FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Audi a4 B6 1.9 Tdi 130KM PD AWX Turbosprezarka
Autor Wiadomość
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 18:52   Audi a4 B6 1.9 Tdi 130KM PD AWX Turbosprezarka

Witam
Panowie proszę o fachową poradę odnośnie mojego problemu który doskwiera mi od momentu zakupu samochodu.

Otóż-
Jak w opisie Audi a4 B6 1.9 Tdi PD 130KM Symbol - AWX
Z początku zapieczona geometria turbiny objawiało się to głośnym buczeniem z okolic filtra powietrza pojechałem do firmy Auto Macher by ją wyczyścić po czyszczeniu wszystko ok + wymiana zaworka N75 na oryginalny z serwisu.
Odma oczywiście uwolniona , zakupiłem na allegro Oil Catch Tank i to dosyć ładnie zrobiłem - wylot z klawiatury weżem do puszki i z puszki podłaczyłem jedną przedłużką cieńszego węża do zaciągu przed turbo tak jak seryjnie było to rozwiązane.
Na początku roku gdy wymieniałem tarcze z klockami zauważyłem cieknący olej z węza podłaczonego to turbo który idzie z Turbo Do Ic , odkręciłem weża od Ic wylało mi się z 100ml oleju.
Dolot też czyszczony w listopadzie i już pokapcuje olej z Egra (słyszalem ze to normal w tych autach 130 PD , i mi tak tez mechanicy mówili).

Olej obecnie 1000km po wymianie Castrol Edge 5W40 Ful syntetyk filt oleju i paliwa wymieniony.

Dodam ,że samochód ciągnie tak jak powinien , brak notlaufów.
Jeszcze podejrzewam , że Ic może mieć dziurkę bo na 3biegu przy większym obciązeniu gdy mu dam w podłogę mi coś popierduje z lewej strony do zmiany biegu ale tylko na 3 biegu ale moc o dziwo jest ?<myśli>

Logi są praktycznie ok niewielkie odchylki w doladowaniu , jeszcze termostat wymieniałem bo nie grzał się teraz po 7,8km jazdy pięknie trzyma 90 stopni.

W serii pewnie z odmy ludziom wali olej bo tu jest wada konstrukcyjna brak filtrow jak np w Bp E46 ktorym jezdzilem i rewelacja ale jednak kupilem Audi.

Czy to oznaki turba do wymiany bądź regeneracji.
A i audi jak jest zimne to w granicach 1000-1500 rp turbo sobie pogwizduje mile jak odpalam po pracy.
Proszę o porady.
Dodam , że jestem z Dębicy.
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-02-05, 18:55   

Alientees, ale gówno sie dzieje? Bo czytam dwa razy i nie wiem w czym jest problem?
 
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 19:01   

Głównie chodzi mi o ten olej który cieknie przy wężu od turba do Ic i o ten olej w dolocie no głównie chodzi mi o to każdy mi mówi , jeździj puki cos nie dupnie , ale jakoś mi to nie może dać spokoju , na 5000 km na starym oleju ubyło mi coś koło litry.
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-02-05, 19:04   

Alientees, To że turbina rzuca trochę oleju w dolot to raczej norma i tu bym się niczym nie przejmował. Stan turbosprężarki najlepiej sprawdzić organoleptycznie sprawdzając luzy na wirniku. Po zmianie oleju zauważyłeś znaczny ubytek? Może jest wyciek spod jakiejś uszczelki?
 
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 19:26   

Wyciek jest na połączeniu węża wychodzącego bezpośrednio od Turbo czyli jedyna możliwośc to uszczelnienie Turbiny , Catch Tanka zamontowałem jak mówiłem.
Szpece w miłocinie W tej firmie Auto Macher , których zapytałem o stan mojej Turbospreżarki powiedzieli , że jest ok . Tylko zastanawiam się czy tak powiedzieli chcąc szybko zarobić na czyszczeniu za które wydałem 550 zl czy rzeczywiście jest ona ok?
Ten olej w dolocie mnie trochę denerwuje ale w passatach i Audi są jak widze na google odwieczne problemy związane z tym tematem.
Zdejmę obudowe filtra w tygodniu i sprawdzę te luzy na wirniku w garażu jak troszkę zejdą te mrozy.
Jakiegoś znacznego bardzo ubytku oleju nie ma , wcześniej był zalany jakiś mobil 5w40 i wzial na 5tys około litre.
Jeszcze denerwuje mnie to takie pierdzenie na 3 biegu jak silnik ma największe obciązenie z lewej strony gdzies coś pierdzi jak dodaje dużo gazu , bo nie lubie załować.
Czy możliwe , że jak miałem wtedy geometrie zapieczona i mi przeładowywała Ic sie rozszczelnil i zrobiła się mała dziurka i popierduje?
Czyli jeśli chodzi o ten olej w dolocie z uszczelnienia turbiny jeżdzić i się nie przejmować ?
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-02-05, 19:30   

Alientees napisał/a:
Wyciek jest na połączeniu węża wychodzącego bezpośredni od Turbo
ale piszesz tu o wężu gumowym a nie powrocie oleju ze sprężarki?
Alientees napisał/a:
Jeszcze denerwuje mnie to takie pierdzenie na 3 biegu jak silnik ma największe obciązenie z lewej strony
Jechałem z kolega Passatem z tym samym silnikiem i również było słychać taki dźwięk.
Alientees napisał/a:
Czyli jeśli chodzi o ten olej w dolocie z uszczelnienia turbiny jeździć i się nie przejmować ?
Jeżeli nie są to duże ilości to raczej nie, sprawdź może któraś opaska jest luźna i po prostu się poci.
 
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 19:47   

Tak chodzi mi o wąż gumowy który jest zapięty oringiem czyli wylot powietrza z Turba. Stamtąd cieknie wiadomo ,że tam ma być powietrze a nie olej i jak sie tam pojawi to tak czy tak wyjdzie.Klamry mocujące węże dolotowe z góry silnika poprzyginałem i trzymają olej nie kapie jedynie przy EGR kapie mi na złacze elastyczne troche.A i kata wywalałem kupilem na allegro gotowy zestaw złącze elastyczne i wspawana zwykła rura i zamontowałem.

Czasem jestem zbyt szczegółowy ale tak to zostawie i bede jezdzil a Turbo zacznie brać juz znaczne ilości to będę myslał.

Chciałbym jeszcze zapytać czy jak Turbo leje to geometria nie będzie się szybciej zapiekać?
Dodaj,że jestem młody jest to moje 2 auto na które sobie zarobiłem i jezdze dosyć dynamicznie jak sie nagrzeje biegi zmieniam na ok 3tys obrotow , czasem lubie tez bardziej przyciskać.
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-02-05, 19:52   

Alientees, jeżeli silnik jest goracy to możesz go urzytkowac w pełnym zakresie obrotów pamiętając o tym aby po dynamicznej jeździ przed zgaszeniem silnika popracował chwile na wolnych obrotach.
Jeżeli nie ma katalizatora i jeździsz dynamicznie to ze zmienna geometrią nie powinno byc problemu.
 
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 20:00   

Zawszę po ostrej czy normalnej jeździe trzymam samochód okolo minuty na wolnych obrotach i dopiero gaszę.
Dobra więc nic nie ruszam i się spróboje przyzwyczaić do tych śladów oleju w dolocie.
Nawet gdybym na nowe turbo te 3 klocki uzbieral i pozniej zobaczyl znow olej z niego to mógłbym tego nie wytrzymać heh.
Dzięki za rady i póki ciągnie nic nie wymieniam.
Pozdro.
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-02-05, 20:08   

Alientees napisał/a:
nowe turbo te 3 klocki
wlał byś chyba kupić jakąś hybrydę albo używkę z ARL za znacznie mniejsze pieniądze a efekt taki sam ;-)
 
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 20:16   

A jeszcze zapytam hybryda gówno to fachowo znaczy? :P Silnik Arl to fabrycznie 150 kucy chyba to te były w leonach itp?
 
 
toffic
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 20:35   

Alientees napisał/a:
Na początku roku gdy wymieniałem tarcze z klockami zauważyłem cieknący olej z węza podłaczonego to turbo który idzie z Turbo Do Ic , odkręciłem weża od Ic wylało mi się z 100ml oleju.

na moje oko to turbo ci pada (jeśli nie przesadziłeś z tą ilością oleju), nowe ok 2200 kosztuje, taniej regeneracja (skoro twoje dobrze pompuje a tylko gubi olej to nie dasz dużo)
 
 
diabolo
Już coś naskrobał


Samochód: audi a3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-05, 20:38   

skoro masz OCT i dalej masz narzygane w dolocie to turbo na 99% pada
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 20:51   

No nie powinno być tego oleju ? Mam jakas gwarancje ze jak zregeneruje to tego oleju wogole nie będzie? Do tej pory gówno jezdzilem raz z Egrem pozniej kata wywalałem to każdy mówił , że te 130-stki tak rzygają w 90%.I tu sie właśnie zastanawiam czy to jest tak ,że ten typ tak ma czy poprostu większość tych egzemplarzy jest poprostu zużyta i zaniedbana.
Moje mam orginalnie nalatane 181tys.
 
 
diabolo
Już coś naskrobał


Samochód: audi a3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-05, 20:58   

skoro masz oil catch tank to przy sprawnym turbo nie powinno byc ani grama oleju w dolocie
tak samo jezeli Ci ubylo litr oleju na 5tys km to tutaj jest przyczyna (luzy na wirniku bankowo)
oddaj turbo porzadnej firmie to bedziesz dalej smigal ewentualnie kup juz zregenerowane bo nowa to spory wydatek
Ostatnio zmieniony przez diabolo 2012-02-05, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 21:03   

Wiec tak podajcie mi jakas solidna firme w mielcu gówno regeneruja bo mam niedaleko bo jednak szkoda mi wkladac 2000+ zl na nowe a mam zamiar nim pojezdzic jakies max 3 lata zrobie moze z 40tysiecy wiec sklaniam sie ku regeneracji w przyszlym miesiacu po wyplacie.
W jednej firmie w mielcu kolega byl paskiem z tym samym silnikiem to jak gosc odme sciagnal to powiedzial ze silnik sie konczy i powiedział mu PAPA i szybciej z tamtad odjechal niz przyjechal.
Turbo Bogdan cos slyszalem ze jest ok ? Prosze o jakies sprawdzone namiary , w tej chwili jade do pracy na nocna zmiane rano wejde to oblukam.
pozdro i dzieki za pomoc.
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-02-05, 21:52   

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=16083224 qrcze nie dam sobie uciąć ręki ale nie słyszałem żeby miał jakieś problemy i pomagał mi mechanicznie przy aucie to dobrze zrobił. A ma już chwile swoją działalność i zajmuje się wyłącznie regeneracją.

Zadzwoń do niego (Grzesiek) kontakt masz tam w aukcji podane i się dowiesz ile gówno i jak.
Pracuje z nim obecnie, chłopak w porządku i rzetelny. Robi po godzinach.
Ostatnio zmieniony przez kleryk 2012-02-05, 21:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
LyszyK
Uzależniony od postów


Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2603
Skąd: DynóVW
Wysłany: 2012-02-05, 22:12   

Alientees napisał/a:

Czasem jestem zbyt szczegółowy ale tak to zostawie i bede jezdzil a Turbo zacznie brać juz znaczne ilości to będę myslał.


Zostań przy tym ;-)
 
 
toffic
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 22:49   

Alientees napisał/a:
Turbo Bogdan cos slyszalem ze jest ok ?
Polecam, sprawdzony wielokrotnie
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-06, 06:51   

Zdanie po obserwacji podobnych tematów są podzielone jedni żeby jezdzic drudzy zeby regenerowac badz wymieniac nowa? Sam nie wiem.

Zapytam jeszcze w ten spobób może , czy miał ktos z was taki samochód na pompowtryskach gdzie turbina brała olej i po wymianie na nowa badz regeneracji kompletnie sucho w okolicach Intercoolera i dalej?

Chodzi mi konkretnie o te silniki 130 i wyzej.
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-02-06, 08:14   

Rzucane diagnozy bez naocznego sprawdzenia przypadku jest dla mnie śmieszne.
toffic napisał/a:
na moje oko to turbo ci pada
dokre oko że przez komputer widzi :roll:
diabolo napisał/a:
skoro masz oil catch tank to przy sprawnym turbo nie powinno byc ani grama oleju w dolocie
a skad wiesz kolego że po montażu OCT dolot był czyszczony? Dalej kolego za dużo teorii, zawsze olej w dolocie będzie nie są do duże ilości ale są szczególnie jak ktoś ma za duży numer buta ;-)

Takie rzeczy najlepiej jest sprawdzić u kogoś kto ma pojęcie i nie wykorzysta ludzkiej niewiedzy robiąc regeneracje bez demontażu turbosprężarki :roll:
100ml oleju na 180tkm to jest cały ch...

Auto jeździ? Jeździ! Po gówno szukać sobie kosztów? Jak będą większe niedomagania wtedy bym się zainteresował tematem. A że pobiera troszkę oliwy silnik to znaczy że mu tego potrzeba :prosze:
 
 
 
diabolo
Już coś naskrobał


Samochód: audi a3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-06, 17:10   

DJ-SM po gówno po raz kolejny sie wkrecasz skoro nie masz pojecia o mechanice :/ czytales pierwszy 2 post ?

wytlumacze Ci to jak dziecku:

100ml oleju w dolocie po 180000 to tylko Ty mozesz uwierzyc ze tyle jest bo kazdy kumaty wie ze spora czesc zostaje wdmuchana spowrotem w kolektor dolotowy i te 100ml to bedziesz mial wiecznie

Alientees napisal wyraznie 1L na 5000km dalej uwazasz ze to jest malo i ze to normalka ?
 
 
Alientees
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-06, 17:33   

Dokladnie tak litra na 5tys. wczesniej dolałem , zrobie jeszcze tak , że sprawdze te luzy na wirniku w wolny dzien i jak nie będzie to znaczący luz to tak bede jezdzil, tymbardziej ,że logi są ok , w sumie mielec niedaleko w każdej chwili mogę jechac.Dzieki panowie mimo wszystko za rady ale narazie to tak zostawie.
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2012-02-06, 19:41   

diabolo napisał/a:
wytlumacze Ci to jak dziecku:
dziękuję tato..

diabolo napisał/a:
Alientees napisal wyraznie 1L na 5000km dalej uwazasz ze to jest malo i ze to normalka ?
napisał że było to na starym oleju wiec skąd wiesz czy olej nie był juz na tyle przepracowany że silnik go spalał? Dla mnie to nic niepokojącego VW dopuszcza graniczne zużycie oleju dla silnika TDI na poziomie 1l/1000km
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Samochód nie jest nowy ma swoje nalatane nie sugeruje się tym gówno wskazuje licznik wiec może mieć swoje kaprysy. Idąc tokiem rozumowania niektórych użytkowników to każdy samochód jest w stanie agonalnym jeżeli zużywa więcej lub mniej oleju. Panowie nie widzieliście, nie macaliście nie stawiajcie 100% diagnozy
Na pewno bym tego nie nazwał "padającą" turbiną bo taka wyciąga znaczne ilości oleju w w krótkim odcinku czasu pozostawiając za samochodem chmurę białego dymu nierzadko powodując samozapłon i problem z zgaszeniem silnika.
Ta zapewne jest w pewnym stopniu zużyta ale można na niej zrobić drugie tyle i jej stan nie koniecznie musi się pogorszyć.

Alientees, jak założysz regenerowaną to nikt ci nie zagwarantuje że nie będzie oleju w dolocie a jak zagwarantuje to tylko korzystać z usług :-P
 
 
 
toffic
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-06, 20:07   

DJ_SM napisał/a:
Dla mnie to nic niepokojącego VW dopuszcza graniczne zużycie oleju dla silnika TDI na poziomie 1l/1000km

Możesz podać jakieś źródło takich danych?? bo to wychodzi ok10l od wymiany do wymiany :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10