FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe funkcje MFA czyli Tryb serwisowy
Autor Wiadomość
Harry
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-29, 09:57   Dodatkowe funkcje MFA czyli Tryb serwisowy

Standartowo komputer pokazuje następujące informacje :
Funkcje komputera w poszczególnych pozycjach MFA
0 Zegarek
1 Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon
2 "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach
3 "km" jaki dystans został pokonany w km
4 "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3)
5 Temperatura oleju
6 Temperatura otoczenia

Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy :

- przełącz MFA w pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA

Teraz kolejne pozycje mają funkcję :
MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika
0 kod silnika suma zaprogramowanych bajtów
1 kod kraju podciśnienie na wejściu powietrza
2 zakres prędkości (???) obroty silnika
3 Górny limit obrotów chwilowe zużycie paliwa
4 Dolny limit obrotów sygnał od czujnika prędkości (???)
5 ciśnienie odłączania paliwa Temperatura silnika
6 test wyświetlacza Temperatura otoczenia

Zmiana prędkości pracy wycieraczek :
Metoda I
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół) i wróć do pozycji neutralnej, odczekaj tyle ile potrzebujesz (od 2 do 22 sek), ponownie włącz w tryb interwałowy (VR6)

Metoda II
przełącz wycieraczki w tryb interwałowy (w dół), naciśnij i przytrzymaj klawisz MFA, ciągnij lub pchaj rączkę wycieraczek (???)

Jeżeli chcesz zamkąć okna lub dach, a nie masz przy sobie kluczyków istnieje pewna metoda
(tylko jeżeli samochód jest otwarty)
- przełącz wentylator nawiewu w pozycję 2
- mrugnij dwa razy światłami, podczas drugiego mrugnięcia przytrzymaj rączkę w pozycji "długie"


Zaciągniete z www.Corrado.com
Ostatnio zmieniony przez qbass 2011-08-29, 13:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jacq
Władca postów


Samochód: vario
Silnik: kle kle
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 1377
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-29, 13:06   

a dokładnie stąd http://www.corrado.com.pl.../tips_trick.htm
 
 
 
LyszyK
Uzależniony od postów


Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2603
Skąd: DynóVW
Wysłany: 2011-08-30, 09:07   

No i działa. O jakieś 80 różnią się obroty na MFA a obrotomierzem.
 
 
Qbuncio
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Corrado US / Leon Cupra4
Silnik: VR6-prawie ABV / TDI-ARL
Imię: Kuba
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1134
Skąd: RZE
Wysłany: 2011-08-30, 14:37   

stary jak swiat artykul ;-)
 
 
 
Harry
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-31, 09:20   

Qbuncio napisał/a:
stary jak swiat artykul ;-)

a mimo tego i tak wiele osób tego nie wie :-P
 
 
Płonek
Uzależniony od postów


Samochód: MK1| E39 | Berlingo
Silnik: ?? | 4.4 | 1.9D
Imię: Paweł
Pomógł: 112 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 2599
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-08-31, 12:10   

Ja np nie wiedziałem. Dzięki! Przenoszę do "zrób to sam", bo niezły poradnik.
 
 
Marek1555
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-14, 20:33   

up odświeżam temat... a czy w mk3 gti tak samo powinien działac tryb serwisowy mfa?? u mnie pokazuje tylko spalanie chwilowe, temp oleju, temp otoczenia i tyle tylko 3 pozycje...
 
 
beniu666
Średniozaawansowany

Samochód: seat toledo I abf++
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 165
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-14, 22:30   

da się jeszcze ustawić np inspekcje serwisową i takie tam . . .
 
 
Marek1555
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-20, 20:49   

czyli powinien normalnie działac w golfie tryb serwisowy.... to niewiem dlaczego u mnie tak nie jest... sprawdzałem w obydwu moich mk3( 2e, abf) i pokazuje tylko spalanie chwilowe, temp oleju i otoczenia...
 
 
-pawlo111
Władca postów

Samochód: Seat Ibiza Cupra i Skoda Superb
Silnik: 2.0 16V ABF i 1.9 AWX,
Imię: Paweł
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 1490
Skąd: Kolbuszowa RKL
Wysłany: 2012-02-20, 20:55   

Marek1555, w serwisowym mamy to gówno podałeś - chwilowe, tem ol i otoczenia.

Jak jeździłem Ibizą ABF to cały czas na serwosowym (już taki tik wyrobiłem sobie) i opcja spalania chwilowego ;) bo w normalnym tylko średnie.

Aha w Corrado jest więcej tych opcji niż w mk2-3 Ibizach :prosze:
 
 
 
skazany88

Samochód: golf mk2
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-03-01, 23:17   

-pawlo111 napisał/a:
Marek1555, w serwisowym mamy to gówno podałeś - chwilowe, tem ol i otoczenia.

Jak jeździłem Ibizą ABF to cały czas na serwosowym (już taki tik wyrobiłem sobie) i opcja spalania chwilowego ;) bo w normalnym tylko średnie.

Aha w Corrado jest więcej tych opcji niż w mk2-3 Ibizach :prosze:



niby gówno wiecej? bo chyba sie mylisz :mikolaj:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12