FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak klimatyzacji, zero zimnego powietrza
Autor Wiadomość
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-04-22, 20:42   Brak klimatyzacji, zero zimnego powietrza

Od kiedy kupiłem swoje mk4 klima nie chodzi. Sprzedawca poinformował mnie że klima działała tylko "nagle" przestała.
Myślałem że to z powodu braku czynnika. Pojechałem, okazało się że czynnik był, i to nie mało. Klima została nabita, odgrzybione etc.
Jednak dalej nici, zimnego powietrza brak. Błędów w samo diagnozie klimatronika brak, błędów w Vagu brak. Sprawdziłem sprzęgięłko -działa, napięcie dochodzi, wentylator chodzi (jedynie ten wielki nie). Po załączeniu spalanie wzrasta i słychać różnicę w kulturze pracy silnika.

Pomysły mi się skończyły, tak więc wpadłem dzisiaj na pomysł spróbować obrócić samemu sprężarką (tym środkiem) obraca się luźno, dla porównania zrobiłem to w Borze brata, w której klimatronik działa poprawnie -zdecydowanie jego obraca się ciężej. Moje w porównaniu go jego to lata jak głupie (obraca się).
Czy mam rozumieć że po prostu wina leży w sprężarce?
 
 
 
mar
Już coś naskrobał

Samochód: MKII KJS
Silnik: ABF
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 270
Skąd: RSR/RJS
Wysłany: 2014-04-22, 20:57   

kompresor albo wieloklin na walku/sprzegle
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-04-22, 21:34   

ten wieloklin idzie jakoś naprawić, wymienić? Czy lepiej po prostu kupić kompresor cały?
 
 
 
GOT_SPL
Uzależniony od postów


Samochód: Audi A6 C7 Avant
Silnik: CGQB
Imię: Damian
Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3120
Skąd: Rz-ów okolice
Wysłany: 2014-04-22, 21:36   

kwestia który kompresor najwyżej samo sprzegielko wymienić
 
 
gest
Już coś naskrobał


Samochód: Bora 4WD
Silnik: ASZ+
Imię: Darek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 257
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-04-22, 22:31   

Musiz ściagnać sprzęgiełko wtedy bedziesz cos widział czy objechało frez czy sprężake w środku uwaliło.
 
 
 
mate157
Zaawansowany


Samochód: golf mk3
Silnik: 2.0 8V
Imię: Mateusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: RKR
Wysłany: 2014-04-23, 09:16   

Próbowałeś obracać jak się załączyło sprzęgiełko czy bez podpiętej sprężarki bo jak będzie rozłączone to się lekko obraca.
 
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-04-23, 09:33   

gest, dzisiaj pojadę spuścić czynnik i jak się uda to wyciągnę to na wierzch.

mate157, obracałem wnętrzem, więc myślę że nie ma nic do tego już załączone sprzęgiełko, gdyż kompresor jest jeszcze na aucie, więc gdybym załączył je to bym musiał obracać wszystkim gówno na pasku. A to bez sensu.
Mimo wszystko tak jak pisałem ,porównując działającą klimę do mojej tamta obraca się zdecydowanie ciężej (dzisiaj patrzyłem jeszcze w audi a4 i golfie mk3).

Nie pozostaje nic jak wyjąć i zobaczyć, potem albo kupić cały kompresor albo coś gówno się zepsuło,,,
 
 
 
Byq
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI ++
Imię: Mateusz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 727
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-04-23, 10:08   

Sprężarka nie robi ciśnienia, do wymiany i raczej układ do płukania bo po miesiącu zatrzesz kolejną sprężarkę ;-)
 
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-04-23, 10:43   

Byq napisał/a:
układ do płukania

tą maszyną którą normalnie nabijają to zrobią? Czy to trzeba coś specjalnego?
Jakie koszta tego typu rzeczy?
 
 
 
skoti880
Średniozaawansowany

Samochód: Golf MK3
Silnik: 2.0 16v
Imię: Sławek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 153
Skąd: Jawornik Polski
Wysłany: 2014-04-23, 13:41   

Marcin997, -miałem tak samo u siebie w borze ! wymieniłem metoda prób i błędów polowe klimatyzacji i okazało się ze elektromagnes nie załącza kompresora uszkodzona sprężarka ! jeżeli szukasz mam przyjedź sprawdzisz sobie ?
 
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-04-23, 16:31   

skoti880 napisał/a:
elektromagnes nie załącza kompresora

ale elektromagnes działa, bo przy odpalonym silniku widzę że obraca się kółko, śruby zaś stoją, jak włączę klimę pstryknie i widać że obraca się całość (to z śrubkami i resztą).

Nie udało mi się dzisiaj "spuścić" czynnika, za to umówiłem się do speca od klim, powiedział że nie jest do końca przekonany czy to na pewno sprężarka, i że ogarniemy temat w następnym tygodniu.
Powiedziałem tez o tym płukaniu, ale usłyszałem że "to nic nie da, i trzeba i tak wszystko porozkręcać i przedmuchać, wymyć etc."
 
 
 
diabolo
Już coś naskrobał


Samochód: audi a3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-23, 17:27   

miałem podobna sytuacje
spreżarka sie włączała ale zimnego powietrza brak (czynnik był)
okazało sie ze spreżarka nie robiła cisnienia
po rozkręceniu w srodku mikro opiłki
bez płukania sie nie tego zrobic nie da bo tak jak pisal poprzednik zatrzesz 2 sprezarke
to jest układ zamkniety i nic poza czynnikiem nie moze sie tam znalezc
 
 
Byq
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI ++
Imię: Mateusz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 727
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-04-23, 20:39   

Marcin997 napisał/a:
to nic nie da

to ciekawe po gówno produkują maszyny, za kilka/naście tysięcy złotych, które to właśnie robią, bez rozkręcania i to dużo lepiej niż szary człowiek potrafi "wymyć". No ale cóż każdy ma swoje teorie, ja nikogo nie neguje :prosze:
Ostatnio zmieniony przez Byq 2014-04-23, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rapcio
Średniozaawansowany

Samochód: jakiś korzeń
Silnik: R32 263KM i 330Nm
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 153
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-04-24, 09:49   

Witam
Podepnę się pod temat. Również mam problem z klimatyzacją w VW Golf 4. No więc kompresor jest sprawny, klima nabita ale nie załącza mi sprężarki. Chodzi o to że masa dochodzi na kompresor ale nie dochodzi plus. Jeżeli podepnę plus bezpośrednio z akumlatora do kompresora to kompresor się włącza i klimatyzacja działa jak powinna, wentylatory się włączają itd. Zmieniałem już panel climatronika, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki i nic się nie zmienia. Podpinałem wczoraj inny sterownik wentylatorów (wtyczki te same ale miał od góry dodatkowe 2 bezpieczniki a mój sterownik nie ma bezpieczników) i również bez zmian ale możliwe że był uszkodzony ten sterownik. Sprawdzałem kabel plusowy z sprężarki do sterownika wentylatorów i prąd dochodzi więc kabel też można wykluczyć. Jeżeli na panelu climatronika włączam klime to obroty silnika się podnoszą. Na razie walcze sam z tą klimatyzacją i dostałem info że przyczyna leży w sterowniku wentylatorów. Może to ktoś potwierdzić?
Ostatnio zmieniony przez Rapcio 2014-04-24, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mar
Już coś naskrobał

Samochód: MKII KJS
Silnik: ABF
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 270
Skąd: RSR/RJS
Wysłany: 2014-04-24, 12:56   

mial tak smao, do wymiany masz przekaznik zespolony pod akumulatorem
nie steruje sprezarka
Ostatnio zmieniony przez mar 2014-04-24, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-07-31, 20:52   

juz po problemie. Winny był wielki wentylator który nie działał, gówno za tym idzie nie zbił ciśnienia i sprężarkę trafiło. Opiłki w całym układzie. Sprężarka wymieniona, do tego wąż od kompresora do chłodnicy, parownik (pękł po 2 dniach od nabicia), zawór rozprężny (nie wiem gówno się z nim stało), oraz czujnik ciśnienia (ponoć też padł).

Za całość zapłaciłem 1500zł. Klima działa póki gówno.
Ale nie obeszło się bez kilku mankamentów jak, nieprzykręcona kolumna kierownicza, kierownica obrócona o 180', urwany przewód od czujnika "fotochromowego'? (Ten na podszybiu.)
 
 
 
LuCaS_P-sk
Zaawansowany


Samochód: Impreza
Silnik: Trubooo
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 484
Skąd: P-sk
Wysłany: 2017-05-31, 19:58   

doklejam sie już do starego tematu, i opisze sytuacje u siebie oznaki włączania klimy są obroty lekko wzrastają, komputr pokazuje wieksze spalanie jednak zimnego powietrza brak, oba wentylatory chodzą, jakaś porada gówno zrobić mysle że metodą prób i błedów, podejrzewam kompresor
nie bede sie podejmował wole oddać to komuś ale żeby zrobić to w granicach rozsądnych pieniedzy
Ostatnio zmieniony przez LuCaS_P-sk 2017-05-31, 21:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
KoSTeK
Średniozaawansowany


Samochód: VW Golf 4
Silnik: 1.9 TDI 110KM AHF
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 165
Skąd: RPZ
Wysłany: 2017-06-01, 14:49   

LuCaS_P-sk napisał/a:
doklejam sie już do starego tematu, i opisze sytuacje u siebie oznaki włączania klimy są obroty lekko wzrastają, komputr pokazuje wieksze spalanie jednak zimnego powietrza brak, oba wentylatory chodzą, jakaś porada gówno zrobić mysle że metodą prób i błedów, podejrzewam kompresor
nie bede sie podejmował wole oddać to komuś ale żeby zrobić to w granicach rozsądnych pieniedzy


Ja robiłem tutaj http://www.pfg.pl/firmy/auto_moto_rob/index.htm

Z tym że sprężarkę klimy sam sobie ogarniałem. Cena - nie drogo mnie to wyniosło.
 
 
Marcin997
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: mk4
Silnik: ASZ
Imię: Marcin
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2017-06-01, 20:38   

LuCaS_P-sk, jedyne gówno możesz sam, to sprawdź czy masz czynnik (naciśniej na kulkę czymś nieostrym, i powinno być ciśnienie tam, jeśli nie ma, to masz winowajcę. Jeśli jest, to zobacz na kompresor, czy po włączeniu klimy "strzela" sprzęgiełko i kręci się całość sprężarki czy np. tylko koło pasowe a środek stoi. Ogólnie ma się kręcić całość po włączeniu. Jeśli kręci się, to zgaś auto, i złap za kompresor w środku koła pasowego, przekręć pare razy, musi być lekki wyczuwalny opór.
 
 
 
LuCaS_P-sk
Zaawansowany


Samochód: Impreza
Silnik: Trubooo
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 484
Skąd: P-sk
Wysłany: 2017-06-12, 22:00   

no ja robiłem u tego gościa w innym aucie i byłem zadowolony ale wyjechał za granice i za miesiąc wróci
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDjAdaW.html
Ostatnio zmieniony przez LuCaS_P-sk 2017-06-12, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
LuCaS_P-sk
Zaawansowany


Samochód: Impreza
Silnik: Trubooo
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 484
Skąd: P-sk
Wysłany: 2017-09-29, 15:04   

no i klima zrobiona prawdopodobnie któryś z mechaników wypuścił gaz i klima nie odpalała dobita i działa :roll:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 15