Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-03-30, 20:45
Czas najwyższy odświeżyć temat, choć jeszcze do finiszu daleko...
Od czasu jak Eos trafił w moje ręce minęło 9 miesiecy. Urodziło się po tym czasie kilka problemów, później usprawnień i na końcu modów które postaram się przedstawić.
Zaraz po zakupie na pierwszy ogień trafił rozrząd wraz z pompą wody który aż się prosił o wymianę bo auto przy przebiegu 120tys jeździło jeszcze na pierwszym pasku... Tym samym rzutem wymienione zostały wszystkie filtry oraz olej na Valvoline 5w30 przeznaczony do silników z DPF i pompkami..
Następnym rzutem było wydarcie turbawki i przystosowanie jej do większych mocy.
Aktualnie siedzi hybrydowa turbospężarka zbudowana na GTB1646 z kutym i obrabianym na CNC kołem kompresora o wymiarach takich jak koło w 2.0 TDI 170KM
Przy okazji zmiany turbawki został wycięty i wyeliminowany z softu Filtr cząstek stałych (DPF) iraz EGR.
Po całym zabiegu zacząłem się bawić w modyfikację softu.. Na chwilę obecną moc wozu oscyluje w granicach 190KM i 420NM, przy bardzo ładnym wstawaniu turbiny (1 bar doładowania już przy 1520rpm na 3cim biegu) Po wizycie wozu na hamowni zapodam wykres.
Po stworzeniu jakiem przyjemnego w jeździe silnika pojawił się problem.. Pierwszym problemem okazały się seryjne malutkie hamulce które po 2-3 mocniejszych hamowaniach swieciły kolorami tęczy.. Tak wiec seryjne hamulce (288 i 256mm) zostały zastąpione kompletem zacisków z Golfa MK5 GTI (312mm i 286mm tył) złożone na tarczach Mikody nacinanych i klockach Ferodo..
Gdy wóz zaczął hamować powoli dobijajace zaczęło być zawieszenie. Seryjny miękki zawias w zakrętach robił przechyły rodem z starej łodzi, wiec konieczna była zmiana..
Cały dół został rozebrany.. Wymieniłem wszystkie elementy gumowo metalowe zawiasu oraz kości wielowahaczowego zawiasu z tyłu na Lemfordera tak aby mieć z tym spokój. W przednich wahaczach pojawiły się tuleje z Ibizy Cupry które pasują idealnie...
Dodatkowo aby dopełnić całość zakupiłem zawieszenie gwintowane KW var.2 Inox, który okazał się perfekcyjny do tej budy.. Jest stosunkowo miękki wiec nie cierpi i tak osłabiona buda która jest pozbawiona dachu, a zarazem wóz prowadzi się duuużo pewniej w zakrętach oraz nie nurkuje przy hamowaniu.
Gdy skompletowałem silnik i zawias, czas najwyższy było zabrać się za wygląd....
Aktualnie jest:
-przednie lampy halogen z wersji 2012
-tylne ledowe lampy ciemne z wersji Individual z rocznika 2012
-przedni zderzak ze spryskami z wersji 2012
-grill z wersji 2012
-tylni zderzak z parktronikiem z wersji 2012
- czarne lusterka wersja 2012,podświetlane, el. składane, podgrzewane i fotochromowe z funkcją obniżania po wrzuceniu wstecznego.
Na chwilę intensywnie poszukuję brakującej mi jednej lampy bi-xenononowej z Led której nie mogę dostać oraz sterownika bordnetz, tak aby podłączyć samopoziom, xenon i LEDy tak, aby to było jak fabrycznie bez druciarstwa. Mam nadzieje ze w ciągu miesiąca-dwóch uda mi się to wkońcu skompletować.
No i przede wsystkim intensywnie poszukuje koła pasującego do tej budy, a to niestety nie jest takie łatwe..
Chętnie posłucham jakichkolwiek propozycji, jeśli ktoś ma coś do zaproponowania.
Aktualne foty Eosa:
Zdrówkooo
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-03-30, 20:52, w całości zmieniany 5 razy
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-03-30, 21:29
Będzie jeszcze odrobinę niżej jak dorwę koło tak aby się to ładnie zgrywało w całość.
Na przód od Sciro nie jestem jeszcze gotowy i raczje nie wiem czy w ogóle będę.. Za dużo modyfikacji budy i niestety zbyt drogie elementy..
Ale
Gdy skompletuje bi-xenon będę chciał zrobić hybrydę z przedniego zderzaka.. Czyli rozciąć na linii belki i wspawać połowę z Golfa R20... Ale na to póki gówno brak wolnych $$...
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-03-30, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Luki [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-30, 21:29
Robi się tu ciekawie w temacie. Przód z Sciro byłby extra!
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-03-30, 22:04
Lolo napisał/a:
Bardzo skrzypi buda?
Lolo proszę Cię.. Nie pytaj nawet o to ..
Teraz odziwo jest całkiem nieźle, choć na sporych nierównościach niestety trzeszczy... Za to w zimie przy dużych mrozach miałem momentami przerażenie w oczach jak wszystko było sztywne i zamarznięte......
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-03-30, 22:06, w całości zmieniany 3 razy
Samochód: CC .:R36
Silnik: 3.6 V6
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 1250 Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-03-30, 23:12
Do starego frontu EOSa front Sciro tak, ale do tego zdecydowanie NIE. Te nowe fronty VW są idealnie dla mnie, Jetta, Passat itp.. Jak się na dobrym kole i ziemi położy to mistrzostwo
Sporo zmian na PLUS, gratuluję. Ładuj 0.06 lub podobny monoblock
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-04-22, 21:59
Jakiś wiosenny up...
Grill przedni poszedł w czerń, ogarnięte już prawie na zero linki dachu , do pełni szcześcia pozostało zakupić silniczek szyberdachu z BMW e36 i przełożyć z niego zębatkę bo moja już jest lekko wytarta i czasem w jednym miejscu jeszcze potrafi przeskoczyć. Ale to już jest pikuś.
Ogólnie póki gówno wóz bezproblemowo nabija kilometry i oby tak było jak najdłużej ;)
Kilka fot:
Zdrówko ;)
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-04-22, 22:00, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2014-04-26, 16:36
Jak wszyscy z tymi wykresami szaleją to wrzucę i ja :P
Z informacji to tak:
Fabryczna moc pojazdu: 140KM i 320NM
Aktualna moc 204KM i 492NM.
Zmodyfikowane:
-hybrydowe turbo na bazie seryjnego GTB1646 z większym, kutym i frezowanym na CNC kołem kompresora
-usunięty DPF
-usunięty EGR
- własnoręczna modyfikacja sterownika silnika
Na dniach koniecznie redukuję zabójczy moment na 420Nm i zacznę szukać większego turbo pod baze na 220+
PS. Jeśli ktoś dalej uważa ze regenerowane turbosprężarki to zło, źle wstają itd itp to niech się zastanowi nad swoimi słowami i pomyśli 2 razy gdzie oddaje swoja turbosprężarkę do regeneracji ...
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2014-04-26, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum