c0nn3ct, też mi się podoba Fabia na kole z Octavii vRS, ale już kilka egzemplarzy jeździ na takiej feldze, więc odpada.... ale i tak dzięki za zainteresowanie
będe chciał żeby na przyszły sezon był już gwint i XXR 527 ale pewnie Dare bo ciężko trafić w ori XXR 17'' w kolorze 'Gold'
No dobra, pasuje odświeżyć temat bo przez rok się coś podziało
Na pewno o czymś zapomnę odsumowywując ostatnie dwanaście miesięcy prac nad autem, ale...
Zacznę od rzeczy których nie widać na pierwszy rzut oka:
* przednie tuleje zawieszenia zamienione na poliuretanowe, żółte (twardsze od serii) - przód komplet + zbieżność , tył czeka aż będzie okazja do ściągnięcia belki
* wymiana dwóch przewodów idących od chłodnicy oleju, oryginał ASO
* ori włącznik świateł - tylko do wersii vRS i 100 Edition
* joystick podnoszenia, opuszczania szyby tył
* nowy, ori zamek klapy tył
* plastikowe elementy wnętrza oczyszczone clenerem, następnie odświeżone i zabezpieczone dressingiem od Poorboy's World
* wymiana łączników stabilizatora
* wymiana oleju w silniku (Valvoline Durablend) + filtry, również kabinowy
* nowy akumulator
* halogeny przeciwmgielne przód + oklejenie
* ori pióro wycieraczki tył
* przednie reflektory rozklejone, obłyśniki wyczyszczone, a ramki pomalowane na czarny mat
* zamontowana dokładka zderzaka od Seata Leona Cupry
* prace na lakierem polegały na ponownym położeniu wosku, czyli dokładne mycie, glinkowanie, mycie ręczne, politura Poorboy's World Black Hole, a na koniec wosk Collinite 476
* ... i coś tam jeszcze na pewno
To teraz coś gówno zmieniło/zmieni wygląd zewnętrzny auta:
* nowy komplet felg Japan Racing, model JR11, kolor Mat Brąz, 8,25" szerokości
* nowe opony Nankang NS 2, 205/40
* nowe zawieszenie gwintowane firmy AP
Zawias będzie montowany w tym tygodniu, tak samo jak kompletny rozrząd.
Kolejne prace:
- obszycie kiery na nowo
- serwis klimy
- poprawa kondycji silnika - do wymiany prawdopodobnie uszczelniacze wtryskiwaczy lub regeneracja pompowytryskiwaczy
- swap zacisków - przód ? ? ?mm tył 256mm, kolor ? ? ? (jest już w głowie)
- kompletna blacharka + zabezpieczenie podwozia + korekta lakieru + zabezpieczenie lakieru - -to plan raczej na sezon 2k16. Ma być zrobione na tip top, nie odbudowa za 3k
- doszedłem do wniosku, że dokładka z Cupry to nie to, za dużo jest tego , może i pasuje nawet do zderzaka vRS ale! W planach custom na bazie tej dokładki lub całkowita rzeźba, przy rozbieraniu auta wezmę zderzak i coś będę rzeźbił wstępny pomysł już jest w głowie, powoli jakieś szkice powstają
Kolejne plany zdradzę jak zrealizuje powyższe
Jak auto się prezentuje na nowym kole i gwincie (razem) mam nadzieje, że będę mógł już zaprezentować na przyszłym weekendzie
PozdraVWiam
Ostatnio zmieniony przez Majeczka 2015-07-08, 21:22, w całości zmieniany 3 razy
Pasuje troszkę zaktualizować temat żeby nie narobić sobie zaległości chociaż to tak dziwnie brzmi po ośmiu miesiącach przerwy
Wykonane prace:
- nowy, kompletny rozrząd, pompa wody DOLZ
- pasek alternatora
- klocki hamulcowe tył
- komplet nowych uszczelniaczy pompowtryskiwaczy
- nowe łączniki stabilizatora, krótsze od seryjnych o 2cm, od Forda Mondeo
- nowe kolanko intercoolera
- zakup zacisków z Seata Leona Cupry R 1M - pełna ich regeneracja, malowane pod ori kolor zacisków Fabii vRS, w przednich zaciskach są nowe ASO gumy przeciwpyłowe
- kilka miesięcy się wstrzymywałem żeby w drugą rocznicę zakupu Fabii ukazać funpage na Facebook'u
https://m.facebook.com/skodafabiavrsbymajeczka/
Zaciski z Cupry miały być na ten sezon, jednak plany się zmieniły i są na sell
Aktualnie są kupione i robią się nowe, większe zaciski - przód sześciotłok z Audi Q7 (dokładnie taki sam jak w Porsche Cayenne), tył czterotłok z Porsche Cayenne.
Tarcze pod nie to kolejno 334mm przód i 323mm tył. Zaciski są poddawane pełnej regeneracji w tym nowy kolor, który na razie Wam nie zdradze będzie wedle postanowionym planom
Do tego dochodzą przewody w stalowym oplocie, nowe tarcze i klocki z domieszką ceramiki.
Adaptery są w końcowej fazie wykonania.
Na dniach mam się spotkać z blacharzem/lakiernikiem i mamy ustalić zakres prac przy Fabii.
Na chwile obecną mogę zdradzić, że zderzak będzie na gładko, usunięte listwy z drzwi i emblematy modelu i wersji.
To tyle na ten moment, taki przedsmak sezonu
Wielkie podziękowania dla znajomych za pomoc, Matthew, iktorn, Herbi, Berkov.
Przez większość czasu nie ma mnie ostatnio przy aucie i dzięki nim temat nie stoi.
Zdjęcia znajdziecie na pierwszej stronie.
Tył czekał na przód, żeby w jednym momencie malować zestaw.
Chociaż i przez ten czas był dobierany kolor proszku bo nie jest on taki oczywisty, mam na myśli odcień
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-04-02, 12:58
Wodz napisał/a:
Simson napisał/a:
I wstające pod Berlinem.... Błagam GTB2260 jest dobre jak się moce 250+ robi a nie do cywilnej jazdy po bułki do sklepu
Nie obraź się ale Ty nie wiesz gówno piszesz.Podejrzewam że nawet nie miałeś styczności osobiście z tym turbem dobrze przerobionym. Sorry za OT.
Chętnie mogę się ustawić po wystrojeniu mojego grata z Tobą gówno lepiej wstaje..Hybrydowe GTB17 z 235KM u mnie czy GTB22 z 235KM u Ciebie i jaka różnica jest w przypadku poruszania się samochodem na codzień..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-04-02, 13:03, w całości zmieniany 4 razy
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2016-04-02, 19:58
Luken1717 napisał/a:
Chętnie mogę się ustawić po wystrojeniu mojego grata z Tobą gówno lepiej wstaje..Hybrydowe GTB17 z 235KM u mnie czy GTB22 z 235KM u Ciebie i jaka różnica jest w przypadku poruszania się samochodem na codzień..
Nie ma najmniejszego problemu Tym bardziej jak to GTB będzie robione przez "Ciebie".
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Wodz 2016-04-02, 20:02, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: VW EOS
Silnik: 2.0 TDI BMM+++
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 561 Skąd: Rakszawa <RLA>
Wysłany: 2016-04-02, 21:24
kornat napisał/a:
Nagrajcie jak będziecie się ścigać, jestem ciekawy jak będzie różnica :)
Nie chodzi o ściganie, bo z ścigania gówno. Chce po prostu pokazać ze można zrobić mocne małe turbo, które osiągnie to samo ciśnienie, ten sam Nm i tą samą moc, przy dużo większym zakresie użytkowym obrotów i przy dużo lepszej reakcji na wciśnięcie gazu..
Ostatnio zmieniony przez Luken1717 2016-04-02, 21:32, w całości zmieniany 2 razy
Samochód: Audi A4 b5 Avant
Silnik: 1.9 TDI (AFN+)
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 205 Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2016-04-02, 22:35
Luken1717 napisał/a:
Chce po prostu pokazać ze można zrobić mocne małe turbo, które osiągnie to samo ciśnienie, ten sam Nm i tą samą moc
I ja nie mówię że nie da rady,ale nadal podstawą będzie młodsza siostra GTB
GOT_SPL napisał/a:
gówno wy wszyscy takie parcie na to GTB
Rozmowa zaczęła się od tych słów,a jako użytkownik GTB wyrażam swoje zdanie.I nie twierdze zaparcie że moja 22 wstanie tak samo jak hybryda z 17. Ale na pewno nadaje się do:
Simson napisał/a:
cywilnej jazdy po bułki do sklepu
Moje auto właśnie w większości mi do tego służy.
P.S.
Luken1717 napisał/a:
ten sam Nm i tą samą moc, przy dużo większym zakresie użytkowym obrotów
Jeśli zrobisz mi takie turbo i sprawdzi się to gówno tu piszesz ja za płace 3x więcej Ci za to turbo. Jeśli nie zwracasz całe koszty tej imprezy,przełożenia turbiny i strojenia.Cała ta operacja będzie na moim aucie które obecnie ma GTB22,wchodzisz w to???
Jeden z wykresów masz tutaj:
https://www.facebook.com/...?type=1&theater
Z innej hamowni w temacie o moim aucie,który widzę przejrzałeś.
Pozdrawiam.
Kolejny temat niezbędny do swapu większego zacisku ogarnięty.
Tarcze nacięte na zamówienie w firmie Rotinger, tarcze również ich produkcji
Parametry :
- 334mm przód (z serii High Performance) - VW Golf Mk4 R32
- 323mm tył - Seat Leon Cupra R
W poniedziałek auto leci do firmy która ogarnie jeden z dwóch największych postawionych sobie zadań na ten rok ;)
EDIT
Fabia od jakiegoś czasu jest już w firmie gdzie się zajmą lakierem, wgniotkami, podwoziem i zewnętrznymi zmianami, ale więcej o tym po odebraniu auta
Kupiony jest już komplet klocków, TRW DTEC CERAMIC
Coś po krótce o temacie.
Jak ze nalezieniem tyłu nie było problemu, o tyle z przodem było kawał czasu codziennego sprawdzania ogłoszeń. Oryginalne zaciski z Cayenna były dobre kilka stówek droższe, ale to głównie chyba przez to, że "Porsche", a te zaciski są też w innych suvach. I tak padło na Audi Q7, dokładnie ten sam zacisk w dużo lepszej kasie.
Kolor - moim założeniem jest żeby pewne smaczki dla wersji vRS pozostawić lub żeby były nawiązania do nich, w tym odcień koloru zacisków. Kolor padł na limonke wzorując się na zaciskach samochodów z serii Porsche Hybrid. Temat nie łatwy bo na kolor w punkt Porsche ma swoją recepture. Padło na farbę o bardzo bliskim odcieniu. Zaciski są poskładane na nowych częściach. Od razu założone nowe klocki TRW Ceramic.
Adaptery są nowe, sprowadzone z Niemiec.
Na dniach zamawiam przewody w stalowym oplocie i czekamy na odbiór Fabii od lakiernika żeby móc zacząć działać z tematem swapu hamulca
Kierownica obszyta na nowo:
- koło kierownicy obszyte alcantarą
- brązowa nić - nawiązanie do koloru felg
- na szczycie kierownicy zielony pasek - nawiązanie do oryginalnego koloru zacisków, również alcantara.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum