Witam, chcialbym przedstawic wam moja Poloweczke :), dokladniejsze dane poznizej:
MODEL: Polo mk3 G40'94 => mk1 GT'80
SILNIK: PY+G60
MODY POD MASKA:
- sprezarka G60 po regeneracji + rozwiert RS od Ladro
- napęd kompresora kolkami zebatymi (na kompresorze aktualnie 24 zeby = 65 mm, dodatkowo posiadam 28z/75mm i 22z/60mm)
- przerobione mocowanie sprezarki
- wtryski Volvo 0-280-150-785, 14,2 Ohm, wydajnosc: 308 cc/min
- swiece BOSCH W4DP0
- glowica po regeneracji i portingu u Toffica
- dolot do sprezarki oraz od IC do przepustnicy wykonany z aluminium
- podwójny filtr stożkowy K&N
- wypolerowana pokrywa zaworow
- wypolerowany kolektor ssacy od 3F
- przepustnica G40 rozwiercona do 52,5mm
- FMIC - rdzen o wymiarach 300x150x80 + customowe boczki
- kolektor wydechowy 4-2-1 owiniety bandazem
- kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm firmy Jetex + wieszaki z PU
- chlodnica wody wykonana na zamówienie, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm
- po wszystkich modach program u Toffica
ZAWIESZENIE:
- Koni + H&R,
- rozporki: alu przednia gorna, Wiechers przednia dolna, stalowa z tylu
- stabilizator: Ford Sierra
- laczniki stabilizatora Strongflex PU
UKLAD HAMULCOWY:
- zaciski seria z G40
- jarzma od GT
- tarcze przod nawiercane i nacinane Mikoda
- klocki hamulcowe Textar
- tyl bebny
NADWOZIE:
- derby front + czerwona obwodka grilla
- szeroka dokladka z Golfa mk1
- customowy znaczek POLO G60
- naklejki z wersji POLO GT w kolorze srebrnym
WNETRZE:
- short shifter by Tomek
- boczki drzwi z poliweglanu oklejone naklejka a'la carbon
- 3 dodatkowe zegary (ladowanie, cisnienie i temperatura oleju VDO) oraz wskaznik cisnienia doladowania AutoGauge SM Peak
- zegary z Polo mk3 + tarcze INDIGLO + czerwone wskazowki
- naba + kierownica RAID HP 30cm
- dywaniki z czerwona lamowka
- brak kanapy
AUDIO: brak
Najblizsze plany: poduszki silnika z PU, ogarniecie srodka tj zmiana foteli, rollbar, malowanie
Auto kupione jako calkowita seria za smieszne pieniadze, wszystkie zmiany opisane wyzej, na pierwszy rzut sprezarka G40 pojechala do regeneracji do Dara, ktora jak sie okazalo byla w bdb stanie, pozniej doszly kola PLS Hockenheim i zawieszenie Koni+H&R. Powoli kupowalem reszte gratow i Polo wyglada jak wyglada, transformacja trwa od dnia zakupu auta tj 2008 roku
Zdjecia po zakupie:
Pazdziernik 2008
Wykres po regeneracji kompresora G40 (doladowanie 0.6 bara, 106.6 KM, 153 NM)
Styczen 2009
Zawieszenie Koni+H&R (80/60) oraz felgi PLS Hockenheim z oponami 175/50 Conti
- przod 7,5j Et 20, rant 2 cale, beben 5,5 cala
- tyl 7,5j Et 20, rant 2,5 cala, beben 5 cali
Wiosna 2009
Felgi na aucie:
Sierpień/Wrzesien 2009
Pierwsze zmiany w silniku:
- kolko 65 mm + program SLS'a
- intercooler od BMW
- usuniety katalizator
- koncowy tlumik przelotowy
- kolektor ssacy od 3F'a (wieksze kanaly)
- rozwiercona przepustnica, nowy talerzyk
Dodatkowo zamontowane zostały rozpórki - przednia górna oraz tylna
Pazdziernik 2009
Zmiana rantow tyl -> 4"
Grudzien 2009
Tarcze indiglo
Ostatnio foto komory z kompresorem G40
Oraz prace nad kompresorem G60 rozpoczete, wylot i mocowanie przerobione z G40, zostalo wykonczyc przy nich polerke i zaczac pracowac nad polerka kompresora, jeszcze troche tarcia papierem mnie czeka , po wypolerowaniu wysylam na regeneracje i montaz
Luty 2010
Sprezarka G60 gotowa
Pokrywa zaworów:
Kolektor ssacy 3F
Regeneracja i obrobka glowicy by Toffic
Marzec 2010
Montaz kompresora:
Kwiecień 2010
Etap prac nad silnikiem ukonczony
Srodek - zegary + kierownica RAID HP 28cm
Polerka felg:
Maj 2010
Felgi na aucie. Z pomiarow wyszlo ze przod ma szerokosc 8,25 cala, a tyl 9,25
Foty z DynoVWki 2010:
Sierpien 2010
Zestaw kolek na pasek zebaty
W zestawie sa 2 kolka na kompresor: 22 (60 mm) oraz 28 zebow (75 mm), dodatkowo sam dorabiam sobie kolko 24 zeby (65 mm)
Listopad 2010
- kompletny uklad wydechowy z kwasowki 63,5 mm JETEX
- kolektor wydechowy 4-2-1
Sierpien 2011
Pomysl na nowy dolot, cel to zero kolanek 90*:
- dorobiony wlot powietrza na masce na IC
- dolot powietrza z alu 77mm => 70 mm
- dolot zimnego powietrza z halogenu (ciezko bylo wcisnac tam rure 77 mm ale sie udalo )
- kolektor wydechowy owiniety bandazem
- nowe swiatla przod
... to by bylo na tyle, grubsze zmiany juz wkrotce. Czekam na trzy paczki a pozniej zmiana opon z przodu na 195/45, map-sensor 250kPa, kolko na kompresorze 24 zeby i calkowicie nowy program.
Shiftlight w akcji poniżej:
Październik 2011
Pomiar na hamowni Carrera przed kolejnymi modami:
Pomiar 1 na 4 biegu = 180,7 KM / 226, 5 Nm
Pomiar 2 na 4 biegu = 173,3 KM / 232,9 Nm
Pomiar 3 na 3 biegu = 173,8 KM / 227,2 Nm
Pomiar 4 na 5 biegu = 160,2 KM / 213,4 Nm
Po czym wpadly kolejne graty do silnika i auto pojechało do Toffica na remap:
Wałek CatCams 267/281
Regulowane kolko rozrzadu
Map-sensor MPX4250 250kPa
Poniżej wyniki z Carrery po wrzuceniu walka, kolko 28 zebow (75 mm), doladowanie ~1,4 bara, map-sensor 250kPa, remap by Toffic
3 bieg: 192,4 KM / 236,6 Nm
4 bieg: 196,6 KM / 228 Nm
GRUDZIEN 2011:
Ostatnie zdjecia silnika w mk3:
Doszla rowniez przepustnica 52,5mm:
Nowa (stara) bude, czarne Polo zostanie calkowicie rozebrane i wszystko gówno sie da zostanie przelozone do czerwonej
Poki gówno, to tylko silnik ze skrzynia wylecial:
STYCZEN 2012
Czarne polo juz rozebrane do zera, wiec ruszyly prace przy mk1:
Srodek:
Komora: mocowania pod rozporke wspawane, podluznice wzmocnione
MARZEC 2012
Jakis progress jest ...
- zbiornik paliwa wrzucony z mk3
- belka z mk3
- zawias z mk3
- reczny zrobiony
- uklad kierowniczy z mk3
- na nowo poprowadzone rurki miedziane do pompy hamulcowej
- customowa chlodnica wody zamowiona
- nowa klapa tyl zakupiona (starej nie bylo sensu reanimowac)
- kolektor ssacy dopasowany do rozwierconej przepustnicy
- dopasowanie licznika z mk3 do deski mk1
- cala wiazka z mk3
Buda w kolorze - MACADAMIA M8W z palety Porsche
Customowa chlodnica, rdzen o wymiarach 320x320x52, calkowita szerokosc 415 mm. Musze jeszcze dociac oryginalna obudowe wentylatora aby pasowala, pomalowac i mozna zakladac.
KWIECIEN 2012 - prace nad IC
Model IC, rdzen o wymiarach 300x150x80, mysle ze wystarczy, wszedl by grubszy (nawet 100mm) ale ciezko taki dostac.
Po zamontowaniu wszystkiego nie powinno byc nic widac, kompresor i IC schowany bedzie za grillem .... tak mialo byc :)
A tutaj foto z przymiarki IC jeszcze z seryjnymi zbiornikami, ktore juz sa odciete i dorobione nowe z aluminium, trzeba je tylko pospawac
MAJ 2012
jest ciasno ...
Dolot gotowy
CZERWIEC 2012
Z zewnatrz zostalo tylko zalozyc alusy. Dzisiaj odbyly sie rowniez jazdy probne i wszystko dziala jak nalezy :D, poczatkiem przyszlego tygodnia jade na przeglad.
LIPIEC 2012
Po malych perypetiach ze sprezarka, kupilem "nowa" od Ladro juz na gotowo po pelnej regeneracji + RS. Jest w lepszym stanie niz poprzednia, zero ubytkow :)
Polerki juz nie bedzie, wiec zostala pomalowana w czarny mat.
Jeszcze foto z przymiarki PLS'ow, wystaja skromne ~5cm, wiec bez poszerzen berg-cup sie nie obejdzie.
Dodatkowo znaczek na klape "POLO GT" zostal z grubsza ogarniety:
Nowe boczki drzwi:
WRZESIEN 2013
Zmiana rantow, przedni rant poszedl na tyl, a na przod wkoczyl waski
Podwojny filtr stozkowy:
WRZESIEN 2014
Polo od zimy jezdzi na wiekszych wtryskach, mniejszym kolku i nowym programie.
W zwiazku z tym nalezalo sie udac na pomiary:
1) hamownia obciazeniowa RS Service i wynik 180 KM / 230 Nm
Doladowanie ~1.9 bara
[youtube]LaPG5AcvRKk[/youtube]
2) inercyjna w Carrera,tam gdzie hamowalem Polo jeszcze w budzie 86c2f:
- 226,7 KM / 267,6 Nm - 3bieg z podwojnym stozkiem
- 218,6 KM / 268,8 Nm - 3bieg ze stanardowym powrotem do kompresora
- 212,5 KM / 249,6 Nm - 4bieg z podwojnym stozkiem
- 208,8 KM / 248,3 Nm - 4bieg ze standardowym powrotem do kompresora
Doladowanie ~1.8 bara
PAZDZIERNIK 2014
Szeroka dokladka z Golfa mk1:
Najklejki na bokach z wersji POLO GT:
SIERPIEN 2015
Short shifter
Czerwona obwodka grilla
Znaczek POLO G60 na wzor oryginalnego znaczka POLO GT:
Ostatnio zmieniony przez PR23M3K 2015-08-23, 23:31, w całości zmieniany 2 razy
Z bliska juz tak ladnie nie wyglada, peka szpachla w paru miejscach, ale bude zawsze mozna zmienic, dla mnie priorytetem jest silnik. Musze sprawdzic ile dmucha kompresor pozniej sie bedzie myslalo. Jeszcze zawieszenie twardsze musze miec, bo strasznie traci przyczepnosc.
Planow jest sporo, podkrecenie silnika, zawieszenie i alusy, wiecej nie trzeba.
Jakby ktos mial namiar na zawieszenie gwintowane to bylbym chetny ;)
Do zobaczenia na swiatlach
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-21, 10:31
Cytat:
Do zobaczenia na swiatlach
Kiedy i gdzie?? kumplowi odpalałem G40 ale w starszym Polo i przy 0.8bara gniecie ładnie
0.8 bara? To jakie kółko ma? Wprowadzał jakieś modyfikacje w silniku ?
toffic [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-22, 07:52
Gość kupił Polo w niemieckeij firmie tuningowej, wkładali to do 6N ale im nie wyszło bo spalili komputer i sprzedali wszystko za śmieszną cene a że Polak wie jak naprawić spalony komp w DIGI to autko teraz lata, tylko silnik jest w tej starszej budzie P.S. Kółka seria ale jak patrzyłem do kompresora to widać, że niemce regeneracje zrobili
Samochód: Passat B5, Fiat 125p
Silnik: AJM, tysiąc CZysta
Imię: Marcin
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 2603 Skąd: DynóVW
Wysłany: 2008-10-29, 19:46
Pasuje chyba do 6n, wiec tez do 2f podejdzie ... nie jestem pewnien , bo ten zawias sprzedaje gosc z pracy , jemu to kolega przywiozl z holandi... firma G&M .. cena 300 zł
Ostatnio zmieniony przez LyszyK 2008-10-29, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
najgorszy poczatek, to nie tak szybko jak z felga, tu mamy odlew, ja kupilem krazki na rzep + przystawka + wiertarka (recznie to idzie sie zatrzec na smierc ), a pozniej to juz recznie papierami do 1200, na koncu filc + pasta
Samochód: C5 X7
Silnik: HDI
Imię: Adam
Wiek: 34 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 4015 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-01-13, 05:13
PR23M3K napisał/a:
najgorszy poczatek, to nie tak szybko jak z felga, tu mamy odlew, ja kupilem krazki na rzep + przystawka + wiertarka (recznie to idzie sie zatrzec na smierc ), a pozniej to juz recznie papierami do 1200, na koncu filc + pasta
ale ważne że efekt spoko, myśle ze zgonie z oczekiwaniami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum