To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Garaż - Seat leon slabe turbo.

peja_87 - 2016-05-31, 15:27
Temat postu: Seat leon slabe turbo.
Witam wszystkich. Posiadam Seata Leona 1.9TDI z silnikiem ARL. Kupilem go kilka dni temu i cos nie tak dzieje sie z turbo. Na 1 i 2 lapie dopiero powyzej 2500, reszta biegow normalnie ok 2000. Przeskanowalem go VAGiem i oto bledy ktore mi pokazalo:
Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 038 906 019 KG
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  5342
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 06402
   VSSZ
5 Faults Found:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
            P1855 - 35-10 - - - Intermittent
17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault
            P0674 - 35-10 - - - Intermittent
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
            P3130 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
            P1570 - 35-00 - -
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
            P1144 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 1C0 907 379 M 
   Component: ESP FRONT MK60      0102
   Coding: 0019970
   Shop #: WSC 00001
No fault code found.

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 1M0 820 043 G 
   Component: 1M-CLIMATRONIC    X0703
   Coding: 00043
   Shop #: WSC 06402
2 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
            30-00 - Open or Short to B+
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
            31-00 - Open or Short to Ground

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 1M0 920 822 E 
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V06
   Coding: 04104
   Shop #: WSC 00222
   VSSZZZ1MZ4R097566     SEZ7Z0D2352941
1 Fault Found:
01176 - Key
            07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 19     -------------------------------------------------------
   Controller: 6N0 909 901   
   Component: Gateway K<->CAN    0001
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 06402
No fault code found.

Address 46     -------------------------------------------------------
   Controller: 1C0 959 799 F 
   Component: 9V Komfortgerát HLO 0004
   Coding: 00259
   Shop #: WSC 06402
1 Fault Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
            27-00 - Implausible Signal

End   -------------------------------------------------------


Dodatkowo podczas wymiany filtra powietrza zauwazylem, ze od wtyczki przeplywomierza id takie jakby trzy kabtorki na swiece. Od jedej z nich jest urwany przewod. Czy to moze byc tego wina?

kornat - 2016-05-31, 16:28

Kod:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
            P1855 - 35-10 - - - Intermittent

Jest to błąd, który zazwyczaj pojawia się przy:
- nieumiejętnej ingerencji w oprogramowaniu
- czasem pojawi się przy złym odpięciu akumulatora
- czasem jeżeli ktoś coś spawał w aucie przy podłączonym akumulatorze

Kod:
17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault
            P0674 - 35-10 - - - Intermittent

Problem z świecą żarową na 4 cylindrze.

Kod:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
            P1144 - 35-10 - - - Intermittent

Coś z wtyczką przepływomierza lub sam przepływomierz

Ogólnie wyczyść błędy, sprawdź które powracają oraz wypadało by zrobić logi.

Sprawdź świece żarowe lub instalację

Kod:
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
            P3130 - 35-10 - - - Intermittent

Oznacza to błąd z EGR lub problem z czujnikiem temp. silnika

peja_87 - 2016-05-31, 18:14

Dzieki za szybka odpowiedz. Powiedz mi jeszcze jak zrobic te logi? cos czytalem ale slabo to rozumiem.
Zauwazylem tez przerwany przewod od jednej swiecy zarowej. Czy to bedzie mialo wply na slabe turbo?
Wieczorej pokasuje bledy i zrobie jeszcze raz test.


Po wykasowaniu bledow, przejechaniu ok 20km i ponownym skanowaniu pokazalo jedynie te bledy:
Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 038 906 019 KG
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  5342
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 06402
   VSS
1 Fault Found:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
            P1855 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 1C0 907 379 M 
   Component: ESP FRONT MK60      0102
   Coding: 0019970
   Shop #: WSC 00001
No fault code found.

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 1M ö 1M0 
   Component: 1M082ö1M0
   Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 1M0 920 822 E 
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V06
   Coding: 04104
   Shop #: WSC 00222
   VSSZZZ1MZ4R097566     SEZ7Z0D2352941
1 Fault Found:
01176 - Key
            07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 19     -------------------------------------------------------
   Controller: 6N0 909 901   
   Component: Gateway K<->CAN    0001
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 06402
No fault code found.

Address 46     -------------------------------------------------------
   Controller: 1C0 959 799 F 
   Component: 9V Komfortgerát HLO 0004
   Coding: 00259
   Shop #: WSC 06402
No fault code found.

End   -------------------------------------------------------

artur_91.1991 - 2016-05-31, 19:06

na moc to na pewno nie wpływa a jest do dodatkowy podgrzewacz płynu chłodniczego w zimie ;) czyli szybciej będzie łapał 90"
kornat - 2016-05-31, 19:18

Logi wykonujesz w 01 Engine później przechodzisz do grupy 08 Meas. blocks i tam wybierasz poszczególną grupę. Po wybraniu grupy klikasz log będziesz miał miejsce do zapisu, wbijasz 3 lub 4 bieg i ustawiasz się z obrotami ok. 1500. Następnie klikasz START i od razu gaz w podłogę. Ciągniesz go do trochę ponad 4000rpm. Na koniec puszczasz gaz, klikasz STOP i wykonujesz kolejną grupę.
Grupy do logowania: 001, 003, 011
Logi statyczne wykonujesz w ten sam sposób, tylko na postoju z obrotami biegu jałowego. Tu zlogujesz 013, 018, 023 każdą grupę loguj po ok 30s.

Został jeden błąd, który może mieć wiele przyczyn. Sprawdź jeszcze klemy akumulatora czy dobrze dokręcone.

peja_87 - 2016-05-31, 19:23

Rozumiem ze pomiar wykonuje podczas jazdy?
artur_91.1991 - 2016-05-31, 19:28

tak
peja_87 - 2016-05-31, 19:44

Ok. logi zrobile. Jak je teraz umiescic w poscie?

Juz zrobilem. Oto wyniki:
http://vaglog.pl/log_264700.html
http://vaglog.pl/log_264701.html
http://vaglog.pl/log_264702.html

Ten pierwszy robilem 3 razy pod rzad i tak nie wiem czy mi wyszedl.

goldberg18 - 2016-05-31, 20:34

Auto jest po programie. Turbo mocno przeładowuje górą. Doładowanie jest u góry jak na BigT na moc 230 KM.
peja_87 - 2016-05-31, 21:07

Możesz jasniej jak dla laika? Tzn ze cos jest spierniczone?
kornat - 2016-05-31, 21:10

W mapie turbo ktoś wpisywał od tak :/ i tak jak wspomniał goldberg18. Obstawiam, że program robił ktoś kto wiele w tym temacie nie wie, więc pewnie i dlatego wywala ten błąd.
peja_87 - 2016-05-31, 21:22

To gówno mi radzicie z tym zrobić?
artur_91.1991 - 2016-05-31, 21:41

udać się do tunera na korektę programu
peja_87 - 2016-05-31, 22:30

Dzieki. A powiedzcie mi jeszcze ile taka przyjemnosc moze kosztowac mniej wiecej?
GOT_SPL - 2016-05-31, 22:32

Od 400 w górę zależy jaki tuner
peja_87 - 2016-05-31, 22:37

Znacie jakiegos dobrego z Rzeszowa lub okolic?
GOT_SPL - 2016-05-31, 22:38

Pisz do luken1717
goldberg18 - 2016-05-31, 22:56

Możesz też dzwonić do chłopaków z HP Performance. Znają się na robocie a ceny konkurencyjne. Kontakt +48 790 421 265. Powiedzą gówno i jak. Może sam program nie jest tragiczny tylko trzeba mechanikę ogarnąć.
artur_91.1991 - 2016-05-31, 22:58

goldberg18 napisał/a:
Możesz też dzwonić do chłopaków z HP Performance. Znają się na robocie a ceny konkurencyjne. Kontakt +48 790 421 265. Powiedzą gówno i jak. Może sam program nie jest tragiczny tylko trzeba mechanikę ogarnąć.

+1

peja_87 - 2016-05-31, 23:29

Dzieki koledzy za pomoc :D
kornat - 2016-06-01, 08:30

Ewentualnie wgrać serię.
peja_87 - 2016-06-01, 08:36

Jak już mam płacić te same pieniądze to wole wgrać jakiś program.
irocket - 2016-06-01, 09:24

peja_87, właśnie program jest, tylko ktoś spier**** robotę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group