To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Garaż - Wymiana bloku BLS

Wombat - 2016-08-29, 13:03
Temat postu: Wymiana bloku BLS
Witam, u mojego ojca w vw Caddy 1,9 tdi BLS wypadła dziura w bloku i tutaj moje pytanie czy montować taki sam czy jakies niby ulepszone jak w linku http://allegro.pl/silnik-...47.html#thumb/2
Jakie silniki tej konstrukcji maja panewki na zamkach....?
gówno poradzicie?

dlugii - 2016-08-29, 14:54

Z tego gówno wiem, to lepiej nie pakuj sie w BLSa spowrtoem. Jesli sie nie mylę to najmniej awaryjny z nowszych 1.9tdi to BJB albo BKC. i takich bym szukał :)
goldberg18 - 2016-08-29, 18:38

dlugii napisał/a:
Z tego gówno wiem, to lepiej nie pakuj sie w BLSa spowrtoem. Jesli sie nie mylę to najmniej awaryjny z nowszych 1.9tdi to BJB albo BKC. i takich bym szukał :)


Jeżeli już to BPX, BUK(160 KM z ibizy 6l) lub BLT(130 KM ibiza). BKC to to samo gówno BLS(BLS tylko pod DPF więc krzywki wałka rozrządu się różnią). BJB wydaje mi się że to ta sama historia gówno BLS i BKC

dlugii - 2016-08-29, 18:42

BJB jest poprzeczny - w Altei na przykład wystepował. Wiadomo, BUK/BPX najlepszy, ale ciezko dorwać w dobrym stanie - Już predzej BLT z końcowki produkcji (2008) świerzego znaleźć - dlatego też wyżej pisałem o nowszysch TDI
goldberg18 - 2016-08-29, 18:48

Zgadza sie BJB było w Octavia Altea doczytałem i zmieniłem posta jednak mnie ubiegłeś :). Najlepsza opcja to BLT, kultowy silnik z trwałością ASZ/ARL.
dlugii - 2016-08-29, 19:00

Dokladnie ;) hmm Kultowy to ASZ raczej ;) BLT już miał pompki BA a nie ALki ;) no Ale dorwać dobrego ASZa troche łatwiej niż BPX/BUK, ale nadal ciezko. Jesli BPX , ARL lub ASZ to chyba że kupić go nie patrzac zbytnio na stan i go wyremontować :) wtedy ma to sens :)
goldberg18 - 2016-08-29, 19:05

dlugii napisał/a:
Dokladnie ;) hmm Kultowy to ASZ raczej ;) BLT już miał pompki BA a nie ALki ;) no Ale dorwać dobrego ASZa troche łatwiej niż BPX/BUK, ale nadal ciezko. Jesli BPX , ARL lub ASZ to chyba że kupić go nie patrzac zbytnio na stan i go wyremontować :) wtedy ma to sens :)


Bardziej chodziło o trwałość mechaniczną. Trafiały też ASZ z BA. Raptem w wydajności jest 3-4% więc można zrobić bardzo podobne moce. W BUK siedziały BJ i one były porównywalne z AL.

Wombat - 2016-08-29, 21:30

Okey fajnie ale czy np do BUK podejda wszystkie osprzęty z BLSa? BKC konstrukcyjnie to samo gówno inne ale nie miały tych panewek na zamku?
Luken1717 - 2016-08-29, 21:46

Wszystkie słupki na sterowniku EDC15 czyli Buki, BPXy, arle , asz'ty miały inne umiejscowienie czujnika połozenia wału.. Trzeba rzeźbić blok i zmienić czujnik wraz z podstawą na ten z EDC16..

Po za tym temat przerabiany i możesz nawet zmienić panewki i śruby na stopach korobowodów na te z ARL w badziewnej bazie BXE/BKC/BLS, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...

Wombat - 2016-08-29, 21:52

Luken1717 napisał/a:

Po za tym temat przerabiany i możesz nawet zmienić panewki i śruby na stopach korobowodów na te z ARL w badziewnej bazie BXE/BKC/BLS, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...

Ten temat mnie interesował bo goście gówno sprzedaja te silniki w zawierciu mówił ze sa założone mocniejsze panewki itd. Czyli ogólnie zostaje poskładać wszystko na nowych gratach pojeździć chwile i sprzedać żeby nie robić rzeźby z innymi silnikami itd.

Wombat - 2016-08-30, 19:23

Mechanik proponuje założyć BKD to znów problem z głowicami?
jendrek1975 - 2016-08-30, 20:29

Luken1717 napisał/a:
, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
A są jakieś przypadki że po wymianie panewek na "wzmocnione" korba wyszła bokiem ?
Lolo - 2016-08-30, 21:35

Nie było wcześniej żadnych objawów?
Luken1717 - 2016-08-30, 22:10

jendrek1975 napisał/a:
Luken1717 napisał/a:
, a i tak nie masz pewności ze to nie upierdzieli...
A są jakieś przypadki że po wymianie panewek na "wzmocnione" korba wyszła bokiem ?



Tak firmowy leon z BXE..

Zmienione śruby na stopach na BPX, zmienione panewki na sputtery glyco i korba wyszła bokiem...


Wombat Zapomnij o BKD, raz ze kolejne największe badziewie, a dwa nie przeskoczysz konstrukcyjnie w normalnej kasie zmiany z silnika 8 zaworowego na 16.

Całkiem inna budowa silnika, inaczej umiejscowiony osprzęt, inny układ do intercoolera, inny sterownik silnika i okablowanie..

Wombat - 2016-08-31, 07:22

Lolo napisał/a:
Nie było wcześniej żadnych objawów?
ani zadnego stukniecia, 5 min przez awaria ciche stukanie.
Silnik 4 tys a robota 2 tys mowil ze tylko przeklada graty i pompki.

hEgE1990 - 2016-08-31, 22:05

Wombat, pisz do Czipa, ma passata chyba z BLSem jak dobrze pamietam na czesci. JEZELI DALEJ SZUKASZ TAKIEGO SILNIKA
Wombat - 2016-09-01, 05:16

Dzwonilem sprzedal szybko.
Wombat - 2016-09-02, 09:07

Edit
Decyzja zapadła będzie BKC.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group