Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał Pomógł: 43 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 1635 Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2010-12-12, 13:26 Wymiana tulei belki tylnej
Witam
Poniżej zamieszczam foto poradę,jak wymienić tłukące się tuleje w tylnej belce MK4
Więc tak-podnosimy tył samochodu,zdejmujemy koła i stawimy na kobyłkach.
Odkręcamy nakrętki śrub mocujących belkę,oraz luzujemy metalowe rurki w gumowych wężykach,po obu stronach.
Postawiamy podnośnik po środku belki.
Następnie ściskamy gumowe wężyki hamulcowe kleszczami zaciskowymi lub ściskiem stolarskim,wykręcamy z nich metalowe rurki idące do zacisków i wybijamy śruby.
Opuszczamy belkę i widzimy mniej lub bardziej sfatygowane tuleje.Podnośnik możemy usunąć,żeby nie przeszkadzał,a belka będzie sobie swobodnie wisieć na amorkach.
Gratulacje dla tego mechanika,który tuningował je już wcześniej...
Nowe tuleje wkładamy do woreczka i umieszczamy w zamrażarce.
Zmrożona tuleja kurczy się i łatwiej będzie ją umieścić w belce.
Za pomocą elektrycznej opalarki lub małego palnika do lutowania miedzi,grzejemy tuleje ile wlezie,aż zacznie z niej mocno dymić.
Grzejąc tuleję,stara guma oddzieli się od metalu.
Za pomocą rurki i solidnego młotka,wybijamy środek tulei.
Następnie wykuwamy zewnętrzną część starej tulei.
Ja do tego użyłem młotka udarowego na powietrze,ale równie dobrze można posłużyć się zwykłym młotkiem i ostrym przecinakiem.Należy jednak uważać,żeby nie pokancerować gniazda w belce!
Tak wygląda wydobyta z belki stara tuleja
Czyścimy gniazdo tulei z wszelkich zadziorów i rdzy.
Smarujemy smarem miedziowym.
To nam ułatwi wsunięcie nowych tulei i zapobiegnie zapiekaniu się nowych tulei.
Robimy sobie taki oto zestawik do wciągnięcia tulei i przynosimy po jednej tulei z zamrażarki.
Czerwoną strzałką zaznaczyłem dół tulei,a zieloną jej oś,czyli ma być równolegle do wahacza belki.
Przystawiamy nową tuleję,montujemy zestaw do wciągania i kręcimy śrubą.Tuleja zacznie wsuwać się do środka.
W trakcie wciągania zorientowałem się,że trzeba czymś przedłużyć gniazdo (czerwona strzałka),bo jak widać tuleja ma dłuższą część wewnętrzną i gdy dojdzie do płaskownika to stanie niemalże w połowie.
Guma na kołnierzu tulei jest pod skosem,więc trzeba czymś zniwelować różnicę.Podłożyłem kawałek płaskownika.
Nowa tuleja na swoim miejscu
Następnie znów bierzemy podnośnik i podnosimy belkę do góry.
Wkładamy śruby na smarze miedziowym i składamy wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu.
Uwaga!Śruby te dokręcamy dopiero wtedy,gdy auto całym ciężarem stanie na kołach Pozdrawiam i życzę miłej pracy
Ostatnio zmieniony przez Michał_1977 2011-08-06, 06:34, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum