FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
Michał_1977 
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1625
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2011-05-21, 00:43   

manius napisał/a:
jeszcze jedna rzecz ktorej nie zrobicie w domu a pozniej bedziecie plakac...wlasnie ma byc wyczyszczone na igle,zakladasz tarcze i czujnik zegarowy,bo jak nie sprawdzisz a tarxza bedzie miala bicie to jestes w dupie i ci nikt nie przyjmie reklamacji

Czyli mam rozumieć,że nikt nic nie może zrobić we własnym zakresie,tylko z wszystkim do serwisu trzeba gonić?
Nie rób sobie jaj...
Ciekawy jestem ile warsztatów na Podkarpaciu,dokonuje wymiany z użyciem ów czujnika?...
manius napisał/a:
predzej czy pozniej smar i tak wyplynie tarcza i tak zardzewieje

Uwierz mi,że nie musi tak się stać,chyba,że to jakiś niedzielny kierowca...
manius napisał/a:
czy to jest naprawde taki problem zajebac mlotkiem zeby zeszla?

Nie spinaj się tak chłopie,tylko łapy na klawiaturę i pisz lepszą foto-poradę (przecież fachman jesteś),a wtedy osobiście wystąpię do moda o usunięcie tego tematu :prosze:
_________________
Mój Golf mk2 AAZ 191PS 443Nm!
Ostatnio zmieniony przez Michał_1977 2011-05-21, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
manius
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-21, 05:52   

ja sie nie spinam :-P tylko pisze co wiem,wiadomo ze samemui lepiej sie robi,tylko podaje przyklad,ze jak odkryjesz bicie tarcz juz na aucie to pozamiatane,temat zrobiles bardzo fajnie i za to szacun ;-)

a i jeszcze jedno jak chcesz to mozesz to dam dodac,podczas wkrecania tloczka,fajnie jest odkrecic odpowietrznik,hamulca nie zapowietrzysz,a najbardziej przeprowacony plyn znajduje sie wlasnie w zacisku,pozniej tylko dolac troszke i bedzie dobrze
 
 
Michał_1977 
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1625
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2011-05-21, 06:35   

A to już tam ktoś dopisał ;-)
Pzdr. :piwo:
_________________
Mój Golf mk2 AAZ 191PS 443Nm!
 
 
 
mamuten20 
Zaawansowany

Samochód: Bora Variant
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Imię: Bartłomiej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 450
Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2011-06-01, 23:00   

mam takie pytanie jak wygląda sprawa z tarczami z ABS z tyłu .jak bym chciał kupić tarcze to w tym zestawie jest tarcza i to piasta która kreci się wokół czujnika abs
 
 
 
Shmatan 
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 29
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2930
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-06-02, 07:10   

Do mk4 jest po prostu tarcza ;)

Z mojej strony taka o uwaga - jeżeli przy zmianie wydrzemy cały zacisk na wierzch, to tłoczek daje się wkręcić bez żadnego problemu kluczem od kątówki dociskając palcem z góry (płyn nie będzie stawiał oporu)
_________________
AKCESORIA I ŚRODKI DETAILERSKIE
 
 
mamuten20 
Zaawansowany

Samochód: Bora Variant
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Imię: Bartłomiej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 450
Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2011-06-02, 20:06   

czyli jak bym chciał zmieniać tarcze to piasta od abs jest osobno
 
 
 
jawa6rz 
Zaawansowany


Samochód: IIII X2
Silnik: ajm X2
Imię: Michał
Pomógł: 15 razy
Wiek: 20
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Krasne
Wysłany: 2011-06-02, 20:16   

mamuten20 napisał/a:
czyli jak bym chciał zmieniać tarcze to piasta od abs jest osobno

TAK
_________________
MK4
 
 
 
mamuten20 
Zaawansowany

Samochód: Bora Variant
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Imię: Bartłomiej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 450
Skąd: kolbuszowa
Wysłany: 2011-06-02, 20:17   

jawa6rz napisał/a:
mamuten20 napisał/a:
czyli jak bym chciał zmieniać tarcze to piasta od abs jest osobno

TAK


dzięki a nie musiałeś krzyczeć
Ostatnio zmieniony przez mamuten20 2011-06-02, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kornat 
Zaawansowany

Samochód: Seat 1M2/Saab 9-3 II FL
Silnik: TDI VP37/ 2.0t
Imię: Konrad
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 357
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-01-11, 23:36   

Również przymierzam się do wymiany kloców na tylnej osi i zakupiłem TRW GDB1587, mają one otwór w tej blaszce która jest dociskana z jednej strony przez zacisk a od środka przez tłoczek. Dla dokładnego ukazania zaznaczyłem czerwonym kółkiem na zdjęciu zapożyczonym z fotorelacji

Czy te otwory powinny być skierowane w dół czy w górę? A tak poza tym po co to jest?
 
 
Michał_1977 
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1625
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2014-01-12, 07:48   

Nie ma znaczenia ;-)
_________________
Mój Golf mk2 AAZ 191PS 443Nm!
 
 
 
kornat 
Zaawansowany

Samochód: Seat 1M2/Saab 9-3 II FL
Silnik: TDI VP37/ 2.0t
Imię: Konrad
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 357
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-01-12, 10:22   

To w takim razie jaki był sens tego wynalazku?
P.S. Chciałbym Ci dać punkcika ale chyba nie da się. To w takim razie dziękuję za informację ;)
 
 
Michał_1977 
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1625
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2014-01-12, 21:30   

kornat napisał/a:
To w takim razie jaki był sens tego wynalazku?

Cholera wie...może żeby sobie je trytytką złapać :prosze:
_________________
Mój Golf mk2 AAZ 191PS 443Nm!
 
 
 
Danielloo 
Zaawansowany


Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 595
Skąd: *RSR*
Wysłany: 2014-01-12, 21:50   

To moze ja cos dorzuce z własnego doświadczenia.

Co do smaru miedziowego : faktycznie zabronione jest jego stosowanie z uwagi właśnie na luz między tarczą a piastą i "niepewne" połączenie ww elementów. Do tego żadna firma produkująca tarcze nie uzna reklamacji jeśłi na tarczy znajdą nawet śladowe ilości (jakiegokolwiek) smaru od strony przylegania do piasty.

U nas w warsztacie używa sie do tego ceramiki w spray'u , robi sie bardzo cieniutka i co najważniejsze sucha powłoka i jeszcze nie zdarzyło sie by spiekło do kupy te dwa elementy. Ot to polecam :
_________________
[_][_]========[_][_] OLDPASSATS.COM
DIESEL NA POLE !!!
 
 
 
Michał_1977 
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 42 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1625
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2014-01-13, 09:14   

Danielloo, teraz to i ja mam ceramikę w sprayu ;-)
Ty masz od Presto,ja mam od Kenta :-P
_________________
Mój Golf mk2 AAZ 191PS 443Nm!
 
 
 
pablo83 
Nowicjusz

Samochód: Golf IV
Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 15
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-10-16, 12:37   

Zawsze jeździłem z tym do mechanika, ale ten poradnik jest bardzo dokładny i na pewno w tym roku spróbuję wymienić sobie hamulce i klocki sam. Co w ogóle myślicie o klockach TEXTAR https://www.ucando.pl/k/klocki-hamulcowe/U020101 znalazłem atrakcyjną cenę w jednym ze sklepów i nie wiem, czy je sobie nie kupić? Ktoś jeździ na nich teraz i może podzielić się swoją opinią?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9