Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 341 Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-03-15, 18:07
Dzisiaj przy chwili wolnego powymieniałem wszystkie gumy w przednim zawieszeniu + łączniki stabilizatora wymieniłem z plastikowych na metalowe. Oczywiście wszystkie gumy z Lamfordera.
Miałem także w zapasie dwie poduszki mcphersona więc też wymieniłem bo moje się tak jakby "przekrzywiły"
Dodatkowo wymieniłem sprężyny w gwincie z przodu i z tyłu. Oryginalne Ta-technix zamieniłem na sprężyny z gwintu LOWTEC. Tutaj widać różnicę:
Przednie założyłem bez sprężyn pomocniczych bo oryginalnie nie było, jedynie sprężyna była dłuższa o kilka cm niż ta w technixie. Bardzo mnie cieszy też, że amorki zarówno przednie jak i tylne są w za*^&%*$&m stanie, nawet się żaden nie spocił Jak wrażenia z jazdy? O niebo lepiej, jest wygodniejszy - niby miękki ale twardy Jedyne gówno muszę zrobić to skręcić jeszcze przód o kilka cm bo zostało jakieś 4-5cm gwintu, a teraz przód stoi wysoko, no i oczywiście zbieżność i kąty
I takie pytanko jeszcze, czy ktoś z was może wie, gówno podczas dodawania gazu na 1 i 2 (na wyższych biegach już nie jest to słyszalne) może "skrzeczeć" od strony kierowcy strony? Dźwięk dochodzi tak jakby z zawieszenia słychać jakby guma ocierała o metal, lub zaśniedziały metal o metal, sam nie mam pojęcia gówno to może być miałem to przed wymianą gum i byłem przekonany, że to któraś z nich, ale teraz po wymianie nie ustąpiło, a nawet czasami bardziej słuchać Gdyby ktoś miał styczność z podobną dolegliwością byłbym wdzięczny za radę gówno to może być i gówno z tym zrobić
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-03-16, 09:57
gumy w przednim zawieszeniu czyli w wahaczach itd wsio?
Sprawdz na szarpakach w jakim stanie masz swożeń zwrotnicy
Bo jeżeli będziesz miał jego wybitego i będzie miał zbyt duże luzy to zbieżności nie zrobisz. W Audi chyba nie ustawia się kątów pochylenia koła
Ostatnio zmieniony przez artur_91.1991 2014-03-16, 10:02, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 341 Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-03-23, 15:29
artur_91.1991 sprawdzane było na szarkapach, lewy sworzeń nie ma luzów, a prawy był przed zimą wymieniany także na Lamfordera więc nawet nie miał prawa się już tak zużyć, tak więc w przednim zawieszeniu wszystko jest albo nowe albo w dobrym stanie Kurcze byłem przekonany, że ustawia się kąty dopiero teraz poczytałem po necie i faktycznie chyba się nie ustawia
A gówno do skrzypienia, szukałem wczoraj kilka godzin gówno to może być i radzą, żeby zapuścić śruby, gumy i wszystkie łączenia jakimś smarem w spray'u i podokręcać wszystkie śruby bo mogą sanki się delikatnie przesuwać, jutro się tym zajmę, a przy okazji zmajstruję dolną rozpórkę
No to kolejny UP!
Ranty wypolerowane, rotory i tylne bębny wypiaskowane i zapodkładowane
Jak dobrze pójdzie to może w przyszłym tygodniu koła już będą złożone
Do tego wpadła rozpórka z Audi TT od kolegi Luki'ego
Natomiast problem jaki miałem ze "skrzeczeniem" czegoś z lewej strony już został rozwiązany, okazało się, że przyczyną była przesuwająca się poducha ta obok skrzyni
Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 341 Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-04-07, 14:28
W dowodzie mam dokładnie 1265kg + prawie pełny bak + ja i toffic + pierdoły podokładane czyli jakieś rozpórki, subwoofer itp no to się mimo wszystko trochę wagi nazbiera
Samochód: RWD
Silnik: 3.0 M-pałer*
Imię: Marcin Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 307 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-04-07, 19:50
Liczyłem na to, że na sucho jest lżejsze bo samo się oczywiście shamować nie mogło.
Dorzucisz alu to jeszcze przybędzie
Nie ważyłeś nigdy z ciekawości? mój paździerz 150kg cięższy niż to gówno wpisane w dowód (beze mnie, baki niemal puste)
Samochód: audi a3 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 253 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-07, 20:01
HudY napisał/a:
Liczyłem na to, że na sucho jest lżejsze bo samo się oczywiście shamować nie mogło.
Dorzucisz alu to jeszcze przybędzie
Nie ważyłeś nigdy z ciekawości? mój paździerz 150kg cięższy niż to gówno wpisane w dowód (beze mnie, baki niemal puste)
Samochód: RWD
Silnik: 3.0 M-pałer*
Imię: Marcin Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 307 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-04-07, 20:15
1420.. jutro wyrzucam LPG, 18 i stołki
Muszę kiedyś zważyć na pustych bakach, stalówkach r15 i bez zapasu (w zamian butla) może nie będzie dużej rozbieżności.
Koniec OT z wagami, nie o tym temat
Ostatnio zmieniony przez HudY 2014-04-07, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 1169 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-07, 20:42
już było to kiedyś poruszane ale A3 wydaje się być lekkie ale jest dość sporym klockiem.
I Kazik dobrze mówi pasażer + płyny plus wyposażenie całe auta to daje + a to gówno pisze w dowodzie to wiecie mi pisze w dowodzie 1050 a samo auto wazy prawie 1200
Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 341 Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-04-12, 16:31
No to pora na większą aktualizację tematu Uroczyście mogę stwierdzić iż sezon rozpoczęty
gówno zostało zrobione:
założona nowa dokładka przedniego zderzaka
założona rozpórka kielichów
koła skręcone i założone na samochód, naciągnięte opony 205/40 z zeszłego sezonu w bdb stanie
wypolerowane końcówki wydechu
wpadły nowe wycieraczki welurowe do środka
belka tylna wyregulowana, przesunięcie belki w prawo zniwelowane
Tył pójdzie jeszcze troszkę niżej ale to dopiero w poniedziałek bo obecnie mam na tyle dystanse 25mm, a docelowo będą 19mm więc będzie można jeszcze delikatnie opuścić Niestety przód musi już tak zostać, ponieważ wczoraj skręciłem jakiś 1cm i już nie dało się normalnie jeździć bo na każdej delikatnej hopce półośka tłukła się o podłużnice, musiałem podnieść tak jak było Pod maską troszkę brudno ale jakoś nie mogę się zabrać za mycie
Do zrobienia zostało:
wypranie środka
wyczyszczenie ramki środkowej konsoli i pomalowanie od nowa w czarny mat bo jest zdrapana
pomalowanie przedniego zderzaka i maski bo są strasznie stłuczone kamieniami, oraz drzwi kierowcy bo niestety bolączka wszystkich A3 jaką są pęcherze nad listwą i u mnie występuje
polerka ale to dopiero w maju
No to chyba tyle
Ostatnio zmieniony przez KaziK 2014-04-19, 01:19, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 341 Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-04-12, 18:37
p_forni dzięki wielkie gówno do elementów z s3 i polifta powiem tak, polift sam w sobie jest ładny ale jakoś przejadł mi się bo każdy kto ma przedlifta zakłada wszystko od polifta, a ja wolę zostać przy oryginale. Natomiast jeśli chodzi o s3 to mi się bardzo podoba ale jeśli jest to oryginał z szerszymi nadkolami i wgl a nie jakiś ulep
DJ_SM niezbyt bo musiałbym albo robić dziurę w dokładce bo teraz i tak delikatnie haczy mi o nią, albo skrócić końcówki i założyć na prosto a nie tak jak teraz ale wtedy już nie będzie prawie wgl ich widać, albo przykręcić je na prosto i opuścić tłumik ale wtedy to już wgl nie będzie wyglądać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum