FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
A4 B5 Grób TDi by Wodz 20"engine AFN na GTB22,235KM/450
Autor Wiadomość
Wodz
Już coś naskrobał

Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 205
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2012-10-04, 22:53   A4 B5 Grób TDi by Wodz 20"engine AFN na GTB22,235KM/450

Witam wszystkich.

Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN.
Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski).

Wyposażenie:

- climatronik
- ABS
- centralny zamek(pilot)
- ele.szyby(przód)
- ele. grzane lusterka
- 2xAIR BAG



Zaraz po zakupie w 2010roku doprowadzałem auto do nie nagannego stanu technicznego,to był mój priorytet.

- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale)
- pompa wody
- łożysko w rolce napędu wisco
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- do sprawdzenia poszedł alternator
- rozrusznik do regeneracji
- nowy interculer
- nowy wałek rozrządu
- nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet)
- sprawdzony został kompresor klimatyzacji
- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów
- oczywiście wszystkie płyny jak i filtry
- kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem
- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów
- nowe świece żarowe
- sprawdzenie ciśnienia sprężania

Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle.

Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym.

- nowe przeguby zewnętrzne
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył
- nowe klocki(przód tył)

- nowe tarcze hamulcowe przód
- przetoczenie tylnich tarczy hamulcowych
- wymieniona pompa hamulcowa
- nowy płyn hamulcowy

Zawieszenie:

- komplet zawieszenia mastersport
- nowe gwintowane zawieszenie
- sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył
- nowe gumy na drążku stabilizacyjnym

Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło.

- wleciała kierownica z wersji S
- fotele wraz z tylnią kanapą 98r
- podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne)
- podłokietnik z przodu
- jakaś tam tuba do bagażnika
- skrócenie lewarka zmiany biegów


Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny.

- brak emblematów na tylniej klapie
- usunięcie tylniej wycieraczki
- zmiana końcówki wydechu
- pozbycie się nakładek na progi
- pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach
- założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19



Rok 2011.

Silnik.

- wpięty box na pompe
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- koło pasowe na alternatorze
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- olej i filtry(5 albo 6 razy)

Hamulce.

- nowe klocki(przód x3 tył x1)

Zawieszenie.

- końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi)

Zmiany zewnętrzne.

- nakładki progowe S4
- listwy drzwi dolne S4



Rok 2012.

Silnik.

- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- pasek osprzętu
- olej i filtry(x4)

Hamulce.

- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- czujnik ABS prawy tył i lewy przód

Zawieszenie.

- tulejki na tylniej belce

Zmiany zewnętrzne.

- Zderzak tylni S4
- zderzak przód S4
- opony x4 225/35/19

Rok 2013-2014

Silnik.

-wtryski 230
-turbina gt17
-centralny intercooler
-pompa wtryskowa 11
-włek SDi 38E
-regeneracja głowicy
-zmiana dołu silnika(stary się poddał po przeszło 540tyś)
-nowy rozrząd
-nowe sprzęgło x2
-soft x2

Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.

-rozpórki przednie(gór,dół)
-gril S4
-koła 20"
-wnętrze RS4(fotele,kanapa tył,boczki drzwi)

Rok 2015.

Silnik

-wymiana pierścieni tłokowych
-sprawdzenie głowicy
-nowy rozrząd wraz z pompą wody
-wtryski 270
-turbina gtb22
-chłodnica oleju wraz z podstawka z termostatem
-nowe uszczelniacze na wałek,wał itd
-nowy soft + późniejsza korekta końcowa
-kolejny większy cooler
-downpipe 3"
I zapewne o czymś zapomniałem,niestety już nie prowadzę tak szczegółowej lisy wymienianych części jak i płynów.

Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.

-zespolone lampy przód
-dokładka zderzaka przód

Hamulce.
-zaciski 4-tłoki brembo
-klocki i tarcze przód 345mm
-klocki tył

Zawieszenie.

-kompletne zawieszenie MS

Parę fotek z ostatnich prac nad moim "grobem" i mały opis gówno się działo. Po długim postoju autko zapaliło bez najmniejszego problemu,
lecz już przy rozgrzewaniu silnika pojawiło się bardzo dużo niebieskiego i białego dymu :( .Olej rozgrzany i wymieniony na nowy,
jazda próbna i nic a nic dymu nie ubywa.Myślę turbo w końcu powiedziało dość,montujemy GTB22 które czekało w kolejce w garażu.





Po montażu GTB nadal sporo niebieskiego i białego dymy,mała załamka pomiar ciśnienia nadal nie wiadomo gówno jest grane :facepalm: .
Głowica w górę i do sprawdzenia,stan perfekcyjny.Tłoki z bloku i jest winowajca,zapieczone pierścienie na trzecim cylindrze.
Wleciał nowy komplet pierścieni oczywiście na cztery gary.Motor wy składany i problem zginął,teraz możemy działać dalej :D .
Oczywiście pod nowe turbo wleciał nowy downpipe-r 3"










Następnie czas na większy intercooler,poprzedni wydawał mi się duży do puki nie przymierzyłem obecnego.









Chłodzenie silnika również pasowało poprawić,wpadła chłodnica oleju wraz z termostatem.





Na przód założyłem większe hamulce 345mm na cztero-tłokach brembo.Wizualnie nadal za małe do kół 20",ale skuteczność w porządku.





Od 2010r nie ruszałem zawieszenia przód więc czas na komplet wahaczy.






Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większości dłubie sam i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży.


Fotki kresek z różnych stage.

Seria przy przebiegu 510tys 113KM/235NM



Stage 1 130KM/271NM



Stage 2 158KM/362NM



Stage 3 182KM/413NM



Stage 4 235KM/450NM nadal seryjny dół

Tu mamy zestawienie wykresów po strojeniu i korekcie.





Kilka fotek autka.


















































































Wersja zimowa,kilka fotek.






































Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
Ostatnio zmieniony przez Wodz 2016-01-13, 22:59, w całości zmieniany 19 razy  
 
 
 
dr.lolek
Stały zaśmiecacz forum

Samochód: rwd
Silnik: ma
Imię: Grzesiek
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1020
Skąd: sandomierz
Wysłany: 2012-10-04, 23:01   

bardzo ladne audi !
fajnie sie prezenci z tym kolkiem takie duze :D
ale jednak kombi bez relingow to jak "kondom" oczywiscie bez obrazy;)
 
 
 
TheNaturat
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-04, 23:20   

gówno ty gadasz, syto sie prezenci-nie po to zalozyl zdesie z s4 zeby zostawic do nich relingi

syto panie :piwo:
 
 
jacq
Władca postów


Samochód: vario
Silnik: kle kle
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 1377
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-04, 23:35   

ile kilometrów robisz, że gówno rok zmieniasz rozrząd?
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-10-04, 23:46   

dr.lolek, popatrz na tych stalakach jak wygląda. Przyznam Ci rację ale na tych s-lineach to troszkę słabo bez relingów bo jest wąskie koło. Ale jakby przysadził coś z parapetem to wtedy brak relingów robi z niego piękny naleśnik i było by git.
 
 
diabolo
Już coś naskrobał


Samochód: audi a3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-05, 00:01   

nie wiem czy ten box robi taka robote ale z tylu dymi jak z jelcza
 
 
Gegas
Średniozaawansowany

Samochód: Passat B5 kombi
Silnik: 1.9 AJM
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 88
Skąd: RK
Wysłany: 2012-10-05, 08:31   

diabolo napisał/a:
nie wiem czy ten box robi taka robote ale z tylu dymi jak z jelcza

Wypie..ol tego box'a na szrot.Kolega miał w Passku to wypaliło mu dziury w tłokach.Zapodaj porządny sofcik i będzie OK.
 
 
Wodz
Już coś naskrobał

Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 205
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2012-10-05, 09:23   

dr.lolek napisał/a:
jednak kombi bez relingow to jak "kondom" oczywiscie bez obrazy;)


Nikt tu się nie myśli obrażać ;-) każdy ma swój gust jak i zdanie.Jak dla mnie jest ok bez.Reling nie"wyciąga"autka ku górze wizualnie bo go nie ma :mrgreen:

jacq napisał/a:
ile kilometrów robisz, że gówno rok zmieniasz rozrząd?


No jak w opisie głównie autkiem latałem w trasy(teraz już mniej),od kwietnia 2010r zrobiłem 190tyś(rozrząd wymieniam gówno 80tyś).

http://www.youtube.com/watch?v=xOGt2DESmKQ

diabolo napisał/a:
nie wiem czy ten box robi taka robote ale z tylu dymi jak z jelcza


Diesel musi dymić :-)

Gegas napisał/a:
Wypie..ol tego box'a na szrot.Kolega miał w Passku to wypaliło mu dziury w tłokach.Zapodaj porządny sofcik i będzie OK.


Spokojnie,wypali to się motorownie wymieni ;-)Od ponad 100tyś nie wypaliło więc nie ma z tym boxem tragedii.A tak na poważnie to wiem że box to samo zło ale jak już wpiąłem to nie mogę się z nim rozstać,hehe.

Pozdrawiam.
 
 
 
Qubekk
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: sex_el
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 824
Skąd: Zwięczyca
Wysłany: 2012-10-05, 11:02   

auto mega sie prezentuje...i wg mnie z relingami straciła by urok audiczka...
aczkowiek nigdy sie jej z bliska nie przypatrzylem zawsze jak depniesz na podkarpackiej to czarno za toba i tyle :-P
dla mnie bomba... 8-)
 
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-05, 11:46   

Całkiem nie głupie b5, ale zdecydowanie wolałbym je z relingami ;]
 
 
wujek 2Pac
Władca postów


Samochód: Audi S4 & RS4
Silnik: 2.7 biT
Imię: Lucas :)
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 1536
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-10-05, 22:52   

No i elegancko, z zewnatrz eska jak sie patrzy. Jeszcze jak zaadoptujesz esowy srodek tu juz bedziesz mial w swoim smoluchu wszystko gówno najlepsze w esce :-)
Do tego podkresliles to ponadczowym kolem o nienachalnej urodzie, ktore jak donosza szwajcarscy naukowcy wciaz cieszy sie nieslabnaca popularnoscia w wielu gminach Polski poludniowo-wschodniej.

Tak wlasciwie to juz lepiej byc nie moze :prosze: no chyba zeby jeszcze RS body zadrutowac, wtedy bylby kozak i szczypal w suty :metal: bo póki gówno szypie w oczy :shock:


Reasumując, jestem za i trzymam kciuki :prosze: bo im wiecej chwastow na drogach tym moja pycha wieksza 8-)
 
 
LyszyK
Uzależniony od postów


Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2603
Skąd: DynóVW
Wysłany: 2012-10-06, 09:11   

wujek 2Pac napisał/a:
No i elegancko, z zewnatrz eska jak sie patrzy. Jeszcze jak zaadoptujesz esowy srodek tu juz bedziesz mial w swoim smoluchu wszystko gówno najlepsze w esce :-)
Do tego podkresliles to ponadczowym kolem o nienachalnej urodzie, ktore jak donosza szwajcarscy naukowcy wciaz cieszy sie nieslabnaca popularnoscia w wielu gminach Polski poludniowo-wschodniej.

Tak wlasciwie to juz lepiej byc nie moze :prosze: no chyba zeby jeszcze RS body zadrutowac, wtedy bylby kozak i szczypal w suty :metal: bo póki gówno szypie w oczy :shock:


Reasumując, jestem za i trzymam kciuki :prosze: bo im wiecej chwastow na drogach tym moja pycha wieksza 8-)



Wujek daj numer na prv , wodeczki musimy sie napisc :roftl: :lol:
 
 
Wodz
Już coś naskrobał

Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 205
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2012-10-06, 09:26   

Witam.

Nadchodzi zima więc czas szykować buciki na zimę(18").Od wczoraj się zmagam z felgami i czuje niedosyt,brakło mi wizji jaki kolorek felg :-( (miał być czarny połysk z dużo ilością brokatu).






Pozdrawiam.
 
 
 
LyszyK
Uzależniony od postów


Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2603
Skąd: DynóVW
Wysłany: 2012-10-06, 09:28   

18 zakladasz na zime?? Powaga? :!:
 
 
Wodz
Już coś naskrobał

Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 205
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2012-10-06, 09:31   

LyszyK napisał/a:
18 zakladasz na zime?? Powaga? :!:


Tak dokładnie 225/40/18 ,przez dwie zimy męczyłem się na 15 i było za nisko(a gwint jak jak ruszę to tylko na dół :-) )
 
 
 
jogo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-06, 09:42   

na bogato :prosze:
ranciki na tych mercedesach są w polerce :?:
 
 
Qbuncio
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Corrado US / Leon Cupra4
Silnik: VR6-prawie ABV / TDI-ARL
Imię: Kuba
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 1134
Skąd: RZE
Wysłany: 2012-10-06, 10:01   

w czwartek stałeś obok mnie na krzyżówce w boguchwale koło cmantarza, (zastanawiałem się czyje to takie ładne auto - teraz już wiem :-P ) muszę przyznać że jak nie przepadam za kombiakami, to ten zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, gleba w zestawieniu z dużym kołem wygląda po prostu mega zajebiście ;-)
pozdr
Ostatnio zmieniony przez Qbuncio 2012-10-06, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-10-06, 13:57   

Jak ty takie walce założysz na zimę to trochę lipa będzie, a po drugie to polerkę Ci sól zeżre i będziesz odnawiał gówno tydzień. Ale gówno kto lubi.
 
 
LyszyK
Uzależniony od postów


Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2603
Skąd: DynóVW
Wysłany: 2012-10-06, 14:43   

To audi ma juz pol banki przebiegu??
 
 
lookash
Średniozaawansowany

Samochód: gofer7my '2o16
Silnik: 1.6 tedeiiiii 110KM
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 108
Skąd: brudne południe
Wysłany: 2012-10-06, 15:00   

przynajmniej nie kręcone ;-)
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-06, 16:52   

Wodz napisał/a:
Tak dokładnie 225/40/18 ,przez dwie zimy męczyłem się na 15 i było za nisko

Zdajesz sobie sprawę z tego że na 195/65/R15 nie jest niżej niż na 225/40/R18 ;]?
 
 
Wodz
Już coś naskrobał

Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 205
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2012-10-06, 17:33   

kleryk napisał/a:
Jak ty takie walce założysz na zimę to trochę lipa będzie, a po drugie to polerkę Ci sól zeżre i będziesz odnawiał gówno tydzień. Ale gówno kto lubi.


Może i walce ale zawsze to zimówka.Rancik zostanie pomalowany lakierem bezbarwnym do polerowanego aluminium :-)

LyszyK napisał/a:
To audi ma juz pol banki przebiegu??


Hehe,prawdopodobnie tylko tyle :-)


Shmatan napisał/a:
Zdajesz sobie sprawę z tego że na 195/65/R15 nie jest niżej niż na 225/40/R18 ;]?


Jeździłem na 185/60/15 na delikatnym naciągu(fotki wyżej) i było dużo niżej niż na 225/35/19,(i tak właśnie wysoko mi pasuje ;-) ), a 225/40/18 są identyczne jak te 19.
 
 
 
LyszyK
Uzależniony od postów


Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 2603
Skąd: DynóVW
Wysłany: 2012-10-06, 18:01   

No tak, ale 195 65 a 185 60 roznica miedzy nimi jest spora
 
 
Wodz
Już coś naskrobał

Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 205
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2012-10-06, 18:12   

LyszyK napisał/a:
No tak, ale 195 65 a 185 60 roznica miedzy nimi jest spora


No tak ale jak bym założył takie opony na "groba" to by wcale nie wyglądał i odechciało by mi się nim jeździć :-D Małe koło to nie dla mnie,nie podobała mi się ostatnia wersja zimowa i nie była praktyczna.Autko po części służy mi do pracy i musi bez trudu pokonywać progi i nasze dziurawe drogi.
 
 
 
WaCki
Władca postów


Samochód: VW BoRa
Silnik: AJM
Imię: Kamil
Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 1768
Skąd: RJS
Wysłany: 2012-10-06, 18:20   

Ta na 225/40 18 na dziury idealne, tym bardziej na zime. :roll:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10