Wysłany: 2012-01-03, 22:30 Auto wolno hamuje silnikiem
Witajcie tak jak w temacie od paru dni mam dziwną przypadłość ,jadąc autem po puszczczeniu gazu auto nie zwalnia odrazu dopiero po dłuzszym okresie. Mam drugiego seata i w nim jest wszytsko ok znaczy rozpędzam się autem puszczam gaz auto hamuje silnikiem w tamym nie zabardzo to mu wychodzi zarówno na paliwie jak i gazie. Miał ktoś z czymś takim doczynienia.
Auto to seat cordoba 1,6 75 konna 97 rok.
Ostatnio zmieniony przez Dominik28 2012-01-03, 22:36, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 4015 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-01-03, 23:29
być moze jest słaba kompresja nic innego mi do głowy nie przychodzi
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-04, 09:55
pinów
Bruno napisał/a:
być moze jest słaba kompresja nic innego mi do głowy nie przychodzi
Raczej nie "odcina" mu paliwa jeśli chodzi o bene. Masz problem z TPS prawdopodobnie, silniczek krokowy masz na 4 czy 6 pinów??
Dominik28 [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-04, 15:11
powiem szczerze że nie wie , narazie nie sprawdze bo żona pojechała do pracy będę wiedział dopiero jutro. A jakie ma znaczenie ilość pinów do potencjometra przepustnicy (TPS)?
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-04, 16:06
W TPSie masz na bank4 piny (5 wolny) ale chodzi o liczbe pinów w silniczku krokowym
Dominik28 [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-04, 17:10
Źle mnie zrozumiałeś toffic chodziło Mi o to jakie ma znaczenie ilość pinów pomiędzy 4 a 6 w silniczku krokowym do TPS?
Ostatnio zmieniony przez Dominik28 2012-01-04, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Ja robiłem takie coś w Polo 1.0 mpi, wydarłem przepustnicę z krokowcem (jest zintegrowane tam, nie wiem jak tutaj ale chyba też) wyczyściłem ją porządnie z syfu wszelakiego, przedmuchałem solidnie sprężarką, założyłem i skalibrowałem vagiem. Problem znikł.
Dominik28 [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-07, 16:15
wyczyśiłem silniczek krokowy obroty troche jakby lepiej chodziły no i auto zaczyna hamować ale to nie to. Silniczek krokowy mam na 6 pinów, gówno to oznacza?
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: diesel
Imię: Mirek Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 201 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-01-07, 17:36
a może czyszczenie nie pomoże tylko wymiana. najlepiej jakbyś podmienił sobie na inny na chwile.
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-07, 18:29
Dominik28 napisał/a:
Silniczek krokowy mam na 6 pinów, gówno to oznacza?
Oznacza tylko tyle, że przyczyną może byc silniczek albo TPS
Dominik28 [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-08, 07:56
Mógłby ktoś z forum łopatologicznie wytłumaczyć Mi jak można sprawdzić TPS i ten silniczek bo z tego gówno powiedział toffic ma potencjometr w środku. Wiem tylko że robi to się miernikiem, trzeba najpierw silniczek krokowy schować i zmierzyć, pózniej wysunąć i zmierzyć robi to się podając nieduże napięcie w odpowiednie styki w sliniczku. I na tym teoria się kończy, na google nie mogę znależć opisu do seata lub przynajmniej do polo. A dodam że jak podpinam samochód do komputera ,,polski vag'' to nic nie wykazuje, żadnych błędów. Gdzieś wyczytałem że trzeba zrobić adaptacje przepustnicy?
Jeszcze jedno pytanie mechanik przestawił Mi niedawno zapłon pewnie go przyśpieszył, czy takowe przyśpieszenie zapłonu może skutkować większymi obrotami na biegu jałowym a gówno za tym idzie hamowanie silnikiem będzie też nie za bardzo?
Dzisiaj zaczeły Mi znowu obroty świrować zatrzymują się na 2000 ale tylko podczas jazdy, podłączyłem auto pod komputer i poza błędem sondy lambda wyskoczyło coś takiego 281 Czujnik prędkości pojazdu G68 skasowałem błędy i niby ok. Jeśli chodzi o silnik krokowy to jaki zalecacie urzywke, zamiennik czy oryginał? Nie mam żadnego znajomego z talkim samym krokowcem by sprawdzić czy to on jest winny ,z tego też względu szkoda wywalać kase jak to nie będzie to.
Ostatnio zmieniony przez Dominik28 2012-01-09, 12:43, w całości zmieniany 2 razy
Dominik28 [Usunięty]
Wysłany: 2012-01-15, 21:00
Bylem u mechanika ustawil zaplon sprawdzil wszystkie parametry na komputerze i jak reka odjal. Auto elegancko hamuje tak jak powinno. Mam tylko male ale czasami ale to zadko obroty zwiesza Mi sie na 2000, a dzisiaj mialem takie cos odpalam auto a tu silnik sam sobie dodawal gaz az ponad 3000. Przydusilem go na 1 delikatnie ruszajac i mu przeszlo, to juz pewnie wina silnika krokowego?
Samochód: GOLF II
Silnik: 1.8T + mody
Imię: Mateusz Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-15, 21:26
Dominik28 napisał/a:
Przydusilem go na 1 delikatnie ruszajac i mu przeszlo, to juz pewnie wina silnika krokowego?
krokowiec do wymiany
Dominik28 [Usunięty]
Wysłany: 2012-02-06, 18:19
Okazało się jednak że to nie był krokowiec pojechałem do gościa ustawił mi zapłon pod komputerem jeszcze raz tylko że tym razem na zimnym silniku i jak ręka odjął. Tak że temat do zamknięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum