Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2925 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-23, 20:59
W tych miejscach gówno dorysowałem? ile wychodzi materiału pomiędzy zewnętrznymi średnicami gwintów z 4x100, 5x100 i 4x100 na dole zdjęcia? Nie odpalałem żadnego kombajnu żeby to samemu zaprojektować i oglądnąć (na tym komputerze nic takiego nie mam) ale wydaje mi się że skrajnie mało
Zauważ, że w takim wypadku przy kręceniu felgi 4x100 dystans do piasty możesz przykręcić jedynie na trzech śrubach, bo ostatnia nie ma podfrezowania pod łeb (chyba że je uwzględniłeś).
Ostatnio zmieniony przez Shmatan 2013-03-23, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2925 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-23, 21:58
deejay-13, tak właściwie to bez tego trzeciego rozstawu (drugiego 4x100) też mogłeś to skręcić na felgach 4x100 jako przelotowy - byłoby łatwiej i rozsądniej ;] ale specjalnie zainstalowałem UGNX i zamodelowałem taki dystans:
Czerwone to punkty mocowania do piasty, zielone to mocowanie felgi 5x100, granatowe to punkty mocowania felgi 4x100
Troszke bałbym się tych trzech otworów obok siebie na dole rysunku, bo przy zastosowaniu śrub M12 (no bo jasne że jak ciasno to w M14 się pchać nie będziesz) i śrub pod imbus (średnica łba 21mm, zamiast normalnych 24 - pewnie da się znaleźć jeszcze węższe ale nie mam akurat norm pod ręką a te z głowy leciałem) między otworami zostaje 3.64mm (chyba że coś sobie źle narysowałem) - na screenie zbliżenie na te 3 otwory
A - oczywiście jak by Ci się plik z NX (ew. mogę to zrzucić na parasolida x_t) przydał to rzuć maila na pw to Ci wyśle
Ostatnio zmieniony przez Shmatan 2013-03-23, 22:08, w całości zmieniany 2 razy
Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian Pomógł: 74 razy Wiek: 31 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 3120 Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2013-03-23, 22:07
do powolnej jazdy po tzw bułki do sklepu oraz wypadów w weekend może było by i dobre ale jeżdżąc szybciej to koło może odpaść za bardzo przekombinowane ,jak sie upierasz tak przy rozstawach to poszukaj sobie felg gówno maja kilka rozstawów śrub ew dystans na max 1,2 rozstawy
Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin Pomógł: 18 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 2603 Skąd: DynóVW
Wysłany: 2013-03-23, 23:21
deejay-13 napisał/a:
W taki sposób że wykorzystałem dwa otwory z rozstawu 5x100. Dystans kręce normalnie do piasty a felge z 4x100 kręce w jeden otwór z rozstawu 5x100 i 3 pozostałe w zawintowane otwory.
Chcąc założyć felgi 5x100 dystans przykręce do piasty na 3 śrubach a felgę a na 4. Jedna śrubą bedzie przelotowa przez felgę i dystans. Wykombinowane, wszystko sie zmieści, zrobiłem tak jak chciałem a wszystko za pomocą ołówka, cyrkla i linijki
Ps. Śruba do mercedesa ma 14
Ostatnio zmieniony przez LyszyK 2013-03-23, 23:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum