FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kleryk
2013-11-07, 17:56
OPONY - temat zbiorczy.
Autor Wiadomość
abdj
Średniozaawansowany


Samochód: Touran
Silnik: CFHC
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 104
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-08, 12:59   

dydo85, napisz jak te opony bo mialem je brac ale na Bridgestone Potenza Adrenalin sie zdecydowalem
 
 
 
dydo85
Zaawansowany


Samochód: Audi B4/B7 avant Q
Silnik: AAH/BPW
Imię: Krzysiek
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 425
Skąd: swd
Wysłany: 2015-04-08, 22:49   

abdj napisał/a:
dydo85, napisz jak te opony bo mialem je brac ale na Bridgestone Potenza Adrenalin sie zdecydowalem


no na opinie będziesz musiał troszku poczekać bo rypła mi się sprawa z felgami :evil: opony dziś dotarły lecz nie będę miał na gówno założyć... jak już bedę tak daleko to zdam Ci relacje ;-)
 
 
 
DJ.Tuning
Średniozaawansowany

Samochód: Passat B5 3BG
Silnik: 2,8 V6 193KM 4X4
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-07-22, 22:17   

To już żarty się skończyły Kolejna opona strzeliła w identyczny sposób czyli na granicy profilu i bieżnika od wewnętrznej strony, rozcięta jak nożem na długości 4-5cm Jeśli ma ktoś pomysły dlaczego tak mi lecą opony ( 3 w tym roku w identyczny sposób) to będę wdzięczny za podpowiedź
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-07-22, 22:45   

DJ.Tuning, musi gdzieś obcierać.
 
 
JuStIcE
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Polo 6N
Silnik: 1,6 AEE
Imię: Bartek
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 988
Skąd: Hucisko RLE
Wysłany: 2015-07-23, 02:46   

Obstawiałbym ocieranie o nakrętki gwintu.
 
 
 
DJ.Tuning
Średniozaawansowany

Samochód: Passat B5 3BG
Silnik: 2,8 V6 193KM 4X4
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-07-23, 21:46   

JuStIcE napisał/a:
Obstawiałbym ocieranie o nakrętki gwintu.

w B5 jest to technicznie nie możliwe.



Tak wygląda uszkodzenie.
Oglądnąłem na spokojnie koło i już wiem w czym problem.

Problem nie leży po stronie opon ani ocierania o gówno kolwiek, ale zbieżności.
Opona jak kupiłem miała równy bieżnik na całej powierzchni około 7mm. A teraz od wewnątrz jest ścięta prawie na łyso. Zważywszy że zrobiłem na nich niecały 1000km to totalna porażka i wyjaśnienie sprawy.

kleryk napisał/a:
DJ.Tuning, musi gdzieś obcierać.


Za długo walczyłem z obcieraniem i doborem odbojów żeby miało teraz coś dobijać czy obcierać.
 
 
 
-pawlo111
Władca postów

Samochód: Seat Ibiza Cupra i Skoda Superb
Silnik: 2.0 16V ABF i 1.9 AWX,
Imię: Paweł
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 1490
Skąd: Kolbuszowa RKL
Wysłany: 2015-07-23, 21:51   

o krawężniki ci ktoś nie szoruje? może k**ieta? albo ktoś cie nie lubi?
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-07-23, 22:13   

No ale po tym zdjęciu to Ty to koło musiałbyś mieć nieźle skoszone żeby tak była krawędź starta.
 
 
DJ.Tuning
Średniozaawansowany

Samochód: Passat B5 3BG
Silnik: 2,8 V6 193KM 4X4
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-07-23, 22:41   

O krawężnik nie ale tak jak pisałem , opona była równo starta okolo 7mm bieżnika na calej szerokości a tu wygląda jak by kolo jechało tylko tą krawędzią albo byla totalna rozbieżność. Tak czy inaczej sprawa jasna. Sprawdzałem też wątek ocierania. Do wszelkich elementów zawieszenia czy innych mam minimum 1cm, a do nadkola nawet po najechaniu kołem na klocek i na pełnym skręcie zostaje około 5mm bo poprostu odbój niżej nie puści.
 
 
 
dawid199406
Zaawansowany

Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 356
Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2015-07-24, 15:07   

U mnie w Audi był podobny problem tak samo aż druty mi wyszły od wewnętrznej strony i okazało się że przy skręcie tarła mi opona o podłużnicy lub kto jak woli o budę.
Jak spuściłem auto to nie było widać nawet jak skręciłem kołami i ruszałem to też nic nie tarło nic nie stawiało ale po zrobieniu 10k i ściągnięciu koła pokazał się bubel dobrze że w porę ściągnąłem koło.
Ostatnio zmieniony przez dawid199406 2015-07-24, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DJ.Tuning
Średniozaawansowany

Samochód: Passat B5 3BG
Silnik: 2,8 V6 193KM 4X4
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-07-24, 22:46   

Jeszcze kilka fot tej opony


otarcie felgi było już jak je kupiłem ;-) dziś jeszcze sprawdziłem całość czy jest opcja że jednak o coś obciera. I nic, nigdzie ani śladu.

Byłem dziś pokazać temu "Januszowi" gówno robił geo jak mi opony zjada.
Pierwsze hasło jakie usłyszałem "A coś ty chciał na gwincie... ...Ono na takiej glebie musi ciąć"
Jak zapytałem niby czemu? jeśli od wysokości auta nie zależy kąt nachylenia koła.
To zgłupiał i stwierdził że on ustawiał na 16" a na 19" na 1000% się wszystko zmieniło.
To ja dalej. Niby jakie ma znaczenie jakie koła są na aucie? Ważne żeby wszystkie takie same były.
No to mi powiedział że on ustawił dobrze a że mam auto zrobione tak a nie inaczej on gwarancji mi nie dawał :evil: :evil: :evil:
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-07-25, 20:48   

Ja jestem dalej przekonany że musiałbyś mieć niezły negatyw na tym kole żeby tak brzeg był ścięty i byś to widział. Tym bardziej że na tych dodanych zdjęciach ewidentnie widać jak jest bok opony przytarty.

Na stojąco tego może nie widzisz ale w ruchu na łukach jednak gdzieś z czymś obciera nie ma bata.
Ostatnio zmieniony przez kleryk 2015-07-25, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DJ.Tuning
Średniozaawansowany

Samochód: Passat B5 3BG
Silnik: 2,8 V6 193KM 4X4
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-07-25, 22:54   

kleryk napisał/a:
Na stojąco tego może nie widzisz ale w ruchu na łukach jednak gdzieś z czymś obciera nie ma bata.


Tyle że jak by przycierało to raczej znalazł bym jakieś ślady na nadkolu elementach zawieszenia budzie auta. A tu mimo tylu opon zrąbanych nigdzie ani śladu.
Może na fotkach tego nie widać dokładnie, tym bardziej że nie macie porównania z oponą przed założeniem, że jest ścięta nie tylko na krawędzi, ale od tej linii która idzie przez obwód felgi

Ale nie wykluczam już żadnej teorii, a że po niedzieli mam przegląd to od razu sprawdzę geo, na komputerowej maszynie, wejdę sobie na kanale pod auto i oglądnę jeszcze raz jak to się wszystko zachowuje, i wtedy będę widział gówno i jak.
 
 
 
kleryk
Uzależniony od postów

Samochód: S-Max
Imię: Piotr
Pomógł: 49 razy
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 3771
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-07-26, 12:09   

Weź sobie kogoś i jak będziesz pod spodem to niech naciska na nadwozie po tej stronie gówno ci poleciała opona i na dodatek popatrz na skręconych kołach w jedną i drugą stronę.
 
 
DJ.Tuning
Średniozaawansowany

Samochód: Passat B5 3BG
Silnik: 2,8 V6 193KM 4X4
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-08-28, 20:42   

Problem znaleziony.
Nie chodziło ani o ocieranie ani dobijanie do błotnika.
Problem to dobór ciśnienia do całego zestawu. Czyli masa V6, bardzo niskiego profilu i twardości gwintu.
Jak się okazuje 3,0bar to za mało i na dziurach opona dobija jak na niskim ciśnieniu i rozwala osnowę. Na przyszły sezon będzie przesiadka na jakieś flatruny. A na teraz pomogło podniesienie ciśnienia na 3,3bar
 
 
 
MirekHandlarz
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-04, 23:35   

Czesc
Nie znalazlem innnego tematu wiec zadam pytanie tutaj.
Przymierzam sie do zakupu zimowek i chcialbym zasiegnac waszej opinii. Mam na oku opony Continental ContiWinterContact TS850 na ten sezon. Ktos moze korzystal z nich i sie wypowie czy warto? Znalazlem je w tym rankingu: https://www.motointegrato...-opon-zimowych/ i w podobnych do tego typu rankingach tez sa w top3. Warto sie tymi statystykami sugerowac? Poleccie cos ewentualnie innego, w cenie do 2k powiedzmy.
Pozdrawiam
 
 
KoSTeK
Średniozaawansowany


Samochód: VW Golf 4
Silnik: 1.9 TDI 110KM AHF
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 165
Skąd: RPZ
Wysłany: 2015-10-05, 20:50   

Witam.

Zastanawiam się nad oponami firmy Zeetex... Czy ktoś coś wie,słyszał,miał do czynienia z tymi oponami???
 
 
sliQ
Już coś naskrobał


Samochód: Passat B5 2x / Lupo
Silnik: ATJ / AVG / AUC
Imię: Artur
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 205
Skąd: RBR
Wysłany: 2015-12-16, 19:15   

Szukam opon do samochodu nowych o rozmiarze 225/45/17 lub 235/45/17
Czy mógłby mi ktoś coś polecić? Mam na oku takie opony:
1.http://allegro.pl/4x-225-45-17-goodyear-f1asymetric2-najlepsza-testy-i5850156086.html
2.http://allegro.pl/225-45r17-dunlop-sp-sport-maxx-rt-nowe-super-cena-i5840015554.html
3.http://allegro.pl/4x-opony-continental-contisportcontact-5-225-45r17-i5836593511.html

Może ktoś coś polecić?
 
 
 
don1993
Nowicjusz


Samochód: A3 8L
Silnik: AHF
Wiek: 30
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 35
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-04-12, 23:33   

Pany nie wiem czy dobry temat ale mam problem, a mianowicie czym uszczelnić oponę przy rancie felgi przy naciągu r18 8.75j opona 205/35, zwykła masa uszczelniająca wytrzymuje do pierwszego deszczu i wypłukuje, tył uchodzi 0.5 bar na dwa tygodnie ale niestety przód gówno drugi dzien po 0.8bara :/ jakieś porady ?
 
 
Michu
Władca postów


Samochód: Golf IV
Silnik: 2.3 VR5
Imię: Sebastian
Pomógł: 22 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1269
Skąd: Frysztak
Wysłany: 2016-04-14, 17:49   

A to także dołączę się do pytania kolegi wyżej. 225/35 na 10j. Na początku schodziło powoli teraz schodzi w dwie godziny... :cry: Spraye do uszczelnienia testowane, jak spuszczę powietrze opona spada z rantu i taki spray jej nie dopcha... Biłem powietrze, dobijałem spray nadal ucieka. Są jeszcze jakieś sposoby? Czy mam sobie dętkę wsadzić? Stopka opony cała, rant felgi wyczyszczony na zero...
 
 
 
don1993
Nowicjusz


Samochód: A3 8L
Silnik: AHF
Wiek: 30
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 35
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-04-14, 22:42   

Michu, chyba zostaje nam tylko jakiś klej wulkanizacyjny lub silikon:/ u mnie tak źle nie jest jak u Ciebie bo w ciepłe dni, 3 dni nic nie ucieknie gorzej w takie jak mamy obecnie mokro i chłodno :/
 
 
sztahu
Zaawansowany

Samochód: polo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 381
Skąd: przemyśl/rzeszów
Wysłany: 2016-04-14, 22:56   

zamiast pasty sa jeszcze kleje bezbarwny i czarny silniejszy coś jakby guma w płynie ;-)
 
 
 
sslawek77
Już coś naskrobał

Samochód: bawarka
Silnik: doładowany
Imię: Sławek
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 213
Skąd: RKR
Wysłany: 2016-04-19, 11:48   

DJ.Tuning napisał/a:
JuStIcE napisał/a:
Obstawiałbym ocieranie o nakrętki gwintu.

w B5 jest to technicznie nie możliwe.

[url=http://images70.foto...0cm.jpg]Obrazek[/URL]

Tak wygląda uszkodzenie.
Oglądnąłem na spokojnie koło i już wiem w czym problem.

Problem nie leży po stronie opon ani ocierania o gówno kolwiek, ale zbieżności.
Opona jak kupiłem miała równy bieżnik na całej powierzchni około 7mm. A teraz od wewnątrz jest ścięta prawie na łyso. Zważywszy że zrobiłem na nich niecały 1000km to totalna porażka i wyjaśnienie sprawy.

kleryk napisał/a:
DJ.Tuning, musi gdzieś obcierać.


Za długo walczyłem z obcieraniem i doborem odbojów żeby miało teraz coś dobijać czy obcierać.


wczesniejsza tez vredestein-a ci strzeliła ?

mi na zimówkach z tej firmy na 4 sztuki: 2 miały cycki z boku a jedna strzeliła podczas jazdy, wiec bez rewelacji te opony, znajomi gówno mieli tez im buliło...
 
 
 
kjub
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Leon
Imię: kubuś
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 992
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2016-04-19, 16:29   

Ostatnio zakupiłem nowe Falken ZE914. Jestem miło zaskoczony jak fajnie trzymają na suchym i na mokrym. Dużo lepiej od 2letnich Michelin. I do tego ciche.
 
 
 
artur_91.1991
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Seat Ibiza Fl
Imię: Artur
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-10-25, 11:40   

Na wiosne przymierzam sie do zmiany opon.
Obecnie jest Yokohama AVS Sport. Na suchym asfalcie jest rewelacyjna, zaś na morkym już tak fajnie nie jest.
Wybór padł na 2 opony Michelin Pilot Sport 3 bądź nowsza jej wersja vs Pirelli P Zero Nero.
Jakieś za/przeciw w/w opon :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12