Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian Pomógł: 74 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 3120 Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2012-02-09, 13:49 Opis przerobki nawiewu cieplego powietrza - boczne kratki
Temat został pożyczony z innego forum ale wiele osób poszukuje podobnych tematów a ciężko im znaleźć wiec dodałem
Na wstępie potrzebne będzie nam. Dobry ścisk jakiś mors lub inny klucz w miarę mały do zdjęcia zacisków od chłodzenia, lutownica, podstawowe narzędzia jakiś klej np silikon
Wiec tak. Kiedy płyn już ostygł zamykamy nagrzewnice w autku poprzez ustawienie na zimno.
Zdejmujemy ochronna uszczelka i plastik Widzimy takie coś
Odłączamy klemę minusowa z akumulatora, odkręcamy dwie śruby na ścianie grodziowej trzymające kompa, odkręcamy śrubkę trzymająca dwa przekaźniki przy kompie i wysuwamy w stronę błotnika komputer jest na zatrzasku. Jak mamy luźne możemy odczepić wiązkę od komputera
Zdejmujemy w pozycji zamkniętej zacisk trzymający pancerz od regulacji zaworka przy białym korku. Zapamiętujemy jak ta metalowa blaszka była założona WAŻNE!! (ja się 10 minut męczyłem później nie wiedząc jak to było)
Zdejmujemy zaciski z dolnego i górnego węza dochodzącego do nagrzewnicy Wayne aby zapamiętać który doprowadza a który odprowadza ciecz. Po zdjęci węza dolnego zacznie wypływać płyn. Monza wsadzić tam jakiś korek (w waz)
Odpinamy kostkę zasilająca wentylator
Nagrzewnica wraz z wentylatorem trzyma się na dwóch wsuwkach metalowych na gorze zaraz pod podszybiem, zsuwamy je na boki Tez zapamiętalej jaka strona były bo jest tylko jedna pozycja
Dol obudowy wentylatora trzyma sie na kleju czy silikonie trzeba pociągnąć i powinno sie odkleić. Teraz cały ten badzie przesuwamy w miejsce gdzie wcześniej był komputer i wyjmujemy na zewnątrz auta:)
Po wyjęciu mamy taki efekt
Należy zaślepić otwór znajdujący sie miedzy nagrzewnica a obudowa wentylatora. Ja dociąłem plastik i wtopiłem go lutownica a później jeszcze przykleiłem silikonem. )zwykły silikon ma wytrzymałość do +180 stopni C wiec starczy spokojnie
Teraz należy zabrać się za przeróbkę tuneli doprowadzających powietrze
Należy wyciąć ta polkę znajdująca się pod nagrzewnica wzdłuż przedłożeń wylotów po obu górnych stronach Mniej więcej w ten sposób
Teraz zabieramy się za składanie. W analogiczny sposób wyszkalamy wentylator jak go wyjęliśmy przykładamy w stare miejsce i dopasowując od dołu dociskamy do góry i na gorze zakładamy wsuwki. Od razu powiem, ze strona wsuwki szersza przychodzi od strony silnika a wasza od strony kabiny
Zakładamy węzę i meczymy się z założeniem opasek na nie.
Zakładamy w odpowiedniej pozycji pancerz (wcześniej zapamiętaliśmy jak była blaszka trzymająca pancerz gówno ułatwiło nam prace) Wciskamy linkę
Podpinamy wentylator, uzupełniamy brakujący płyn w układzie.
Odpalamy silnik i czekamy aż osiągnie 90 stopni. Na razie na zamkniętym ogrzewaniu.
Włączamy ogrzewanie na maksa (wszytko przy zapalonym silniku aby był obieg wody) Odpowietrzamy okład, odkręcamy biały korek przy zaworku klika obrotów i czekamy aż pojawi się płyn i będzie dosyć mocno sikał. Nie będzie. Dolewamy płynu do zbiorniczka jeśli brakuje
W wnętrzu aby dmuchało przez kratki pokrętło od regulacji strumienia powietrza musi być w pozycji dolnej tam gdzie wieje na ludka. gówno wcześniej było bezsensem bo nic nie wiało:)
W innych pozycjach nie wieje nam przez kratki boczne
Cieszymy się ciepłym powietrzem z nawiewów bocznych.
Odrazy powiem, ze nie marznie mi już dłoń na kierownicy i szybciej odparowując szybki
i dodatkowo jak już macie dmuchawę na wierzchu to sobie ja rozbierzcie wyczyśćcie i nasmarujcie tulejki w silniczku najlepiej olejem
Cala operacja zajęła mi jakieś 2H lecz robiłem to bez większego opisu i pierwszy raz:)
Na pewno się przyda posiadaczom polo 86c2f ten poradnik p
Ostatnio zmieniony przez GOT_SPL 2012-02-09, 18:56, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum