Hej zamieszczam Instrukcje wypalania DPF na pewno się przyda
Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd:
008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction
Procedura awaryjnego czyszczenia DPF:
Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperaturą płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1900-3000 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
Teraz czas na interfejs:
[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.
[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)
Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Cieszymy sie wypalonym filtrem Fap DPF oraz zaoszczędzonych kilka stówek za takie czyszczenie
Ostatnio zmieniony przez GOT_SPL 2015-12-17, 00:16, w całości zmieniany 2 razy
magda621
Samochód: Audi A4 B6
Dołączyła: 23 Sie 2018 Posty: 2 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-08-24, 11:25
Witam.
Od jakiegoś czasu rosną mi obroty wtedy zaczyna silnik dymić. Mechanik powiedział, że będę miała do wymiany filtr dpf bo wypalić się ne da. Czy to już tylko wymiana czy można to naprawić w taki sposób jak tutaj https://www.filtry-dpf-fap.pl/ ? A może jakoś inaczej miała bym to zrobić?
Ostatnio zmieniony przez magda621 2018-08-27, 14:53, w całości zmieniany 1 raz
kilka stówek to chyba za czyszczenie chemią a nie wypalanie komputerem. poza tym nawet czyszczenie chemią nic nie daje. wyczyścił gość, zrobił 1000km, tryb awaryjny, pojechał na gwarancję, wypalili komputerem, zrobił kilkaset kilometrów i znów tryb awaryjny. gwarancja 2 lata, kasy nie oddali xD
Jeżeli już chcesz wypalać dpf to może ciebie zaciekawić ten artykuł https://www.filtry-dpf-fa...czastek-stalych , aczkolwiek wypalanie kompem mało daje, najlepiej czyścić metodą wodą. Potrafi ona nawet przywrócić dpf do fabrycznego stanu.
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2019-02-05, 15:13, w całości zmieniany 3 razy
Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał Pomógł: 43 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 1635 Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2019-01-25, 16:03
Ja w BMM wyciąłem, wydmuchałem, na 18h wrzuciłem do bardzo mocnego roztworu wody i Dimera. Później wydmuchałem, płukałem bieżącą i gorącą wodą, znów wydmuchiwałem, znów płukałem, aż przestała lecieć brudna woda i kawałki popiołu.
Następnie wysuszyłem na piecu warsztatowym, wspawałem na swoje miejsce, zaadoptowałem jako nowy i hula. Kontroluję jego stan od czasu do czasu. Póki gówno, nie ma powodów do niepokoju.
Jak ktoś jeździ jak emeryt wokół komina, to nie dziwne, że DPF zawalony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum