FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z turbiną
Autor Wiadomość
kamda89 
Nowicjusz

Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.9 TDI (AVF)
Imię: Kamil
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-06, 15:15   Problem z turbiną

Witam, mam taki problem że jak auto troche postoi to później w czasie jazdy jest bardzo duża turbo dziura. Wygląda to tak auto stoi wsiadam jade wciskam gaz i czekam czekam czekam aż turbo się załączy. Przy kolejnych takich próbach turbo wstaje już troche wcześniej. Po kilku razach jest już prawie normalnie ale nie jest to co było kiedyś.

Pewien tuner powiedział po logowaniu że turbo przeładowuje( chociaż błąd nie wyskakuje) i że może być źle sztanga ustawiona.
Ale według mnie wygląda to na jakieś problemy z podciśnieniami.

Może znacie kogoś kto by mi to wszystko posprawdzał???
 
 
KaziK 
Zaawansowany


Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 341
Skąd: Dynów
Wysłany: 2018-11-11, 01:15   

Masz jakieś logi? Jak tak to wrzuć coś podpowiem.
_________________

 
 
 
kamda89 
Nowicjusz

Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.9 TDI (AVF)
Imię: Kamil
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-11, 20:35   

Dziś zrobiłem takie logi, grupy logowane razem bo nie bardzo miałem gdzie to zrobić.

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_TVwVuj.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_OCuHn.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_8YYY0.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_9rz6lpF.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_54PdUb.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_1RqKFsG.html

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_WfjBLiT.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_9DFUR4.html

Dynamiczny:
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_lobhGU6.html
Grupy 003, 010, 011: http://vaglogi.pl/log-003_010_011_71UPye.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_55P5ZM.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_ADN44.html
 
 
irocket 
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Toledo 1L
Silnik: 1.9TDi 90KM 1Z
Imię: Karol
Pomógł: 15 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 686
Skąd: Rzeszów/Krosno
Wysłany: 2018-11-12, 13:27   

Turbo przeładowuje i to mocno. To seria z AFNa czy jakaś inna?
 
 
KaziK 
Zaawansowany


Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 341
Skąd: Dynów
Wysłany: 2018-11-13, 12:18   

Mapa seria bo dawki seryjne dla tego sterownika. irocket to silnik AVF nie a AFN.

Można powiedzieć, że strasznie "losowo" turbo Ci się zachowuje bo raz trzyma ciśnienie znośnie raz przeładowanie w kosmosie. Raz ma prawie 1.3bara przy niecałych 1900RPM, a raz niecałe 0.5bara.

Do sprawdzenia:
- szczelność gruszki turbiny
- geometria (czy pracuje luźno w całym zakresie oczywiście jeśli gruszka szczelna)
- wężyki podciśnienia
- zaworek N75 (podciśnienie na postoju oraz podczas testu VCDS)
- ciśnienie pompy Vacum
- przewód między pompą Vacum, a serwem (lubi pękać ten przewód plastikowy)

I powtarzam DO SPRAWDZENIA, a nie pod podmianki jak to większość osób zaraz robi.

To wszystko jeśli chodzi o przeładowania, natomiast jeśli chodzi o wtryski to też nie jest za ciekawie. Wiem, że zaraz zacznie się jeden wielki hejt, że normy są takie jakie są i mieści się wszystko w nich - otóż nie jeśli jest rozjechana i korekcja cylindrów i BIP-y wtrysków.

Do ustawienia synchronizacja rozrządu, która mimo wszystko za bardzo skacze na postoju bez obciązenia, takie rzeczy dzieją się jeśli napinacz rozrządu nie trzyma dobrze napięcia paska rozrządu i szarpie nim, a jeśli na postoju tak skacze to podczas jazdy musi być jeszcze bardziej rozjechane.

Co do wtrysków i korekcji na cylindrach norma niby do +/- 1.5mg ale w praktyce przy takich korekcjach już telepie silnikiem, u Ciebie jest maks 0.89mg ale przeanalizuj korekcje cylindrów wraz z BIP-ami na tych samych cylindrach.
Jak wiemy BIP-y ujemne to nic innego jak mniejsza ilość paliwa dostarczanego do wtrysku lub przez wtrysk do komory spalania, korekcje cylindrów dodatnie to mniejsza moc generowana przez ten konkretny cylinder i własnie dlatego dawka jest korygowana żeby silnik pracował równo. I jak to wygląda u Ciebie:
- cylinder 2 i 4 ma korekcje dodatnie, a BIP-y ujemne sięgające nawet -22
- cylinder 1 i 3 ma korekcje ujemne czyli generują większą moc nić 2 i 4, BIP-y mają także ujemne lecz nie tak bardzo na minusie.

Mnie BIP-y ujemne zawsze kują w oczy dlatego jeśli chcesz mieć zrobione wszystko na "zero" to w pierwszej kolejności uszczelnienia wtrysków pasuje wymienić i wyregulować wtryski w samochodzie jak należy, a do baku wlać olej 2T żeby przesmarował je. Dodatkowo pasuje sprawdzić ciśnienie na pompie tandemowej bo wiem z doświadczenia, że znikome egzemplarze generują takie ciśnienie jak należy, większość ma 7-8bar przy 4000RPM gdzie powinno być 10.5bar przy tych własnie obrotach.
_________________

 
 
 
szogun0 
Zaawansowany

Samochód: Ałdi do kwadratu
Silnik: AEB dmuchnięte, BEX
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 413
Skąd: oS
Wysłany: 2018-11-13, 20:41   

Producent założył 7,5 Bar co najmniej przy 4000 rpm. Więc uznajmy, że to powinno wystarczyć przy serii.
_________________
PL MENU z LEKTOREM MMI 3G LOW, 3G HIGH, MAPY 3G LOW, 3G HIGH, 3G+
 
 
 
KaziK 
Zaawansowany


Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 341
Skąd: Dynów
Wysłany: 2018-11-13, 22:11   

A sprawdzałeś kiedyś z ciekawości jakie wartości dla tych samych pomp tylko w różnych silnikach podaje producent?
Dla przykładu pompa konstrukcyjnie taka sama idąca zarówno bo ASZ, BKC i BMM:
- dla BKC 7.5bar/4000RPM
- dla ASZ 10.5bar/4000RPM
- dla BMM 10.5bar/4000RPM
Można tłumaczyć sobie, że minimalne ciśnienie zależy od mocy ale tak naprawdę już na serii nawet przy wersji 90km w silniku BRU ciśnienia rzędu 7.5-8bar/4000RPM zarówno na postoju jak i podczas jazdy powodują wysokie ujemne wartości BIP-ów.

Co najlepsze miałem klienta którego pompa w BKC miała niecałe 7.5bar/4000RPM a BIP-y miały ponad -50, kupił pompę nową po numerach do BKC (około 800zł zapłacił), BIP-y wskoczyły na plus z ciekawości sprawdziłem ciśnienie i miała równiutkie 10.5bar/4000RPM.

Dodam, że nie ma żadnego dodatkowego zaworu który miałby regulować ciśnienie zależnie od silnika dlatego nie sugeruję się dopuszczalnym minimalnym ciśnieniem 7.5bar/4000RPM.

Na serii będzie jeździć i z 6bar ciśnienia tylko jak długo będzie to jazda bezproblemowa.
_________________

 
 
 
kamda89 
Nowicjusz

Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.9 TDI (AVF)
Imię: Kamil
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 30
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-14, 12:21   

KaziK, Dzięki za bardzo rzeczową odpowiedz. Napisałem PRIV.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9