Wysłany: 2014-01-19, 20:49 Škoda Fabia I vRS by Majeczka
Siemanko wszystkim
Na początek pada pytanie dlaczego Škoda
W grudniu 2012 roku kupiłem Volkswagena Golfa Mk1 GLS w automacie, początkowo miał być swap na 1.9TDI (1Z) i jeździć nim na codzień, człowiek dorasta, uczy się i dotarło że klasykiem na codzień? i tak zacząłem się zastanawiać się gówno kupić jako nowe daily Chciałem koniecznie z 1.9TDI. Seaty, Audi odpadły na starcie (nie widziałem się w nich), no to VW lub Škoda, jak VW to Mk4 jak Škoda to Fabia, Mk4 jest dość oklepane, i tak szukając w Fabiach zobaczyłem Fabie vRS - dość rzadko spotykana, a tym bardziej modyfikowana.
Początkiem grudnia 2013 kupiłem prezentowany egzemplarz jeden z 24597 wyprodukowanych sztuk.
Historia auta:
Sprowadzona końcem 2010 roku z Francji, tam też miała jednego właściciela od nowości, prowadzona książka serwisowa do 150tkm, są wszystkie książeczki, dwa kluczyki scyzoryki. Znalazłem ogłoszenie poprzedniego właściciela gdzie napisał że głowica była robiona, miedziane gniazda zaworów, była skrzynia basowa JVC tej samej firmy radio z ekranem dotykowym (teraz jest seria), nowe głośniki ALPINE zostały. Nadwozie było malowane, na masce, klapie bagażnika i dachu oryginalna powłoka lakiernicza
Auto było hamowane po sprowadzeniu (mam wykres), wyszło 160KM i 366Nm
Na dzień zakupu auto miało przejechane ponad 236tkm.
Nie miły miałem początek z autem, na dzień po zakupie straciłem pierwszy i drugi bieg, okazało się, że na wybieraku podpadła część odpowiedzialna za te biegi. Chciałem przedobrzyć i zamówiłem regenerowaną skrzynie za 1500zł po rozpakowaniu okazała się bublem oczywiście zwrot i naprawiłem moją skrzynie, ale auto z powrotem miałem po ponad miesiącu przy tych zabiegach skrzynia zalana została nowym olejem
Dane producenta/ na dzień zakupu
- Rok produkcji: 2003/04 pierwsza rejestracja 24.12.2003
- Silnika: 1.9 TDI (ASZ+)
- Moc: 131KM i 310Nm / 160KM i 360Nm
- Skrzynia biagów: 6 biegów (FSM)
- Hamulce: przód 288mm, tył 232mm
- Kolor: czarna perła
- Nadwozie: hatchback, seria
- Wnętrze: oryginalne wnętrze wersji vRS - białe półkubełki, czarna podsufitka
- Zawieszenie: seria
- Audio: oryginalne radio Škoda Auto Symphony - 8 głośników, w drzwiach przednich firmy ALPINE
- Koło: latem - Advanti Racing 16" + Uniroyal Rainsport II
zimą - oryginalne alufelgi wersji vRS - R16 + Yokohama 195/50
- Wyposażenie:
* ABS, ESP
* wspomaganie kierownicy
* kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
* poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, oraz boczne poduszki
* fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach
* 4x elektryczne szyby
* elektryczne i podgrzewane lusterka
* tempomat
* xenon + spryskiwacze
* szyberdach
* centralny zamek
* otwieranie bagażnika z pilota
* półkubełowe fotele
* chłodzone dwa schowki
* klimatyzacja
* komputer pokładowy
* skórzana kierownica, dźwignia zmiany begów, dźwignia hamulca ręcznego
* aluminiowe nakładki na pedała
* welurowe dywaniki z logo 'VRS'
* nakładki na progi ze szczotkowanego aluminium z logo 'VRS'
Plany:
Auto ma być modyfikowane, z zachowaniem charakterystycznych smaczków dla tej wersji, a finalnie, po latach modyfikacji auto ma wrócić do serii, czyli tylko fabryka.
Przeprowadzone modyfikacje:
Wnętrze:
- zmiana oświetlenia wnętrza, bagażnika i podświetlenie rejestracji na LED
- kierownica obszyta na nowo w alcantarze oraz brązowa nić
- gałka zmiany biegów oraz mieszek obszyte w alcantare + brązowa nić
- nowy ASO plastik z ułożeniem biegów
- custom rollbar
Zawieszenie:
- poliuretanowe tuleje zawieszenia - żółte, twardsza charakterystyka
- zakup zupełnie nowego zawieszenia gwintowanego AP Racing
- łączniki stabilizatora od Forda Mondeo, 2cm krótsze od seryjnych
Z zewnątrz:
- żółte halogeny
- ramki reflektorów pomalowane na czarny mat
- dokładka zderzaka Seat Leon Cupra R (sezon 2014-2015)
- przedni oraz tylny splitter zderzaka, przedłużenie lotki, poszerzenie progów robione za zamówienie, konkretnie pod to auto, pierwszana świecie i jedyna Fabia vRS w Polsce z takim zestawem
- przedni zderzak na gładko oraz usunięte miejsce na rejestracje
- brak na tylnej klapie oznaczeń modelu i wersji
- usunięta wycieraczka tył
- naklejka na tylnej szybie "Das Original 2003" robiona na zamówienie
- tylne lampy z poliftowej wersji
Koła:
- (czerwiec 2k15) zakup nowych obręczy Japan Racing JR11 matowy brąz 17", 8,25"J | sezon 2015-2016
- (czerwiec 2k15) zakup nowych opon - Nankang NS2 205/40 | sezon 2015-2016
- dystanse 27mm przód, tył 20mm
- sezon 2017 | OZ Ultraleggera - 17" 8J ET48, matowy brąz
- sezon 2017 | nowe opony Bridgestone Potenza 205/40
Układ hamulcowy:
- zakup i pełna regeneracja zacisków hamulcowych:
* przód sześciotłok z Audi Q7
* tył czterotłok z Porsche Cayenne | pomalowane w kolor jak najbliższy do zacisków z Porsche Hybrid
- zakup i sprowadzenie z Niemiec adapterów pod większe zaciski
- nowe tarcze nacięte na zamówienie produkcji firmy Rotinger.
* 334mm przód (z serii High Performance) - VW Golf Mk4 R32
* 323mm tył - Seat Leon Cupra R
- przewody w stalowym oplocie HEL Performance
- klocki hamulcowe TRW Ceramic
kwiecień
- nowe ori ramie wycieraczki tył
- mechanizm podnoszenia i opuszczania szyby - strona kierowcy
- bezprzegłubowe wycieraczki
- nowe świece NGK
maj
- oryginalne znaczki - przód i tył
czerwiec
- polerka reflektorów przód
- pranie tapicerki, 97% zabrudzeń udało sie usunąć, pozostały małe przebarwienia na przeszyciach których już podobno nie da się usunąć niby ich nie widać ale...widać
- umyte wszelkie plastiki wnętrza
- mycie aktywną pianą - SONAX
- dressing opon
- usuwanie smoły - Prickbort
- glinkowanie
- warstwa politury - Poorboy's World Black Hole
- następnie Collinite 476S
- zakupiona i czeka na montaż oryginalna dokładka zderzaka od Seata Leona Cupry R (montaż w sezonie 2k15)
- nowy, oryginalny zamek klapy bagażnika
- wymiana oleju (Valvoline), wszystkich filtrów
czerwiec
- nowe felgi Japan Racing JR11 brąz, J8,25", 17"
- nowe opony Nankang NS 2, 205/40
- nowy, ori przewody układu chłodzenia
- nowe zawieszenie gwintowane firmy AP
- nowy, oryginalny włącznik świateł
- rozklejenie reflektorów przód, pomalowanie ramek w czarny mat
- komplet nowych uszczelniaczy pompowtryskiwaczy
- nowe łączniki stabilizatora, krótsze od seryjnych o 2cm, od Forda Mondeo
- nowe kolanko intercolera
grudzień
- zakup zacisków z Seata Leona Cupry R 1M
- w drugą rocznicę zakupu Fabii ukazał się funpage na Facebook
https://m.facebook.com/skodafabiavrsbymajeczka/
- zakup oryginalnego plastikowego nadkola
SEZON 2016
styczeń
- pełna regeneracja zacisków w RC-motorsport
* gumki przeciwpyłowe nowe ASO
marzec
- zakup przednich zacisków, sześciotłoczkowych z Audi Q7
maj
- zakup tarcz i nacięcie na zamówienie by Rotinger
* 334mm przód (z serii High Performance) - VW Golf Mk4 R32
* 323mm tył - Seat Leon Cupra R
- oddanie auta do blacharza/lakiernika
czerwiec
- zakup kompletu klocków hamulcowych TRW Ceramic
- zakup tylnych zacisków od Porsche Cayenne i pełna regeneracja kompletu zacisków, kolor jak najbliższy Porsche Hybrid
- zakup i sprowadzenie z Niemiec adapterów pod większe zaciski
- kierownica obszyta na nowo - alcantara i brązowa nić
- komplet przewodów w stalowym oplocie HEL Performance - czarne
lipiec
- lampy tył z poliftingowej wersji
- przedni splitter na zamówienie | Maxtondisign
- dystanse: 15mm przód, 13mm tył
sierpień
- pełen pakiet dokładek - przedni i tylni splitter zderzaka, przedłużenie lotki, poszerzenie progów
- dystanse 27mm przód, tył 20mm
- zaślepka wycieraczki
- mieszek i gałka zmiany biegów obszyta na nowo w alcantare i brązowa nić
- plastik z ułożeniem biegów na gałce nowy ASO
- rollbar
- rozpórka górna przednich kielichów
- montaż swapu układu hamulcowego
- ramka grilla pomalowana brązowym chromem natryskowym
- wlepa "Das Original" na tylnej szybie
- camber na przednią oś
- belka wypiaskowana i pomalowana proszkowo na nowo
grudzień
- koło na sezon 2k17 - OZ Ultraleggera | 17" | 8"J | ET48 | mat brąz
* renowacja rantów
- nowa pokrywa na akumulator | oryginał Skoda
- nowy panel sterowaniem szybami
- nowy zbiorniczek wyrównawczy z korkiem
- nowy zamek drzwi tył
- nowe łożyska z piastami tył | SKF
- nowy panel regulacją i grzaniem lusterek | oryginał Skoda
- nowa chłodnica wody
kwiecień
- przednie reflektory przerobione na BiXenonowe
maj
- malowanie całego nadwozia | ori kolor | przerobienie przedniego zderzaka | klamki w kolor nadwozia
Ostatnio zmieniony przez Majeczka 2017-05-01, 18:29, w całości zmieniany 35 razy
GOT_SPL nie mam pojęcia ale jeszcze raz napisze, że to wynik sprzed ponad trzech lat, po drodze była prawdopodobnie wymieniana uszczelka pod głowicą, miedziane gniazda zaworów - nie wiem czy coś one dają, przedostatni właściciel był dość młody, może coś tam modził pod maską zdrowo ciągnie
Dzięki wszystkim za dobre słowo
mariuszg91fabia [Usunięty]
Wysłany: 2014-01-26, 18:54
I będzie kolejna fabia na gwincie i szykuje się całkiem nie zły projekt!! gdybyś chciał sprzedać fotele pisz priv :)
gdzie nie przepadam za fabią Twoją mnie przekonała.. Nie wiedziałem że wkładali tam ASZ'a
Nic tylko czekać, jak już siądzie brzuszkiem na ziemi to będzie cudnie
powodzenia! Czuję że będzie ślicznie
mariuszg91fabia [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-05, 16:43
hm myślałem o tym albo dorwę takie jak mam tylko w lepszym stanie,przdały by sie z regulacja wysokości
Bartek_B dzięki, wiesz coś o tym jak jest przesiąść się z Golfa Mk1 do Škody nie?
dzisiaj chciałem zamontować moduł led do oświetlenia wnętrza, ale okazało że nawet nie dostają bolce do gniazda dziwne, zaraz będe pisał do producenta
międzyczasie wymienione filtry i olej i pojawił się problem z paleniem silnika na zimnym, nie równo startuje i puszcza dymka
Lolo, mam taką wizje gówno do wnętrza, ale właśnie się zastanawiam czy te fotele obijać od nowa czy kupić w gorszym stanie i je obszyć, a te zostawić kiedyś na powrót do oryginału. Bije się z myślami bo szkoda dość rzadki egzemlarz "niszczyć"
Póki gówno na wiosne planuje kompleksowe mycię, czyszczenie wnętrza i polerka reflektorów
gender broń Boże, z nazwiska tak znajomi wymyślili i tak się przyjęło
Było sporo planów przed DynóVWką 2014, większość z nich zdołałem zrealizować
Tak więc:
- polerka reflektorów przód
- pranie tapicerki, 97% zabrudzeń udało sie usunąć, pozostały małe przebarwienia na przeszyciach których już podobno nie da się usunąć niby ich nie widać ale...widać
- umyte wszelkie plastiki wnętrza
- mycie aktywną pianą - SONAX
- dressing opon
- usuwanie smoły - Prickbort
- glinkowanie
- warstwa politury - Poorboy's World Black Hole
- następnie Collinite 476S
- zakupiona i czeka już na montaż oryginalna dokładka zderzaka od Seata Leona Cupry R
- a na samym końcu prac wpadły nowe, oryginalne znaczki Škody na maske i klape
jeszcze kilka zdjęć jak auto się prezentuje aktualnie, foty z drogi do Dynowa i z samej DynóVWki
była to chyba jedyna Škoda na całym zlocie
Ja bym tu widził felgi z Octavii RS "spidery" z oponką 195/45/17 albo 205/40/17 :)
Coś takiego:
Te szprychowe psują trochę całokształt IMO. No i obowiązkowo chrom grilla na czarno gówno by nadać trochę pazura a ogólnie rzecz biorąc bardzo fajne auto, zawsze mk1 w RS'ie mi się podobała
Ostatnio zmieniony przez c0nn3ct 2014-07-03, 23:55, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum