FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
regenerowana turbina czy hybryda ?
Autor Wiadomość
Pioto10
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-17, 13:26   regenerowana turbina czy hybryda ?

Witam mam dylemat i problem co jest lepsze wydajniejsze i Dla czego
zregenerować turbinę i założyć jej większy wirnik czy wrzucić hybrydę ?
 
 
artur_91.1991 
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-17, 14:20   

jak jest dasz większy wirnik niż seryjnie to jest już hybryda... :roll:
lepsze i wydajniejsze kupić nieregenerowaną większa turbinę
_________________
Seat Ibiza Project SDI+
 
 
Pioto10
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-17, 14:48   

Tylko kupic nowa to wieksze koszty beda ... Za hybryde dam 1000zl razem z wymontowaniem i zamontowaniem a jak tylko regeneracja to 300zl mniej wiec sam nie wiem co dzialac jak ktos sie zna niech doradzi ;-)
 
 
Marcin997 
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 783
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-11-17, 14:51   

zależy czego oczekujesz... Możesz albo zrobić hybrydę (tylko zależy gdzie, bo potem często gęsto są problemy ze wstawaniem, więc byle kto zrobić tego nie może), albo kupić po prostu większą używkę w bd stanie (bez regeneracji). Albo zregenerować swoją i jeździć na serii.
Tylko mówię.. zależy do czego Ty to chcesz. Jeździć tak jak jest, czy bawić się w jakieś moce.

Odezwij się do Lukena, na pewno Ci doradzi jeśli powiesz mu co Cię interesuje i w jakiej kasie.
_________________
Variat mk4 in board^^
 
 
 
bracus 
Władca postów


Samochód: XC70
Silnik: D5
Imię: Klaudiusz
Pomógł: 76 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 1405
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-17, 15:04   

kup chińczyka od k64 jeżdżą dłużej niż regenerowane

http://garage.k64.pl/
 
 
 
Pioto10
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-17, 16:22   

Czego oczekuje ? By to dmuchalo 140 jak terqz bylo i moze kiedys cos wiecej dla tego seryjnej 110 nie chce. A robil bym pewnie u Bogdana w mielcu chyba ze go nie polecacie i jest ktos godniejszy do polecenia co lepiej to robi ?
 
 
artur_91.1991 
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-17, 17:40   

no to pisz do Lukena, po za tym każde turbo padnie jak nie będzie się umiejętnie go traktowało, kwestia czasu.
_________________
Seat Ibiza Project SDI+
 
 
Pioto10
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-17, 18:22   

artur_91.1991, co rozumiesz przez słowo umiejętne traktowanie ? czyli jak ?
 
 
irocket 
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Toledo 1L
Silnik: 1.9TDi 90KM 1Z
Imię: Karol
Pomógł: 14 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 682
Skąd: Rzeszów/Krosno
Wysłany: 2014-11-17, 18:25   

Przede wszystkim po ostrej jeździe dać silnikowi pochodzić trochę na biegu jałowym, żeby schłodzić turbo, nie "butować" na zimnym, nie jeździć jak dziadek - czasem przedmuchać turbo, ale pamiętać o poprzednich zasadach ;-)
 
 
Pioto10
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-17, 18:42   

czyli nic nowego ;P do tej pory cały czas tak postępuje ;)

Ktoś robił u bogdana z mielca polecacie go ?
 
 
Marcin997 
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 783
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-11-17, 19:25   

robiłem, ogólnie jest ok z nim. Nie mam zastrzeżeń. Ale robiłem także u Lukena. I tak samo polecam. Z tym że nacisk mam na Lukena (bliżej i jakoś bardziej wpadł w gusta).
Czy tu czy tu polecam, bez zastrzeżeń. A że Luken jest na forum , to może jakąś zniżkę złapiesz..
_________________
Variat mk4 in board^^
 
 
 
Pioto10
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-17, 19:33   

pisałem do Lukena ale zero odpowiedzi jak na razie ...
 
 
hehepack 
Zaawansowany

Samochód: Audi A3[8L]
Silnik: 1.9 AGR
Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 586
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2014-11-17, 21:08   

pewnie gdzieś na kebaba pojechał :P
 
 
 
HudY 
Zaawansowany

Samochód: RWD
Silnik: 3.0 M-pałer*
Imię: Marcin
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 307
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-11-17, 21:08   

Jak ma być coś więcej niż 140ps to sprawdzona hybryda się nada zawsze wstanie szybciej niż większa locha i nadmucha ile trzeba. Poza tym przy hybrydzie bebechy są nowe więc..
Nie wiem jak jest jak silnik poprzecznie, ale do wzdłużnych wsadzają turbo z awx'a/avf'a lub GTB gdzie nie są to nowe suszarki.
_________________
* - Maizel Pałer 218/500
 
 
Luken1717 
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-11-17, 22:03   

Odpisane :prosze:

Możliwości jest jak zwykle sporo, wszystko niestety kwestia budżetu, bo im lepsze jakościowo komponenty człowiek chce upchać i lepiej zająć się całokształtem jak np. regulacja zmiennej geometrii turbosprężarki na podstawie przepływu gazów, porządne kilkuetapowe doważenie każdego z elementów oraz ogólna dbałość o detale to kasa niestety rośnie.


Dlatego myślę ze każdy ma rozum i jak widzi regenerację po 300zł to powinno mu się zaświecić światełko w głowie ze coś nie gra.


Ogólnie jeśli już jest zaczęty temat, to fajną "bazą" pod hybrydy są turbiny GTB z silników BMM. Taka turbina po zmianie klamotów i przerobieniu gruchy pasuje do zwykłych TDI, a dzięki układowi zmiennej geometrii łopatek 3 generacji potrafi konkretnie zamieszać ze wstawaniem z dołu i małym lag'iem. :)

Polecam wszystkim takie rozwiązanie bo sam mam mocno zmodzoną małą GTB z sporym wielkościowo kutym kołem kompresora i wstawanie jest baaardzo fajne.

A jeśli ktoś ma jakiekolwiek pytania to standardowo zapraszam do złapania za telefon i wykręcenia numeru 660412959.

Staramy się wstrzelić w indywidualne wymagania każdego kto chce zregenerować / usprawnić / zmodyfikować swoją turbosprężarkę. :prosze:
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-11-17, 22:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
piotrek123 
Zaawansowany


Samochód: osobowy
Silnik: od
Imię: Piotrek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 314
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-17, 23:19   

Ostatnio właśnie rozbierałem turbo gt z bmw i czyściłem łopatki.Widziałem że wirnik od strony gorącej ma lekkie ubytki,luzu praktycznie zero.Puki co to złożyłem to co było ale co myślicie o tym?
http://www.ebay.com/itm/C...0f654f4&vxp=mtr
Na alledrogo też chyba jest coś takiego.
Ostatnio zmieniony przez piotrek123 2014-11-17, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luken1717 
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-11-17, 23:29   

piotrek123 napisał/a:
Widziałem że wirnik od strony gorącej ma lekkie ubytki




Kolego sypnęły Ci się klapki zawirowań w kolektorze dolotowym. Standard w BMW. Taka klapka z dolotu przeleciała przez cały silnik i wyleciała wydechem.

Na 90% oprócz uszkodzonego wałka (wirnika) masz też uszkodzone łopatki zmiennej geometrii które tworzą efekt zacinania. . Stąd zapewne Twoje problemy i zapędy do czyszczenia turbiny.

Taka turbosprężarka nadaje sie do regeneracji. Jeśli uszkodzona jest faktycznie geometria (powinieneś widzeć uszczerbane/uszkodzone łopatki) to sam rdzeń Ci nie pomoże. Ponadto, jeźdzenie z turbosprężarką w takim stanie nie wróży niczego dobrego. Bo lada moment zacznie sie układ rozważać i turbosprężarka zacznie wyć (o ile już tego nie robi) a potem skutecznie utrudni Ci życie rozpier.. się w najmniej oczekiwanym przez Ciebie momencie.
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-11-17, 23:39, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
piotrek123 
Zaawansowany


Samochód: osobowy
Silnik: od
Imię: Piotrek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 314
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-18, 20:35   

No fakt też daje jej maksymalnie rok jako takiego dmuchania.Ale rzeczywiście po wyczyszczeniu łopatek zaczęły prawidłowo się ruszać a czyściłem je tylko benzyną bo czytałem że powinno się to wyczyścić papierkiem i takie tam.A z tym wirnikiem to nie mam pojęcia co to jest może po prostu ze starości.Ja mam jeszcze model z kolektorem bez klapek,z tym dziadostwem wkładali do nowszych.Po iluś tam set tś kilometrów jest sporo nagaru w kolektorze więc może to ten syf wessało.
 
 
gregor09
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-24, 00:21   

Jak regenerować to polecam u Lukena. Sprawdzone wielokrotnie osobiście, w kwesti hybryd i serii.

Natomiast zależy co się oczekuje od auta.

Kilka dni temu robiłem GTB2260VK w 1.9TDI ARL , mimo że jest to loszka wstaje uważam bajecznie przy dobrym strojeniu ~390NM przy 2000rpm i 229KM na seryjnych pompkach.



Tak się odpycha takie GTB w 1.9TDI rolka z 3biegu
https://www.youtube.com/w...5Pll-vA&index=1
Ostatnio zmieniony przez 2014-11-24, 00:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Roshi 


Samochód: Audi A6
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-03-29, 09:51   

Jeśli o mnie chodzi to regenerowałem. Wszystkim zajęli się w AMSerwis i do tej pory auto działa jak trzeba i ma odpowiednio dużo mocy. Cenowo też wyszło rozsądnie, więc moim zdaniem warto pomyśleć nad regeneracją.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14