Witam dzisiaj zagrałem się za czyszczenie zaworu EGR w audi a4 b6 1.9 tdi 130km silnik AVF zrobiłem kilka fotek więc postanowiłem po krótce pokazać jak to zrobiłem.
1. Na samym początku należy zdjąć osłonę silnika trzy śruby nie pokazuję zdjęcia raczej rzecz prosta i obudowę filtra powietrza łatwiejszy dostęp mamy egr-u.
dwa pierwsze zdj nie jest mojego autorstwa ponieważ nie miałem akurat zdj z początku, a więc do rzeczy
zdjęcie nr 1
2.pierwsze gówno to odłączyłem wszystkie wężyki które dochodzą do EGR są dwa na zdjęciu zaznaczone na niebiesko,
3.kolejnym krokiem jest zdjęcie zawleczki nie widać jej na zdj ale oznaczona jest niebieską strzałką, gówno pozwoli nam odłączyć ten gruby czarny łącznik
4. delikatnie zdjąłem plastikowe ramię nr.2 na zdj uważajcie przy tym bo to ramię lubi pękać( nie trzeba tego odkręcać ale daje to nam więcej miejsca przy dalszej pracy)
5.odkręciłem dwie śruby na zdj nr 3
6.następnie odkręciłem dwie śruby to są 12 nasadowe na zdjęciu nr1.
zdjęcie nr 2
7. kolejnie odkręcamy dwie śróby które idą od tej metalowej fajki nie widać je na zdj są pod spodem nr5
8. na samym końcu pozostały nam trzy śruby zaznaczone nr4
było trochę syfu jak widać na poniższych zdjęciach, zanim zabrałem się do pracy zakupiłem oring do egr-u VW -N 909 273 02 i podkładkę która też jest przy egerze VW-069 131 547D
Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-09, 20:53
to taka rada ode mnie , zaślep dopływ spalin np blacha z puszki po browarze i bedziesz miał święty spokój i czysty dolot. dodatkowo mozesz zdjąć przewód podciśnieniowy z grzyba egr i również go zaślepić.
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-09, 21:32
Danielloo napisał/a:
zaślep dopływ spalin np blacha z puszki po browarze
za cieńka jest i po czasie się przepali, druga sprawa w silniku 1.9 TDI na pompowtryskach nie zawsze ale lubi występować potem check engine po zaślepieniu egr`u więc potem trzeba go programowo wyłączyć
Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-10, 20:38
artur_91.1991, nie ma prawa wystąpić "check" bo nie ma sondy w każdym jednym który mam w rękach zaślepiam i w żadnym problemu nie ma . ale z blachą z puszkki masz racje, pojedynczo jest za cienka . ja zawsze składam na dwa, ew polecam blache z puszki po spray'u, załatwia sprawe na czaczy. Oczywiście zaślepka po stronie EGR nie przy kol. wydechowym!!
Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++ Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1240 Skąd: RBR
Wysłany: 2015-01-10, 20:50
Danielloo błąd świeci nie przez sonde, tylko przez brak zaworka, jeśli ktoś go wyrzuci z układu żeby mieć go uproszczonego Tobie nie świecił nigdy błąd bo nie wywalałeś zaworka (mówimy oczywiście o nowszym tdi)
Samochód: PasekB2vr6, CorradoVr6, AudiV6 Quattro Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: *RSR*
Wysłany: 2015-01-10, 22:17
gówno masz na myśli pod hasłem "nowsze TDI" ?? nie mówimy to u Tdi CR Bo w każdym jednym bez sondy czy to vagu czy koreańcu zaślepienie egr nie wpływa na kompletnie żadna elektoronike.
Ostatnio zmieniony przez Danielloo 2015-01-10, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 785 Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2015-01-12, 21:33
DJ_SM, jedyne gówno odczułem to to, że nagrzewa się wolniej. Nie miałem jeszcze tak że nie mógł złapać... Chociaż fakt, zanim złapał 90, to np przy długiej jeździe z górki (Bieszczady), temp. lubiła opaść. Ale tylko gdy nie był dogrzany. Jeśli złapał po tych 10km 90, to nie puścił ani razu.
Potwierdzone x3. Gdyż i ja, i starszy i młodszy brat mamy PD.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum