Garaż - Seat leon slabe turbo.
peja_87 - 2016-05-31, 15:27 Temat postu: Seat leon slabe turbo. Witam wszystkich. Posiadam Seata Leona 1.9TDI z silnikiem ARL. Kupilem go kilka dni temu i cos nie tak dzieje sie z turbo. Na 1 i 2 lapie dopiero powyzej 2500, reszta biegow normalnie ok 2000. Przeskanowalem go VAGiem i oto bledy ktore mi pokazalo:
Kod: | VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 KG
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 5342
Coding: 00002
Shop #: WSC 06402
VSSZ
5 Faults Found:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Intermittent
17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault
P0674 - 35-10 - - - Intermittent
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019970
Shop #: WSC 00001
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 820 043 G
Component: 1M-CLIMATRONIC X0703
Coding: 00043
Shop #: WSC 06402
2 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 920 822 E
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V06
Coding: 04104
Shop #: WSC 00222
VSSZZZ1MZ4R097566 SEZ7Z0D2352941
1 Fault Found:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 06402
No fault code found.
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 F
Component: 9V Komfortgerát HLO 0004
Coding: 00259
Shop #: WSC 06402
1 Fault Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
End -------------------------------------------------------
|
Dodatkowo podczas wymiany filtra powietrza zauwazylem, ze od wtyczki przeplywomierza id takie jakby trzy kabtorki na swiece. Od jedej z nich jest urwany przewod. Czy to moze byc tego wina?
kornat - 2016-05-31, 16:28
Kod: | 18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Intermittent |
Jest to błąd, który zazwyczaj pojawia się przy:
- nieumiejętnej ingerencji w oprogramowaniu
- czasem pojawi się przy złym odpięciu akumulatora
- czasem jeżeli ktoś coś spawał w aucie przy podłączonym akumulatorze
Kod: | 17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault
P0674 - 35-10 - - - Intermittent |
Problem z świecą żarową na 4 cylindrze.
Kod: | 17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent |
Coś z wtyczką przepływomierza lub sam przepływomierz
Ogólnie wyczyść błędy, sprawdź które powracają oraz wypadało by zrobić logi.
Sprawdź świece żarowe lub instalację
Kod: | 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent |
Oznacza to błąd z EGR lub problem z czujnikiem temp. silnika
peja_87 - 2016-05-31, 18:14
Dzieki za szybka odpowiedz. Powiedz mi jeszcze jak zrobic te logi? cos czytalem ale slabo to rozumiem.
Zauwazylem tez przerwany przewod od jednej swiecy zarowej. Czy to bedzie mialo wply na slabe turbo?
Wieczorej pokasuje bledy i zrobie jeszcze raz test.
Po wykasowaniu bledow, przejechaniu ok 20km i ponownym skanowaniu pokazalo jedynie te bledy:
Kod: | VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 KG
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 5342
Coding: 00002
Shop #: WSC 06402
VSS
1 Fault Found:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019970
Shop #: WSC 00001
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 1M ö 1M0
Component: 1M082ö1M0
Note: Excessive Comm Errors
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 920 822 E
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V06
Coding: 04104
Shop #: WSC 00222
VSSZZZ1MZ4R097566 SEZ7Z0D2352941
1 Fault Found:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 06402
No fault code found.
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 F
Component: 9V Komfortgerát HLO 0004
Coding: 00259
Shop #: WSC 06402
No fault code found.
End -------------------------------------------------------
|
artur_91.1991 - 2016-05-31, 19:06
na moc to na pewno nie wpływa a jest do dodatkowy podgrzewacz płynu chłodniczego w zimie ;) czyli szybciej będzie łapał 90"
kornat - 2016-05-31, 19:18
Logi wykonujesz w 01 Engine później przechodzisz do grupy 08 Meas. blocks i tam wybierasz poszczególną grupę. Po wybraniu grupy klikasz log będziesz miał miejsce do zapisu, wbijasz 3 lub 4 bieg i ustawiasz się z obrotami ok. 1500. Następnie klikasz START i od razu gaz w podłogę. Ciągniesz go do trochę ponad 4000rpm. Na koniec puszczasz gaz, klikasz STOP i wykonujesz kolejną grupę.
Grupy do logowania: 001, 003, 011
Logi statyczne wykonujesz w ten sam sposób, tylko na postoju z obrotami biegu jałowego. Tu zlogujesz 013, 018, 023 każdą grupę loguj po ok 30s.
Został jeden błąd, który może mieć wiele przyczyn. Sprawdź jeszcze klemy akumulatora czy dobrze dokręcone.
peja_87 - 2016-05-31, 19:23
Rozumiem ze pomiar wykonuje podczas jazdy?
artur_91.1991 - 2016-05-31, 19:28
tak
peja_87 - 2016-05-31, 19:44
Ok. logi zrobile. Jak je teraz umiescic w poscie?
Juz zrobilem. Oto wyniki:
http://vaglog.pl/log_264700.html
http://vaglog.pl/log_264701.html
http://vaglog.pl/log_264702.html
Ten pierwszy robilem 3 razy pod rzad i tak nie wiem czy mi wyszedl.
goldberg18 - 2016-05-31, 20:34
Auto jest po programie. Turbo mocno przeładowuje górą. Doładowanie jest u góry jak na BigT na moc 230 KM.
peja_87 - 2016-05-31, 21:07
Możesz jasniej jak dla laika? Tzn ze cos jest spierniczone?
kornat - 2016-05-31, 21:10
W mapie turbo ktoś wpisywał od tak :/ i tak jak wspomniał goldberg18. Obstawiam, że program robił ktoś kto wiele w tym temacie nie wie, więc pewnie i dlatego wywala ten błąd.
peja_87 - 2016-05-31, 21:22
To gówno mi radzicie z tym zrobić?
artur_91.1991 - 2016-05-31, 21:41
udać się do tunera na korektę programu
peja_87 - 2016-05-31, 22:30
Dzieki. A powiedzcie mi jeszcze ile taka przyjemnosc moze kosztowac mniej wiecej?
GOT_SPL - 2016-05-31, 22:32
Od 400 w górę zależy jaki tuner
peja_87 - 2016-05-31, 22:37
Znacie jakiegos dobrego z Rzeszowa lub okolic?
GOT_SPL - 2016-05-31, 22:38
Pisz do luken1717
goldberg18 - 2016-05-31, 22:56
Możesz też dzwonić do chłopaków z HP Performance. Znają się na robocie a ceny konkurencyjne. Kontakt +48 790 421 265. Powiedzą gówno i jak. Może sam program nie jest tragiczny tylko trzeba mechanikę ogarnąć.
artur_91.1991 - 2016-05-31, 22:58
goldberg18 napisał/a: | Możesz też dzwonić do chłopaków z HP Performance. Znają się na robocie a ceny konkurencyjne. Kontakt +48 790 421 265. Powiedzą gówno i jak. Może sam program nie jest tragiczny tylko trzeba mechanikę ogarnąć. |
+1
peja_87 - 2016-05-31, 23:29
Dzieki koledzy za pomoc :D
kornat - 2016-06-01, 08:30
Ewentualnie wgrać serię.
peja_87 - 2016-06-01, 08:36
Jak już mam płacić te same pieniądze to wole wgrać jakiś program.
irocket - 2016-06-01, 09:24
peja_87, właśnie program jest, tylko ktoś spier**** robotę
|
|
|