Samochód: Seat Leon
Imię: Wojciech
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-31, 15:27 Seat leon slabe turbo.
Witam wszystkich. Posiadam Seata Leona 1.9TDI z silnikiem ARL. Kupilem go kilka dni temu i cos nie tak dzieje sie z turbo. Na 1 i 2 lapie dopiero powyzej 2500, reszta biegow normalnie ok 2000. Przeskanowalem go VAGiem i oto bledy ktore mi pokazalo:
Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 KG
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 5342
Coding: 00002
Shop #: WSC 06402
VSSZ
5 Faults Found:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Intermittent
17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault
P0674 - 35-10 - - - Intermittent
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019970
Shop #: WSC 00001
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 820 043 G
Component: 1M-CLIMATRONIC X0703
Coding: 00043
Shop #: WSC 06402
2 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 F
Component: 9V Komfortgerát HLO 0004
Coding: 00259
Shop #: WSC 06402
1 Fault Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
End -------------------------------------------------------
Dodatkowo podczas wymiany filtra powietrza zauwazylem, ze od wtyczki przeplywomierza id takie jakby trzy kabtorki na swiece. Od jedej z nich jest urwany przewod. Czy to moze byc tego wina?
Samochód: Seat 1M2/Saab 9-3 II FL
Silnik: TDI VP37/ 2.0t
Imię: Konrad Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 357 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2016-05-31, 16:28
Kod:
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-10 - - - Intermittent
Jest to błąd, który zazwyczaj pojawia się przy:
- nieumiejętnej ingerencji w oprogramowaniu
- czasem pojawi się przy złym odpięciu akumulatora
- czasem jeżeli ktoś coś spawał w aucie przy podłączonym akumulatorze
Samochód: Seat Leon
Imię: Wojciech
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-31, 18:14
Dzieki za szybka odpowiedz. Powiedz mi jeszcze jak zrobic te logi? cos czytalem ale slabo to rozumiem.
Zauwazylem tez przerwany przewod od jednej swiecy zarowej. Czy to bedzie mialo wply na slabe turbo?
Wieczorej pokasuje bledy i zrobie jeszcze raz test.
Po wykasowaniu bledow, przejechaniu ok 20km i ponownym skanowaniu pokazalo jedynie te bledy:
Samochód: Seat 1M2/Saab 9-3 II FL
Silnik: TDI VP37/ 2.0t
Imię: Konrad Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 357 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2016-05-31, 19:18
Logi wykonujesz w 01 Engine później przechodzisz do grupy 08 Meas. blocks i tam wybierasz poszczególną grupę. Po wybraniu grupy klikasz log będziesz miał miejsce do zapisu, wbijasz 3 lub 4 bieg i ustawiasz się z obrotami ok. 1500. Następnie klikasz START i od razu gaz w podłogę. Ciągniesz go do trochę ponad 4000rpm. Na koniec puszczasz gaz, klikasz STOP i wykonujesz kolejną grupę.
Grupy do logowania: 001, 003, 011
Logi statyczne wykonujesz w ten sam sposób, tylko na postoju z obrotami biegu jałowego. Tu zlogujesz 013, 018, 023 każdą grupę loguj po ok 30s.
Został jeden błąd, który może mieć wiele przyczyn. Sprawdź jeszcze klemy akumulatora czy dobrze dokręcone.
Ostatnio zmieniony przez kornat 2016-05-31, 19:22, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Seat 1M2/Saab 9-3 II FL
Silnik: TDI VP37/ 2.0t
Imię: Konrad Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 357 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2016-05-31, 21:10
W mapie turbo ktoś wpisywał od tak :/ i tak jak wspomniał goldberg18. Obstawiam, że program robił ktoś kto wiele w tym temacie nie wie, więc pewnie i dlatego wywala ten błąd.
Samochód: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Imię: Bartek Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Mar 2014 Posty: 60 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-31, 22:56
Możesz też dzwonić do chłopaków z HP Performance. Znają się na robocie a ceny konkurencyjne. Kontakt +48 790 421 265. Powiedzą gówno i jak. Może sam program nie jest tragiczny tylko trzeba mechanikę ogarnąć.
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-31, 22:58
goldberg18 napisał/a:
Możesz też dzwonić do chłopaków z HP Performance. Znają się na robocie a ceny konkurencyjne. Kontakt +48 790 421 265. Powiedzą gówno i jak. Może sam program nie jest tragiczny tylko trzeba mechanikę ogarnąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum