Muszę wymienić olej w skrzyni biegów w samochodzie lupo 1,0 MPI. Dwa pytania:
1 Jaki olej mam tam zalać?
2 ile go wchodzi?
Będę wdzięczny za odpowiedzi
Wchodzi niecałe 2 litry, wlej Mobila przekładniowego wg katalogu do skrzyni. Ja tak zrobiłem przy 1.0 mpi i skrzynia znacznie poprawiła swoją pracę.
Istnieje trochę prawdopodobieństwo że po wymianie oleju ze skrzynią mogą zacząć dziać się niedobre rzeczy, w zależności jak dawno cokolwiek tam było wymieniane.
Wchodzi niecałe 2 litry, wlej Mobila przekładniowego wg katalogu do skrzyni. Ja tak zrobiłem przy 1.0 mpi i skrzynia znacznie poprawiła swoją pracę.
Istnieje trochę prawdopodobieństwo że po wymianie oleju ze skrzynią mogą zacząć dziać się niedobre rzeczy, w zależności jak dawno cokolwiek tam było wymieniane.
Samochód: seat toledo I abf++ Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 165 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-05-27, 23:37
ja w drugim aucie mam organike i jest git, myśle, że w starych nie precyzyjnych skrzyniach to czy organika czy elf czy inny nie ma wiekszego znaczenia jak parametry są te same.
Różnie, od zgrzytów i gorzej działających synchronizatorów, po całkiem wysypanie skrzyni. Nie jeden raz było tak że w pacjencie wymieniono olej, a potem skrzynię. Dobrym rozwiązaniem byłoby nie tylko spuszczenie, ale odessanie całego oleju z wszystkim gówno w nim nagromadzone przez lata niewymieniania.
Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 4015 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-05-30, 21:02
sliQ, olej FEBI zamiennik w Inter Cars cena 53,49 bez rabatu oczywiście
karolt [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-30, 21:21
też tak miałem z skrzynią, zmieniłem olej i po 3 miesiącach poszła na złom :( mój kolega też tak miał, w tym momencie jedynie jak już to doleje olej a nie będę wymieniał.
rafal_tbg [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-22, 14:42
Panowie ja ostatnio przesiadłem się z Motula na AMSOIL. Powiem tak AMS jest naprawdę super, silnik ciszej i bardziej miękko pracuje w porównaniu z Motulem. Kiedyś przerabiałem ten problem z wyborem oleju i powiem wam że praktycznie każda profesjonalna firma tuningowa proponowała mi Motul (było to jak pytałem o chiptuning) więc coś w tym musiało być. A oni chyba wiedzą najlepiej ponieważ robią testy, rozkręcają silniki i widzą je od środka więc nie ma gówno twierdzić że olej X jest b.dobry bo cała rodzina na nim jeździ.
A z doświadczenia wiem że Castrol to najgorszy kwas olejowy jaki istnieje (oczywiście ten kupowany w Polsce). A zauważcie że każdy olej kupiony w Polsce jest w bańce 4L a na zachodzie w bańkach 5L. Resztę dopowiedzcie sobie sami.
Samochód: Audi A4 B5 USA
Silnik: 1.8T AWM
Imię: Michał Pomógł: 21 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1289 Skąd: Baligród
Wysłany: 2012-07-22, 21:54
A MOTULA miałeś ORI czy "ORI" z Allegro
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-22, 22:43
rafal_tbg napisał/a:
Kiedyś przerabiałem ten problem z wyborem oleju i powiem wam że praktycznie każda profesjonalna firma tuningowa proponowała mi Motul (było to jak pytałem o chiptuning) więc coś w tym musiało być. A oni chyba wiedzą najlepiej ponieważ robią testy, rozkręcają silniki i widzą je od środka więc nie ma gówno twierdzić że olej X jest b.dobry bo cała rodzina na nim jeździ.
Jeszcze lepszy od Motula jest wg mnie LM oczywiście mowa o ori Motulu bo podróbka to żal.pl
Moly nigdy nie sprawdzałem ale ponoć też very good. Ale spróbujcie AMSa, nie pożałujecie.
dj_kimi [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-23, 19:18
Mam Golfika mk4 1.9 tdi i obecnie jezdze na oleju Elf 10W40. Chce wymienic na pełny syntetyk 5W40 z Liqui Moly. Wiem że wiąze sie to z ryzykiem ale znam dwóch gosci gówno wymienili juz i nie narzekaja. Jak myslicie dobrze zrobię??
Samochód: Passat 3B
Silnik: ADR
Imię: Wojtek Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 209 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-19, 23:27
odkopie :P ani słowa o Shell Hellix. Ma ktoś z tym styczność ? Czeka mnie wymiana. Z historii wynika że pasek jeszcze w niemcowni jeździł właśnie na tym. Lać to samo i heja ?
hmm, ja jeżdżę na helixie 10w40. i silnik żyje, tak samo jak żył na elfie czy lotosie 15w40 u poprzedniego właściciela, zwykłemu zjadaczowi chleba ciężko jest zauważyć jakąś różnice, no chyba że w cenie
rat4 [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-20, 10:47
ja też kiedyś przeszedłem z 10W na 5W ale kijowy olej wtedy zalałem GM5W30 i auto dośyć głośno chodziło, także trzymam się przy 10W dalej, moim zdaniem nie ma sensu za bardzo, ewentualnie można na zimę zapodać rzadszy 10W30.
gówno do poprzedniego wątku oleju do skrzyni to testowałem kilka najlepiej do skrzyni VW lać
75W90 lub 75W80 bardzo dobrze się spisują, gorzej wypada 80W90 bo gęsty jak cholera i w zimie trudno wstecznego zapodać przy rozruchu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum