FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięta tylna belka A3
Autor Wiadomość
KaziK
Zaawansowany


Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 341
Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-03-31, 20:16   Przesunięta tylna belka A3

Wiem, że zjawisko to nie występuje tylko u mnie bo gówno drugi samochód na tej płycie podłogowej ma ten problem. Szukałem po necie jak go rozwiązać ale nic konkretnego nie znalazłem, poza stosowaniem dystansów o różnej szerokości, teraz pytanie czy belkę da radę jakoś wyregulować? Czy zostaje mi tylko wymiana tulei na nowe?
 
 
 
GOT_SPL
Uzależniony od postów


Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian
Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3120
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2014-03-31, 20:23   

jako tako regulacji na boki tam nie ma ,jedynie nowe tuleje założyć i w tedy się zastanawiać gówno dalej
 
 
b_kamill
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Polo GTI
Silnik: Tttturbo
Imię: Kamil
Pomógł: 16 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 922
Skąd: Lecka
Wysłany: 2014-03-31, 20:48   

KaziK, pitervr6 ostatnio mówił mi że jest jeden sposób na to - związany z przetoczeniem czegoś tam, nie pamiętam dokładnie, Napisz do niego - to on Ci dokładniej wytłumaczy
 
 
 
PiterVR6
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-31, 21:05   

tak mozna przetoczyc czop o 2-3mm, ew dorobic dystans na druga strone jak jest wiecej jak 3mm
 
 
DJ_SM
Uzależniony od postów


Samochód: Mk IV
Silnik: AXR
Imię: Sebastian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 4614
Skąd: Bombaj
Wysłany: 2014-03-31, 21:11   

Fasolki na jarzmach belki. U mnie jest 5mm różnicy ale szkoda tym sobie głowe zawracać :papa:
 
 
 
KaziK
Zaawansowany


Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 341
Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-03-31, 21:15   

No u mnie z prawej strony przy dystansach 25mm na tyle koło jest na równi z budą, a z lewej chowa się i to tak konkretnie :-/
 
 
 
sebus_777
Władca postów

Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1240
Skąd: RBR
Wysłany: 2014-04-01, 07:54   

KaziK można się bawić tak jak pisał DJ_SM ale nie ma sensu, roboty dużo. Lepiej dystans założyć szerszy. Sam tak mam w moim mk3 ;-)
Ostatnio zmieniony przez sebus_777 2014-04-01, 07:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-01, 12:47   

Mój patent - dystans z przetoczonej tarczy hamulcowej (w wypadku mk4 to maks 5.6mm) przykręcony na stałe śrubką od tarczy.

Oczywiście pamiętaj o dłuższych śrubach
 
 
Ares
Zaawansowany


Samochód: A6 C4 Avant
Silnik: AEL+
Imię: Maciek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 406
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 2014-04-01, 13:00   

sebus_777, częściowo masz racje, ale wtedy osiągniesz tylko właściwy efekt wizualny-czyli spasowanie płaszczyzny felgi do błotnika/karoserii.
Natomiast dająć różne dystanse może się zmienić prowadzenie/zachowanie samochodu oraz rózne może być wystawanie kół tylnych względem przednich.





Natomiast przewaliłem internet-forum audi c4 i tam też kilka osób miało ten problem. Rozwiązań było kilka;
1. Skrzywiony drążek Panharda
http://pl.wikipedia.org/w...5%BCek_Panharda
ale to się może objawiąć też cięciem opon z tyłu.

2.Różnice na osi tylnej;

a)różne wysokośći sprężyn (ktoś kiedyś zmienił tylko jedną/1szt jest peknięta) ale wtedy np widać różne kąty pochylenia kół. Wtedy nalezy też sprawdzić wysokość od ziemii na osi przedniej mierząć np od ziemii do błotnika w górnym jego punkcie.
b)krzywa belka-tego nie muszę tłumaczyć

c)karoseria po naprawie (nierówno wyprowadzona/wspawana świartka lub nieoryginalna a gówno za tym idzie inna reperaturka)

d)Felgi o różnym ET

e)auto było obniżane i przestawił się owy drążek-przeczytane na forum c4


Jeden z chłopaków z tego forum wymyślił patent by w owy drążek Panharda wspawać śrubę rzymską i regulować tym samym tylną belkę-ale to tylko czyjś patent.


Zrobię dziś foto mojej A6C4 gdzie pękła z przodu sprężyna(pół zwoju) i pokaże Wam jak się wszystko zmieniło...
Ostatnio zmieniony przez Ares 2014-04-01, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-01, 13:08   

Ares napisał/a:
1. Skrzywiony drążek Panharda

W A3?

Ares napisał/a:
a)różne wysokośći sprężyn

Przy gwincie?


Ares napisał/a:
Natomiast dająć różne dystanse może się zmienić prowadzenie/zachowanie samochodu oraz rózne może być wystawanie kół tylnych względem przednich.

Danie dystansu praktycznie niczym nie różni się od próby ponownego wprasowania tulejek czy też przestawiania belki na mocowaniach do budy. Zdaje sobię sprawę że to mega druciarstwo i poziom trytyrytek ale po prostu działa i się sprawdza. Jak ktoś ma żyletki wpuszczone w głąb nadkola to nigdy tego nie zauważy, ale na prawdę 90% mk4 na szerszym/bardziej wystawionym kole ma ten problem i to jest kwestia raczej mocno fabryczna bo zawsze bardziej wystaje prawa strona

Przesunięcie boczne osi - przykładałem sztywną brechę do tylnych kół i patrzyłem na jej odległość od środka przedniej felgi. Wychodzi mi że po dodaniu dystansu jest równiej niż bez niego
 
 
KaziK
Zaawansowany


Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 341
Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-04-01, 18:41   

Już ogarnięte, popuściłem wszystkie śruby jarzm belki i przesunąłem ile się dało w stronę gdzie koło się chowało no i problem rozwiązany, teraz już praktycznie nie ma różnicy patrząc od tyłu :mrgreen:
 
 
 
hehepack
Zaawansowany

Samochód: Audi A3[8L]
Silnik: 1.9 AGR
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 586
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2014-04-01, 19:15   

sprawdź czy nadal zostawia 2 ślady :P
 
 
 
marcin8412
Średniozaawansowany

Samochód: Golf
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: RSR
Wysłany: 2014-04-01, 20:16   

Geometrie musisz zrobić obowiązkowo
 
 
Ares
Zaawansowany


Samochód: A6 C4 Avant
Silnik: AEL+
Imię: Maciek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 406
Skąd: Jedlicze
Wysłany: 2014-04-01, 20:33   

Shmatan,
1. Nie popatrzyłem że a3 nie ma tego drążka
2. Kolega KaziK, nie napisał że ma gwint
3. Każde auto ma jakąś swoją historię, jak widać proste rozwiązania są najlepsze :piwo:

a tak na koniec: przykładał ktoś z was kiedyś poziomice taką na 60cm by sprawdzić czy koła w aucie trzymają pion? P.S Nie dotyczy aut z celowym negatywem..
 
 
Bartek_R
Stały zaśmiecacz forum

Samochód: (Oo==w==oO)
Silnik: 1,9TDI ASZ
Imię: Bartek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 630
Skąd: Krzemienna:)
Wysłany: 2014-04-01, 22:06   

Ale koła w aucie nigdy nie są idealnie pionowo.
 
 
 
KaziK
Zaawansowany


Samochód: A3
Silnik: 1.9 TDi
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 341
Skąd: Dynów
Wysłany: 2014-04-01, 22:47   

hehepack powinny być dalej dwa ślady :mrgreen:
marcin8412 wiem wiem ale na razie jeszcze, najpierw muszę skręcić koła, założyć, ustawić gwint na gotowo i wtedy dopiero zbieżność :-P
Ares z tego gówno ostatnio mówił PiterVR6 na spocie to z tyłu jak jest belka to oryginalnie jest do 1,5 stopnia pochył, a z przodu bodajże coś koło 1 stopnia ale tego już pewny nie jestem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
koszty transportu

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11