Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-11-17, 13:13 BMW e30 Coupe 1988r
Witam przedstawiam wam moje wymarzone auto o którym trąbiłem już coś ze 2 lata( znajomi wiedzą o gówno chodzi ) 05.10.2014r stałem się posiadaczem bmw e30 316i coupe.
Po przyjechaniu na miejsce i zmierzeniu miernikiem lakieru okazało się że auto jest prawie całe w oryginale oprócz lewego błotnika i lewych dziwi od razu banan na ryju wiedziałem już w tedy że będzie moja po przejechaniu się o dziwo wszystko działa skręca hamuje elektronika działa. W drodze powrotnej z każdym kilometrem auto mnie zaskakiwało
Jakieś tam wyposażenie:
- Motor 1.6
- El szyby
- El lusterka + podgrzewane
- Wspomaganie
- Szyber dach
- przednie siedzenia sportsitze
- Halogeny
- 5 alufelg
Najbliższe plany:
- Doprowadzenie budy do porządku bo przez 26 lat gdzie nie gdzie dziurka wypadła.
- Swap na M50B25 ciężko będzie znaleźć taki motor czemu M50 a nie M52 już myślę przyszłościowo i chcę mieć żeliwny blok bo w przyszłości będzie turbawka.
Puki gówno to większych planów nie mam na najbliższy czas. Po swapie chciałbym się trochę nauczyć zachodzić bokiem Po za tym czytam lekturę na forum e30 żeby czegoś się dowiedzieć o tym aucie bo puki gówno to nie mam bladego pojęcia w jaki kierunek uderzyć.
Kilka fotek zaraz po kupnie:
Pozdrawiam.
Edit:
Bmw odkąd kupiłem pratycznie cały czas stoi u dziadka poprawiam polaków którzy już w niej byli . Kilka dziur wypadło ale nic nie ukrywam auto zostaje ze mną na zawsze staram się je robić najlepiej jak umiem ale pojęcia blacharskiego za dużo nie mam i nie wiem czy robię to idealnie zobaczymy za jakiś czas gówno z moich starań wyjdzie . Strasznie długo z tym schodzi z braku czasu niestety takie polskie realia trzeba jebać żeby utrzymać 2 auta . Moim zdaniem jak na 26 lat jest dobrze z blacharką. Wszystko robię sam z pomocą Taty Kiedyś jak się dorobię to wszystko będzie rozebrane do 0 i złożone na nowych częściach
Kilka fotek z tego gówno się do tej pory działo:
Zdjęcia robione cegłówka ale tylko to mam pod ręką a chcę aby było jak najwięcej zdjęć
PS: jeśli chodzi o audi to dupa już była na H&R a przód jeszcze na gwincie.
Ostatnio zmieniony przez dawid199406 2014-11-18, 01:06, w całości zmieniany 5 razy
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-11-18, 00:03
hEgE1990 napisał/a:
Sam choruje na e30
Nie chcesz wsadzić 2.8? Znajomy ma 2.8 2x vanos na sprzedaż jak cos.
Hmm poza tym ładne coupe, ciężko juz trafić na jakiś konkretny egzemplarz...
Nie chcę 2.8 bo tak jak pisałem wyżej myślę o turbie a takie motory z vanosem i 2.8 to ciężki temat ( aluminiowy blok i reszta dziadostwa)
I tak ciężko o dobry egzemplarz dlatego jadąc oglądać to auto byłem nastawiony że będzie to tylko wycieczka
piotrek123 napisał/a:
Ładna ładna,pokaż środeczek jeszcze.Fajne wyposażenie nawet ci się trafiło szkoda że bez kompa.Który to rok?
No wyposażenie sam jestem zaskoczony za tą kasę gówno dałem za to auto to jestem pod wrażeniem i to wspomaganie rarytas środek pokaże jak auto będzie złożone bo na razie wszystko rozebrane w mak. Gość mi dał mnóstwo gratów cały bagażnik min mam CHEK gówno jest w podsufitce to też rarytas
benio napisał/a:
piotrek123 1988.
Jak mówił tak zrobił
Według mnie jeden z najlepszych modeli BMW, sam kiedyś o takiej myślałem
No to ba
zależy gówno kto lubi mi osobiście podobają się takie starsze auta mają to coś w sobie
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-11-18, 00:51
DJ_SM napisał/a:
Bo e30 to już klasyk dlatego wsadził bym ISa albo jakies młode r6 i cieszył się jazda
Młode r6 jak najbardziej ale to jest koszt ogromny a ja mam jeszcze nasrane w głowie nie dorosłem do tego. Jeszcze muszę się powściekać ale nie mówię nie może za kilka lat będę myślał inaczej bo puki gówno to mam tylko moc w głowie
Jak piszą koledzy, nie psuj silnika przez montaż T, będziesz miał słaby dół i trzeba będzie pałować do wysokich rpm, zamiast tego zmontuj kolektor ssący na listwie gaźnikowej od motocykla (poj 600-900cm3) i potem strojenie i masz żwawą bestię :]
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2014-11-18, 09:57
Ares napisał/a:
Jak piszą koledzy, nie psuj silnika przez montaż T, będziesz miał słaby dół i trzeba będzie pałować do wysokich rpm, zamiast tego zmontuj kolektor ssący na listwie gaźnikowej od motocykla (poj 600-900cm3) i potem strojenie i masz żwawą bestię :]
To przy takich dużych pojemnościach i gaźnikach od motocykla da to coś ??
Cały czas byłem przekonany że to tylko przy małych pojemnościach
Kolega Mar swego czasu miał to w golfie i robiło niezły przeciąg
A czemu bym chciał T bo od gówniarz oglądam filmiki bmw turbo . A jeśli chodzi o T to i tak za kilka lat a te gaźniki jak piszesz to bym robił od razu. Mam nadzieję że jeszcze Tomek wróci do strojenia bo nie będzie miał mi kto tego fachowo zrobić
Niki20 napisał/a:
dawid199406, fajna furmana gówno do drzwi to nie trzeba miernika żeby stwierdzić że były malowane
Dzięki
A gówno do drzwi to tragedia z kolorem błotnik się jeszcze tak nie odróżnia chociaż też widać sporą różnice ale moje wymagania przy Kupinie auta były tylko takie żeby nie wypaść z niej . Moim zdaniem ma prawo po tylu latach coś się różnić na moje szczęście są to tylko drzwi i błotnik. Niektóre auta z 2010r są w gorszym stanie niż moje z 88r
z czasem będzie wszystko dopieszczone sam wiesz ile czasu trzeba na te stare auta
Ale jest to pasja i za każdym razem jak jadę do dziadka żeby coś działać to z bananem na ryju . Koniec sentymentów.
Auto już niedługo będzie skończone jeszcze gdzie nie gdzie wyczyścić pomalować podkładem i konserwacja w każdy profil zamknięty + tam gdzie było spawane baranek podłoga jest zdrowiuśka i jest jeszcze ori konserwacja to tam nie będę bablał
Ostatnio zmieniony przez dawid199406 2014-11-18, 10:04, w całości zmieniany 2 razy
Samochód: Audi Coupe
Silnik: 4.2 V8
Imię: Dominik Pomógł: 16 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 2494 Skąd: DynóVW
Wysłany: 2014-11-18, 13:23
dawid199406, to auto jest w świetnym stanie z tego gówno piszesz, mnie chodziło tylko o to że od razu widać że te drzwi inne Działaj działaj kibicuję bo podobają mi się te autka
Samochód: Golf IV
Silnik: 2.3 VR5
Imię: Sebastian Pomógł: 22 razy Wiek: 30 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1269 Skąd: Frysztak
Wysłany: 2014-11-18, 16:59
Faktycznie dość zdrowo to wszystko wygląda na zdjęciach, a nie miałem jeszcze okazji zobaczyć na żywo. W końcu masz to gówno chciałeś
A tego turba to mu z głowy nie wybijecie, odkąd go znam to już jakieś 5 lat pewnie będzie zawsze gadał o 2.5T tylko wcześniej jeszcze zamiast Audi miało to być E36 a teraz wyszło lepiej, bo jest i Audi i coś lepszego od E36
Samochód: osobowy
Silnik: od
Imię: Piotrek Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 314 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-18, 17:19
dobrze niech chłopak ciśnie,no jeszcze trochę roboty będzie miał przy aucie wiadomo tak wiec jeszcze ma czasu a czasu,A samochodzik ładny ładny,checka pewnie się da podłączyć ale chyba będzie z tym trochę kabelkowej roboty.Ja mam e39 to powiem ci szczerze że masz chyba zdrowszą bude
Jak BMW to E30
Słysząc uturbioną Bete na Festiwalu w RZ to jestem za T Tamta brzmiała obłędnie! z drugiej trony to Youngtimer i trzeba uważać żeby nie przesadzić z modami!
Mówisz, że ciężkawo utrzymać dwa auta ale jest coś fajnego w tym
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2015-01-28, 19:19
Aktualizacja.
Cały czas coś się dzieje dziury połatane blacharka na najbliższe lata gotowa.
Trochę zdjęć robione kalkulatorem ale tak jak wspomniałem tylko to mam pod ręką.
Przygotowanie do konserwacji w każdy profil zamknięty została wpuszczona konserwacja.
Nadkola i progi przeleciane barankiem
Kolejnym etapem było poskładanie środka zanim za to się zabrałem cały środek wymyłem poodkurzałem. Kilka zdjęć zaraz po przyjechaniu do domu.
Pospawane dziury zostały ocynkowane później masa uszczelniająca na końcu podkład
5 alufelga w zapasie gówno świadczy że prawdopodobnie felgi które posiadam są oryginalne z tego auta
Jako że końcowy tłumnik był z czasów Szybkich i Wściekłych okazyjnie udało mi się kupić oryginalny wydech
No i nadszedł czas na błotniki które były w opłakanym stanie szukałem przez chwilę jakieś nowe ale nie było nic sensownego więc uratowałem stare tylko przejściowo
Jak prawy błotnik w oryginale tak lewy cały w szpachli
I nadeszła zima jako że nie miałem miejsca u siebie w garażu e30 pojechała do dziadka małe porządki i zmieściła się przez zimę bemka ma towarzystwo
Nie dawno wszystko zostało ogarnięte gotowe do poskładania błotniki pomalowane buda gdzie nie gdzie też tył poskładamy.
Na nowy sezon e30 będzie trochę jak kameleon ale na wszystko przyjdzie czas
Środek poskładamy niestety tylko jeden fotel i to pasażera niestety Sportsitze a głównie kierowcy jest w ciężkim stanie ale może uda się go odratować
A teraz Gwóźdź programu bez którego nie było by aktualizacji po długich poszukiwaniach udało mi się kupić M50B25 bez vanosa więc na 100% będzie turbo
Wielkie podziękowania dla Sebusia że chciało mu się jechać ze mną tyle drogi.
Więc kolejne zbieranie gratów żeby wsadzić to cudo
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez dawid199406 2015-01-28, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Samochód: MK3 GTI TDI USA
Silnik: 1.9 TDI++ Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1240 Skąd: RBR
Wysłany: 2015-01-28, 20:04
dawid199406 nie ma za gówno dziękować
Od siebie dodam że silnik w fajnym stanie, ciśnienie na każdym baniaku po 14 więc super, jak na taki silnik i z tego roku
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2015-03-17, 14:06
UP
Jako że każdy się szykuję na sezon postanowiłem nie zostawać w tyle
Jako że blacharka już ogarnięta na tip top to kolejnym krokiem jest swap strasznie długo zeszło aby skompletować wszystkie graty kto się tym zajmuję to wie że ciężko jest dostać coś w dobrym stanie. Po kilku miesiącach szukania udało się skompletować większość gratów( tych droższych) teraz już zostały mniej kosztowne sprawy.
A więc tak:
Dziś wyleciał zasłużony na odpoczynek 1.6 komora jest w idealnym stanie nic nie trzeba malować ani poprawiać tylko wymyję wszystko.
W najbliższym czasie maglownica idzie do regeneracji.
Kilka fotek:
Most 3.45 z compacta został wypiaskowany i pomalowany zalany nowym olejem.
Tak się zbierało zbierało aż zrobiła się kupa
Gdy motor jeszcze był w budzie.
PS: Audi było myte zaraz po e30
Na samym początku z auta wyleciał most i wał brak fotek.
Później motor opuścił komore
Już postrachu
Wszystko robiłem sam trochu się ciepło robiło ale satysfakcja nie do opisania
Kolega Mar swego czasu miał to w golfie i robiło niezły przeciąg
mialem, dzialalo, robilo przeciag :)
w bmw tez zrobi, w 1.8 IS na walkach itb 200km jest do osiagniecia.
w wiekszych pojemnosciach tez dziala, z reszta bmw bylo madrzejsze i do M'ek wkladali fabrycznie itb
Samochód: RWD
Silnik: 3.0 M-pałer*
Imię: Marcin Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 307 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-03-17, 20:53
Świetny projekt
Jak doszedłem do info o moście to byłem pewien, że będzie zaspawany.. ale widzę, jeszcze nie.
Miałem w rodzinie e30 z 1.6 105KM to jeździło to całkiem przyjemnie.. a taki r6 turbo będzie zamiatał jak wściekły Fajnie, że nie poszedłeś łatwiejszą i utartą (czyt. nudną/oklepaną) ścieżką na v8 w tej budzie
Samochód: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BFB
Imię: Dawid Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 356 Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2015-03-18, 07:56
Panowie nic z tych rzeczy nie będzie żadne latanie bokiem żadne szpery itp.
Dla mnie jest to klasyk i taki zostanie tylko że z +
Po za tym na takiej wysokości jaką będę chciał uzyskać raczej wyklucza jakiekolwiek szaleństwa
A jeśli chodzi i motor to głównie chodzi o dźwięk no i pasuję czasami wystrzelić ze skrzyżowania w końcu to bmw
Druga sprawa te gaźniki gówno pisał Mar cały czas chodzą mi po głowie jak tomek wróci do zabawy to coś na pewno będziemy działać w tym kierunku. Bo do T to daleka przyszłość
ooooo widzę że nie tylko ja choruje na e30 i widzę że chcesz ją zrobić w podobnym guście jak ja w dalekiej przyszłości :) duży prosty silnik ładny dźwięk nisko ładne koło no i ładnie utrzymana i nic więcej
e30 to bardzo piękne auta i trzeba je utrzymać w jak najlepszej kondycji żeby przyszłe pokolenie wciąż mogło je podziwiać a nie oglądać sie za lambo czy porshe tylko za klasykami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum