FAQ | Szukaj | Użytkownicy | Grupy | Rejestracja Profil | Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Shmatan
2015-01-22, 22:59
Trampek 1.8T
Autor Wiadomość
Jędrek
Nowicjusz


Samochód: Trabant/A8 D2 FL
Silnik: 1.8T/4.2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2015-01-01, 23:11   Trampek 1.8T

Siema, chciałem przedstawić swój projekt który cały czas będzie się rozwijał ;-)

Jakieś 5lat temu mój poprzedni Trabant uległ destrukcji. Na chwile przeszło mi, ale w głowie powoli rodził się projekt budowy Trabanta z silnikiem 1.8T. Po 4latach końcem lipca 2013r kupiłem seryjne Polo ;)




W tym samym dniu zabrałem się do pracy, wieczorem praktycznie cały był już rozebrany
Wydawało się że nie jest strasznie zgnity, lecz kolejne naprawy ukazywały ogrom zniszczeń.
Następnego dnia ruszyłem z odbudową blacharską i jednoczesnym wzmacnianiem budy.
Myślałem że wstawię reperaturki tylnych nadkoli a musiałem wymienić całe nowe nadkola. Podobnie było z tylnym pasem i progami wstawiłem nowe progi zewnętrzne i wewnętrzne, a wcześniej musiałem wymienić kawałki podłogi przy progach.

Ten etap prac zakończyłem końcem listopada. Wcześniej nabyłem dawcę na swap Audi A3 ;)

Wtedy zaczęła się mega rzeźba, przymiarki silnika, poszerzanie budy, przesuwanie grodzi, powiększenie komory i dalsze wzmocnienia ;)




Seryjny silnik generował 150KM, pomyślałem że zaraz będzie mało, więc skusiłem się na osprzęt silnika od Audi S3, czyli większe Turbo k04, wtryski 380cc, przepływka 3cale.

Komora prawie gotowa pod 1.8T

Następnie pracowałem nad wydechem i dolotem z nierdzewki. Downpipe 3cale a reszta wydechu 2,5cala, ciężko było to upchać pod podłągą więc w miejscu środkowego tłumika wspawałem kawałek tunelu od A3 ;) Zdecydowałem się również na swap wahaczy z Golfa MKI





Pólosie od Motomax niby mająwytrzymać 300PS zobaczymy ;)



Początek kwietnia pierwsze testy


W sumie wszystko działało tak ja chciałem, rozebrałem całe auto. Później buda trafiła do piachu, nawet nie porobiły się żadne dziury ;)



Wtedy rozpoczął się kolejny etap prac, czyli przygotowanie do lakierowania. Łatwo nie było ale dałem radę xD Wtedy jeszcze nie wiedziałem jaki kolor pójdzie na Traba.




Miało być klasycznie, ale chciałem żeby auto rzucało się w oczy, wiec zdecydowałem się na lakier z palety Focusa RS




Ruszyłem ze składaniem auta






Końcem września Trampek wyjechał na ulice, banan na gębie niesamowity ;)



Teraz czekała mnie hamownia i strojenie auta, musiałem jeszcze wymienić ori pompę paliwa na pompkę od S4



Wynik; 232PS i 330NM, a nie jest to koniec możliwości k04 ;)







Ogólnie Trampek nieźle lata, wiadomo są problemy z trakcją ale zobaczę jak będzie na Toyo R888. Nawet na 5biegu przyjemnie wciska w fotel ;)Zostało kilka rzeczy do skończenia, podsufitka, wykładzina bagażnika jakieś oświetlenie wnętrza. Z rzeczy mechanicznych mam zamiar dołożyć stabilizator do wahaczy MKI oraz obowiązkowo rozpórkę kielichów. Były problemy z przednim zawieszeniem przód auta uciekał, były podejrzenia że wspomaganie jest zbyt czułe. Okazało się że zmienia się zbieżność kół podczas pracy zawieszenia, ale już jest ok :mrgreen:

Takim prostym sposobem spełniłem jedno ze swoich motoryzacyjnych marzeń ;-)

Podsumowując, budowa zajęła około 14miesięcy, może mało, może dużo, ale w garażu napierdzialałem praktycznie codziennie do późnego wieczora ;)

Z dalszych modów chodzi mi po głowie swap napędu Syncro, ale zobaczymy, czy będzie kiedyś wena na taką rzeźbę, bo trochę zmęczył mnie ten projekt ;)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Jędrek 2015-01-01, 23:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Hekto
Zaawansowany


Samochód: Golf MK4
Silnik: Dizel
Imię: Kuba
Wiek: 29
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 410
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 2015-01-01, 23:18   

https://www.youtube.com/watch?v=1cxLeXGPUUQ

Czekamy aż znajdziesz się na Youtube. :D
 
 
 
murgen
Nowicjusz

Samochód: Golf3 SYNCRO
Silnik: 2.0 AGG
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-01-02, 07:42   

Pogratulowac wytrwalosci :mrgreen: i zeby tak sie chcialo jak sie nie chce wstawiac naped na tyl.
Ale haldex przeszczepic to tez troche roboty jest(syncro w sumie tez mozna ale jak juz cala mechanika nowsza to bez sensu troche ), za to wrazenia z jazdy :fala:
 
 
Niki20
Uzależniony od postów


Samochód: Audi Coupe
Silnik: 4.2 V8
Imię: Dominik
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 2494
Skąd: DynóVW
Wysłany: 2015-01-02, 09:38   

Projekt konkretny :!: Fajnie to musi jechać ;-) Czekam na filmik :-P
 
 
 
hEgE1990
Władca postów


Samochód: Golf II
Silnik: 1.9 TDic
Imię: Grzesiek
Wiek: 34
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 1219
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-01-02, 11:43   

Jędrek, sieeema :p. Wreszcie go tutaj pokazales :prosze:
 
 
 
mate157
Zaawansowany


Samochód: golf mk3
Silnik: 2.0 8V
Imię: Mateusz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: RKR
Wysłany: 2015-01-02, 16:49   

Ramki wokół lamp pomalowałbym na czarny mat i tak samo zrobiłbym z tym białym grilem :) Zazdroszczę motorowni :)
 
 
 
Knypas
Średniozaawansowany


Samochód: Passat B5
Silnik: AHU
Imię: Łukasz
Wiek: 29
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 152
Skąd: Dynów
Wysłany: 2015-01-02, 16:53   

Ja bym widzial wiecej chromu bo za duzo tego pomaranczowego. Ramki lamp przód, grill i cos jeszcze z tylu ale ogolnie robi bardzo duze wrazenie :)
 
 
Jędrek
Nowicjusz


Samochód: Trabant/A8 D2 FL
Silnik: 1.8T/4.2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2015-01-02, 19:17   

Dzięki, kolorystyka zostaje tak jak jest wiadomo kwestia gustu. A gril jest srebrny nie biały :mrgreen:
Odnośnie napędu; Syncro jest spinane mechanicznie, a Haldex elektronicznie przez gówno jest trochę więcej zabawy żeby to uruchomić, ale jest bardziej wytrzymały. gówno nie zmienia faktu że rzeźba będzie podobna. Czas pokaże czy w ogóle się na to zdecyduję. Zobaczę w kolejnym sezonie jak Trampek będzie się sprawował w ośce :-P

Filmik będzie, czekam na wiosnę :-)
 
 
woolf
Średniozaawansowany


Samochód: Audi A4 b8
Silnik: 2.0 tdi
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 169
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-02, 19:49   

Kuuuurde mega mydelniczka pozazdroscic zapału do pracy i powodzenia
 
 
kornat
Zaawansowany

Samochód: Seat 1M2/Saab 9-3 II FL
Silnik: TDI VP37/ 2.0t
Imię: Konrad
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 357
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2015-01-02, 21:56   

Widzę, że projekt skończony. Szkoda, że IC nie jest z grillem tylko pod tablicą.
Gratki rzeźby.
 
 
LuCaS_P-sk
Zaawansowany


Samochód: Impreza
Silnik: Trubooo
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 484
Skąd: P-sk
Wysłany: 2015-01-03, 09:25   

wielkie brawa za projekt, ciekawy jestem jak te 232PS jeździ w tak małej budzie wrażenie pewnie robi, myśle że blowoffff jest :urban: i robi prze ogromne wrażenie
 
 
 
Jędrek
Nowicjusz


Samochód: Trabant/A8 D2 FL
Silnik: 1.8T/4.2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2015-01-03, 11:58   

blow off jest i robi trochę hałasu, ludzie się oglądają jak jeszcze auta nie widać :mrgreen:
ciężko opisać słowami jak radzi sobie 232PS z ta buda, po prostu trzeba się przejechać ;-) jeszcze nie ważyłem auta, jestem ciekaw jaki będzie wynik :lol:
 
 
PR23M3K
Zaawansowany


Samochód: Vw Polo
Silnik: PY
Imię: Przemek
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 533
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-03, 13:11   

Super projekt, takie najbardziej lubie, widac mase pracy wlozonej w auto ale oplacalo sie.
Wazyles moze auto na "gotowo" ?
Gdzie je hamowales ?
 
 
 
LuCaS_P-sk
Zaawansowany


Samochód: Impreza
Silnik: Trubooo
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 484
Skąd: P-sk
Wysłany: 2015-01-03, 17:49   

Jędrek napisał/a:
blow off jest i robi trochę hałasu, ludzie się oglądają jak jeszcze auta nie widać :mrgreen:
ciężko opisać słowami jak radzi sobie 232PS z ta buda, po prostu trzeba się przejechać ;-) jeszcze nie ważyłem auta, jestem ciekaw jaki będzie wynik :lol:

no to czuje sie zaproszony na jazde testową ;] :mikolaj:
 
 
 
Jędrek
Nowicjusz


Samochód: Trabant/A8 D2 FL
Silnik: 1.8T/4.2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2015-01-03, 18:44   

PR23M3K napisał/a:
Super projekt, takie najbardziej lubie, widac mase pracy wlozonej w auto ale oplacalo sie.
Wazyles moze auto na "gotowo" ?
Gdzie je hamowales ?


Jeszcze nie ważyłem, strojony był w CP Tuning

LuCaS_P-sk nie ma problemu, tylko na fotelu pasażera ;-)
 
 
Herbi
Stały zaśmiecacz forum


Samochód: Scirocco 53B, MKI cabrio
Silnik: ABF, FV,
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 797
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2015-01-03, 19:08   

Konkret robota!
Musi nieźle zap***! :fala:
 
 
 
trabi_ABF
Nowicjusz

Samochód: Trabant & T4 Multivan
Silnik: BAM quattro
Imię: Arek
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-03, 20:15   

ładnie zrobiony :)
widze, ze jest mocno przesunięty do tyłu jak wsadziłeś taką chłodnice i wspomaganie , IC masz na 14cm wysokie ?? bo jakos tak po glebie go nie ciągniesz , i tu pytanie , nie za mały ?
dlaczego, jeśli można widzieć latał po drodze przy tym wachaczu ? myślałem , że to najlepsze z najprostszych rozwiązań. rozpórka to podstawa, u mnie przy mniejszej mocy robiła robote, gówno dopiero u ciebie
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trabi_ABF 2015-01-03, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jędrek
Nowicjusz


Samochód: Trabant/A8 D2 FL
Silnik: 1.8T/4.2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2015-01-03, 22:53   

Z tego gówno pamiętam to grodź jest przesunięta o 5 albo 6cm, wspomaganie tutaj nie przeszkadza bo przerobiłem łapę i pompę wspomagania mam na miejscu kompresora klimy ;)

Nie pamiętam ile wysokości ma IC ale sanki mam niżej, większy za bardzo się nie zmieści. Obecny daje radę w upalne dni nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy.

Po drodze latał nie z powodu wahaczy czy rozpórki, lecz zwrotnice od Golfa mają dosyć nisko mocowany drążek kierowniczy, maglownicy nie dało się obniżyć, więc drążek nie szedł równolegle do wahacza. W efekcie tego wszystkiego koła delikatnie skręcały podczas pracy zawieszenia :-P Walczyłem z tym prawie do końca sezonu ale udało się to poprawić i jest ok. Teraz dojdzie rozpórka i stabilizator (jeśli się zmieści) :-P
 
 
LuCaS_P-sk
Zaawansowany


Samochód: Impreza
Silnik: Trubooo
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 484
Skąd: P-sk
Wysłany: 2015-01-06, 00:09   

Jędrek napisał/a:
PR23M3K napisał/a:
Super projekt, takie najbardziej lubie, widac mase pracy wlozonej w auto ale oplacalo sie.
Wazyles moze auto na "gotowo" ?
Gdzie je hamowales ?


Jeszcze nie ważyłem, strojony był w CP Tuning

LuCaS_P-sk nie ma problemu, tylko na fotelu pasażera ;-)


ja sie pisze nie odmówie sobie pewnie wrażenie lepsze niż u mnie no to do zobaczenia na spocie
 
 
 
Crayzol
Zaawansowany


Samochód: GOLF II
Silnik: 1.8T + mody
Imię: Mateusz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-01-22, 22:36   

Genialny jest ! chciałbym mieć takie wozidło ! Gratuluję wytrwałości :)
 
 
Shmatan
Uzależniony od postów


Samochód: Był Romet i Golf
Silnik: Daelim Roadwin
Imię: Kuba
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2925
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-22, 22:59   

Jeżeli to nie jest projekt, to nie wiem czym jest ;]
 
 
hehepack
Zaawansowany

Samochód: Audi A3[8L]
Silnik: 1.9 AGR
Wiek: 34
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 586
Skąd: Boguchwała
Wysłany: 2015-01-23, 00:20   

to tylko karton zrobiony prawie od zera,

daleko mu do golfów ze zderzakami gti i kierownicami od Rxx
 
 
 
Koniec
Już coś naskrobał


Samochód: Audi A5 Coupe
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 274
Skąd: Rzeszów/Kraków
Wysłany: 2015-01-23, 01:40   

fajny mały popier****acz :lol: szczerze mówiąc to bałbym sie tym jeździć bez klatki w środku..
nie masz nic takiego w planach ?? wiadomo masa wzrosnie ale takim małym kurduplem powyzej 150 to chyba strach jechac
 
 
 
Jędrek
Nowicjusz


Samochód: Trabant/A8 D2 FL
Silnik: 1.8T/4.2
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 32
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2015-01-24, 21:00   

Klatki narazie nie będzie, chyba ze wleci napęd na 4buty ;-) Gdybym bał się jeździć Trampkiem z takimi prędkościami czy większymi, to auto nigdy by nie powstało :-P
Ostatnio zmieniony przez Jędrek 2015-01-24, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jares
Nowicjusz

Samochód: MkV
Silnik: 1.9 TDI BKC+
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 12
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-02-13, 20:56   

Zaje*&^* projekt 8-) Szacun ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

| Wsparcie techniczne NS update TEAM.

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13