FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana czujnika ABS tył
Autor Wiadomość
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-10-19, 13:22   Wymiana czujnika ABS tył

Hej

Na początek uprzedzam że mechanikiem samochodowym nie jestem, i pewnie popełniłem kilka błędów które mogą być niedopuszczalne ;]

Jako że vag straszył błędem "nieprawidłowy sygnał czujnika abs lewy tył" to zakupiłem czujnik siemensa (ok 50zł z wysyłką) i po czasie niepewności zabrałem się do roboty. Myślałem że robota będzie dużo gorsza niż była - jak się okazało jednak da się to spokojnie w godzinkę zrobić (mi zeszło troszke więcej)

Teoretycznie czujnik jest montowany i demontowany od zewnątrz, ale w praktyce to nie ma szans żeby go ruszyć bez wybijania (i to z dużą siłą) od wewnątrz.

Każdy styk powierzchni dobrze czyścimy i smarujemy smarem miedzowym - podobnie postępujemy z każdym gwintem

Zaczynamy od podniesienia samochodu, zdjęcia koła i obowiązkowo podstawienia czegoś pod samochód (bo będziemy przykładać duże siły). Nie zaciągamy ręcznego (bo musimy zdjąć zacisk), ale wrzucamy bieg. Zdejmujemy koło (klucz 17 ;])


Odpinamy wtyczkę od czujnika (dźwigienka na dole) i odkręcamy śrubkę - Ci niepewni mogą spróbować go wyjąć ;] teoretycznie powinno się teraz dać :P. (torx)


Zdejmujemy zabezpieczenie linki od ręcznego (to gówno trzymam w dłoniach) i wypinamy linkę na górze zacisku (śrubokręt płaski)


Odkręcamy 2 śruby trzymające jarzmo (czy jakkolwiek się to nazywa). Ostrzegam że u mnie było z nimi sporo siłowania się i 2 marketowe imbusy poległy (1 markowy dał rade) (torx)


Zacisk wysuwamy z tarczy na bok i odkładamy gdzieś (u mnie się ładnie za amorem zablokował), tarczę odkręcamy (jedna mała śrubka na czole - u mnie na płaski, u Was na krzyżak) i zdejmujemy. Jeżeli tarcza nie będzie chciała zejść, to trzeba ją delikatnie opukać i w końcu puści. Żeby tego uniknąć należy wszystko - jak wspomniałem wcześniej - malować smarem miedziowym


Ten mały cycek to winowajca! na zdjęciu widać już nowy czujnik, ale to nie ma większego znaczenia ;]


Wybijamy stary czujnik przekładając majzelek przez otwór na śrube w piaście


Teraz widać różnicę...


Czyścimy idealnie otwór na czujnik pilnikami/papierami ściernymi (bardzo ciężko wchodzi!) i malujemy miedziakiem - podobnie czynimy z samym nowym czujnikiem. Mając to na wierzchu czyścimy też druciakiem żebra nad którymi jest czujnik abs - najłatwiej oczywiście końcówką na wiertarkę


Przy składaniu czyścimy druciakiem i smarujemy miedziakiem każdy gwint który wkręcamy - w przyszłości to zaprocentuje. Żeby czujnik wszedł prosto i nie było problemów ze śrubką proponuje wsadzić go do połowy, złapać oryginalną śrubką i dokręcać ją ciągle kontrując ciągnąć czujnik w drugą stronę (żeby zagłębiał się prostopadle a nie wyginał) - wtedy mamy pewność że wszystko się spasuje. Warto jeszcze zakręcić piastą i posłuchać czy nic nie trze.

Po złożeniu wszystkiego odpalamy samochód i przejeżdżamy jakieś 200m - błąd powinien automatycznie zniknąć.

Zdrówki ;)
Jakub
 
 
Simson
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Lexus IS300 SC
Silnik: 3.0 2JZ GE TT
Imię: Paweł
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 882
Skąd: Rakszawa RLA
Wysłany: 2011-10-19, 17:23   

Mnie do tej pory to męczy tylko że po wymianie dalej ABSu nie ma czasami kontrolka gaśnie i ABS wraca śle to sporadycznie. Gdzie to można sprawdzić gówno jest jeszcze nie tak?
 
 
michaeello
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: sZkoda
Silnik: 1,9 130 km AWX
Imię: Michał
Pomógł: 11 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 763
Skąd: rkr
Wysłany: 2011-10-19, 20:29   

simson92, sprawdz czy sa dobre bezpieczniki takie blaszki, moze byc peknieta i nie dochodzi prad do pompy ABS-u
 
 
Simson
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Lexus IS300 SC
Silnik: 3.0 2JZ GE TT
Imię: Paweł
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 882
Skąd: Rakszawa RLA
Wysłany: 2011-10-23, 18:29   

michaeello, Ale czasami kontrolka gaśnie i ABS jest wiec to chyba nie bezpiecznik
 
 
Tord
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Jetta A2 GT
Silnik: RP
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 696
Skąd: RZ/RLA/KNT
Wysłany: 2011-10-29, 13:59   

simson92, właśnie dlatego, że jest pęknięty może zwierać i rozłączać gówno może wyjaśniać, że czasem Ci sie ABS włączy a czasem nie :prosze: Z resztą sprawdzić nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony przez Tord 2011-10-29, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Simson
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Lexus IS300 SC
Silnik: 3.0 2JZ GE TT
Imię: Paweł
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 882
Skąd: Rakszawa RLA
Wysłany: 2011-10-30, 15:10   

Niestety to nie bezpiecznik :/ ABS dalej jest i go nie ma
 
 
arcy

Samochód: Octavia 1U2
Silnik: 1.8T
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-10, 18:07   

stary temat, ale ciekaw jestem, czy Shmatan ma jeszcze zdjęcia albo linki do zdjęc, jak to zrobił, bo jakoś to zniknęło z jego posta.
ja mam teraz podobny problem i mojej żonie w serwisie powiedzieli, że trzeba cały czop ściągnąc, żeby czujnik wymienic, a przecież można tarczę zdjąc i bydlaka przez otwory na śruby w kołnierzu piasty wybic, nie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 9