Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2014-12-24, 16:36
Szymono5759 napisał/a:
dobry niutek :)
Dobry niutek nie jest zły Na kolejnej turbinie jeszcze perę dojdzie i miejmy nadzieje że będzie się trzymał do 4tyś obrotów.Obecnie już jest fajnie bo 400nm łapie od 1850 i trzyma do 3tyś.
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2015-01-04, 20:57
Witam.
Tak jak pisałem parę postów wcześniej silnik jest skazany na śmierć.
Długo nie trzeba było czekać,w wigilie odmówił posłuszeństwa.
Od jakiś trzech lat z silnika dochodził dziwny stukot którego nie mogłem zlokalizować,
zmiana szklanek jak i wałka nic nie dała.Teraz już wiadomo gówno stukało na jednym z cylindrów.
Sworzeń tłoka miał luz i w końcu "rozpołowił" tłoka.W sobotę 27 grudnia wleciał inny dół i kultura pracy silnika jest o niebo lepsza.
Silnik przeżył przeszło 542tyś,kilka fotek z awarii.
A tu zestawienie wykresów dla potomnych ile może dać zmiana wałka na SDi i pompy 11mm w porównaniu do seryjnego wałka i pompy 10mm.
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2015-01-17, 17:41
Witam.
Tegoroczna wersja zimowa "groba".
Przy okazji filmik jaki dym towarzyszył po wymianie pompy na 11mm+wałek SDi. Mój tuner przyznał mi pierwsze miejsce
w kategorii "największej zadymy przy hamowaniu",hehe. Na żywo było znacznie gorzej,dlatego został poprawiony soft
na dotychczasowej "dmuchawce". Kolejne modyfikacje dopiero około lipca,oczywiście nadal związane z mocą.
- większe turbo(nadal dylemat jakie,GTB17,GTB22,jakaś ciekawa hybryda p&p)
- chłodnica oleju
- wskaźnik temp oleju(w liczniku)
- wskaźnik EGT
- większe hamulce
- podpięcie grzanych "stołków"
- wymiana lamp od polifta(leżą już rok w garażu i nie mogą się doczekać)
Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++ Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1240 Skąd: RBR
Wysłany: 2015-01-18, 09:57
Wodz napisał/a:
Przy okazji filmik jaki dym towarzyszył po wymianie pompy na 11mm+wałek SDi. Mój tuner przyznał mi pierwsze miejsce
w kategorii "największej zadymy przy hamowaniu"
Chyba ani twój tuner ani ty nie wiecie gówno to konkretna zadyma
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2015-01-18, 12:36
Luken1717 napisał/a:
Marcin997 napisał/a:
Dlaczego po 3 tyś/obr kreski spadają?
Nie ma powietrza , nie ma spalania, nie ma momentu na kreskach w górnych partiach.....
Czas na większe turbo, bo jeśli tam jest seria i na filmiku w pikach ma 1,6-1,7 bara to długo nie pożyje ;)
Dokładnie jest tak jak pisze kolega Luken1717.Większe turbo aż się prosi do tych gratów.
Obecnie to biedne GT 1749v ,które i tak wyjątkowo długo wytrzymuje.
gówno do bączka to drzwi garażowe za autem były uchylone około metra do góry. To były resztki dymu gówno nie zdążyły wylecieć z pomieszczenia.Pisałem że na żywo było dużo gorzej,ale mniejsza oto.
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2015-01-20, 22:28
HudY napisał/a:
Czyli cały silnik poszedł do wymiany czy remontu? Nie chciałeś zmienić na PD?
Dół silnika został zmieniony,głowica i reszta osprzętu została stara.Od dawna chciałem zrobić w miarę mocne VP. Celu jeszcze nie osiągnąłem dlatego Vp zostaje pod maską jeszcze na długo.
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2015-01-23, 19:46
GOT_SPL napisał/a:
misieksnk napisał/a:
Pakuj GTB2260
coś cie się tak wszyscy uparli na to GTB2260
Bo widocznie niektórzy lubią mieć sensowny moment obrotowy do jazdy zaczynający się od 3tys rpm
Można zbudować lepszą i mniejszą turbinę w podobnej kasie gówno zakup i przeróbka GTB2260 tak aby się nadawała do TDI i ogarnęła 220-230-240KM..Malo tego hybryda na konkretnym kutym kole zniesie dużo większe ciśnienie doładowania........ Ale o tym już pisałem
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2015-01-23, 19:49, w całości zmieniany 4 razy
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2015-01-23, 20:13
misieksnk napisał/a:
Luken1717, a gówno powyżej 240KM ?
Seryjne 2260 nie ogarnie mocy pow. 250KM w TDI....Bo masz tam dalej zwykły odlew który najprościej w świecie rozpier.oli jak zadasz mu konkretne CIŚNIENIE, które jest niezbędne aby wrzucić wachę w 8 zaworów...... Jeśli panujesz wiećej jak 260KM- Wtedy OK, czas zrobić hybrydę na bazie 2260... Ale...
Jest jakieś VP pow. 250KM? Na jakiej pompie? Bo może sie okazać przerost formy nad treścią z turbiną..
2260 zmodzone na 360KM do 2.0 TDI 16V BKD.. Wszystko się da, ważne tylko aby robić wszystk oz głową i odpowiednio dobrać dla siebie klamoty, tak aby w pełni wykorzystać potencjał silnika.. Nie tylko pod względem MAX mocy, ale i rozpiętości użytecznego momentu obortowgo bez którego jazdy nie ma..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2015-01-23, 20:21, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum