Krótki suchy opis z wiki:
Lupo 3L najmniejszy model ze stajni Volkswagena produkowany w latach 1998-2005 (2000/01 "lift") charakteryzujący się średnim spalaniem na poziomie 3,0 l/100km różni się od innych wersji nie tylko silnikiem, ale również skrzynią biegów (tiptronic), elementami karoserii (duża część wykonana ze stopów aluminium i magnezu, a część z tworzyw sztucznych) oraz innymi oponami. Auto wyposażone jest w funkcję ECO polegającą na tym iż auto po wciśnięciu pedału hamulca na około 5 sekund gaśnie po czym po zwolnieniu hamulca automatycznie uruchamia się (Stop & Go).
Moja przygoda z Lupkiem zaczęła się w styczniu 2011r. Kiedy po zdaniu prawka pasowało kupić pierwsze "auto".
Początkowo byłem zakochany na zabój w Audi A3 w dieselku i miałem nadzieję że taki samochód kupię.
Wymogi przy kupnie były 3:
Względnie małe auto
W dieslu
Koniecznie z automatem.
Na tapecie było właśnie Audi A3, Opel Corsa z 1.7CDTI oraz paskudne Lupo którego na oczy widzieć nie chciałem.
Pewnego zimowego dnia wybraliśmy się obejrzeć do Frysztaka pierwsze auto. Było to srebrne Lupo 3L.
I właśnie wtedy się zakochałem w tym aucie. Pierwsze skojarzenie małe, stylistycznie napakowane, jak pies bokser
Jednak było tak zmęczone życiem że nie wiem czy by nim dało radę wrócić do domu. Jednak od tamtej pory A3 poszło w niepamięć,
a w myślach przewijały się tylko obrazy 3L-ek.
20 stycznia 2011r
Przyszedł dzień w którym nastąpiła kolejna wycieczka tym razem do Piotrkowa Trybunalskiego.
Mniej więcej w połowie drogi dzwoni Pan, z zapytaniem czy jedziemy, bo jakaś kobitka też chce przyjechać pooglądać i nie wie na którą ją ustawić.
Na miejscu oczom mym ukazał się mały zielony bączek. Po oględzinach i jeździe próbnej padła decyzja o kupnie.
Tego dnia zaczęła się moja "przygoda" z małym zielonym VW Lupo 1.2TDI 3L.
Po domyciu, sprzątnięciu i masy Plaka jakieś 3 miesiące po kupnie Autko wyglądało tak:
Kolejna porcja danych.
VW Lupo 3L
SILNIK:
- 1.2TDI 3zyl (seryjnie 61KM 140NM)
- Obecnie podgoniony na około 88KM i 205NM (ostatnie zmierzone 84KM i 175NM)
UKŁAD DOLOTOWY:
- Hybrydowe turbo z kołem kompresji większym 4mm od seryjnego oraz większą obudową zimną poprawiającą przepływ
- Porting kolektora dolotowego
- Powiększony dolot powietrza do filtra
UKLAD WYDECHOWY:
- Zaślepiony i wycięty ze sterownika EGR
- Wycięte oba katalizatory
- Downpipe 2,5"
- Porting kolektora wydechowego
- Pół przelot 2" z seryjnym malutkim wydechem końcowym
ELEKTRONIKA:
- Stop&GO
- Szyby w prądzie
- Lusterka w prądzie
- Elektryczny szyberdach
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Skrzynia Automatyczna z TipTronic (mechanicznie manual z automatycznym osprzętem)
ZAWIESZENIE:
- Gwint TA Technix:
- Przód: skręcone do samego spodu, camber około 2 stopnie, (w najbliższym czasie wylatują helpery)
- Tył: Wycięte odboje, wywalone podkładki/nakrętki gwintowane, lekki camber 2,5 stopnia (wiosną springi pójdą pod nóż)
UKŁAD HAMULCOWY:
- Seria na tarczach Mikody nacinanych nawiercanych
BODY-KIT:
- Pakiet 3L bardziej aero dynamiczne zderzaki podobne do GTI
- Większość karoserii ze stopu magnezu
- Lampy tylne Cambridge z praktycznie nie dostępnej wersji GT
- Brak tylnej wycieraczki
- Króciutka antena
- Zaślepka haka z Golfa MK4
- Cieńsze szyby w stosunku do zwykłego Lupo
- Mam cichą nadzieję że wpadnie lotka z GTI
- Jak dojdą koła to się zaginie i wypchnie nadkola
KOŁA:
- Obecnie 14" 4,5J ET35 zimówki z gumami 155/65
- Były Borbet T 15" 7J ET35 z gumami 165/50 z dystansami 5 i 20mm
- Obecnie już prawie komplet JR3 w kolorze gunmetal 17" 7J ET35 + dystans 5mm i gumy 165/40, 8J ET30 z gumami 185/35
CAR-AUDIO:
- Alternator 220A z Porshe Cayene 3.0TDI
- Akumulator 82AH w miejsku koła zapasowego
- Radio Alpine CDA-105RI
- Przód wzmacniacz Blaupunkt Velocity 2120
- Kickery Rodek RNC165
- Tweetery Bose Audi Q7
- Drzwi wylepione matami bitumicznymi
- Klapa bagażnika również wylepiona matami
- Wzmacniacz do subwoofera Siluslive SL-A3000
- Skrzynia około 75L (na cały bagażnik)
- Głośnik Rockford Fosgate T1 12 D2 2x600RMS 12"/30cm
- Wzmacniacze upchane w miejscu koła zapasowego
INNE:
- Jak to 3L:
- Brak wspomagania (żadne nie miało)
- Brak klimy (żadne nie miało)
- Szyny foteli jak w Golfie MK3 bo lżejsze (nie z MK4 jak w zwykłym)
- "Trójkątne" kierunkowskazy przód
- Pełny "gril"
Całe szczęście trafiłem na wszech wiedzących "Bogów" z forum którzy nakierowali mnie na właściwą ścieżkę
Pierwszy mój prawdziwy zlot czyli DynóVWka na której była przymiarka rolek Bruna
Po jakimś czasie wpadły wymarzone Felgi Borbet T 15" 7J ET35 z balonem 185/55
Jeszcze w tym samym roku w międzyczasie udało się kupić opony Nankang NS-2 165/50 R15
Oraz założyć gwint w profesjonalnym warsztacie tuningowym czyt. "U Jawy"
Od tamtego czasu nic specjalnego się z autem nie działo. Dzielnie pokonywało kolejne kilometry, aż przy przebiegu około 200k km padła skrzynia biegów, gwint powędrował do Sylwii a lupo na jakiś rok wróciło do serii...
Przyszedł rok 2013 wszystko zaczęło się układać, wiec i wróciły mody. Tym razem z grubej (względnie) rury!
Na początek wyleciały seryjne fotele a na ich miejsce zawitały Recaro z Golfa 3 GTI Edition od Dextera
Potem, jako że wieszać zaczęła się geometria, a sytuacja sprzyjała taniemu regenerowaniu turbiny, została ona naprawiona w Turbospec-u przez forumowicza Luken
A jako że turbo już było zdrowe to można było coś zacząć dłubać z mocą. A jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Po około 3 miesiącach turbo znowu wylądowało na stole tym razem Luken ulepił piękną Hybrydę
na bazie seryjnej z kołem kompresji z 1.6HDI 110KM.
W międzyczasie oczywiście leciały foty foty foty... auta.
Po kilku korektach mapy przyszła pora na tzw. "DynoDay" na którym Lupek pokazał pazur
Końcem sezonu Lupek wpadł do b_przema do "Shine" na małą korektę zmęczonego już lakieru.
Kolejne na ruszt wpadło CarAudio w postaci:
Velocity 2120>Rodek RNC 165>TW Audi Q7 BOSE>SinusLive SL-A3000>RF T1 D2 12" 1200W RMS
A żeby nie brakło prądu to został założony Alternator z Porshe Cayene 3.0TDI 220A na miejsce seryjnego 90A.
Do tego drzwi i klapa bagażnika wyklejona matami.
Wszystko to pomógł wpakować i wystroić Damian Got_Spl
gówno zaowocowało 3-cim miejscem na najgłośniejsze CarAudio na Festiwalu Motoryzacyjnym w Rzeszowie
Od tamtego czasu cały czas się coś działo przy samochodzie a to mniejszego a to większego:
Wpadły nowe tarcze Mikody nacinane nawiercane
Oraz bardzo długo szukane tylne lampy tzw. Cambridge z mało spotykanej wersji GT
Dopełnieniem pupki były dystanse 20mm na stronę oraz lekki camber na 2.5 stopnia
Był też mały wypadek przy wysiadaniu pod sklepem i urwała się klamka ale Łukasz z Damianem zawsze podpowiedzą jakiś patent gówno zaowocowało takim oto otwieraniem a'la Porshe GT3 RS
Z pierdół to wyleciała wycieraczka tylnej szyby, prosto z ASO wpadła zaślepka haka oraz została obcięta antenka
Jeszcze parę fotek z wycieczek 2k14
Mody obecnie:
Silnik: Hybrydowa Turbosprężarka z kołem większym 4mm + Program
Car Audio: CDA-105Ri>Velocity 2120>SinusLive SL-A3000>Rodek RNC 165>TW Audi Q7 BOSE>RF T1 D2 12" 1200W RMS
Koło: Japan Racing
- Przód: JR3 17" 7J ET40 + Nankang NS-2 165/40
- Tył: JR3 17" 8J ET35 + Nankang NS-2 185/35
Zawieszenie: Gwint TA Technix skręcony do spodu ostatni pomiar do wahacza 45mm
Opis zewnętrzny: Cały pakiet "3L" zderzaki, szyby, kierunkowskazy, magnezowa maska (w planach wypolerowanie jej na lustro) Korekta lakieru w "Shine" w Błażowej
Wnętrze: Dalsza część "3L" magnezowa kierownica, "podwójne" daszki na zegarach, Recaro GTI Edition z Golfa 3
Nowe koła na 2k15
- Przód: JR3 17" 7J ET40 + Nankang NS-2 165/40
- Tył: JR3 17" 8J ET35 + Nankang NS-2 185/35
Taki pół wiosenny UP.
Trochę jestem w plecy przez przygodę z pewną korbą:
Straty z gróbsza:
-Blok
-2 zawory
-Obudowa skrzyni
-Miska olejowa
-No i troszkę Turbo luzu dostało...
Na szczęście całkiem blisko udało się trafić cały słupek w super kasie (Dzięki wielkie dla Kaczy oraz Got_Spl za pomoc w przydarciu tego )
Dzięki również dla Luken-a za szybko pomoc w ogarnięciu turba i paru małych klamotów
A, i nie mogło by się też obejść bez pomocy Płonka
Auto dalej dzielnie nabija kilometry. Mam nadzieję ze mimo tej przygody jakoś do kwietnia sie wyrobię ze wszystkim gówno zaplanowałem....
A tu 3 fotki z dzisiaj. Takie małe przymiarki przed sezonem:
Piona wszystkim i do zobaczenie na drodze
Ostatnio zmieniony przez Simson 2015-03-07, 02:36, w całości zmieniany 61 razy
Z planów to nowe dywaniki :P w tuning się nie bawię bo by mnie rodzice zjedli :D
A bujać sie byja bardzo przyzwoicie tak do 130 idzie pięknie później lekko zamula:D
ja zapytam jak działa skrzynia? nie było jeszcze z nią problemów? bo wiem ze sa jasłabszym elementem w tych lupiszczach, silniki ogólnie przez niskie spalanie bardzo fajna sprawa, 2,5-3 litry ON jak piszesz to spalanie w 100% osiągalne.
Ja na codzień mam przyjemność jeżdzić lupem ale 1.4 16V, osiągi troche lepsze niz 3L ale spalanie to średnio 5,3-6 litra.
b_kamill napisał/a:
przydałyby mu się tylne lampki z wersji Cambridge
włanie moja dziwczyna ma takie, jak dostaniesz takowe w dobrej kasie to bierz i sie nie zastanawiaj bo tyłek lupiszcza wygląda o niebo lepiej wtedy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum