To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Garaż - gówno wraz z wymianą uszczelki pod głowicą?

Lekhu - 2016-08-25, 23:40
Temat postu: gówno wraz z wymianą uszczelki pod głowicą?
Poproszę o radę.

Mam podejrzenie dość solidne, że mój wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego to nie wina korka, lecz przedmuchów przez uszczelkę pod głowicą.

Proszę o informację od osób, które są już po zabiegu wymiany, gówno wraz z uszczelką należało by sprawdzić i wymienić po 250 tyś. km przebiegu na silniku. Czy myśleć o popychaczach, uszczelnieniu dolnym, pierścieniach i brać pod uwagę do wymiany?

Dzięki.

Ziomek - 2016-08-26, 12:50

1.6TD i 250tyś przebiegu? Niemożliwe żeby przy takim liczniku uszczelkę wydmuchało.. :klown:
Zależy czy sam robisz czy u mechanika, ja jak ściągnąłem głowicę to wymieniłem pierścienie i panewki a samą głowicę oddałem do remontu. Popychaczy nie ruszali, planowanie, uszczelniacze, dotarcie zaworów.

vr6 - 2016-08-26, 14:19

Nic nie rób, oprócz uszczelniaczy. Chyba, że masz stwierdzone jakieś poważne objawy usterki. Ja w Golfie Mk 1, 1,5 w benzynie/lpg przy 340 tys. wymieniłem tylko uszczelniacze (gumki na zaworach) i TYLE. Silnik dalej śmigał jak wściekły i przestał brać olej. Miałem go od stanu licznika 152 tys. km. A gówno dopiero diesel przy takim przebiegu... No chyba, że chcesz się narazić na jakieś nieudolne zabiegi i lipne części oraz wpędzić w koszty to rób gówno się da, a zmian na plus i tak nie odczujesz.
GOT_SPL - 2016-08-27, 07:19

VR6 zawsze po demonarzuty głowicy trzeba ją wyrównać w procesie planowanie
vr6 - 2016-08-29, 09:28

Dla mnie to tak oczywiste, że nie wspomniałem o tym. Ale każdy, kto jest w stanie sam sobie głowicę zdjąć, założyć i poskładać rozrząd, to wie dobrze, że to jest konieczne. :prosze:
Płonek - 2016-08-29, 22:17

Lekhu napisał/a:
Czy myśleć o popychaczach, uszczelnieniu dolnym, pierścieniach i brać pod uwagę do wymiany?
najważniejsze pytanie: czy oprócz palniętej uszczelki pod głowicą silnik miał jakieś niedomagania? Brał olej, mało mocy itp? Jeżeli nie, i nie zamierzasz się z tym autem wiązać na długo długo, to szczelność głowicy, płaszczyzna, uszczelniacze i nowa uszczelka. Simmering na wałek kosztuje 7 zł, to wymień na nowy. Wał - jak uda się odkręcić koło to identyczna historia.
Lekhu - 2016-08-30, 13:14

Dziękuję za wszystkie rady.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group