Siema , przymierzam sie do kupna Audi A4 Passata B5 z silnikiem 1.8 Turbo
Oglądałem dwa egzemplarze i to czy tak naprawdę ten 1.8 Turbo słabo jedzie czy te silniki były takie zajechane ?
Dotychczas jeżdżę benzyniakiem 2.0 16V 115 km i z czystym sumieniem twierdze ze lepiej sie zbiera niż te oglądane samochody . Niestety nikt ze znajomych nie ma z auta z takim silnikiem i nie mam porównania.
Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 785 Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-02-08, 09:50
w serii szału to to nie robi... fakt. Ale w tym roku kupiliśmy już 3 1.8t w a4, i powiem Ci ze w dwóch turbo było bliskie pożegnania się (jedno w sumie się pożegnało). Praktycznie każda była dość wyeksploatowana, mowa o turbie, pompie wody etc. Jedyne ta biała od Erbete jest git.
Tak więc to jest jedno, ale najważniejsze to chyba to, że jednak w serii na audi a4 czy paska b5 to 150KM to za mało. Fajnie jest bo są podatne na mody, po zmianie wtrysków na saabowskie (100zł komplet) i zrobienia tubrohybrydy z k03 (TransTurboMielec 700zł), i sofcie idzie porobić w granicach 220KM.
Nie potwierdze wykresem bo żadna jeszcze nie pojechała na kreski
Też tak mi sie wydaje , ze jednak jakieś przyspieszanie powinno być , a nic nie było czuć , wiadomo ze przy 5-6 tyś obr to coś szło , najwidoczniej zajechane silniki , a dodam ze obydwa były zatrute gazem , ale próbowałem na benzynie , a tak przy okazji spalanie takiego silnika jakie jest ?
dolne kreski to seria
porównując do 2.0/115KM to te parametry 1.8T osiąga przy 3500 obrotów i dopiero wtedy zaczyna jechać tak że proponuję poszukać samochodu ze zdrowym silnikiem - gówno do samego gazu - 1.8T przyjmuje go bezproblemowo jak mało który silnik z turbiną i grzechem było by nie zasilać go właśnie tym paliwem
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2016-02-09, 09:43
jasne szczególnie 0-100 :) skąd Wy bierzecie takie porównania ?....zakres obrotów się liczy a nie tylko i wyłącznie wartości w peaku'u
porównywalnie jedzie 80-120 nic więcej i to tylko i wyłącznie dzięki temu że nie trzeba przebijać biegu
100-200 już znacznie gorzej oczywiście mówimy o całkowicie seryjnych samochodach
Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 215 Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-02-09, 16:40
bracus napisał/a:
porównywalnie jedzie 80-120 nic więcej i to tylko i wyłącznie dzięki temu że nie trzeba przebijać biegu
100-200 już znacznie gorzej oczywiście mówimy o całkowicie seryjnych samochodach
bzdura, porównujesz chyba 1.9tdi w ibizie z 1.8T w a6.
bracus niedługo napisze że 1.8T jedzie podobnie do 1.4.
Mam w A6 1.8T w serii i jakoś nie narzekam na problemy z wyprzedaniem, z rozpędzaniem się do 140 na autostradzie, czy pracą na LPG. Ciężko kupić zdrowe, ale też warto sprawdzić DV, przepływomierz, n75 i czy klapka od WG nie lata w wydechu. Często potrafi to ten silnik boleć a potem pisze się takie bajki że jedzie gorzej niż 110 w dieslu. Kupić, wyczyścić smoka i można śmigać.
Ostatnio zmieniony przez Ziomek 2016-02-09, 16:40, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2016-02-09, 17:23
Ziomek napisał/a:
bzdura, porównujesz chyba 1.9tdi w ibizie z 1.8T w a6.
przeczytaj jeszcze raz mojego posta tylko ze zrozumieniem i w oparciu o post wyżej na który jest odpowiedzią - później wstań - zrób sobie herbatę i przeczytaj jeszcze raz a wtedy zrozumiesz gówno napisałem i nie cytuj kawałka wyrwanego z kontekstu - jak przeczytasz całość raz jeszcze (czyli pewnie 3 ci raz ) zrozumiesz gówno miałem na myśli i o którym silniku pisałem że jest "szybszy"
jeżeli nadal nie pomoże proponuje wikipedię i hasło:
- sarkazm
i nie piszę tego wszystkiego złośliwie
Samochód: a6 c5/ Golf 4
Silnik: 1.8T/ 1.9TDI
Imię: Andrzej Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 215 Skąd: ok Mielca
Wysłany: 2016-02-09, 18:07
bracus, 10 godzin za kółkiem, czas się chyba położyć bo dalej nie rozumiem.
Zresztą, czytam temat od początku dopiero teraz się głupio włączyłem. Już nie będę. Przepraszam jeśli poczułeś się urażony moim postem.
Samochód: 123 Pomogła: 77 razy Wiek: 39 Dołączyła: 21 Mar 2006 Posty: 1401 Skąd: 122
Wysłany: 2016-02-09, 20:12
no nie żartuj o takie głupoty miał bym się obrażać ? :) tylko strasznie kategorycznie to napisałeś a ja przecież z przekąsem napisałem że o ile te silniki mają taki sam czas 80-120 pomimo różnych mocy i nM to 1.8T jest dużo "sprawniejszy" zarówno 0-100 jak i 100-200 bo to jest prawdziwy wyznacznik "szybkości" samochodu (moim zdaniem oczywiście) wiadoma sprawa że diesel nawet słabszy jest dobry w trasie kiedy się właśnie najczęściej używa zakresu 80-120.....i tyle jeżeli chodzi o porównanie tych silników :) i bardzo nam milo że się włączyłeś po to jest forum żeby wymieniać zdania na różne tematy.
Mam 1.8t z LPG i jestem zadowolony. Auto zbiera sie dopiero od 3.5tys. obrotow. Z LPG nie ma zadnego problemu a spalanie to miasto ok 10-15 l a trasa przy spokojnej jezdzie tak do 120km to ok 8 l LPG
Samochód: Ałdi do kwadratu
Silnik: AEB dmuchnięte, BEX Pomógł: 19 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 415 Skąd: oS
Wysłany: 2016-02-16, 14:57
Nie wiem, które masz a4 1.8t ale coś późno ci się zbiera.
BFB i pochodne jadą od 2000 rpm a AEB od 2500 powinno na bank jechać.
Przyglądnij się swojemu samochodowi.
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-03-08, 23:32
Generalnie jestem w stanie Ci ulepić turbo na dowolną moc (K03-280KM max i K04- 320KM max).. I generalnie od tego na jaką moc byś to potrzebował będzie zależeć finalna cena bo wynika ona z użytych części i technologi wykonania np. koło odlewane bądz kute i frezowane na CNC, frezowanie części gorącej pod większy wałek , wspawanie tulei na części zimnej pod mega większe koło i ostatecznie zmodyfikowanie gruszki na mocniejszą spręzynę.
Im więcej roboty przy turbo, tym większa cena..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-03-08, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Leon Top Sport
Silnik: 1.8 Turbo
Imię: Radosław
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 72 Skąd: Rzeszów/Lipiny D
Wysłany: 2016-06-29, 19:12
Generalnie jak chcesz obudzić turbo wcześniej to odetkaj mu wydech troche ;) jakiś DP albo wywal kata No i oczywiście sprawdz czy nie masz nigdzie nieszczelności w dolocie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum