FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o 1.8 Turbo
Autor Wiadomość
dawid152020
Nowicjusz

Samochód: golf
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-02-08, 08:42   Pytanie o 1.8 Turbo

Siema , przymierzam sie do kupna Audi A4 Passata B5 z silnikiem 1.8 Turbo
Oglądałem dwa egzemplarze i to czy tak naprawdę ten 1.8 Turbo słabo jedzie czy te silniki były takie zajechane ?
Dotychczas jeżdżę benzyniakiem 2.0 16V 115 km i z czystym sumieniem twierdze ze lepiej sie zbiera niż te oglądane samochody . Niestety nikt ze znajomych nie ma z auta z takim silnikiem i nie mam porównania.
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-02-08, 09:50   

w serii szału to to nie robi... fakt. Ale w tym roku kupiliśmy już 3 1.8t w a4, i powiem Ci ze w dwóch turbo było bliskie pożegnania się (jedno w sumie się pożegnało). Praktycznie każda była dość wyeksploatowana, mowa o turbie, pompie wody etc. Jedyne ta biała od Erbete jest git.
Tak więc to jest jedno, ale najważniejsze to chyba to, że jednak w serii na audi a4 czy paska b5 to 150KM to za mało. Fajnie jest bo są podatne na mody, po zmianie wtrysków na saabowskie (100zł komplet) i zrobienia tubrohybrydy z k03 (TransTurboMielec 700zł), i sofcie idzie porobić w granicach 220KM.
Nie potwierdze wykresem bo żadna jeszcze nie pojechała na kreski ;-)
 
 
 
diabolo
Już coś naskrobał


Samochód: audi a3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-02-08, 10:00   

Zdrowy paserati 1.8t zje takiego golfa 115ps bez problemu wiec wniosek jest tylko jeden
Jezdzil tym "janusz" i niczym sie nie przejmowal
 
 
dawid152020
Nowicjusz

Samochód: golf
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-02-08, 11:30   

Też tak mi sie wydaje , ze jednak jakieś przyspieszanie powinno być , a nic nie było czuć , wiadomo ze przy 5-6 tyś obr to coś szło , najwidoczniej zajechane silniki , a dodam ze obydwa były zatrute gazem , ale próbowałem na benzynie , a tak przy okazji spalanie takiego silnika jakie jest ?
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2016-02-08, 12:00   

http://vtech.pl/katalog/c...8-T-110kW-150KM

dolne kreski to seria
porównując do 2.0/115KM to te parametry 1.8T osiąga przy 3500 obrotów i dopiero wtedy zaczyna jechać tak że proponuję poszukać samochodu ze zdrowym silnikiem - gówno do samego gazu - 1.8T przyjmuje go bezproblemowo jak mało który silnik z turbiną i grzechem było by nie zasilać go właśnie tym paliwem :-)
 
 
lookash
Średniozaawansowany

Samochód: gofer7my '2o16
Silnik: 1.6 tedeiiiii 110KM
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 108
Skąd: brudne południe
Wysłany: 2016-02-08, 16:13   

trasa 8-14l/1oo
miasto 10-15/1oo

gazu nie mam, bo robię zbyt mało km

1.8t z k03s + program
 
 
misieksnk
Władca postów


Samochód: Audi A4 B5 USA
Silnik: 1.8T AWM
Imię: Michał
Pomógł: 21 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1289
Skąd: Baligród
Wysłany: 2016-02-08, 17:22   

Jak spokojnie jeździsz, to ok. 9 litrów w trasie spali. Po mieście nie jeżdżę, więc się nie wypowiem.

Tak jak Marcin997 pisał, kupić 1.8T z pewnym silnikiem, nie jest łatwo.

Z gazem, to też jak ktoś nieogarnięty założy i wyreguluje, to to nie będzie jechało i np. w Sanoku nie słyszałem o dobrze ogarniętym gazowniku.
 
 
tkaczu18
Zaawansowany


Samochód: Subaru Forester MY01, Xj600 01' Octavia '00
Silnik: 2.0T 260,5KM/353 NM, 61km, 1.9 TDI ;)
Imię: Maciej
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 576
Skąd: Brać na paliwo/Rz/UD
Wysłany: 2016-02-08, 23:09   

ale jedziesz do gregora i on gaz Ci ogarnie ;) nie daleko masz
 
 
 
dawid152020
Nowicjusz

Samochód: golf
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-02-09, 08:29   

To czyli zdrowy 1.8 T jedzie podobnie do 1.9 TDI 110 ?
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2016-02-09, 09:43   

jasne szczególnie 0-100 :) skąd Wy bierzecie takie porównania ?....zakres obrotów się liczy a nie tylko i wyłącznie wartości w peaku'u
porównywalnie jedzie 80-120 nic więcej i to tylko i wyłącznie dzięki temu że nie trzeba przebijać biegu
100-200 już znacznie gorzej oczywiście mówimy o całkowicie seryjnych samochodach
 
 
Ziomek
Już coś naskrobał

Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 215
Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-02-09, 16:40   

bracus napisał/a:
porównywalnie jedzie 80-120 nic więcej i to tylko i wyłącznie dzięki temu że nie trzeba przebijać biegu

100-200 już znacznie gorzej oczywiście mówimy o całkowicie seryjnych samochodach

bzdura, porównujesz chyba 1.9tdi w ibizie z 1.8T w a6.

bracus niedługo napisze że 1.8T jedzie podobnie do 1.4.
Mam w A6 1.8T w serii i jakoś nie narzekam na problemy z wyprzedaniem, z rozpędzaniem się do 140 na autostradzie, czy pracą na LPG. Ciężko kupić zdrowe, ale też warto sprawdzić DV, przepływomierz, n75 i czy klapka od WG nie lata w wydechu. Często potrafi to ten silnik boleć a potem pisze się takie bajki że jedzie gorzej niż 110 w dieslu. Kupić, wyczyścić smoka i można śmigać.
Ostatnio zmieniony przez Ziomek 2016-02-09, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misieksnk
Władca postów


Samochód: Audi A4 B5 USA
Silnik: 1.8T AWM
Imię: Michał
Pomógł: 21 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1289
Skąd: Baligród
Wysłany: 2016-02-09, 17:06   

tkaczu18 napisał/a:
ale jedziesz do gregora i on gaz Ci ogarnie ;) nie daleko masz


Jestem właśnie na etapie umówienia się na datę montażu :-)
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2016-02-09, 17:23   

Ziomek napisał/a:
bzdura, porównujesz chyba 1.9tdi w ibizie z 1.8T w a6.


przeczytaj jeszcze raz mojego posta tylko ze zrozumieniem i w oparciu o post wyżej na który jest odpowiedzią - później wstań - zrób sobie herbatę i przeczytaj jeszcze raz a wtedy zrozumiesz gówno napisałem i nie cytuj kawałka wyrwanego z kontekstu - jak przeczytasz całość raz jeszcze (czyli pewnie 3 ci raz ) zrozumiesz gówno miałem na myśli ;-) i o którym silniku pisałem że jest "szybszy" :-D
jeżeli nadal nie pomoże proponuje wikipedię i hasło:
- sarkazm
i nie piszę tego wszystkiego złośliwie
 
 
Ziomek
Już coś naskrobał

Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 215
Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-02-09, 18:07   

bracus, 10 godzin za kółkiem, czas się chyba położyć bo dalej nie rozumiem.
Zresztą, czytam temat od początku dopiero teraz się głupio włączyłem. Już nie będę. Przepraszam jeśli poczułeś się urażony moim postem.
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2016-02-09, 20:12   

no nie żartuj o takie głupoty miał bym się obrażać ? :) tylko strasznie kategorycznie to napisałeś a ja przecież z przekąsem napisałem że o ile te silniki mają taki sam czas 80-120 pomimo różnych mocy i nM to 1.8T jest dużo "sprawniejszy" zarówno 0-100 jak i 100-200 bo to jest prawdziwy wyznacznik "szybkości" samochodu (moim zdaniem oczywiście) wiadoma sprawa że diesel nawet słabszy jest dobry w trasie kiedy się właśnie najczęściej używa zakresu 80-120.....i tyle jeżeli chodzi o porównanie tych silników :) i bardzo nam milo że się włączyłeś po to jest forum żeby wymieniać zdania na różne tematy. :piwo:
 
 
keniu
Średniozaawansowany

Samochód: a4
Silnik: 1.8T
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 115
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2016-02-14, 10:53   

Mam 1.8t z LPG i jestem zadowolony. Auto zbiera sie dopiero od 3.5tys. obrotow. Z LPG nie ma zadnego problemu a spalanie to miasto ok 10-15 l a trasa przy spokojnej jezdzie tak do 120km to ok 8 l LPG
 
 
 
szogun0
Zaawansowany

Samochód: Ałdi do kwadratu
Silnik: AEB dmuchnięte, BEX
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 415
Skąd: oS
Wysłany: 2016-02-16, 14:57   

Nie wiem, które masz a4 1.8t ale coś późno ci się zbiera.
BFB i pochodne jadą od 2000 rpm a AEB od 2500 powinno na bank jechać.
Przyglądnij się swojemu samochodowi.
 
 
 
keniu
Średniozaawansowany

Samochód: a4
Silnik: 1.8T
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 115
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2016-02-16, 20:16   

Mam jak dobrze pamietam AEB Puzno sie zbiera moze wina turbiny, nie ma kiedy tego sprawdzic.
 
 
 
dawid152020
Nowicjusz

Samochód: golf
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-03-07, 13:46   

A mam pytanie gdzie na Podkarpaciu robią turbo hybrydowe ?
 
 
puyoll
Zaawansowany


Samochód: Toledo 1M
Silnik: SR
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 413
Skąd: Dukla
Wysłany: 2016-03-07, 15:45   

Marcin997 napisał/a:
...i zrobienia tubrohybrydy z k03 (TransTurboMielec 700z)...
 
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-03-07, 19:30   

dawid152020, albo TransTurboMielec u Turbo Bogdana, tam mam sprawdzone już nie jedna hybryda wyszła, lub forumowo u Lukena czyli TurboSpec ;-) Też polecam ;-)
 
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-03-08, 23:32   

Generalnie jestem w stanie Ci ulepić turbo na dowolną moc (K03-280KM max i K04- 320KM max).. I generalnie od tego na jaką moc byś to potrzebował będzie zależeć finalna cena bo wynika ona z użytych części i technologi wykonania np. koło odlewane bądz kute i frezowane na CNC, frezowanie części gorącej pod większy wałek , wspawanie tulei na części zimnej pod mega większe koło i ostatecznie zmodyfikowanie gruszki na mocniejszą spręzynę.
Im więcej roboty przy turbo, tym większa cena..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-03-08, 23:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trabi_ABF
Nowicjusz

Samochód: Trabant & T4 Multivan
Silnik: BAM quattro
Imię: Arek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-03-09, 21:21   

polecam
moje K04 od nich smiga na CNC
 
 
dawid152020
Nowicjusz

Samochód: golf
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-06-23, 23:40   

Sory ale odgrzebuje temat , mam 1.8 Turbo AEB i miedzy 2-3 tys obrotów jest mulasta taka , da sie jakos zlikwidowac to dziure ?
 
 
radzio93
Średniozaawansowany

Samochód: Leon Top Sport
Silnik: 1.8 Turbo
Imię: Radosław
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 72
Skąd: Rzeszów/Lipiny D
Wysłany: 2016-06-29, 19:12   

Generalnie jak chcesz obudzić turbo wcześniej to odetkaj mu wydech troche ;) jakiś DP albo wywal kata :mrgreen: No i oczywiście sprawdz czy nie masz nigdzie nieszczelności w dolocie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11