Wiem, że zjawisko to nie występuje tylko u mnie bo gówno drugi samochód na tej płycie podłogowej ma ten problem. Szukałem po necie jak go rozwiązać ale nic konkretnego nie znalazłem, poza stosowaniem dystansów o różnej szerokości, teraz pytanie czy belkę da radę jakoś wyregulować? Czy zostaje mi tylko wymiana tulei na nowe?
Samochód: Polo GTI
Silnik: Tttturbo
Imię: Kamil Pomógł: 16 razy Wiek: 32 Dołączył: 08 Cze 2010 Posty: 922 Skąd: Lecka
Wysłany: 2014-03-31, 20:48
KaziK, pitervr6 ostatnio mówił mi że jest jeden sposób na to - związany z przetoczeniem czegoś tam, nie pamiętam dokładnie, Napisz do niego - to on Ci dokładniej wytłumaczy
PiterVR6 [Usunięty]
Wysłany: 2014-03-31, 21:05
tak mozna przetoczyc czop o 2-3mm, ew dorobic dystans na druga strone jak jest wiecej jak 3mm
sebus_777, częściowo masz racje, ale wtedy osiągniesz tylko właściwy efekt wizualny-czyli spasowanie płaszczyzny felgi do błotnika/karoserii.
Natomiast dająć różne dystanse może się zmienić prowadzenie/zachowanie samochodu oraz rózne może być wystawanie kół tylnych względem przednich.
Natomiast przewaliłem internet-forum audi c4 i tam też kilka osób miało ten problem. Rozwiązań było kilka;
1. Skrzywiony drążek Panharda
http://pl.wikipedia.org/w...5%BCek_Panharda
ale to się może objawiąć też cięciem opon z tyłu.
2.Różnice na osi tylnej;
a)różne wysokośći sprężyn (ktoś kiedyś zmienił tylko jedną/1szt jest peknięta) ale wtedy np widać różne kąty pochylenia kół. Wtedy nalezy też sprawdzić wysokość od ziemii na osi przedniej mierząć np od ziemii do błotnika w górnym jego punkcie.
b)krzywa belka-tego nie muszę tłumaczyć
c)karoseria po naprawie (nierówno wyprowadzona/wspawana świartka lub nieoryginalna a gówno za tym idzie inna reperaturka)
d)Felgi o różnym ET
e)auto było obniżane i przestawił się owy drążek-przeczytane na forum c4
Jeden z chłopaków z tego forum wymyślił patent by w owy drążek Panharda wspawać śrubę rzymską i regulować tym samym tylną belkę-ale to tylko czyjś patent.
Zrobię dziś foto mojej A6C4 gdzie pękła z przodu sprężyna(pół zwoju) i pokaże Wam jak się wszystko zmieniło...
Ostatnio zmieniony przez Ares 2014-04-01, 13:01, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2925 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-01, 13:08
Ares napisał/a:
1. Skrzywiony drążek Panharda
W A3?
Ares napisał/a:
a)różne wysokośći sprężyn
Przy gwincie?
Ares napisał/a:
Natomiast dająć różne dystanse może się zmienić prowadzenie/zachowanie samochodu oraz rózne może być wystawanie kół tylnych względem przednich.
Danie dystansu praktycznie niczym nie różni się od próby ponownego wprasowania tulejek czy też przestawiania belki na mocowaniach do budy. Zdaje sobię sprawę że to mega druciarstwo i poziom trytyrytek ale po prostu działa i się sprawdza. Jak ktoś ma żyletki wpuszczone w głąb nadkola to nigdy tego nie zauważy, ale na prawdę 90% mk4 na szerszym/bardziej wystawionym kole ma ten problem i to jest kwestia raczej mocno fabryczna bo zawsze bardziej wystaje prawa strona
Przesunięcie boczne osi - przykładałem sztywną brechę do tylnych kół i patrzyłem na jej odległość od środka przedniej felgi. Wychodzi mi że po dodaniu dystansu jest równiej niż bez niego
Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 341 Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-04-01, 18:41
Już ogarnięte, popuściłem wszystkie śruby jarzm belki i przesunąłem ile się dało w stronę gdzie koło się chowało no i problem rozwiązany, teraz już praktycznie nie ma różnicy patrząc od tyłu
Shmatan,
1. Nie popatrzyłem że a3 nie ma tego drążka
2. Kolega KaziK, nie napisał że ma gwint
3. Każde auto ma jakąś swoją historię, jak widać proste rozwiązania są najlepsze
a tak na koniec: przykładał ktoś z was kiedyś poziomice taką na 60cm by sprawdzić czy koła w aucie trzymają pion? P.S Nie dotyczy aut z celowym negatywem..
Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 341 Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-04-01, 22:47
hehepack powinny być dalej dwa ślady
marcin8412 wiem wiem ale na razie jeszcze, najpierw muszę skręcić koła, założyć, ustawić gwint na gotowo i wtedy dopiero zbieżność
Ares z tego gówno ostatnio mówił PiterVR6 na spocie to z tyłu jak jest belka to oryginalnie jest do 1,5 stopnia pochył, a z przodu bodajże coś koło 1 stopnia ale tego już pewny nie jestem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum