Wysłany: 2014-03-23, 11:58 Volkswagen Golf Mk1 GLS by Majeczka
Przyszedł czas na zaprezentowanie i mojej jedyneczki :) mimo iż auto jest na sprzedaż
- Rok produkcji: maj 1978 (w dowodzie) cała reszta to czerwiec 81'
- Pojemność silnika: 1.6 benzyna
- Moc: 55kW-75PS
- Kolor: czerwony
- Nadwozie: 5D, serja
- Wnętrze: serja
tapicerka o oznaczeniu: ZH/ZM
- Zawieszenie: serja
- Audio: jakieś jest + pojedynczy głośnik
- Mody pod maską: brak
- Koła: ori stal 13''/4,5''przód i 5''tył
- Skrzynia biegów: automatyczna
Historia:
Jedyneczke kupiłem 10.12.2012. Do pokonania było ~150km - w jedną strone (okolice Wadowic). Auto kupiłem od młodego chłopaka, który miał zamiar wyremontować go zarem z tatą ale jednak zdecydoawli się na sprzedaż. Golf został kupiony przez nich gdzieś w połowie 2012 roku od człowieka który go ściągnął z Niemiec - raczej ściema z tym sprowadzem bo w dowodzie pierwsza rejestracja w PL to czerwiec 85'. Podwozie jakiś czas temu było konserwowane, wszelkie zamki, zawiasy i kilka łączeń blachy. Wymienili także tłumik końcowy na nowy.
Na dzień dobry miałem do wymiany akumulator - zmieniony na dzień po zakupie
Auto z zewnątrz jest dość dobrze utrzymane, chociaż jest troche pękniętej szpachli, w kilku miejscach są zacieki. Golf był malowany kiedyś tam, raczej w Polsce, oryginalnie był w kolorze "mandarineaorange" kod: L A1 A. znajdą się pęcherze rudej. Podłoga od strony kierowcy była wymieniana, progi prawdopodobnie też. Z wyjątkiem jednego reflektora cała reszta jest Hella. Hak wbity w dowód. Szyby są wszystkie oryginalne, brązowe prócz czołowej.
Blacha z szerokiej lampy przerobiona pod wąską lampe.
Wnętrze jest oryginalne. Na siedzenia były założone pokrowce imitujące skóre, siedzisko kierowcy jest oznaczone przez niemca (wypalona dziurka przez papieros :D ), deska rozdzielcza,tunel środkowy, kierownica, lusterko wsteczne i klamki wewnątrz są brązowe - na chwile obecną środek wyciągnięty jest do prania, czyszczenia.
Pierwy postój, pierwsze tankowanie
Plany:
Auto w większym stopniu w oryginale. Środek 100% oryginał
Zawieszenie: z czasem będzie gwint BANG
Koło: docelowo BBS RM + 1'' rant - poler rant, brąz mat rotor, czerwony dekiel BBS
Karoseria:
- dążyć do serii
- na dach bagażnik + graty z epoki BANG
- jakieś wlepy BANG
- odnowa zderzaków
- powrót do szerokiej lampy
- spryskiwacze reflektorów
Silnik: chodzi po głowie 1.6D lub 1.6TD+ z Mk1 GTD i ostatnich lat GL'a
Na razie tyle informacji. Będą jakieś pytania to z przyjemnością odpowiem ;)
Pozdrawiam Mateusz
SEZON 2013 28.02.2013
- felgi z chrom dekielkami - 2szt. 4,5'' i 2szt. 5''
- nowy wąski hokej
- nowe wieszaki tylnej półki
16.04.2013
Nowe tarcze i klocki hamulcowe
30.04.2013
Nowa antena chrom
22.05.2013
wymienione jedno z górnych mocowań kolumny McPhersona
03.06.2013
kupione brąz parapety i bagażnik dachowy
19.06 - 13.07.2013
- nowe osłony przegłubów
- reperaturki zacisku
- polerka tłoczków
- nowe przewody miedziane na przednią oś
- nowe odpowietrzniki
- nowe elastyczne przewody hamulcowe
- wymienione cylinderki tył
- stare szczęki tył są jeszcze w dobrym stanie więc zostały, komplet nowych zostanie na przyszłość
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelka miski olejowej silnika
- uszczelka miski olejowej skrzyni
- nowy olej silnika
- nowy olej skrzyni
- filtr oleju silnika i skrzyni
- naprawiony brak pozycji "Parking"
- nowy czujnik w chłodnicy
- układ chłodzenia zalany nowym płynem
24.07.2013
- nowe przewody zapłonowe
- o-ring skrzyni
- nowa uszczelka pokrywy zaworów
To przeszło Ci już sprzedawanie jednak? Dobra decyzja.
Bardzo fajny. Ja jakoś nie mogę nawyknąć do tej maski, ale może to tylko moje halo.
Deskę masz taką jak gti/gx??
Tył ktoś już zrobił na wąską lampę, tak?
Płonek, nadal jest wystawiony na sprzedaż ale tak sobie myśle żeby go zostawić i małymi krokami do celu, a potem odbudowa blachy i żyć ze świadomością, że szczepan
Tak, taka sama deska była montowana w wersji GTI i GX, w wersji po liftingu tylko oczywiście czarna
Jeszcze się dobrze nie znałem na jedynkach przy zakupie i nie wiedziałem że lampa powinna być szeroka ktoś wcześniej już dospawał blache pod wąską lampe, ale to nie załatwiło sprawy że niby 78'. Możliwe, że jeszcze w tym roku wpadnie z powrotem szeroka lampa
hehepack, bagażnik był przygotowany do malowania jeszcze przed DynóVWką 2013 ale nie zdążyłem go dokończyć, czeka sobie dalej w garażu
tak jak było w planie, tapicerka wyprana
Zostało zrobione:
- pranie: wykładziny, foteli, kanapy, boczków, półki bagażnika
- czyszczenie wszelkich plastikowych elementów wnętrza: deska rozdzielcza, klamki, podłokietniki, tunel środkowy, kiera, korbki szyb, osłony progów itd.
- dressing opon
plastikowe rzeczy po wstępnym myciu i szczotkowaniu myte potem ShinyGarage InteriorCleaner - świetny jest, polecam!
50/50
przemyte po razie Cleanerem nawiew i popielniczka
do dressingu opon użyłem:
jakiś czas temu kupiłem Avusy Snowflake, do polerki
Coś jeszcze dzisiaj pofociłem
Ostatnio zmieniony przez Majeczka 2014-05-04, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
średnio ostatnio stoje z wolnym czasem, ale będe chciał jak najszybciej żeby Golf poszedł delikatnie w dół nie wiem czy się wyrobie na spota najwyżej przyjade Skodą
Piękny Golfik Robimy za niedługo Jettson'a i poprosimy fotografa o sesję !
To kupuj tą A1 i działamy a na wiosne jak już A2 będzie na Springach i gwincie to sesje z Golfem masz obiecaną
Niby nic konkretnego z Golfem się nie dzieje żeby dawać aktuala.
Sezon 2014 wstępnie zakończony z przebiegiem ~300km tak, stosunkowo mało jeździłem Golfem. Wyjeżdżał tylko w ładną pogode żeby focić :D, całkiem niedawo jeszcze, wstawałem przed świtem, biore aparat, statyw, kluczyki i w plener ;) mega klimat się tak przejechać efekty tych przelotów niżej ;)
Plany na sezon 2k15? są, o ile Golf jeszcze u mnie będzie Póki gówno skupiam się na drugim aucie, ale myśle też o jedyneczce. Jak coś jest u Płonka pas pod szeroką lampe, jeszcze bym musiał znaleźć podłoge, drzwi tylne, podszybie i tyle, reszta do uratowania! Czas pokaże gówno będzie..
Samochód: Corrado US / Leon Cupra4
Silnik: VR6-prawie ABV / TDI-ARL
Imię: Kuba Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 1134 Skąd: RZE
Wysłany: 2014-11-09, 23:03
kolego, ochu.ja łeś z tą folią
ja kupiłem pokrowiec z lidla i trochę się stracham z jego dłuższym użytkowaniem bo za bardzo nie jest przepuszczalny... (jak na razie miesiąc go testuję ale zaglądam gówno jakiś czas czy się nie zbiera wilgoć bądź jakiś grzyb - na razie jest spoko) a folia to już w ogóle jest hardkor
lepiej już trzeba było prześcieradło z łóżka zedrzeć
nie no, mówię Ci to po koleżeńsku lepiej wywal jak najszybciej tą folię, bo wiadomo że mamy jesień i wilgotność powietrza jest wysoka, nawet w garażu więc na 100% szybko fura zapoci Ci się pod nią i będziesz miał problem...
Qbuncio, masz racje zaraz folia idzie out
też chciałem kupić ten pokrowiec z Lidla, ale zanim zdążyłem zajechać po pracy to do południa wszystko się rozeszło
Szukam coś w okolicach 100zł...
Moja przygoda z tym egzemplarzem Golfa dobiegła końca, został sprzedany w poprzedni weekend Po prawie trzech latach i przejechaniu ponad 6 tysięcy kilometrów.
Kupił go młody chłopak z Dębicy, ale ma nim jeździć po Rzeszowie.
W tym roku została wstawiona szeroka lampa i został dokupiony korek wlewu paliwa z klapką.
Jazda Golfem pierwszej generacji to świetna sprawa, ten klimat i widok oglądających się ludzi Jest w planach kolejna jedyneczka, ale musi to być oryginalny egzemplarz - polift, brąz wnętrze, spryski reflektorów, byłoby idealnie mexicobedge kolor budy, silnik i skrzynia obojętnie bo nie przewiduje większego odbiegania od oryginału. Póki gówno skupiam się na drugim aucie, ale już mi brakuje klasyka w garażu zobaczymy ile wytrzymam
Administracji nie proszę o zamykanie tematu bo jest szansa zobaczyć Golfa za jakiś czas, więc podrzucę gówno z nim się dzieje ;) obym tylko się nie rozczarował
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum