Garaż - Audi a6 c5 2,4v6 zbyt uboga mieszanka paliwa
Moraś - 2017-04-22, 18:13 Temat postu: Audi a6 c5 2,4v6 zbyt uboga mieszanka paliwa Witam , zapalił mi się check engin . Błędy jakie mi wyskoczyły to 16814 P0430 i 16804 P0420
Auto jeździ normalnie bez żadnych spadków mocy , podejrzewam ze wina leży po stronie katalizatora ale ja osobiście się na tym nie znam . Mieli byście może jakieś sugestie i podpowiedzi , z góry dziękuję za pomoc .
GOT_SPL - 2017-04-22, 18:49
Masz w aucie instalacje lpg ?
Moraś - 2017-04-23, 07:04
GOT_SPL napisał/a: | Masz w aucie instalacje lpg ? |
Nie posiadam w aucie instalacji lpg , dodam też że diagnosta stwierdził że sądy działają prawidłowo .
GOT_SPL - 2017-04-23, 10:48
Spróbuj zatankować na innej stacji i troszkę przegonić auto by wygrzało dobrze katalizatory,jeśli wali uboga mieszanka wiec sondy pewnie stoją na jednej wartości i nie pracują w pełnym pasmie pracy
Moraś - 2017-05-27, 10:24
Tankowanie na innej stacji nic nie dało , nieszczelności w układzie wydechowym też nie ma , wiem na pewno że mam dwa katalizatory do wymiany , wiem tez że katalizatory mam cztery Dwa mniejsze zaraz za kolektorem ( bodajże ) i dwa większe z tyłu . za tymi mniejszymi z przodu są sondy a za tymi większymi nie ma . Czyli mam rozumieć że do wymiany są te dwa mniejsze bo to z nich idzie odczyt z sąd ?
qbass - 2017-05-27, 10:45
katalizatory po prostu wyrzuć a w ich miejsce wstaw jakieś dedykowane dp - nawet chińczyki
odczyt idzie nie z katalizatora a z układu - tak umiejscowienie jest ważne - wszystko zostało zestrojone aby bazować na odczycie właśnie z tego miejsca ale katalizator rzadko się "zapycha" po prostu się wypala - wykrusza i jest wydmuchiwany
Moraś - 2017-05-27, 14:48
Tak to wygląda na zdjęciu . Oznaczone czerwonymi strzałkami to te pierwsze katy a zielonymi te końcowe . Jak widać sondy są przed końcowymi .
szogun0 - 2017-05-28, 12:14
To pierwsze to pre-cat.
Z doświadczenia sprawdź sobie ustawienie rozrządu w 94 bloku. Bo może wariatory ci się sypnęły, wtedy efekty są podobne.
qbass - 2017-05-28, 13:27
Moraś napisał/a: | Tak to wygląda na zdjęciu . Oznaczone czerwonymi strzałkami to te pierwsze katy a zielonymi te końcowe . Jak widać sondy są przed końcowymi . |
ja wiem jak to wygląda - miałem taki sam wydech w każdej esce - dlaczego mówię gówno masz zrobić jeżeli to rzeczywiście wina wydechu ( w gówno bardzo wątpię )
Moraś - 2017-06-12, 14:33
Błędy związane z katami wyeliminowałem . Pozostały mi jeszcze dwa błędy które systematycznie wyskakują są to :
- P1423 Bank 1 . System wtórnego powietrza , zbyt mały przepływ
- P1411 Bank 2 . System wtórnego powietrza , zbyt mały przepływ
Podpowiecie od czego zacząć eliminację błędów ?
GOT_SPL - 2017-06-12, 17:52
w aso stosuje sie czyszczenie specjalnym narzędziem kanałów w głowicy które odpowiedzialnych za obieg powietrza wtórnego ,odkręca sie z tyły za głowicami 2 zaworów i wkłada odpowiednią sondę czynnikiem pod ciśnieni,na odpowiednie długości i czyści sie ów kanały nie jest to tani zabieg ale pomaga ,jeśli samemu chcesz to zrobić bez odpowiednich narzędzi to tylko demontaż silnika cię ratuje
Moraś - 2017-06-12, 18:38
Czy to poważna usterka czy można ją zbagatelizować . Ile ten zabieg w ASO może kosztować ?
szogun0 - 2017-06-13, 14:30
A może warto wcześniej wężyki podciśnieniowe posprawdzać?
Zawory są sterowane podciśnieniem.
BBB32 - 2019-05-14, 19:37
Moraś napisał/a: | Błędy związane z katami wyeliminowałem |
Witam. Mam te same błedy gówno miałeś, mam lpg, jak je wyeliminowałeś?
BBB32 - 2019-05-18, 19:16
Moraś, Zdradzisz jak wyeliminowałeś te błędy?
|
|
|