Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-17, 14:20
jak jest dasz większy wirnik niż seryjnie to jest już hybryda...
lepsze i wydajniejsze kupić nieregenerowaną większa turbinę
Pioto10 [Usunięty]
Wysłany: 2014-11-17, 14:48
Tylko kupic nowa to wieksze koszty beda ... Za hybryde dam 1000zl razem z wymontowaniem i zamontowaniem a jak tylko regeneracja to 300zl mniej wiec sam nie wiem gówno dzialac jak ktos sie zna niech doradzi
Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 785 Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-11-17, 14:51
zależy czego oczekujesz... Możesz albo zrobić hybrydę (tylko zależy gdzie, bo potem często gęsto są problemy ze wstawaniem, więc byle kto zrobić tego nie może), albo kupić po prostu większą używkę w bd stanie (bez regeneracji). Albo zregenerować swoją i jeździć na serii.
Tylko mówię.. zależy do czego Ty to chcesz. Jeździć tak jak jest, czy bawić się w jakieś moce.
Odezwij się do Lukena, na pewno Ci doradzi jeśli powiesz mu gówno Cię interesuje i w jakiej kasie.
Czego oczekuje ? By to dmuchalo 140 jak terqz bylo i moze kiedys cos wiecej dla tego seryjnej 110 nie chce. A robil bym pewnie u Bogdana w mielcu chyba ze go nie polecacie i jest ktos godniejszy do polecenia gówno lepiej to robi ?
Samochód: Seat Toledo 1L
Silnik: 1.9TDi 90KM 1Z
Imię: Karol Pomógł: 15 razy Wiek: 29 Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 693 Skąd: Rzeszów/Krosno
Wysłany: 2014-11-17, 18:25
Przede wszystkim po ostrej jeździe dać silnikowi pochodzić trochę na biegu jałowym, żeby schłodzić turbo, nie "butować" na zimnym, nie jeździć jak dziadek - czasem przedmuchać turbo, ale pamiętać o poprzednich zasadach
Pioto10 [Usunięty]
Wysłany: 2014-11-17, 18:42
czyli nic nowego ;P do tej pory cały czas tak postępuje ;)
Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 785 Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-11-17, 19:25
robiłem, ogólnie jest ok z nim. Nie mam zastrzeżeń. Ale robiłem także u Lukena. I tak samo polecam. Z tym że nacisk mam na Lukena (bliżej i jakoś bardziej wpadł w gusta).
Czy tu czy tu polecam, bez zastrzeżeń. A że Luken jest na forum , to może jakąś zniżkę złapiesz..
Pioto10 [Usunięty]
Wysłany: 2014-11-17, 19:33
pisałem do Lukena ale zero odpowiedzi jak na razie ...
Samochód: RWD
Silnik: 3.0 M-pałer*
Imię: Marcin Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 307 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-11-17, 21:08
Jak ma być coś więcej niż 140ps to sprawdzona hybryda się nada zawsze wstanie szybciej niż większa locha i nadmucha ile trzeba. Poza tym przy hybrydzie bebechy są nowe więc..
Nie wiem jak jest jak silnik poprzecznie, ale do wzdłużnych wsadzają turbo z awx'a/avf'a lub GTB gdzie nie są to nowe suszarki.
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-11-17, 22:03
Odpisane
Możliwości jest jak zwykle sporo, wszystko niestety kwestia budżetu, bo im lepsze jakościowo komponenty człowiek chce upchać i lepiej zająć się całokształtem jak np. regulacja zmiennej geometrii turbosprężarki na podstawie przepływu gazów, porządne kilkuetapowe doważenie każdego z elementów oraz ogólna dbałość o detale to kasa niestety rośnie.
Dlatego myślę ze każdy ma rozum i jak widzi regenerację po 300zł to powinno mu się zaświecić światełko w głowie ze coś nie gra.
Ogólnie jeśli już jest zaczęty temat, to fajną "bazą" pod hybrydy są turbiny GTB z silników BMM. Taka turbina po zmianie klamotów i przerobieniu gruchy pasuje do zwykłych TDI, a dzięki układowi zmiennej geometrii łopatek 3 generacji potrafi konkretnie zamieszać ze wstawaniem z dołu i małym lag'iem. :)
Polecam wszystkim takie rozwiązanie bo sam mam mocno zmodzoną małą GTB z sporym wielkościowo kutym kołem kompresora i wstawanie jest baaardzo fajne.
A jeśli ktoś ma jakiekolwiek pytania to standardowo zapraszam do złapania za telefon i wykręcenia numeru 660412959.
Staramy się wstrzelić w indywidualne wymagania każdego kto chce zregenerować / usprawnić / zmodyfikować swoją turbosprężarkę.
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-11-17, 22:10, w całości zmieniany 3 razy
Samochód: osobowy
Silnik: od
Imię: Piotrek Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 314 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-17, 23:19
Ostatnio właśnie rozbierałem turbo gt z bmw i czyściłem łopatki.Widziałem że wirnik od strony gorącej ma lekkie ubytki,luzu praktycznie zero.Puki gówno to złożyłem to gówno było ale gówno myślicie o tym?
http://www.ebay.com/itm/C...0f654f4&vxp=mtr
Na alledrogo też chyba jest coś takiego.
Ostatnio zmieniony przez piotrek123 2014-11-17, 23:20, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-11-17, 23:29
piotrek123 napisał/a:
Widziałem że wirnik od strony gorącej ma lekkie ubytki
Kolego sypnęły Ci się klapki zawirowań w kolektorze dolotowym. Standard w BMW. Taka klapka z dolotu przeleciała przez cały silnik i wyleciała wydechem.
Na 90% oprócz uszkodzonego wałka (wirnika) masz też uszkodzone łopatki zmiennej geometrii które tworzą efekt zacinania. . Stąd zapewne Twoje problemy i zapędy do czyszczenia turbiny.
Taka turbosprężarka nadaje sie do regeneracji. Jeśli uszkodzona jest faktycznie geometria (powinieneś widzeć uszczerbane/uszkodzone łopatki) to sam rdzeń Ci nie pomoże. Ponadto, jeźdzenie z turbosprężarką w takim stanie nie wróży niczego dobrego. Bo lada moment zacznie sie układ rozważać i turbosprężarka zacznie wyć (o ile już tego nie robi) a potem skutecznie utrudni Ci życie rozpier.. się w najmniej oczekiwanym przez Ciebie momencie.
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-11-17, 23:39, w całości zmieniany 4 razy
Samochód: osobowy
Silnik: od
Imię: Piotrek Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 314 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-18, 20:35
No fakt też daje jej maksymalnie rok jako takiego dmuchania.Ale rzeczywiście po wyczyszczeniu łopatek zaczęły prawidłowo się ruszać a czyściłem je tylko benzyną bo czytałem że powinno się to wyczyścić papierkiem i takie tam.A z tym wirnikiem to nie mam pojęcia gówno to jest może po prostu ze starości.Ja mam jeszcze model z kolektorem bez klapek,z tym dziadostwem wkładali do nowszych.Po iluś tam set tś kilometrów jest sporo nagaru w kolektorze więc może to ten syf wessało.
gregor09 [Usunięty]
Wysłany: 2014-11-24, 00:21
Jak regenerować to polecam u Lukena. Sprawdzone wielokrotnie osobiście, w kwesti hybryd i serii.
Natomiast zależy gówno się oczekuje od auta.
Kilka dni temu robiłem GTB2260VK w 1.9TDI ARL , mimo że jest to loszka wstaje uważam bajecznie przy dobrym strojeniu ~390NM przy 2000rpm i 229KM na seryjnych pompkach.
Jeśli o mnie chodzi to regenerowałem. Wszystkim zajęli się w AMSerwis i do tej pory auto działa jak trzeba i ma odpowiednio dużo mocy. Cenowo też wyszło rozsądnie, więc moim zdaniem warto pomyśleć nad regeneracją.
Jeśli o mnie chodzi to regenerowałem. Wszystkim zajęli się w AMSerwis i do tej pory auto działa jak trzeba i ma odpowiednio dużo mocy. Cenowo też wyszło rozsądnie, więc moim zdaniem warto pomyśleć nad regeneracją.
A koszt takiej regeneracji? Ja znalazłam tylko takie informacje https://www.regeneracja-t...osprezarek-cena i wolałabym uzyskać także inne. Piszesz, że w rozsądnej, czyli ile? Kumpel planuje zrobić coś z turbo i szukamy pomysłów.
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2019-02-05, 15:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie będę zaczynać nowego tematu, tylko podepnę się tutaj.. :)Znalazłam takie informacje https://www.regeneracja-t..._turbosprezarka odnośnie mojego pytania. Wie ktoś może, która turbina lepsza? Hybrydowa czy zwykła?
Ostatnio zmieniony przez Chicky 2019-02-12, 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum