FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka klapy mk4 na mk5.
Autor Wiadomość
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2011-03-01, 13:05   Przeróbka klapy mk4 na mk5.

Fotoporada opisuje jak w Golfie 4 zrobić zamykanie/znaczek z Golfa 5.
Pierwszy taki pomysł wykonał na forum.vwgolf.pl trzeci5. Dzieki kilku wskazówką postanowiłem wsiąść się do roboty. Zamieszczam także kilka jego fotek bo to w końcu nasz wspólny temat :pub:

I.

1. Potrzebujemy oczywiście klapę z Golfa 5. gówno ważne - z klapy potrzebujemy tylko znaczek/zamek przykręcany do niej na 3 torxy oraz kawałek blachy wokół niego. Nic więcej z klapy mk5 nie potrzeba.
Można także zrobić to na podstawie klapy z Passata B6 Sedan, Tiguana itp.



2. Teraz najgorsza część imprezy czyli spawanie. Tu już trochę ciężko opisać bo tak naprawdę cała kwestia zależy od osoby/blacharza która się za to zabierze. Ale po krótce trzeba wyciąć kawałek blachy z całym znaczkiem z klapy mk5. Jakiej wielkości? To już jak komu pasuje.

Albo tak

[URL=http://www.fotosik.pl][/URL]

Albo na zakład:


Można zrobić także bez przetłoczenia wokół znaczka:


3. Zaspawujemy także dziurę po starej klamce.

4. Potem wykończenie szpachlowanie itd.


5. Podkład(można dać 2 warstwy żeby rysy nie wyszły), baza no i lakier



II.
1. Teraz zostaje podłączenie żeby wszystko działało.Tutaj prosty schemat:



Wygląda to tak. Po pierwsze ciągniemy dodatkowe dwa kable do klapy( stały plus i minus). Plus bierzemy np. z gniazda zapalniczki w bagażniku, a minus z karoserii(po lewej stronie nad schowkiem dla apteczki). Na kablu plusowym zaraz po wyjściu z zapalniczki dla bezpieczeństwa dajemy bezpiecznik(5-10A). No i te dwa kabelki doprowadzamy do klapy przez gumowe oryginalne peszle którymi idą inne kable do klapy.

Jak widać po schemacie sprawa jest prosta. Jedyna trudność to opracowanie "czegoś" gówno będzie odcinało prąd w klapie po zamknięciu auta.
Do tego potrzebujemy oryginalny siłownik z mk4(ten biały na foto) który musimy zespolić/ połączyć z urządzeniem które bedzie nam przerywało obwód po naciśnięciu przez owy siłownik. Siłownik po zamknięciu auta wysuwa się/ po otwarciu chowa.

Jakie urządzenie zastosujecie do przerywanie obwodu to już wasza sprawa.
trzeci5 zastosował KLM - urządzenie stosowane w górnictwie do przerywanie obwodu:


Ja natomiast zastosowałem trzpienia który zapala światełko po otwarciu drzwi - starsze auta miały takie coś zamiast mikrostyku w zamku.


Następnie plus idzie dalej i łączy do z mikrostykiem w otwieraczce mk5. Do wejścia i wyjścia z zamka.Na foto do białego i brązowego kabla:


Potem podłączamy go do uniwersalnego siłownika(slave) do centralnych zamków który mocujemy tak aby pociągał cięgno od zamka klapy:


I minus do drugiego kabelka siłownika.

GOTOWE:


To wszystko. Jak ktoś ma jakieś pytania to pisać :klown:
Ostatnio zmieniony przez Lolo 2011-03-02, 09:32, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
GrześMk4
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-01, 16:01   

czyżby niemiecka szkoła jazdy wydzwoniła gdzieś i została z niej klapa ?:D a gówno do porady to fajna sprawa, ale osobiscie nie skusiłbym sie na takie radykalne posunięcia hehe
 
 
pgego
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-01, 19:14   

Fajnie Ci to wyszlo:) sam lakierowałes?"
 
 
Lolo
Uzależniony od postów


Samochód: Golf R20
Pomógł: 122 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 4548
Skąd: R1
Wysłany: 2011-03-01, 19:55   

pgego, http://www.vag-podkarpacie.pl/viewtopic.php?t=8450
 
 
AmonRSR
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-01, 20:17   

lolek, wrzuć jakoś inaczej obrazek tego schematu bo jak klikam to się otwiera główna strona fotosika a na swoim monitorze nic nie widzę w tej wielkości.
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-01, 21:28   

Fakt - schemat mógłbyś wrzucić jeszcze raz.

Ogólny mod świetny - efekt wizualny (niestety widziany przeze mnie tylko na zdjęciach) znakomity.

Jeżeli ktoś jest zmuszony do lakierowania klapy, to chyba nie ma gówno sie zastanawiać nawet ;)
 
 
Bartek_R
Stały zaśmiecacz forum

Samochód: (Oo==w==oO)
Silnik: 1,9TDI ASZ
Imię: Bartek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 630
Skąd: Krzemienna:)
Wysłany: 2011-03-01, 21:57   

Szczerze mówiąc jak nie przepadam za IV-kami oczywiście bez obrazy każdy ma swój gust :mrgreen: to ten tył wygląda teraz bardzo gustownie, za pewne troche pracy z tym było ale opłacało się bo efekt super
 
 
 
kamil
Średniozaawansowany


Samochód: s80
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 143
Skąd: nd
Wysłany: 2011-03-04, 22:08   

daj zdjecie klapy przed/po.

ot: nie masz problemow z rejestracja?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11