FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym zastąpić katalizator
Autor Wiadomość
dogu
Władca postów


Samochód: Golf Cabrio
Silnik: 1.8 AAM
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1277
Skąd: Dębica
Wysłany: 2011-12-20, 18:16   Czym zastąpić katalizator

Jak w temacie Czym zastąpić katalizator??

Czy takie coś z linku
http://allegro.pl/tlumik-...1948918436.html
nadaje się jako zamiennik katalizatora do mojego Polo 1,6 AEE ??

Czy może lepiej takie coś
http://allegro.pl/strumie...1986604912.html

Z góry wielkie dzieki za informacje :)
 
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2011-12-20, 18:19   

cokolwiek byś nie wsadził będzie w porządku może być nawet i kawałek prostej rury ale wtedy będą się przenosić drgania wylotowe spalin na karoserię i może być brzydki metaliczny dzwięk
ja bym wstawił zwykły tłumik bo te strumienice mogą czasami więcej zrobić złego jak dobrego ;-)
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-12-20, 19:04   

bracus napisał/a:
może być nawet i kawałek prostej rury

w benz jednak postawiłbym na coś gówno na pierwszy rzut oka chociaż przypomina katalizator

bracus napisał/a:
ja bym wstawił zwykły tłumik

najlepszy wybór w benzynie
 
 
Adis
Władca postów


Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian
Pomógł: 31 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 1232
Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2011-12-20, 19:27   

sonde masz przed katem czy za? :idea:
 
 
 
zeniTh
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: S3 8L
Silnik: 1.8T 210KM
Imię: Dawid
Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 1190
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-12-20, 21:30   

u siebie mam takie coś z drugiego linka, czyli stumienicę przypominającą katalizator, tylko musiałem wstawić jeszcze złącze elastyczne bo w orginale nie było, a pękała mi rura za tą strumienicą od drgań

ogólnie to polecam
ew, możesz wstawić zwykłą rurę z kwasówki i też będzie ok i nie wiem czy nie taniej nawet
 
 
dogu
Władca postów


Samochód: Golf Cabrio
Silnik: 1.8 AAM
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1277
Skąd: Dębica
Wysłany: 2011-12-20, 22:05   

Adis napisał/a:
sonde masz przed katem czy za? :idea:

Przed
zeniTh napisał/a:
możesz wstawić zwykłą rurę z kwasówki i też będzie ok i nie wiem czy nie taniej nawet

Myślałem o tym ale chciałbym coś gówno wyglądem przypomina katalizator gówno by się diagnosta bardzo nie czepiał Niby w dowodzie nie mam wbite KAT ale rożnie bywa :)
 
 
 
Adis
Władca postów


Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian
Pomógł: 31 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 1232
Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2011-12-20, 22:14   

dogu napisał/a:
Adis napisał/a:
sonde masz przed katem czy za? :idea:

Przed
aaa to amsz luz u mnie jest za :roll:
dogu napisał/a:
zeniTh napisał/a:
możesz wstawić zwykłą rurę z kwasówki i też będzie ok i nie wiem czy nie taniej nawet

Myślałem o tym ale chciałbym coś gówno wyglądem przypomina katalizator gówno by się diagnosta bardzo nie czepiał Niby w dowodzie nie mam wbite KAT ale rożnie bywa :)

jak nie masz wbite kat w dowodzie to nic ci nie moga zrobic i kazdy przegląd przejdzie bez zbednego "ale"
 
 
 
Naimad
Zaawansowany

Samochód: FL/XJ
Silnik: 1.9/4.0
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 432
Skąd: z domu
Wysłany: 2011-12-20, 22:17   

Adis napisał/a:
jak nie masz wbite kat w dowodzie to nic ci nie moga zrobic i kazdy przegląd przejdzie bez zbednego "ale"


chyba po 95 roku każde auto już powinno mieć katalizator ale nie jestem pewien.
 
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2011-12-20, 22:25   

Naimad napisał/a:
Adis napisał/a:
jak nie masz wbite kat w dowodzie to nic ci nie moga zrobic i kazdy przegląd przejdzie bez zbednego "ale"


chyba po 95 roku każde auto już powinno mieć katalizator ale nie jestem pewien.


od 96 ale samochody które w homologacji na Polskę nie miały katalizatora mogą go nie mieć nawet do 99 roku jak np. Ford Focus I z początków produkcji
tak że jak w dowodzie nie masz KAT to nic Ci nikt zrobić nie może :prosze:
 
 
Naimad
Zaawansowany

Samochód: FL/XJ
Silnik: 1.9/4.0
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 432
Skąd: z domu
Wysłany: 2011-12-20, 22:28   

bracus napisał/a:
Naimad napisał/a:
Adis napisał/a:
jak nie masz wbite kat w dowodzie to nic ci nie moga zrobic i kazdy przegląd przejdzie bez zbednego "ale"


chyba po 95 roku każde auto już powinno mieć katalizator ale nie jestem pewien.


od 96 ale samochody które w homologacji na Polskę nie miały katalizatora mogą go nie mieć nawet do 99 roku jak np. Ford Focus I z początków produkcji
tak że jak w dowodzie nie masz KAT to nic Ci nikt zrobić nie może :prosze:


Tutaj koledzy twierdzą ze 95 :-P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=338829
 
 
 
Płonek
Uzależniony od postów


Samochód: MK1| E39 | Berlingo
Silnik: ?? | 4.4 | 1.9D
Imię: Paweł
Pomógł: 112 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 2599
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-12-20, 22:49   

wstaw strumienice i po strachu - koszt kupna strumienicy będzie taki sam jak sprzedaży zużytego kata, albo nawet na tym zarobisz.
 
 
daworz
Średniozaawansowany


Samochód: Passat B5 variant
Silnik: AHH
Imię: Dawid
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 171
Skąd: RRS
Wysłany: 2011-12-20, 22:51   

A że tak zapytam to gdzie mogę sprzedać strumienice?????
Ostatnio zmieniony przez daworz 2011-12-20, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Płonek
Uzależniony od postów


Samochód: MK1| E39 | Berlingo
Silnik: ?? | 4.4 | 1.9D
Imię: Paweł
Pomógł: 112 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 2599
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-12-20, 23:00   

Np w dziale giełda u nas ;-)
 
 
daworz
Średniozaawansowany


Samochód: Passat B5 variant
Silnik: AHH
Imię: Dawid
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 171
Skąd: RRS
Wysłany: 2011-12-20, 23:03   

Źle!!!! Nie chodziło mi o strumienicę tylko o katalizator. Sorki za pomyłkę.
 
 
 
dogu
Władca postów


Samochód: Golf Cabrio
Silnik: 1.8 AAM
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1277
Skąd: Dębica
Wysłany: 2011-12-20, 23:03   

Płonek napisał/a:
wstaw strumienice i po strachu

No właśnie chciałbym się konkretnie dowiedzieć dlaczego np strumienica a nie tłumik lub odwrotnie Słyszałem tez i jak wspomniał bracus , że strumienica może pogorszyć prace silnika
 
 
 
Płonek
Uzależniony od postów


Samochód: MK1| E39 | Berlingo
Silnik: ?? | 4.4 | 1.9D
Imię: Paweł
Pomógł: 112 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 2599
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-12-20, 23:34   

Bo trzeba celować w te dobre strumienice, np z firmy troj-gar na ul rocha w rzeszowie. Wtedy jest to pucha, z kanałami które tylko kierunkują spaliny i nic więcej, auto nie brzmi głośniej ani nie ma ujemnych skutków.
Problem z tłumikami jest taki, że raz ciężko będzie dobrać, bo na pewno nie z oryginału, a dwa że nie każdy dobrany spełni swoją rolę, bo takie małe są niekiedy tłumiki środkowe z japońców, średnica ta sama ale budowa zupełnie inna i to może znacznie "zamulić" auto bo zamiast przelatywać spaliny będą się nieco blokować już na wstępie. Dobra strumienica o przelotowej konstrukcji zrobi robotę, wstawiałem coś takiego ze dwa razy i było w porządku, a i montaż prosty bo wystarczy na obejmach i paście skręcić :)
daworz, otwierasz anonse i w dziale części będzie sporo nr telefonów panów kupujących katalizatory, dojeżdzają do sprzedającego. Ja ze swojej strony polecam np gościa spod 660-147-150. Przyjechał, zrobił dobrą cenę, zabrał same środki i kaska została :-D
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2011-12-20, 23:36   

w bardzo mocnym skrócie powiem że jak strumienica to tylko dedykowana pod dany układ wydechowy
bo ona ma poprawić opróznianie komory spalania poprzez przyspieszenie wyrzutu spalin
jak się wstawia w oryginalny układ wydechowy o za małej średnicy robi się rezonans w wydechu i ciśnienie wylotowe spalin albo jest za duże albo występuje nie w tym miejscu gówno trzeba i zamiast pomagać w opróżnianiu komory może de facto zakłócać ten proces
ja wiem ze mam jebla na punkcie wykresów mocy itd ale stawiam flaszkę ze jak załozysz strumienice w miejsce katalizatora samochód straci moc :mrgreen:
zawsze jest tak że "ciut głośniej" znaczy "ciut lepiej jedzie" a w 70% przypadków a w 99% przypadków w silnikach wolnossących jest "ciut gorzej" ;-)
 
 
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2011-12-21, 13:20   

dogu, a nie masz przypadkiem sondy w katalizatorze?

u mnie po wycięciu kata zrobiła się lipa bo łapał błędy
 
 
 
Adis
Władca postów


Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian
Pomógł: 31 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 1232
Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2011-12-21, 13:24   

KoguT napisał/a:
dogu, a nie masz przypadkiem sondy w katalizatorze?

u mnie po wycięciu kata zrobiła się lipa bo łapał błędy
ale musisz miec sonde za "wkładem" kata. tak jak np. u mnie, oprócz błedów może na biegu jałowym falować obrotami
dogu napisał/a:
Adis napisał/a:
sonde masz przed katem czy za? :idea:

Przed
wiec nie powinno łapać błedów
Ostatnio zmieniony przez Adis 2011-12-21, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KoguT
Uzależniony od postów


Samochód: VW GOLF MK4 CABRIO
Silnik: AFT
Imię: Michał
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2437
Skąd: Dębica
Wysłany: 2012-01-03, 18:50   

Adis, sonde miałem przed wkładem
 
 
 
Michał_1977
Władca postów


Samochód: Golf MK2 i Audi A4
Silnik: 1,9TDI (ARL) i 1,8T (AEB)
Imię: Michał
Pomógł: 43 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1635
Skąd: Leżajsk RLE
Wysłany: 2012-01-03, 20:34   

Płonek napisał/a:
Ja ze swojej strony polecam np gościa spod 660-147-150

Jest najlepszy na Podkarpaciu.Czarnym MK4 smiga (bez katalizatora) ;-)
bracus napisał/a:
stawiam flaszkę ze jak załozysz strumienice w miejsce katalizatora samochód straci moc :mrgreen:

Dokładnie.Kiedyś babie wyciąłem kata i w jego miejsce wstawiłem strumienicę,którą mi przywiozła.Przed wstawieniem,uprzedziłem ją,że może (a raczej na pewno) być gorzej.Uparła się,że ma być stumienica,bo mąż dzwonił z Anglii i powiedział,że tak ma być...
Tydzień później przyjechała,żeby wyciąć strumienicę i wstawić rurę,bo nie da się jeździć.
Auto kichał,prychało,gasło,tak więc lepiej jest się zastanowić,zanim wyda się z pół stówy na pseudo strumienicę.
Ostatnio zmieniony przez Michał_1977 2012-01-03, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-01-04, 13:04   

Michał_1977 napisał/a:
Płonek napisał/a:
Ja ze swojej strony polecam np gościa spod 660-147-150

Jest najlepszy na Podkarpaciu.Czarnym MK4 smiga (bez katalizatora) ;-)

od niejakiego jawa6rz dostałem m.in. jego numer jak swój sprzedawałem - 5 minut po telefonie był niedaleko mnie, dał najwyższą cenę i w dodatku całkiem miły człowiek się wydawał ;]
 
 
jawa6rz
Zaawansowany


Samochód: IIII X2
Silnik: ajm X2
Imię: Michał
Pomógł: 15 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Krasne
Wysłany: 2012-01-06, 14:08   

Shmatan napisał/a:
od niejakiego jawa6rz dostałem m.in. jego numer jak swój sprzedawałem - 5 minut po telefonie był niedaleko mnie, dał najwyższą cenę i w dodatku całkiem miły człowiek się wydawał ;]

Tak dałem te numery niejakiemu Shmatanowi

1k- 792 934 447
2k- 607 981 161
3k- 692 888 041
kat- 606 556 226
Wyslij smsy pod te nr tel, z numerami kata.
 
 
 
marko125.90
Średniozaawansowany

Samochód: Golf MK2
Silnik: 1.8
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 178
Skąd: DE
Wysłany: 2012-02-09, 14:52   

Ja u siebie sonde miałem w katalizatorze. Poprzedni kat już był tak powypalany że nadawał się tylko do wyrzucenia. Po wycięciu okazało się, że był pusty. Miałem do wyboru tłumik, strumienica albo kat uniwersalny. Kupiłem to ostatnie za półtorej stówki. Troszkę zabawy ze spawarką gówno by uchwyty dorobić i jest. Efekt? Jest znacznie ciszej niż na wybebeszonym katalizatorze, spalanie spadło o prawie litr, gówno do mocy to nie odczułem jakiegoś zmulenia. Kata mam już ok. roku i nie narzekam ;)
W drugim mk2 mam wstawioną rurkę i jest głośniej
 
 
Harry
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-09, 16:27   

marko125.90 napisał/a:
Ja u siebie sonde miałem w katalizatorze. Poprzedni kat już był tak powypalany że nadawał się tylko do wyrzucenia. Po wycięciu okazało się, że był pusty. Miałem do wyboru tłumik, strumienica albo kat uniwersalny. Kupiłem to ostatnie za półtorej stówki. Troszkę zabawy ze spawarką gówno by uchwyty dorobić i jest. Efekt? Jest znacznie ciszej niż na wybebeszonym katalizatorze, spalanie spadło o prawie litr, gówno do mocy to nie odczułem jakiegoś zmulenia. Kata mam już ok. roku i nie narzekam ;)
W drugim mk2 mam wstawioną rurkę i jest głośniej


Jakoś nie chce mi się wierzyć z tym spadkiem spalania... gówno do głosu to zawsze myślałem że za to odpowiadają tłumiki a nie katalizator :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,49 sekundy. Zapytań do SQL: 9