FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Lolo
2017-02-23, 19:35
Saab 9-5 Aero
Autor Wiadomość
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-09, 11:33   

Pogoda na zewnątrz dopisuje więc ruszyłem z pracami nad autem.

W środę zakupiłem Intercooler o wymiarach 550x230x65 z rdzeniem nowego typu (http://www.fmic.pl/interc...0-230-65mm.html):



Wizyta u kolegi Sławka z forum Honda Podkarpacie, który już od dłuższego czasu zajmował się mechaniką Ibizy, a obecnie Saaba i trzeba przyznać, że naprawdę wzorowo mu to idzie ;-) Pomaga nam również Rafał z HP Performance i jakoś we trzech próbujemy przywrócić Saabowi nowe życie ;-)



Demontaż seryjnego, dużego i naprawdę wydajnego FMICa o wymiarach 580x380x35 (gdyby ktoś potrzebował wydajnego FMICa do TDI lub 1,8T - ten będzie na sprzedaż w naprawdę okazyjnej cenie, bardzo podobny miałem w swojej ibizie):



Na nowy cooler udało nam się wygospodarować tyle miejsca:



Nowy FMIC już wisi i czeka skompletowanie dolotu:

 
 
krzys.rax
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-09, 12:19   

Ładnie, ładnie :) projekt nabiera kształtów. Schaby to bardzo fajne samochody. Miałem bliźniaka do Twojego, tylko teoszkę młodszy: 9-5 aero z 2004r, ale został sprzedany. Zostały mi z niego koła - jeśli szukałbyś 17" z letnimi gumami to mogę oddać w dobrej kasie ;)

Docelowa sprężarką to mitsu 19T?
Te nowe IC z FMIC dają radę :prosze:
 
 
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-10, 19:34   

krzys.rax napisał/a:
Docelowa sprężarką to mitsu 19T?


Tak ;-)

Fabryczna turbosprężarka Mitsubishi TD04HL-15T została dziś rozebrana na części pierwsze i będzie poddana pełnej regeneracji oraz przeróbce na 19T.

Poniżej porównanie wirników (z lewej 19T z prawej 15T). Koło 15T ma wymiary 56/42mm, natomiast 19T - 58/46mm.



A oto gówno można było zobaczyć:



Niestety potwierdziła się ogólnie zasłyszana opinia na temat tego, że włosi nie często wymieniają olej silnikowy.
 
 
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-03, 21:04   

Intercooler po montażu:



Turbosprężarka:




Złożenia turbosprężarki podjęła się firma Turbo Rzeszów z siedzibą przy ulicy Przemysłowej. Zarówno czas oczekiwania, cena oraz fachowość na najwyższym poziomie. Wyważenie turbosprężarki z dokładnością do setnych części mm.

Tak przygotowanym autem postanowiłem wybrać się hamownię w celu zweryfikowania tego czy występuje spalanie stukowe, sprawdzenia składu mieszanki (AFR) i zweryfikowania mocy ;-) Generalnie trzeba było sprawdzić czy można jeździć autem bez większych obaw o jakąś niespodziewaną awarię ;-)



Spalania stukowego brak, AFR na poziomie 11,7-12,3 więc można spokojnie shamować auto ;-)

http://youtu.be/1lxbRelccKU

Wynik niemal książkowy: 262KM i 374Nm.

Jest to kompletna seria, w planach jest jeszcze strojenie więc może przybędzie troszkę mocy ;-)

Hamowania oraz dalszego strojenia podjął się kolega Krzysiek z cp-tuning.pl :-)
Ostatnio zmieniony przez 2014-03-03, 22:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
qbass
Władca postów

Samochód: 123
Pomogła: 77 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 21 Mar 2006
Posty: 1401
Skąd: 122
Wysłany: 2014-03-03, 21:13   

a dlaczego do coobcia nie pojedziesz ? mało problemów miales do tej pory ?
 
 
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-03, 21:26   

Z Kubą byłem już praktycznie umówiony na strojenie, ale z Krzyśkiem doszliśmy do wniosku że sami ogarniemy to auto. Czas pokaże gówno z tego wszystkiego wyjdzie, ale jestem dobrej myśli ;-)

Strojenie Saaba w porównaniu np. do S4 B5 jest naprawdę proste. Zresztą nawet ja - kompletny laik potrafiłem całkiem sporo udogodnień w programie wprowadzić.

Na dniach postaramy się finalnie wystroić auto także zobaczymy gówno z tego wszystkiego wyjdzie ;-)
 
 
Wodz
Już coś naskrobał

Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 205
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2014-03-04, 21:07   

Gratki za autko i poświęcony mu czas jak i $. Mam nadzieje że cyfry jak i jazda po strojeniu Cię zadowoli (przynajmniej na jakiś czas) .

Pozdrawiam
 
 
 
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-16, 11:26   

Auto od dłuższego czasu jeździ bezawaryjnie, silnik został lekko odświeżony, spalanie spadło średnio o około 1l na 100km. Mechanicznie niewiele przy aucie się dzieje, jeżeli chodzi o moc to wrzuciłem jedynie seryjny program ze wszystkimi ogranicznikami.

Przed wczoraj wróciłem autem z Amsterdamu i dopiero w takiej trasie można docenić to, że jedzie się troszkę innym samochodem niż podskakującą ibizą ;-)

Średnie spalanie z jazdy w obie strony 8,6l (stałe prędkości w przedziałach 140-180km/h) także miłe zaskoczenie ;-) Samochód tankowałem paliwami BP Ultimate 98 i Shell Vpower 100 octan. Ceny tych paliw w Niemczech czy Holandii są troszkę wyższe niż u nas (za litr Vpowera 100 octan płaciłem 1,89 Euro) gówno do jakości ciężko mi się wypowiedzieć. gówno ciekawe w drodze powrotnej zaskoczyło mnie to, że przy Niemieckich autostradach wcale nie tak łatwo jest znaleźć paliwa 98. Na stacjach Shella widnieją duże banery z napisami Vpower, natomiast zajeżdżając na stację dostępne jest tylko paliwo Vpower 95 octan. Dopiero na trzeciej stacji, przy której się zatrzymałem zatankowałem lepsze paliwo. Była to stacja Aral, na której zatankowałem paliwo Ultimate 102 (102 octany). Ku mojemu zaskoczeniu paliwo bardzo tanie (1,69 Euro za 1l), a przy pełnym baku w porównaniu do paliwa Vpower 100 octan zasięg wzrósł o 100km (z 780 km na 890km). Wydało mi się to wszystko aż zbyt piękne żeby było możliwe więc stwierdziłem, że sprawdzę jak auto zachowuje się na tym paliwie. Wcisnąłem więc gaz na około 80% i tak całkiem żwawo dobiłem do licznikowych 245-248km/h (GPS pokazał 243km/h).

Także paliwo Aral Ultimate 102 wydaje się być lepszą (a na pewno nie gorszą) i tańszą opcją niż Vpower 100 octan lub inne paliwa 98 ;-)
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-08-16, 12:23   

Planujesz coś Piotruś z zwiększeniem mocy czy raczej nie? :)
 
 
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-16, 14:07   

Ostatnie awarie trochę mnie zniechęciły, pasuje już w końcu zacząć jeździć tym autem także prawdopodobnie zostanie tak jest ;-)

Jakiś czas temu przekonałem się, że już seria potrafi bardzo fajnie jeździć i nie ma sensu zwiększać moc o 10-20KM ryzykując kolejną poważną awarią ;-)

Już w tej chwili Saab na przyspieszenie 100-200km/h jest o 10s szybszy niż moja poprzednia ibiza - a to już jest przepaść ;-)
 
 
piterc
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-08, 12:54   

witam,
czytałem twój post o modyfikacjach saaba 95 i mam pytanko w jaki sposób można uruchomić wyświetlanie parametrów silnika na ekranie?? będe wdzięczny za pomoc,gość który mi robił mape silnika odblokował mi to z pozycji sterownika i twierdzi że teraz kombinacją przycisków można to uruchomić.
 
 
Boroweq
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-13, 12:30   

Proszę bardzo:

https://www.youtube.com/watch?v=lyr7ezhzPc4

oraz opis podstawowych parametrów (łącznie jest ich ponad 100 ale kazdy z osobna trzeba ustawiać programowo):

http://www.saab-tuners.gówno...m_store=english

Pozdrawiam ;-)
 
 
Boroweq
Nowicjusz


Samochód: Saab Aero
Silnik: 2.0T
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-22, 19:20   

Auto zostało sprzedane w takiej specyfikacji jaka była opisana, także można zamknąć temat ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 11