FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP
Autor Wiadomość
GOT_SPL 
Uzależniony od postów


Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian
Pomógł: 74 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3118
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2015-12-17, 00:13   Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Hej zamieszczam Instrukcje wypalania DPF na pewno się przyda :mrgreen:

Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Procedura awaryjnego czyszczenia DPF:

Wymagania wstępne (ogólne):

Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperaturą płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

Warunki jakie należy spełnić:

Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1900-3000 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]

Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Cieszymy sie wypalonym filtrem Fap DPF oraz zaoszczędzonych kilka stówek za takie czyszczenie
_________________
Polo by GOT_SPL
Ostatnio zmieniony przez GOT_SPL 2015-12-17, 00:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
magda621 

Samochód: Audi A4 B6
Dołączyła: 23 Sie 2018
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-24, 11:25   

Witam.

Od jakiegoś czasu rosną mi obroty wtedy zaczyna silnik dymić. Mechanik powiedział, że będę miała do wymiany filtr dpf bo wypalić się ne da. Czy to już tylko wymiana czy można to naprawić w taki sposób jak tutaj https://www.filtry-dpf-fap.pl/ ? A może jakoś inaczej miała bym to zrobić?
_________________
Magda
Ostatnio zmieniony przez magda621 2018-08-27, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOT_SPL 
Uzależniony od postów


Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian
Pomógł: 74 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3118
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2018-08-25, 15:33   

napisz post w dziale Strefa serwisowa » Garaż "czytaj:
_________________
Polo by GOT_SPL
 
 
Kykv 


Samochód: Wigry3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: RJS
Wysłany: 2018-09-23, 15:31   

kilka stówek to chyba za czyszczenie chemią a nie wypalanie komputerem. poza tym nawet czyszczenie chemią nic nie daje. wyczyścił gość, zrobił 1000km, tryb awaryjny, pojechał na gwarancję, wypalili komputerem, zrobił kilkaset kilometrów i znów tryb awaryjny. gwarancja 2 lata, kasy nie oddali xD
 
 
Maniak 

Samochód: Seat Toledo
Silnik: 2.3 v5 150km
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: LKR
Wysłany: 2019-01-22, 08:36   

Jeżeli już chcesz wypalać dpf to może ciebie zaciekawić ten artykuł https://www.filtry-dpf-fa...czastek-stalych , aczkolwiek wypalanie kompem mało daje, najlepiej czyścić metodą wodą. Potrafi ona nawet przywrócić dpf do fabrycznego stanu.
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2019-02-05, 15:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Michał_1977 
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1631
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2019-01-25, 16:03   

Ja w BMM wyciąłem, wydmuchałem, na 18h wrzuciłem do bardzo mocnego roztworu wody i Dimera. Później wydmuchałem, płukałem bieżącą i gorącą wodą, znów wydmuchiwałem, znów płukałem, aż przestała lecieć brudna woda i kawałki popiołu.
Następnie wysuszyłem na piecu warsztatowym, wspawałem na swoje miejsce, zaadoptowałem jako nowy i hula. Kontroluję jego stan od czasu do czasu. Póki co, nie ma powodów do niepokoju.

Jak ktoś jeździ jak emeryt wokół komina, to nie dziwne, że DPF zawalony.
_________________
Mój Golf mk2 AAZ 191PS 443Nm!
 
 
 
matiszi 
Średniozaawansowany


Samochód: S8 d2
Silnik: V8
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 146
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-01-27, 12:12   

Ponoć soda kaustyczna dobrze daje rade. Tylko tu trzeba uważać żeby reki nie stracić
 
 
 
Chicky 

Samochód: VW Golf
Silnik: 1.6
Wiek: 32
Dołączyła: 03 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: NSZ
Wysłany: 2019-02-01, 09:20   

Nom można zrobić tak jak Michał_1977 napisał, zawsze to jakieś rozwiązanie :) Można też tak https://www.filtry-dpf-fa...czyszczenie-dpf zrobić. Każdy pomysł dobry :D
Ostatnio zmieniony przez Chicky 2019-02-12, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14