To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Zrób to Sam - odkręcanie nadkoli Altea

piotr12 - 2017-06-07, 21:57
Temat postu: odkręcanie nadkoli Altea
Mam pytanie, odkręcał ktoś nadkola te plastikowe w Altei, sa tam jakieś problemy zwłaszcza przy przednich?
Bruno - 2017-06-08, 19:17

zero problemów, wszystko na klucz typu Torx
barteq289 - 2017-06-09, 07:37

tak jak poprzednik napisał, zero problemów, progi plastikowe też schodzą bez problemu, gdybyś chciał ściągnać - rozumiem, że pod kątem konserwacji?
piotr12 - 2017-06-09, 21:12

tak, progi wymyłem i zapaprałem warstwą białego tectylu i czarnego tectylu, powinno na jakiś czas pomóc, teraz nadkola spróbuję w ten sam sposób, później podwozie, wcześniej miałem Fiata Uno, roboty przy konserwacji było 10 razy mniej, dzieki za info, a nie ma problemów przy wyciąganiu przednich nadkoli zwłaszcza tej części od strony kabiny? nie masz problemów z rdzą na tylnej klapie?
barteq289 - 2017-06-16, 07:30

piotr12 problemów z wyciąganiem nadkoli od strony kabiny nie ma, aczkolwiek chyba trzeba odkręcić śrubkę która mocuje plastik założony na progu.
Na tylnej klapie pojawiały się 2 pęcherzyki - na razie tego jednak nie ruszam.

piotr12 - 2017-06-16, 13:18

rozmawiałem z lakiernikiem, to podobno stara przypadłość VW, Seatów i Skód, woda z zamka i wilgoć leje się w porfil i rdzewieje na spawach, twierdził że pod kitem uszczelniającym zgrzewy blach na dole jest rdza, oddarłem ten kit od miejsca gdzie wyskoczyły purchle aż do miejsca gdzie było wolne od rdzy czyli prawie całą dolną część pokrywy, rzeczywiście była ruda, wyskrobałem ile się da, potraktowałem odrdzewiaczem, zgrzew zalaełm tycytlem wyczyściłem, odtłuściłem, potraktowałem epoksydem ale podobno ratunku i tak nie ma a to działania doraźne, pewnie trzeba pomyśleć o innej klapie i jej lakierowaniu tylko jak znaleźć zdrową, udało mi się odrdzewić ale miejscami pozostała ciemniejsza blacha ciekawe czy po takiej można malować czy to jakieś stadium korozji i tam będzie rdza wychodziła
barteq289 - 2017-06-21, 07:52

piotr12
Seat zawsze miał wady:
Leon 1M - woda lała się przez uszczelkę prawych drzwi.
Altea - woda leje się do komory silnika na łączeniu między plastikiem a blachą
Na obronę powiem, że najstarsza Altea ma już 13 lat więc musi rdzewieć :mrgreen:
Gdybyś miał Mazde 626 to byś zobaczył gówno to rdza jest ;)

piotr12 - 2017-06-23, 16:20

zrobiłem mu konserwacje spodu i nadkoli, rdza delikatna była na dwóch nadkolach , 2 minuty czyszczenia i ok., nieźle jak na 10 letnie auto, które jeździło bez konserwacji, pewnie woda stała w przestrzeniach pomiędzy nadkolem a podłużnicą, ale tylna klapa mnie zdziwiła, to wada chyba wszystkich VAgów,i beznadziejnej konstrukcji tylnej klapy, woda spod zamka zamiast lać się na zewnątrz, to wlewa się do przestrzeni rantu dolnego i stoi bez odpływu, gdzie się woda leje do komory silnika?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group