FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Długo kręci po postoju
Autor Wiadomość
ZaQu

Samochód: cordoba 1 FL
Silnik: 1.9 tdi alh
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2017-11-22, 12:41   Długo kręci po postoju

Witam
.
Akumulator nowy tygodniowy topla, rozrusznik bardzo dobrze kręci.
Po postoju tak z 5 h lub więcej ciężko jest odpalić kreci z 5 razy. Gdy odpali obroty są stabilne nic nie szarpie.Po odpaleniu mogę od razu zgasić i teraz odpala od razu aż postoi kilka godzin.
Zauważyłem ważną rzecz która pewnie coś Wam podpowie. Po odpaleniu jak przygazuje do ok 3 tys obrotów i przyjdę za kilka godzin to odpali normalnie bez długiego kręcenia.
Mam vcds-a kąt wtrysku mam 42 ale to raczej nie robi takich problemów. Czy zmiana dawki startowej pomoże? najbardziej mnie ciekawi ta przygazówka na gówno ona wpływa?
Paliwo chyba się nie cofie czasem jest pęcherzyk czasem nie ma ale nie robi to różnicy w odpaleniu. Filtr paliwa nowy i założony zaworek zwrotny. Czasem lecą pącherzyki ale takie malutkie wiec nie wiem czy takie normalnie są. Są może gdzieś jeszcze zamontowane zaworki zwrotne albo gdzie dołozyć?

Zrzuty z vaga może coś podpowiedzą (nie mogę dodac do załącznika bo wtedy nic nie widać)
Silnik rozgrzany zrzuty bez base settings bo nie wiedziałem w których to grupach to ważne
http://i68.tinypic.com/332t6h3.jpg
Ostatnio zmieniony przez ZaQu 2017-11-22, 15:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
barteq289
Średniozaawansowany


Samochód: SEAT ALTEA
Silnik: 1.9 TDI BJB
Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 179
Skąd: RZEszów
Wysłany: 2017-11-22, 16:25   

Opisane objawy wskazują na cofające się paliwo.
Gdyby problemem była dawka startowa to zawsze miałby problem z odpaleniem na ciepłym silniku.
Tutaj jak stoi 5 godzin to silnik jest zimny więc nie czepiałbym się dawek paliwa.
Wstaw zaworek zwrotny i sprawdzisz, to niewielki koszt..na pewno mniejszy niż zmiana dawek paliwa.
ps. pęcherzyki paliwa w wężyku to może nie norma...ale nie powinno to mieć wpływu na odpalanie
 
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2017-11-22, 20:18   

Jaki kąt masz w grupie 000 na rozgrzanym silniku w BASIC Setting?
ta wartość 42 kiedy odczytałeś ?

silnik taki jak w profilu ? ALH?
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2017-11-22, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ZaQu

Samochód: cordoba 1 FL
Silnik: 1.9 tdi alh
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2017-11-22, 21:04   

tak silnik Alh.
42 kąt jest na rozgrzanym 90 stopni w basic settings.
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2017-11-22, 21:11   

Przy alh kąt łatwo ustawić i zacząłbym od tego.
Zaworek piszesz że już masz więc tu nie poprawisz zbyt wiele.
Skoro filtr nowy to czy przed wymianą filtra też tak było ?
 
 
ZaQu

Samochód: cordoba 1 FL
Silnik: 1.9 tdi alh
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2017-11-22, 21:21   

też tak było że długo krecił i nie zawsze odpalił ale to była wina kostki stacyjki. Po wymianie zostało krecenie dłuższe ale teraz zawsze odpala
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2017-11-22, 21:33   

Możliwości są następujące:
- podać paliwo bezpośrednio z bańki
- poprawić kąt wtrysku (nie zaszkodzi)
- podmienić zawór odcinający zawór w pompie / podać sygnał na zawór prosto z akumulatora z pominięciem stacyjki.
 
 
P4V3U
Nowicjusz


Samochód: VW Golf IV
Silnik: 1.9 TDI AHU
Imię: Paweł
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-22, 22:51   

A czy na długie kręcenie przy odpalaniu może mieć wpływ czujnik temperatury paliwa znajdujący się w nastawniku pompy? Przy pomocy VCDS-a można sprawdzić jaką temperaturę paliwa wskazuje czujnik po dłuższym postoju auta, np. po całej nocy.
 
 
riko
Średniozaawansowany

Samochód: Audi A3
Silnik: 1.9 tdi
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: okolice jasła
Wysłany: 2017-11-23, 10:20   

P4V3U napisał/a:
A czy na długie kręcenie przy odpalaniu może mieć wpływ czujnik temperatury paliwa znajdujący się w nastawniku pompy? Przy pomocy VCDS-a można sprawdzić jaką temperaturę paliwa wskazuje czujnik po dłuższym postoju auta, np. po całej nocy.

Tak można sprawdzić temp paliwa. Wchodzisz w silnik, potem bloki pomiarowe i bodajże 7 kanał i tam masz wszystkie temp. Jak się nie mylę jest ich 3 i po dłuższym postoju powinny być zbliżone do sb +\- 5 stopni
 
 
 
ZaQu

Samochód: cordoba 1 FL
Silnik: 1.9 tdi alh
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2017-11-24, 11:46   

sprawdziłem vcdsem temperatury po nocy i różnią się o 1 stopień.
Zmienię dawke startową jeszcze i napiszę czy to coś dało
 
 
piotr12
Średniozaawansowany

Samochód: Seat Altea
Silnik: 1,6 102 km
Imię: piotr12
Wiek: 24
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 100
Skąd: RZeszów
Wysłany: 2017-11-24, 21:02   

zadam pytanie z gatunku głupich ale po przekręceniu stacyjki ale przed odpaleniem albo jak u mnie po otwaciu drzwi słychać bzyczenie pompy paliwa, może pompa nie podaje paliwa przed zakręceniem rozrusznika a dopiero w trakcie stąd tak długo pali a jeśli silnik zakręci to paliwo jest w przewodach i pali za drugim razem od strzałą
 
 
spiczi
Zaawansowany


Samochód: 1J5, H6
Silnik: ASZ, AQQ
Imię: krzysiek
Pomógł: 20 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 478
Skąd: Rz
Wysłany: 2017-11-24, 22:58   

piotr12 napisał/a:
zadam pytanie z gatunku głupich ale po przekręceniu stacyjki ale przed odpaleniem albo jak u mnie po otwaciu drzwi słychać bzyczenie pompy paliwa, może pompa nie podaje paliwa przed zakręceniem rozrusznika a dopiero w trakcie stąd tak długo pali a jeśli silnik zakręci to paliwo jest w przewodach i pali za drugim razem od strzałą


to z tą pompą to pytanie czy stwierdzenie ?

w zwykłych tdi VP np. to gówno ma ZaQu nie ma pompy paliwa. Jest tylko pompa wtryskowa która zaciaga paliwo z baku.


ZaQu napisał/a:
sprawdziłem vcdsem temperatury po nocy i różnią się o 1 stopień.
Zmienię dawke startową jeszcze i napiszę czy to coś dało


tą dawkę chcesz zmienić w VCDS? w grupie bodajże 5tej? jeśli już uda się ją zmienić to raczej pomaga to na odpalanie na ciepłym, gdy pompa nie trzyma ciśnienia a nie na zimnym. ale spróbuj.
Ostatnio zmieniony przez spiczi 2017-11-24, 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotr12
Średniozaawansowany

Samochód: Seat Altea
Silnik: 1,6 102 km
Imię: piotr12
Wiek: 24
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 100
Skąd: RZeszów
Wysłany: 2017-11-26, 20:22   

no raczej pytanie ja z gatunku benzyniaków, a czujniki masz wszystkie ok? jak czujnik pokazuje że auto jest ciepłe a jest zimne też mogą takie hece wychodzić
 
 
ZaQu

Samochód: cordoba 1 FL
Silnik: 1.9 tdi alh
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2017-11-29, 22:24   

dodałem zaworek przed filtrem (drugi jest za) w adaptacjach zwiekszyłem dawkę paliwa i pali dużo lepiej na 2 obroty więc tak już zostawie
 
 
Ares
Zaawansowany


Samochód: A6 C4 Avant
Silnik: AEL+
Imię: Maciek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 406
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 2017-12-06, 09:05   

a świeczki grzeją wszystkie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 12