FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie EGR 1.9 tdi 130km AVF
Autor Wiadomość
gladki52
Nowicjusz

Samochód: audi a4 b6 s line
Silnik: 1.9 tdi
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: PRK
Wysłany: 2015-01-05, 17:52   Czyszczenie EGR 1.9 tdi 130km AVF

Witam dzisiaj zagrałem się za czyszczenie zaworu EGR w audi a4 b6 1.9 tdi 130km silnik AVF zrobiłem kilka fotek więc postanowiłem po krótce pokazać jak to zrobiłem.

1. Na samym początku należy zdjąć osłonę silnika trzy śruby nie pokazuję zdjęcia raczej rzecz prosta i obudowę filtra powietrza łatwiejszy dostęp mamy egr-u.

dwa pierwsze zdj nie jest mojego autorstwa ponieważ nie miałem akurat zdj z początku, a więc do rzeczy

zdjęcie nr 1

2.pierwsze gówno to odłączyłem wszystkie wężyki które dochodzą do EGR są dwa na zdjęciu zaznaczone na niebiesko,

3.kolejnym krokiem jest zdjęcie zawleczki nie widać jej na zdj ale oznaczona jest niebieską strzałką, gówno pozwoli nam odłączyć ten gruby czarny łącznik

4. delikatnie zdjąłem plastikowe ramię nr.2 na zdj uważajcie przy tym bo to ramię lubi pękać( nie trzeba tego odkręcać ale daje to nam więcej miejsca przy dalszej pracy)

5.odkręciłem dwie śruby na zdj nr 3

6.następnie odkręciłem dwie śruby to są 12 nasadowe na zdjęciu nr1.

zdjęcie nr 2

7. kolejnie odkręcamy dwie śróby które idą od tej metalowej fajki nie widać je na zdj są pod spodem nr5

8. na samym końcu pozostały nam trzy śruby zaznaczone nr4

było trochę syfu jak widać na poniższych zdjęciach, zanim zabrałem się do pracy zakupiłem oring do egr-u VW -N 909 273 02 i podkładkę która też jest przy egerze VW-069 131 547D

Mam nadzieję że komuś się przyda :)

DSC_0076.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 48,93 KB

DSC_0086.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 41,44 KB

DSC_0083.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 42,66 KB

DSC_0081.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 46,67 KB

DSC_0079.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 52,58 KB

DSC_0078.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 53,71 KB

DSC_0077.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 39,72 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 69,12 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 45386 raz(y) 67,71 KB

 
 
gladki52
Nowicjusz

Samochód: audi a4 b6 s line
Silnik: 1.9 tdi
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: PRK
Wysłany: 2015-01-05, 17:54   

zdjęcie nr1 jest ostatnie a nr2 drugie od końca jakoś się poprzestawiało :-P
 
 
Danielloo
Zaawansowany


Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-06, 22:00   

a zaślepiłeś to potem?
 
 
 
gladki52
Nowicjusz

Samochód: audi a4 b6 s line
Silnik: 1.9 tdi
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: PRK
Wysłany: 2015-01-07, 22:21   

gówno masz na myśli że niby czy egr-a zaslepilem?
 
 
Danielloo
Zaawansowany


Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-08, 20:16   

mam na myśli zastosowanie blachy zamiast uszczelki na rurce doprowadzającej spaliny do egr . po chłopsku czy zaslepiłeś dopływ spalin do ssącego?
 
 
 
gladki52
Nowicjusz

Samochód: audi a4 b6 s line
Silnik: 1.9 tdi
Imię: Damian
Wiek: 31
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: PRK
Wysłany: 2015-01-09, 19:58   

nie, zrobiłem to tak jak było
 
 
Danielloo
Zaawansowany


Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-09, 20:53   

to taka rada ode mnie , zaślep dopływ spalin np blacha z puszki po browarze i bedziesz miał święty spokój i czysty dolot. dodatkowo mozesz zdjąć przewód podciśnieniowy z grzyba egr i również go zaślepić.
 
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-09, 21:32   

Danielloo napisał/a:
zaślep dopływ spalin np blacha z puszki po browarze

za cieńka jest i po czasie się przepali, druga sprawa w silniku 1.9 TDI na pompowtryskach nie zawsze ale lubi występować potem check engine po zaślepieniu egr`u więc potem trzeba go programowo wyłączyć
 
 
sebus_777
Władca postów

Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1240
Skąd: RBR
Wysłany: 2015-01-10, 16:43   

artur_91.1991 jeszcze nie w tym 1.9tdi te młodsze chyba mają problemy.
 
 
 
Danielloo
Zaawansowany


Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-10, 20:38   

artur_91.1991, nie ma prawa wystąpić "check" bo nie ma sondy :patyk: w każdym jednym który mam w rękach zaślepiam i w żadnym problemu nie ma . ale z blachą z puszkki masz racje, pojedynczo jest za cienka . ja zawsze składam na dwa, ew polecam blache z puszki po spray'u, załatwia sprawe na czaczy. Oczywiście zaślepka po stronie EGR nie przy kol. wydechowym!!
 
 
 
sebus_777
Władca postów

Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1240
Skąd: RBR
Wysłany: 2015-01-10, 20:50   

Danielloo błąd świeci nie przez sonde, tylko przez brak zaworka, jeśli ktoś go wyrzuci z układu żeby mieć go uproszczonego ;-) Tobie nie świecił nigdy błąd bo nie wywalałeś zaworka ;-) (mówimy oczywiście o nowszym tdi)
 
 
 
Danielloo
Zaawansowany


Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-10, 22:17   

gówno masz na myśli pod hasłem "nowsze TDI" ?? nie mówimy to u Tdi CR Bo w każdym jednym bez sondy czy to vagu czy koreańcu zaślepienie egr nie wpływa na kompletnie żadna elektoronike.
Ostatnio zmieniony przez Danielloo 2015-01-10, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Siara
Średniozaawansowany

Samochód: Seat Leon FR
Silnik: 1,9 TDI ARL
Imię: Piotr
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 178
Skąd: Dębica
Wysłany: 2015-01-11, 09:46   

w Seatach np Leonie po 2003 roku jak sie zaslepi EGR to wywala błąd sam tak mialem i nie tylko ja wtedy nalezy odlaczyc go komputerowo
 
 
Luken1717
Zaawansowany


Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 561
Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2015-01-11, 10:06   

Krótko i na temat..


Wszystkie TDI na sterowniku silnika EDC15 (od AFN-a poprzez ASZ do ARL-a do 2002-2003roku) - nie wywalają błędu.


TDI na EDC16 (BXE, BKD, BKC, BMM itd.) i EDC17 - wywalają ZAWSZE błąd.
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2015-01-11, 12:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
sebus_777
Władca postów

Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1240
Skąd: RBR
Wysłany: 2015-01-11, 12:02   

Luken1717 dokładnie, wyprzedziłeś mnie ;-) EDC15 nie wywala, EDC16 wywala ;-)
 
 
 
Adis
Władca postów


Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian
Pomógł: 31 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 1232
Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2015-01-11, 20:51   

gladki52, wymienialeś uszczelki? jaki koszt uszczelek?
 
 
 
GOT_SPL
Uzależniony od postów


Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian
Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3120
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2015-01-11, 20:53   

Adis, koszt o ringa na aso to 20zł między EGR a kolektor ssący, uszczelka między egr a rurkę od wydechu można dać starą :-D
 
 
Adis
Władca postów


Samochód: Audi A4 B6 / Ibiza II Fl
Silnik: AWX+ / AGR
Imię: Adrian
Pomógł: 31 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 1232
Skąd: Wysoka Strzyżowska
Wysłany: 2015-01-12, 01:03   

GOT_SPL, dzieki wielkie jutro czyszcze i zaslepiam to "dziadostwo"
 
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2015-01-12, 20:47   

U mnie po zaslepieniu przy minusowej temperaturze silnik nie mogl zlapac 90st. A jak zlapal na postoju temp spadala szybko. Wiec na zime nie polecam.
 
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2015-01-12, 21:33   

DJ_SM, jedyne gówno odczułem to to, że nagrzewa się wolniej. Nie miałem jeszcze tak że nie mógł złapać... Chociaż fakt, zanim złapał 90, to np przy długiej jeździe z górki (Bieszczady), temp. lubiła opaść. Ale tylko gdy nie był dogrzany. Jeśli złapał po tych 10km 90, to nie puścił ani razu.
Potwierdzone x3. Gdyż i ja, i starszy i młodszy brat mamy PD.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 23