To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
VAG-PODKARPACIE.PL
Forum podkarpackich miłośników samochodów grupy VAG

Modyfikacje - Rozpórki i usztywniacze samochodu

KoguT - 2009-10-02, 14:00
Temat postu: Rozpórki i usztywniacze samochodu
Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:

Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.



Rozpórki dolna i górna:
Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.




Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.




Podczas wejścia w zakręt
Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.




Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.





Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.




Po:
Fender rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.





Boczna rozpórka dolna:
Przed:
Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.




Po:
Boczna rozpórka stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)





Anti-Roll Bar (stabilizator):
Przed:
Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, gówno z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.




Po:
Stabilizator doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.






prosiłbym o podklejenie tematu, ponieważ może się to komuś przydać


obrazki i tekst zaczerpnięty z internetu

Lolo - 2009-10-02, 14:12

Spoko pokazane ;-)
KoguT - 2009-10-02, 14:33

tak szczerze mowiac zabrałem sie za robienie rospórek do mojego mk3 i powiem ze po zalozeniu jak narazie samej tylnej jest duza różnica w jezdzie...

auto jest stabilniejsce i nie lata tył tak jak wczesniej, a w dodatku plastiki nie trzeszczą :-D
dodam ze robie sobie ropzporki regulowane śrubą rzymską. moze nie wyglądają tak jak kupione w sklepie tuningowym aluminiówki ale spełnia swoją role

mam zamiar zakladac te które wymieniłem powyżej, czyli kielichy przód, połączyć sanki i pokombinuje cos z tym spięciem podwozia :prosze:

jacq - 2009-10-02, 15:08
Temat postu: Re: Rozpórki i usztywniacze samochodu
KoguT napisał/a:
Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.

Obrazek


Po:
Fender rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.

Obrazek


spięcie podwozia jak i łączenia A-pillar uzyskuje się montując klatke bezpieczeństwa z zastrzałami do przednich nadkoli ;-)
to już wiem po gówno się te zastrzały robi w klatkach, bo wcześniej nie wiedziałem. Super temat!

PR23M3K - 2009-10-02, 19:23

Od niedawna mam u siebie zamontowane rozporki przod i tyl, wrazenia jak najbardziej na plus ;-)
wujek 2Pac - 2009-10-02, 19:24

Dowod na to, iz nauka moze byc przyjemna :lol:

p.s. juz zalozylem i podpisalem nowy zeszyt :prosze:

KoguT - 2009-10-04, 12:59

znajdzie sie chętny do podklejenia tego?
Płonek - 2009-10-04, 13:06

KoguT napisał/a:
znajdzie sie chętny do podklejenia tego?

Jasne. Bardzo dobry artykuł.

KoguT - 2009-10-31, 16:07

no i oto moja robiona rozporka :prosze:

powiem ze wrazenia z jazdy super
mam przod i tył założony i samochód nie faluje w zakrecie tylko jedzie sztywno i tam gdzie chce kierownik :mrgreen:


Bruno - 2009-10-31, 16:11

KoguT, spoko Ci to wyszło ;-)
Misiek_B - 2009-10-31, 16:41

No fajnie kogut ci wyszło prawie jak te firmowane 8-) masz przod i tył założony no to teraz jeszcze stabilizator na przód :-P
Anonymous - 2009-10-31, 16:44

trochę cienka ta rurka KoguT,
DJ_SM - 2009-10-31, 16:57

luki34 napisał/a:
trochę cienka ta rurka KoguT,
no też tak myslę, ale ogólnie mi sie podoba jak na własna robotę :prosze:
KoguT - 2009-11-01, 01:52

Misiek_B napisał/a:
trochę cienka ta rurka KoguT,


mozecie wierzyc lub nie ale daje rade :prosze:

Misiek_B, stabilizator jest juz z pol roku ;-)

musze umodelowac tera wiazanie sanek jeszcze a pozniej musze skombinowac od kumpla tomka schemat płyty od golfa mk3 i bede modelował tą siatke do podwozia "czytaj:

Misiek_B - 2009-11-01, 09:35

KoguT napisał/a:
Misiek_B, stabilizator jest juz z pol roku
To gdzie fotoporada jak go zakłada sie :bije:
Bruno - 2009-11-01, 23:55

sprzedaż możesz prowadzić takich rozpórek po kosztach :prosze:
Anonymous - 2009-11-02, 00:50

nono to nie glupi pomysl ja bym do paska sobie wzil taka:D
sslawek77 - 2009-11-02, 12:57

ja miałem dolnią.... 3 dni wytrzymała i szlak ją trafił na koleinach.... dobrze że z alu była a nie stalowa :roll:
Anonymous - 2009-11-02, 13:46

Tylko dolna w MkII/III praktycznie nic nie daje, sanki są na tyle masywne ze nie trzeba rozpórki, lepiej na tył założyć
Wombat - 2010-04-13, 11:15

Mam pytanko, jeśli rozpórka nie ma regulacji to jak powinno sie ja montowac, na podniesionym aucie i czym...?
DJ_SM - 2010-04-13, 15:47

Wombat1989, każdą jedną montuje się na podniesionym aucie. MAsz aluminiową czy metalową?
Wombat - 2010-04-13, 17:12

Jeszcze nie mam, ale skłaniam sie ku metalowej...
KoguT - 2010-04-13, 22:10

DJ_SM, niekoniecznie

jak jest bez regulacji to mozna montowac na opuszczonym aucie bo i tak zepnie bude na sztywno

DJ_SM - 2010-04-13, 22:19

KoguT, tylko załóż ją na opuszczonym aucie :-P chyba że blachowkrętami. A jak by przyszło kręcić śrubą zwłaszcza w tych aluminiowych rozpórkach to gwint poleci moment :-/ Dlatego uważam że najlepszą opcją jest stalowa rozpórka bez regulacji ;-)
kjub - 2010-04-13, 22:20

a to nie można na blachowkręt? ja tak założyłem właśnie stalową ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group