To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Garaż - Audi a6 c5 2,4v6 zbyt uboga mieszanka paliwa

Moraś - 2017-04-22, 18:13
Temat postu: Audi a6 c5 2,4v6 zbyt uboga mieszanka paliwa
Witam , zapalił mi się check engin . Błędy jakie mi wyskoczyły to 16814 P0430 i 16804 P0420
Auto jeździ normalnie bez żadnych spadków mocy , podejrzewam ze wina leży po stronie katalizatora ale ja osobiście się na tym nie znam . Mieli byście może jakieś sugestie i podpowiedzi , z góry dziękuję za pomoc .

GOT_SPL - 2017-04-22, 18:49

Masz w aucie instalacje lpg ?
Moraś - 2017-04-23, 07:04

GOT_SPL napisał/a:
Masz w aucie instalacje lpg ?

Nie posiadam w aucie instalacji lpg , dodam też że diagnosta stwierdził że sądy działają prawidłowo .

GOT_SPL - 2017-04-23, 10:48

Spróbuj zatankować na innej stacji i troszkę przegonić auto by wygrzało dobrze katalizatory,jeśli wali uboga mieszanka wiec sondy pewnie stoją na jednej wartości i nie pracują w pełnym pasmie pracy
Moraś - 2017-05-27, 10:24

Tankowanie na innej stacji nic nie dało , nieszczelności w układzie wydechowym też nie ma , wiem na pewno że mam dwa katalizatory do wymiany , wiem tez że katalizatory mam cztery Dwa mniejsze zaraz za kolektorem ( bodajże ) i dwa większe z tyłu . za tymi mniejszymi z przodu są sondy a za tymi większymi nie ma . Czyli mam rozumieć że do wymiany są te dwa mniejsze bo to z nich idzie odczyt z sąd ?
qbass - 2017-05-27, 10:45

katalizatory po prostu wyrzuć a w ich miejsce wstaw jakieś dedykowane dp - nawet chińczyki
odczyt idzie nie z katalizatora a z układu - tak umiejscowienie jest ważne - wszystko zostało zestrojone aby bazować na odczycie właśnie z tego miejsca ale katalizator rzadko się "zapycha" po prostu się wypala - wykrusza i jest wydmuchiwany

Moraś - 2017-05-27, 14:48

Tak to wygląda na zdjęciu . Oznaczone czerwonymi strzałkami to te pierwsze katy a zielonymi te końcowe . Jak widać sondy są przed końcowymi .
szogun0 - 2017-05-28, 12:14

To pierwsze to pre-cat.
Z doświadczenia sprawdź sobie ustawienie rozrządu w 94 bloku. Bo może wariatory ci się sypnęły, wtedy efekty są podobne.

qbass - 2017-05-28, 13:27

Moraś napisał/a:
Tak to wygląda na zdjęciu . Oznaczone czerwonymi strzałkami to te pierwsze katy a zielonymi te końcowe . Jak widać sondy są przed końcowymi .


ja wiem jak to wygląda - miałem taki sam wydech w każdej esce - dlaczego mówię gówno masz zrobić jeżeli to rzeczywiście wina wydechu ( w gówno bardzo wątpię )

Moraś - 2017-06-12, 14:33

Błędy związane z katami wyeliminowałem . Pozostały mi jeszcze dwa błędy które systematycznie wyskakują są to :
- P1423 Bank 1 . System wtórnego powietrza , zbyt mały przepływ
- P1411 Bank 2 . System wtórnego powietrza , zbyt mały przepływ

Podpowiecie od czego zacząć eliminację błędów ?

GOT_SPL - 2017-06-12, 17:52

w aso stosuje sie czyszczenie specjalnym narzędziem kanałów w głowicy które odpowiedzialnych za obieg powietrza wtórnego ,odkręca sie z tyły za głowicami 2 zaworów i wkłada odpowiednią sondę czynnikiem pod ciśnieni,na odpowiednie długości i czyści sie ów kanały nie jest to tani zabieg ale pomaga ,jeśli samemu chcesz to zrobić bez odpowiednich narzędzi to tylko demontaż silnika cię ratuje
Moraś - 2017-06-12, 18:38

Czy to poważna usterka czy można ją zbagatelizować . Ile ten zabieg w ASO może kosztować ?
szogun0 - 2017-06-13, 14:30

A może warto wcześniej wężyki podciśnieniowe posprawdzać?
Zawory są sterowane podciśnieniem.

BBB32 - 2019-05-14, 19:37

Moraś napisał/a:
Błędy związane z katami wyeliminowałem

Witam. Mam te same błedy gówno miałeś, mam lpg, jak je wyeliminowałeś?

BBB32 - 2019-05-18, 19:16

Moraś, Zdradzisz jak wyeliminowałeś te błędy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group