FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tulei belki tylnej
Autor Wiadomość
Michał_1977
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 43 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1635
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2010-12-12, 13:26   Wymiana tulei belki tylnej

Witam
Poniżej zamieszczam foto poradę,jak wymienić tłukące się tuleje w tylnej belce MK4

Więc tak-podnosimy tył samochodu,zdejmujemy koła i stawimy na kobyłkach.


Odkręcamy nakrętki śrub mocujących belkę,oraz luzujemy metalowe rurki w gumowych wężykach,po obu stronach.


Postawiamy podnośnik po środku belki.


Następnie ściskamy gumowe wężyki hamulcowe kleszczami zaciskowymi lub ściskiem stolarskim,wykręcamy z nich metalowe rurki idące do zacisków i wybijamy śruby.


Opuszczamy belkę i widzimy mniej lub bardziej sfatygowane tuleje.Podnośnik możemy usunąć,żeby nie przeszkadzał,a belka będzie sobie swobodnie wisieć na amorkach.

Gratulacje dla tego mechanika,który tuningował je już wcześniej... :snajper:

Nowe tuleje wkładamy do woreczka i umieszczamy w zamrażarce.

Zmrożona tuleja kurczy się i łatwiej będzie ją umieścić w belce.

Za pomocą elektrycznej opalarki lub małego palnika do lutowania miedzi,grzejemy tuleje ile wlezie,aż zacznie z niej mocno dymić.

Grzejąc tuleję,stara guma oddzieli się od metalu.

Za pomocą rurki i solidnego młotka,wybijamy środek tulei.


Następnie wykuwamy zewnętrzną część starej tulei.

Ja do tego użyłem młotka udarowego na powietrze,ale równie dobrze można posłużyć się zwykłym młotkiem i ostrym przecinakiem.Należy jednak uważać,żeby nie pokancerować gniazda w belce!

Tak wygląda wydobyta z belki stara tuleja :mrgreen:


Czyścimy gniazdo tulei z wszelkich zadziorów i rdzy.


Smarujemy smarem miedziowym.

To nam ułatwi wsunięcie nowych tulei i zapobiegnie zapiekaniu się nowych tulei.

Robimy sobie taki oto zestawik do wciągnięcia tulei i przynosimy po jednej tulei z zamrażarki.


Czerwoną strzałką zaznaczyłem dół tulei,a zieloną jej oś,czyli ma być równolegle do wahacza belki.


Przystawiamy nową tuleję,montujemy zestaw do wciągania i kręcimy śrubą.Tuleja zacznie wsuwać się do środka.
W trakcie wciągania zorientowałem się,że trzeba czymś przedłużyć gniazdo (czerwona strzałka),bo jak widać tuleja ma dłuższą część wewnętrzną i gdy dojdzie do płaskownika to stanie niemalże w połowie.


Guma na kołnierzu tulei jest pod skosem,więc trzeba czymś zniwelować różnicę.Podłożyłem kawałek płaskownika.


Nowa tuleja na swoim miejscu :prosze:


Następnie znów bierzemy podnośnik i podnosimy belkę do góry.


Wkładamy śruby na smarze miedziowym i składamy wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu.

Uwaga!Śruby te dokręcamy dopiero wtedy,gdy auto całym ciężarem stanie na kołach :!:
Pozdrawiam i życzę miłej pracy ;-)
Ostatnio zmieniony przez Michał_1977 2011-08-06, 06:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10