpaciu robią turbo hybrydowe ?
puyoll - 2016-03-07, 15:45

Marcin997 napisał/a:
...i zrobienia tubrohybrydy z k03 (TransTurboMielec 700z)...

Marcin997 - 2016-03-07, 19:30

dawid152020, albo TransTurboMielec u Turbo Bogdana, tam mam sprawdzone już nie jedna hybryda wyszła, lub forumowo u Lukena czyli TurboSpec ;-) Też polecam ;-)
Luken1717 - 2016-03-08, 23:32

Generalnie jestem w stanie Ci ulepić turbo na dowolną moc (K03-280KM max i K04- 320KM max).. I generalnie od tego na jaką moc byś to potrzebował będzie zależeć finalna cena bo wynika ona z użytych części i technologi wykonania np. koło odlewane bądz kute i frezowane na CNC, frezowanie części gorącej pod większy wałek , wspawanie tulei na części zimnej pod mega większe koło i ostatecznie zmodyfikowanie gruszki na mocniejszą spręzynę.
Im więcej roboty przy turbo, tym większa cena..

trabi_ABF - 2016-03-09, 21:21

polecam
moje K04 od nich smiga na CNC

dawid152020 - 2016-06-24, 00:40

Sory ale odgrzebuje temat , mam 1.8 Turbo AEB i miedzy 2-3 tys obrotów jest mulasta taka , da sie jakos zlikwidowac to dziure ?
radzio93 - 2016-06-29, 20:12

Generalnie jak chcesz obudzić turbo wcześniej to odetkaj mu wydech troche ;) jakiś DP albo wywal kata :mrgreen: No i oczywiście sprawdz czy nie masz nigdzie nieszczelności w dolocie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group